|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
cehennemle, çiplaklar, müjdelediği, resullah, sav, örtülü |
![]() |
Resullah S.A.V İn Cehennemle Müjdelediği Örtülü Çiplaklar... |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Resullah S.A.V İn Cehennemle Müjdelediği Örtülü Çiplaklar..."Ebû Hüreyre (r ![]() — Ümmetimden henüz görmediğim cehennemlik olan iki sınıf vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Allahın EMRETTİĞİ ÖRTÜNME ŞEKLİ BUDUR Örtü hakkında Kur'ân'daki nas, iddiaların aksine oldukça açıktır ![]() ![]() ![]() İlk zikredeceğimiz delil Ahzab sûresinin 59 ![]() ![]() Diyanet işleri eski başkanlarından Ömer Nasuhi Bilmen hocaefendi bu âyet-i kerimenin mealini şöyle yapmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() Burada, Ömer Nasuhi hoca metinde geçen "cilbab" kelimesini "ferace" olarak terceme etmiştir ![]() ![]() Yine istanbul eski müftü vekillerinden, -umumen itibar gören bir meal sahibi- A ![]() "—Ey Peygamber, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, (kendilerini baştan aşağı örten) elbiselerini giyinip örtünsünler, işte böyle giyinmeleri (iffetli) tanınıp da ahlaksızlar tarafından) eziyet edilmemelerine daha elverişlidir ![]() ![]() Bu meale göre de "cilbab", kadının vücudunu baştan aşağı örten, onları kim oldukları tanınmayacak kadar kapatan elbiseler olarak tarif edilmiştir ![]() ![]() "Cilbab, kadının vücudunu kaplayan bir çeşit çarşaftır ![]() ![]() ![]() Tefsir ve meâllerdeki: cilbab, mülâa, ferace, ve bürük malum çarşafın karşılığıdır ![]() ![]() İşte, müslümanları dinlerinden ayırmak isteyen sahte din adamları bu ayeti saptırarak örtünün farziyetini gizlemek istemişlerdir ![]() ![]() ![]() Meseleye mükemmel bir şekilde açıklık getiren ikinci delil de Nur Suresi, 31 ![]() ![]() Ömer Nasuhi Bilmen Hocaefendi bu âyet-i kerimenin mealini şöyle yapmıştır: "— Ve mü'min kadınlara da söyle: —Gözlerini sakınsınlar ve avretlerini muhafaza etsinler ve zinetlerini açmasınlar, onlardan her zahir (açık) olan müstesna ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Burada örtünmenin sınırları "zinetleri kendiliğinden gözükenler müstesna örtünün yakalar üzerinden sarkıtılması" ibaresiyle çizilmiştir ![]() Bu sınırları daha iyi kavrayabilmek için gözlerimizi tekrar Celaleyn ibarelerine çevirelim: "— Gözlerini, (bakmaları helal olmayan şeylerden) sakınsınlar, avret mahallerini (yapmaları haram olan şeylerden) muhafaza etsinler ![]() Zinetlerini de kendiliğinden gözüken azalar, (eller ve yüz) hariç göstermesinler (açığa vurmasınlar) ![]() ![]() ![]() Baş örtülerini yakalarının üzerine sarkıtsınlar (yani başlarını, boyunlarını ve göğüslerini peçe veya bürük denilen örtüyle kapasınlar ![]() (Ellerle yüzün haricindeki gizli) zinetlerini de açığa vurmasınlar ![]() Celaleyn tefsirinden anlaşıldığına göre, mahrem olan uzuvlar eller ve yüz hariç bütün vücuttur ![]() ![]() Fakat Fikri Yavuz hoca da mealinde, örtülmesi gereken zinet kelimesini: "Süslerin takılı olduğu boğaz, baş, gerdan, kol, bacak ve kulaklar gibi yerler" olarak tefsir etmiştir ![]() Ayrıca ilk türkçe tefsir sahibi meşhur Elmalın Hamdi Yazır da tefsirinde "cilbab" kelimesini "Baştan aşağı örten çarşaf, ferace veya çar" olarak tefsir etmiştir ![]() Bu iki ayetin terceme ve tefsirlerinden anlaşılacağı üzere örtünme kesin olarak farzdır, islâm'ı kabul ettiğini iddia eden bir kişinin bu kati farzı inkar etmesi asla mümkün değildir ![]() Diğer birçok ayeti kerime de doğrudan veya dolaylı olarak tesettüre işaret edilmiştir ![]() Onlardan, tesettürün ana mesnedine, bir nevi tarihçesine ve tesettüre riayet etmemenin tehlikelerine işaret eden Araf suresi 27 ![]() " Ey Adem oğulları! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|