Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Yazılar & Hikayeler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
anmak, efendimizi, ibadettir, resulullah

Resulullah Efendimizi Anmak İbadettir

Eski 02-13-2008   #1
gülgüzeli

Resulullah Efendimizi Anmak İbadettir



Resulullah efendimizi anmak ibadettirSual: Mevlid ne demektir, mevlid okumaya bazıları bid’at diyor doğru mu?
CEVAP
Mevlid, doğum zamanı demektir Mevlid gecesi, Rebiul-evvel ayının 11 ve 12 günleri arasındaki gecedir Peygamber efendimizin doğum günü, bütün Müslümanların bayramıdır

Resulullah efendimiz dünyaya gelince, amcası Ebu Leheb’in cariyesi Süveybe, (Kardeşin Abdullah’ın oğlu oldu) diyerek kendisine müjde getirince, sevinmişti (Ona süt vermek şartı ile, seni azat ettim) demişti Bunun için, Ebu Leheb’in, her mevlid gecesinde, azabı biraz hafiflemektedir Mevlid gecesi sevinen, o geceye kıymet veren müminlerin pek çok sevap kazanacağı buradan da anlaşılmaktadır Hafız Muhammed ibni Cezeri Şafii diyor ki: (Ebu Leheb rüyada görülüp, ne halde olduğu sorulduğunda, çok azap çekiyorum Ancak, her yıl, Rebiul-evvel ayının 12 geceleri, azabım hafifliyor Resulullah dünyaya gelince, müjde veren cariyemi sevincimden azat etmiştim Bunun için, bu gecelerde azabım hafifliyor) dedi Ebu Leheb gibi azgın bir kâfirin azabı hafifleyince, O yüce Peygamberin ümmetinden olan bir mümin, Onun doğduğu gece sevinir, malını uygun yerlere dağıtır, ziyafet verir, böylece, Peygamberine olan sevgisini gösterirse, Allahü teâlâ onu Cennetine sokar) [M Nasihat]

Resulullah efendimiz, mevlid gecelerinde eshab-ı kirama ziyafet verir, dünyayı teşrifindeki ve çocukluk zamanındaki şeyleri anlatırdı Hazret-i Ebu Bekir de, halife iken, eshab-ı kiramı toplar, Resulullah efendimizin dünyayı teşrifindeki olağanüstü hâlleri konuşurlardı Bu gece, Resulullahın doğum zamanında görülen hâlleri, mucizeleri okumak, dinlemek, öğrenmek çok sevaptır Bugün veya ertesi gün oruç tutmakta mahzur yoktur Tutulması iyi olur, sevap olur

İslam âlimleri mevlid gecesine çok önem vermişlerdir Hazret-i Mevlana, (Mevlid okunan yerden belalar gider) buyurmuştur
Mevlid gecesi, Kadir gecesinden sonra en kıymetli gecedir Hatta, Mevlid gecesinin Kadir gecesinden de kıymetli olduğunu bildiren âlimler de vardır

(Allahü teâlâ bir kimseye söz ve yazı sanatı ihsan ederse, Resulullahı övsün, düşmanlarını kötülesin) hadis-i şerifine uyularak, asırlardır mevlid kitapları yazılmış ve okunmuştur Resulullah efendimizi öven çeşitli mevlid kasideleri vardır Meşhur olan ve Türkiye’de her zaman okunan Mevlid kasidesini Süleyman Çelebi, 15 asırda yazmıştır Bu kasidenin asr-ı saadetten sonra yazılması, bid’at olmasını gerektirmez Çünkü Resulullah efendimizi övmek ibadettir Her zaman Onu övücü kasideler, yazılar yazılabilir Onları da okumak bid’at değil, sevap olur Mevlid-i şerif okumak, Resulullah efendimizin dünyaya gelişini, miracını ve hayatını anlatmak, Onu hatırlamak, Onu övmek demektir Her müminin Resulullah efendimizi çok sevmesi gerekir Bu da zaten imanın gereğidir Çok sevmek kâmil mümin olmanın da alametidir Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Beni ana-baba, evlat ve herkesten daha çok sevmeyen, mümin olamaz) [Buhari]

(Peygamberleri anmak, hatırlamak ibadettir) [Deylemi] (Bu ibadeti, şiir olarak söylemek daha tesirli olur Resulullah efendimizin şairleri, camide, Resulullahı öven ve kâfirleri kahreden şiirler okurlardı)

(Bir şeyi çok seven, elbette onu çok anar) [Deylemi] (Resulullahı seven de Onu çok anar)

Vehhabiler, mezhepsizler,Resulullah efendimizi öven ve Ondan şefaat isteyen müslümanlara müşrik, yani puta tapan kâfir damgasını basıyorlar Ülkemizde bunu açıkça söyleyemedikleri için, mevlide bid’at diyorlar Resulullahı övmek bid'at olmaz Bu övgüden ancak Allahü teâlâyı sevmeyen rahatsız olur Çünkü Allahü teâlâ Onu övmektedir Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Biz seni âlemlere rahmet olarak gönderdik) [Enbiya 107]

