![]() |
Bir Resim Yapıtını Nasıl Okumalı ? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bir Resim Yapıtını Nasıl Okumalı ?Bir Resim Yapıtını Nasıl Okumalı ? Pablo Picasso Üç Müzisyen (1921) ![]() Müze Deneyimlerini Zenginleştirmek için "Sanat Eleştirisi Becerileri"ni Öğrenmek İçin Bilgiler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Amaçlar (Objectives) Jean Leon Gerome Ağlama Duvarı ![]() Bu öğrenme sürecinin bir sonucu olarak, bir sanat yapıtının özünü ve anlamını keşfetmek için kritik yapmanın strüktürel bir yöntemini izlemek olanağı doğacaktır ![]() ![]() a- Tanımlama (Description) Lyonel Feininger Yoldaki Bayan (1922) ![]()
Doku(Texture) Biçim(Shape) Renk(Color) Hacim(Form) Valör(Value) Mekan(Space) Model-Örnek(Pattern) ![]() b- Analiz(Analysis) Gertrude Abercrombie Ölüm İçin Dizayn (1946) ![]() Bu aşamada sanat yapıtında kullanılan en belirgin sanat ilkelerini ele alınız ![]() ![]()
![]() c- Yorumlama (Interpretation) Giovanni Baciccio Yas (1667) ![]() Sanat yapıtı hakkında şimdiye kadar öğrendiklerinize temellendirerek, sanatçının ne söylemeye çalıştığını düşünüyorsunuz ? Sanatçı bu sanat yapıtını neden yaratmıştır ? Ne anlama geldiğini düşünüyorsunuz ? Bu yapıta baktığınızda içinizde ne gibi duygular uyanıyor ? Bu sanat yapıtında başka şeyleri temsil eden şeyler - simgeler (symbols) olduğunu düşünüyor musunuz ? ![]() d- Yargı (Judgement) Rene Magritte Edward James’in Portresi (1937) ![]() Bu sanat yapıtından hoşlanıyor musunuz ? Onun iyi bir sanat yapıtı olduğunu düşünüyor musunuz ? Onun önemli bir sanat yapıtı olduğunu düşünüyor musunuz ? Bu sanat yapıtını evinize asıp seyretmek ister miydiniz ? Bu sanat yapıtı müzeye konacak denli iyi bir yapıt mıdır ? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bir Resim Yapıtını Nasıl Okumalı ? |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bir Resim Yapıtını Nasıl Okumalı ?Sanat Eleştirisi Heveskarları İçin Öneriler Egon Schiele Bayan Meer (1914) ![]() Söz konusu yapıta ilişkin kaydettiğiniz bilgilerden yararlanarak dört paragraflık bir eleştiri yazınız ![]()
![]() ![]() Sanat Eleştirisi öğrencilerinin yazılarını değerlendirmek için eğitimcilerin yararlanabileceği bir format:
![]() ![]() Amaçlar Not
![]() ![]() ![]() Analiz ve Yorumlama aşamalarında daha derinlemesine konuyu irdelemek isteyenler, sanatçının özel yaşamına, mensubu olduğu sanat akımına ilişkin bilgilere, ülkesinin o sanat dalındaki özelliklerine, sanatçının yapıtı gerçekleştirdiği zaman dilimindeki durumuna, sanat yaşamı boyunca geliştirdiği kendine özgü ikonografi gibi konularda da ek bilgi sahibi olmak zorundadırlar ![]() ![]() ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ikonografi (Iconography ): Simgelerden olusan bir dil ![]() ![]() ![]() ![]() Gerçeklestirme (Process): Sanatçının gerçeklestirme asamasında kullandığı teknikler, malzemeler ve diğer unsurlarla yapıtının anlatımındaki özellikler ![]() ![]() ![]() Atmosfer (Mood) : Sanatçının yukarıda sıralanan tüm araçları kullanarak yapıtında yakaladığı ana duygu veya atmosferin hissedilmesi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Haşim Nur Gürel ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|