|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
değer, ihale, tespiti, uygulamalarinda, yönetmeliği, özelleştirme |
![]() |
Özelleştirme Uygulamalarinda Değer Tespiti Ve İhale Yönetmeliği |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Özelleştirme Uygulamalarinda Değer Tespiti Ve İhale YönetmeliğiÖZELLEŞTİRME UYGULAMALARINDA DEĞER TESPİTİ VE İHALE YÖNETMELİĞİ ÖZELLEŞTİRME UYGULAMALARINDA DEĞER TESPİTİ VE İHALE YÖNETMELİĞİ Özelleştirme Uygulamalarında Değer Tespiti ve İhale Yönetmeliği Özelleştirme Yüksek Kurulundan Resmi Gazete Tarihi: 29/11/2003 Resmi Gazete Sayısı: 25301 Amaç Madde 1 - Bu Yönetmeliğin amacı, özelleştirme uygulamalarında değer tespiti ve ihaleye ilişkin işlemleri düzenlemektir ![]() Hukuki Dayanak Madde 2 - Bu Yönetmelik 4046 sayılı Kanunun 37 nci maddesinin (b) bendine dayanılarak düzenlenmiştir ![]() Tanımlar Madde 3 - Bu yönetmelikte geçen; a) Kanun : 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamalarının Düzenlenmesine ve Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunu, b) Kurul : Özelleştirme Yüksek Kurulunu, c) İdare : Özelleştirme İdaresi Başkanlığını, d) Başkan : Özelleştirme İdaresi Başkanını, e) Değer Tespiti : Özelleştirilecek kuruluşun, varlık veya hisse değerinin tespitine yönelik değer tespit komisyonu tarafından gerçekleştirilen işlemleri, f) İhale : Duyuru ile başlayıp ihale şartnamesi çerçevesinde gerçekleştirilen ve Kurulun veya Başkanın onayı ile tamamlanan tüm işlemleri, g) İhale Şartnamesi: İhale konusu işin genel ve özel şartlarına ilişkin belgeyi, h) Komisyon : Özelleştirme uygulamalarına yönelik değer tespiti ve ihale işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak amacıyla oluşturulan komisyonları, ı) Teklif sahibi : İhalelere katılan gerçek ve tüzel kişiler ile ortak girişim gruplarını, ifade eder ![]() Değer Tespit Komisyonunun Teşkili Madde 4 - Özelleştirilecek kuruluş ile ilgili değer tespit çalışmalarını yürütmek üzere Kanunda belirtilen şekilde beş asil ve aynı sayıda yedek üyeden oluşan komisyon Başkanının teklifi ve Başbakanın onayı ile göreve başlar ![]() ![]() ![]() ![]() Değer Tespit Komisyonunun Çalışması Madde 5 - Komisyon üye tam sayısı ile toplanır ve salt çoğunlukla karar verir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Değer Tespit Komisyonunun Görevleri Madde 6 - Komisyon, değer tespit çalışmalarını Kanunda belirtilen unsurları dikkate alarak ve uluslararası kabul görmüş olan, indirgenmiş nakit akımları (net bugünkü değer), defter değeri, net aktif değeri, amortize edilmiş yenileme değeri, tasfiye değeri, fiyat/kazanç oranı, piyasa kapitalizasyon değeri, piyasa değeri/defter değeri, ekspertiz değeri, fiyat/nakit akım oranı metodlarından en az ikisini uygulamak suretiyle yürütür ![]() Değer Tespit Sonuçları Madde 7 - Varlık satışı ve satış yöntemi dışındaki yöntemlerle yapılacak ihalelerde, değer tespit raporu Kanunda belirtilen ihale usullerinden hangisinin uygulanacağına karar verilmek üzere, ihale ilanına çıkmadan önce ilgili projenin bağlı olduğu başkan yardımcılığı tarafından başkana sunulur ![]() Değer tespit sonuçları, ihale sonuçlarının Kurul veya İdarece onaylanmasını müteakip yapılacak sözleşmenin imzalanmasından sonra, kamuoyuna duyurulur ![]() İhalenin İlanı Madde 8 - İhale, Başkanın onayı ile yurt içinde yayınlanan ve Basın