(Biz seni bütün insanlara müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik) [Sebe, 28]

(Senin için bitmeyen, sonsuz mükafat vardır Elbette sen en büyük ahlak üzeresin) [Kalem 3-4]

(Rabbin sana [çok nimet] verecek, sen de razı olacaksın!) [Duha 5]

(Allah ve melekleri, Resule salevat getiriyor, iman edenler, siz de salevat getirin) [Ahzab 56]

Mevlidi, erkek kadın karışık olmadan, çalgı ve başka haram karıştırmadan, Allah rızası için okumak, salevat-ı şerife getirmek, tatlı şeyler yedirip içirmek, hayrat ve hasenat yapmak, böylece, o gecenin şükrünü yerine getirmek müstehaptır (Ni'met-ül kübrâ, Hadika, MNasihat)

Resulullah efendimizi çok övmek, mahlukların en üstünde olduğunu söylemek, Allahü teâlânın, sevgili Peygamberine verdiği üstünlükleri saymak ve Ondan şefaat istemek, büyük ibadettir Buna karşı koymak, koyu bir cahillik, pek çirkin bir inattır Resulullahı övmek, anmak lazım geldiğine delil olarak, Ahzab suresinin (Allah ve melekleri, Resule salevat getiriyor, iman edenler, siz de salevat getirin) mealindeki 56âyet-i kerimesi yetmez mi?

Vehhabi mantığına bakın!
Vehhabi Feth-ul-mecid kitabının önsözünde, (Süud torunu Abdülaziz tevhidi yeniledi Arabistan yarım adasına sulh ve emniyet getirdi Oğlu Süud da, geçmişlerinin yoluna hayat verdi Hulefa-i raşidinin yolunu açtı) diyor Süud oğullarının kılıçlarının keskin olmasına dua ediyor Yunanistan’da, Atina’nın en lüks otellerinde, yüzlerce gayri meşru cariye ile, Yunan kızları arasında, yıllarca sefalet, içki ve fuhuş âlemleri sürerek 1384 [m 1964] de zevk, safa, işret içinde ölen Süudü ve dedelerini övmek için (hayat verdi, yol açtı) gibi methiyeler söylemesi, ondan yardım dilemesi şirk, suç olmuyor da, ehl-i sünnetin, Allahü teâlânın sevgili Peygamberini övmesi, o yüce Peygamberin, mahlukların en yüksek derecesinde olduğunu bildirmesi, (Her istediğini vereceğim) müjdesi ile şereflenmiş olan o en yüksek Peygamberden yardım ve şefaat istemesi, suç ve şirk oluyormuş

Utanmadan bu yazıları, din kitabı diyerek müslümanların önüne sürmektedir Gençleri aldatmak, mezhepsiz yapmak için, İslam âlimlerine, müslümanların gözbebeklerine, müşrik, sapık demekten haya duymamaktadır Hadis-i şeriflerde, Resulullahın kendi yüksek makamını anlatmasına, acaba ne diyecektir Peygamberlerin seyyidi, gelmiş gelecek, bütün insanların en üstünü olduğunu bildirdiği için, o şerefli Peygambere de, (hâşâ) kirli kalemini bulaştırmak küstahlığını mı yapacak?

Peygamber efendimiz hem habib hem halildir
“Bazı kimseler, Peygamberimize Habib denmesi uygun değildir Habib sevgili demektir Allah’ın sevgilisi olur mu!“ diyorlar

Allahü teâlâ, Muhammed aleyhisselama "Habibim" buyuruyor Habib, sevgili demektir Sevgi ise çeşitlidir Ormanı, çiçeği, suyu sevmek başkadır, yemekleri, meyveleri sevmek başkadır Ana babayı, evladı sevmek başka, hanımı sevmek başka, Allahü teâlâyı sevmek daha başkadır Bütün sevgileri yalnız hanımı sevmek gibi kabul etmek çok yanlıştır

Şimdi imam-ı Gazali, imam-ı Kastalani hazretleri gibi İslam âlimlerinden naklen Allahü teâlânın sevip sevmediği kimseleri bildirelim!

Kur'an-ı kerimde mealen (Allah, onları [Eshab-ı kiramı, salihleri] sever, onlar da Allah’ı sever) buyuruluyor (Maide 54)

Allahü teâlâ şunları sever:

(Sabredenleri sever) [Aİmran 146]

(Tevekkül edenleri sever) [Aİmran 159]

(İyilik edenleri sever) [Bekara 195]

(Adalet edenleri sever) [Maide 42]

(Tevbe edenleri sever) [Bekara 222]

Allahü teâlâ şunları sevmez:

(Aşırı gidenleri sevmez) [Bekara 190]

(Fesadı sevmez) [Bekara 205]

(Zalimleri sevmez) [A İmran 57]

(Kibredenleri sevmez) [Nahl 23]

(Hainleri sevmez) [Enfal 58]

