![]() |
Başörtüsü Yasağının Dayanılmaz Saçmalığı |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Başörtüsü Yasağının Dayanılmaz SaçmalığıBaşörtüsü yasağının dayanılmaz saçmalığı Konya'da, Yeni Şafak'ın 7 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Program bitince düşüncem bir soruda odaklandı: Acaba Zekeriya Beyaz, Marmara İlahiyat'ta başörtüsü yasağı misyonunu üstlenene kadar Türkiye'de önemsenecek bir boyut sahibi miydi? Ben hatırlamıyorum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşte Zekeriya Beyaz prototipinde çerçeveye giren başörtüsü yasağı sefaletinin koordinatları: -Kur'an'da tesettür emri bulunup bulunmadığına net karar verememiş ![]() ![]() ![]() -Kendisine Kur'an'da böyle bir emrin bulunduğu anlatıldığında, (ki Marmara İlahiyat Fakültesi Kelam ana bilim dalı öğretim üyesi Prof ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -"Devlet emri"ni her şeyin üstünde tutan ![]() ![]() ![]() -Devlet emrediyorsa günah bile (mesela fuhuş mesela küfür, dinden çıkma) işlenebileceğini ve günahın hesabını devlete yüklemeyi öneren ![]() ![]() ![]() -Bir yandan kız çocuklarına karşı özel şefkat duyguları beslediğini seslendiren, buna mukabil, devlet-vatandaş ilişkisini boyun eğme boyutunda anlayan ve birisi boyun eğdirecekse, bunun mutlaka devlet olacağına inanan ![]() ![]() ![]() -Demokratik devlette, devletin ancak vatandaşa hizmet için varolabileceği, devletin veya herhangi bir gücün boyun eğdirme gibi bir hakkının bulunmadığı üzerine hiç düşünmediği intibaı veren ![]() ![]() ![]() -Kanunların ancak toplumu mutlu etmek için varolduğu, toplum hayatını bunalıma iten kanun maddelerinin değişmesi için vatandaşların demokratik ölçüler içinde tepki koymasının gayet tabii, gayet çağdaş bir tavır olduğu gerçeğini gözardı eden ![]() ![]() ![]() -Dini bir alanın devlet tarafından fütursuzca düzenlenebileceği gibi bir laik anlayışı geliştiren ![]() ![]() ![]() -Buna karşılık din kaynaklı bir özgürlük talebinin laikle bağdaşamayacağı yolundaki Anayasa Mahkemesi kararını, tek hukuk gerçeği gibi sunmaya çalışan ![]() ![]() ![]() -Anayasa Mahkemesi'ni, TBMM üstü bir yasama organı gibi algılama davranışı sergileyen ![]() ![]() ![]() -Dinden de öte, insanların kılık kıyafetleri dahil kişiliklerinin her alanının devlet tarafından tanzim edilebileceği zihniyetini taşıyan, buna karşılık yetişmiş, bilinçli kız öğrencilerin, kendi kişiliklerine saygıyı her şeyin önünde tutan yaklaşımını anlayamayan ![]() ![]() ![]() -Her işi bırakıp bir de başörtülü öğrencilere şık modeller üretmek için modacılığa soyunma sevdasında olan, yani modayı bile tek tip giyimin aracı olarak düşünebilen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -Bütün düşüncesini, "kötü, art niyetli" diye tanımladığı yüzde 5'lik bir mevhum grubun tüm öğrencileri yoldan çıkarabileceği varsayımı üzerine oturtan, öğrencilerin bağımsız kişiliği üzerindeki son derece kararlı hassasiyetlerini görmezden gelen ![]() ![]() ![]() -Bütün bu otorite bağımlısı çizgisine rağmen, "Devlet, kanunlar ve ülke bizden sorulur" havasında amirane konuşmalar yapan Atatürkçü Düşünce Derneği üyelerini tatminde zorlanan ![]() ![]() ![]() Bir prototip ![]() ![]() ![]() Bu kişilik üzerinden yürüyen bir operasyon söz konusu Marmara İlahiyat'ta ![]() ![]() ![]() "Devlete yazık" dedim Zekeriya Beyaz'ı izlerken ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zekeriya Beyaz'a soruldu: Avrupa'da Hristiyanlık için açılan İlahiyat Fakültelerinde öğrenciler haçlı kolye veya küpe takabiliyorlar mı? Zekeriya Beyaz'a göre bu konuda bir sınırlama yoktu ![]() ![]() Peki bizim İlahiyat'taki yasağın anlamı neydi? Bunun laikçi dogmatizmden başka cevabı yoktu ![]() ![]() ![]() Yeni Şafak 29 Ocak 2001 |
![]() |
![]() |
|