İlan Kurumu tarafından bildirilen listede yer alan tirajı yüksek en az üç gazetede, gerektiğinde yurtdışında yayın yapan basın ve yayın organlarında ve özelleştirilecek kuruluşun bulunduğu yerdeki yerel basın organlarında ve diğer yayın organlarında ve bir defaya mahsus olmak üzere Resmi Gazetede yayımlanmak suretiyle duyurulur ![]() İdarece teklif verme süresinin uzatılmasına karar verilmesi halinde, belirlenen yeni süre teklif verme süresinin sona ermesinden önce duyurulur ![]() İhalenin duyurulmasına ilişkin işlemler; özelleştirilecek kuruluşun özelleştirme işlemlerinden sorumlu proje grup başkanlığının bildirimi üzerine, Basın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı tarafından Başkanlık Makamından alınacak Olur sonucu yerine getirilir ![]() İlan Metni Madde 9 - İhale ilanı; a) Özelleştirilecek kuruluşu, b) Özelleştirme yöntemini ve ihale usulünü, c) Geçici teminat miktarını, d) İhaleye katılmak için ihale şartnamesi ve belirlenecek diğer belgelerin alınmasının zorunlu olduğunu, e) Teklif ve istenilen belgelerin verileceği açık adresi ve teklif verme süresini, f) İhalenin 2886 sayılı Devlet İhale Kanununa tabi olmadığı ve İdarenin ihaleyi yapıp yapmamakta, dilediğine yapmakta serbest olduğu ve gerektiğinde teklif verme süresinin uzatılabileceği, h) İdarece gerekli görülen diğer hususları, kapsar ![]() İhale Şartnamesi Madde 10 - İhale şartnamesi; a) İhalenin konusu ve usulünü, b) Tekliflerin verileceği açık adres ve süreyi, c) Tekliflerin hangi para birimi üzerinden yapılacağını, döviz üzerinden alınan tekliflerin Türk Lirasına çevrilmesinde hangi kurun esas alınacağını, d) İhaleye katılabilmek için verilmesi gereken belgelerin neler olduğunu, e) Ödeme koşullarını, f) İhalenin, yetki veya ilgisine göre Kurul veya Başkan tarafından onaylanmak suretiyle kesinleşeceğini, g) İhaleye katılmak için İdarece belirlenecek geçici teminatın miktarı ile niteliklerini, h) İhale üzerinde kalan tarafından sözleşme imzalanmaması veya İdarece belirlenecek miktarda kesin teminat verilmemesi veya diğer yükümlülüklerin yerine getirilmemesi halinde geçici teminatın irat kaydedileceğini, ı) İhaleye katılamayacak olanları, i) Gerekli görülen diğer hususları, İhale Oluru Madde 11 - İhale usulünün belirlenmesi ve bu usulle ihaleye çıkılması için ilgili proje grup başkanlığının bağlı bulunduğu başkan yardımcılığı tarafından; Başkanlık Makamından "ihale Oluru" alınır ![]() ![]() İhale İşlem Dosyası Madde 12 - Başkanlık Makamından alınan ihale Oluru ile ekleri, ihale işlem dosyasının düzenlenmesi ve ihale komisyonuna sunulması için ilgili proje grup başkanlığınca İhale Hizmetleri Daire Başkanlığına gönderilir ![]() ![]() İhale Komisyonu Teşkili Ve Çalışma Esasları Madde 13 - Kanunda belirtilen şekilde beş asil ve aynı sayıda yedek üyeden oluşan komisyon, Başkanın teklifi ve Başbakanın onayı ile göreve başlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Danışman Seçimine İlişkin İhale Usulü Ve Esasları Madde 14 - (Mülga madde: 28/05/2004 - 25475 S ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Teminat Olarak Kabul Edilebilecek Değerler Madde 15 - Teminat olarak kabul edilebilecek değerler aşağıda belirtilmiştir ![]() a) Tedavüldeki Türk Lirası ![]() b) İdarece belirlenecek döviz cinsi ![]() c) Hazine Müsteşarlığınca ihale mevzuatı ile ilgili olarak