Allahü teâlâ, Peygamber efendimize, (De ki, eğer, Allah’ı seviyorsanız, bana uyun ki, Allah da sizi sevsin, günahlarınızı affetsin!) buyuruyor (Aİmran 31)

Peygamber efendimiz de, (Allah ve Resulü bir kimseye, herkesten daha sevgili olmadıkça, iman etmiş olmaz) buyuruyor (Buhari)

Selman-ı Farisi hazretlerinin bildirdiği hadis-i kudside buyuruluyor ki:
(Ey Resulüm, İbrahim’i halil [dost] edindiysem de, seni de habib [sevgili] edindim Senden daha sevgili hiçbir şey yaratmadım Sen olmasaydın kâinatı yaratmazdım) [Mevahib-i Ledünniyye]

Yine aynı kitaptaki hadis-i şerifte, (Allah, İbrahim’i halil edindiği gibi beni de halil edindi) buyuruluyor Şu halde Peygamber efendimiz hem habibdir, hem halildir

Sevginin kuvvetli olmasına aşk denir Mevlidde de (Habibim sana aşık olmuşam) ifadesi geçer Bazı kimseler, nefsin şehvani arzularına aşk dedikleri için Allahü teâlânın, Habibini çok sevmesini, yani aşk ile sevmesini kabul edemiyorlar (Mevlidin burası yanlış) diyorlar

Allahü teâlâ, en çok Habibini sever

Dinde, fazla sevgiye aşk denir Mevlidde geçen ifade de yanlış değildir İlahi tenzihe aykırı yeri yoktur (Allah Habibini çok sevmez) demek yanlıştır

Sual: Mevlid münasebetiyle Peygamber aşırı övüldü “O da bir beşer [insan] idi, Kur’anı getirmekle görevi bitti Aşırı övmek şirk değil mi?
CEVAP
O, ilah değildi, elbette beşer idi, ama “Seyyid-ül-beşer” idi, bütün insanların efendisi idi Hiç kimse Onu Allahü teâlânın övdüğü kadar övemez Bu övgüden de ancak başka dinde olan rahatsız olur

Sual: Mevlid kitabında, (Habibim sana âşık olmuşam) ifadesini, bazı kimseler uygun bulmuyor, hatta, Hıristiyanları seven bazı kimseler, o kısmı değiştirip okuyorlar Bunun dinen mahzuru var mıdır?
CEVAP
Sevginin kuvvetli olmasına aşk denir Aşk denilince illa şehevî aşk anlaşılmamalıdır Kitap okuma aşkı olur, parayı sevme aşkı olur Allah aşkı olur, hocayı sevme aşkı olur, dine hizmet etme aşkı olur Ana babaya yardım etme aşkı olur, olur da olur

Mevlitte bildirilen aşkla ilgili ifade, Allahü teâlânın habibini [sevgilisi olan Muhammed aleyhisselamı] sevdiğini bildiriyor Elbette Allahü teâlâ habibini her şeyden, herkesten çok seviyor Allah için niye seviyor ki denmez Yani Mevlitteki ifade çok yerindedir

Sual: (İmamı Şarani, mevlit cemiyetleri büyük bid’at, İbni Abidin de ölünün arkasından 7, 40 ve 52 geceler tertip etmek bid’attır Bu gecelerde mevlit okutmak ölüye işkence olur) deniyor Mevlit okumak niye bid’at oluyor ki?
CEVAP
Ne İmamı Şarani hazretlerinin kitaplarında, ne de İbni Abidin hazretlerinin kitaplarında böyle bir ifadeye rastlamadık Böyle ifadeler olsa bile, bunlar Mevlidi şerifin bid’at olduğunu göstermez

O geceleri tayin ederek ölü için Kur'an okumak da günahtır Dinimizde 7, 40 ve 52 gece diye bir şey yoktur Bayram günleri oruç tutmak da günahtır Suç oruçta değil, orucu, oruç tutulması haram olan bir günde tutmaktır Kabahat mevlitte veya Kur'anda değil, bunları yanlış yerde okumaktadır

İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki:
Minarede yakılmak için yağ adamak batıldır Seyyid Abdülkadir'e yağ adarlar da, minarenin doğu tarafına yakılır Bundan daha çirkini de, minarelerde mevlit okutmayı nezrederler Halbuki bu mevlide çalgı katıyorlar, şarkı ve oyun gibi şeyler karıştırıyorlar (Redd-ül muhtar)

O günkü mevlitlerde de, bugünkü bazı mevlitlerde olduğu gibi teganni ve uygunsuz şeyler de var imiş Onun için İmamı Şarani hazretlerine isnat edilen sözde, mevlit kötülenmiyor, haram işlenen mevlit cemiyetleri kötüleniyor Bugün bile mevlitlere bid’at karıştırılıyor Kadın erkek beraber oturup dinliyorlar Böyle mevlit okumak uygun değil demek, Mevlidin kendisi kötü anlamına gelmez Mevlit Resulullah efendimizi övmektir ve ibadettir
_________________

__________________
Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.