belirlenen bankaların veya yetkili finans kuruluşlarının vereceği idarece şartları belirlenecek teminat mektupları d) Devlet tahvilleri, teminat olarak kullanılabilmesi mümkün olan Hazine bonoları ve Hazine kefaletini haiz tahviller ![]() e) Yukarıda belirtilenlerin dışında idarece belirlenecek diğer teminatlar kesin teminat olarak alınabilir ![]() Teminat olarak kabul edilebilecek bu değerlerden hangisinin veya hangilerinin talep edileceği ihale şartnamesinde belirtilir ![]() ![]() ![]() Özelleştirme Programındaki Kuruluşa Yetki Verilmesi Madde 16 - Kanunun 4 üncü maddesinin son fıkrası gereğince, özelleştirme programındaki kuruluşların yetkilendirilmesi halinde; uygulanacak ihale usulü ile değer tespit ve ihale komisyonlarının teşkili, ilgili kuruluşun karar almaya yetkili organının kararı ile belirlenir ![]() ![]() ![]() ![]() Kanunun 4 üncü maddesine göre verilen yetki çerçevesinde ilgili kuruluş tarafından gerçekleştirilen ihale işlemleri, ihale işlem sonuçları ve bu sonuçlara ilişkin kuruluş yetkili organının kararı ilgisine göre Başkanın veya Kurulun onayına sunulur ![]() İhale Sonuçlarının Onaylanması Ve Kamuoyuna Duyurulması Madde 17 - Komisyonun ihale sonucuna ilişkin nihai kararı, İhale Hizmetleri Daire Başkanlığı tarafından gizlilik kaydıyla yazılı olarak ilgili proje grup başkanlığına intikal ettirilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İhalenin İptal Edilmesi Madde 18 - Komisyonca ihalenin iptaline karar verilmesi halinde; komisyon tarafından verilen gerekçeli iptal kararı ilgili proje grup başkanlığının bağlı olduğu başkan yardımcılığı tarafından Olur alınmak üzere Başkanlık Makamına sunulur ve alınacak olur ![]() ![]() İhalenin iptali ilgili proje grup başkanlığının bağlı bulunduğu başkan yardımcılığı tarafından teklif sahiplerine yazı ile bildirilir ![]() ![]() Sözleşmeye Davet Madde 19 - İhale sonuçlarının onaylanmasından sonra İdare tarafından süre belirtilmek suretiyle sözleşme imzalanması hususunda ihale üzerinde kalan teklif sahibine yazılı bildirimde bulunulur ![]() ![]() (Ek cümle: 28/12/2005-26037 S ![]() ![]() ![]() ![]() İdareden kaynaklanan sebeplerle, verilen süre içerisinde sözleşmenin imzalanamaması durumunda, birden fazla ek süre verilebilir ![]() İdarece verilen süre içerisinde ihale üzerinde kalan tarafından istenilen teminatın verilmemesi, diğer yükümlülüklerin yerine getirilmemesi ve sözleşme imzalanmaması, halinde alınan teminatlar İdare lehine irat kaydedilir ve kararda yer alması halinde diğer teklif sahiplerine sırası ile aynı usul uygulanır ![]() Tebligat Madde 20 - İdarece, ihale veya akdedilen sözleşmeye ilişkin bildirimler; alma haberli taahhütlü mektup, APS ve bunlarla teyidi gönderilmek üzere faks ile yapılabilir ![]() ![]() Teklif sahipleri veya danışman tarafından faks ile İdareye yapılan bildirimlerde ise bunların teyidinin İdareye ulaştığı tarih tebliğ tarihi sayılır ![]() ![]() ![]() Madde 21 - 23/08/2000 tarihli ve 24149 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Özelleştirme Uygulamalarında Değer Tespiti ve İhale Yönetmeliği ile değişiklikleri yürürlükten kaldırılmıştır ![]() Geçici Madde 1 - Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce, mevzuata göre başlatılmış ihale işlemlerine, kaldığı yerden bu Yönetmelik hükümlerine göre devam edilir ![]() Yürürlük Madde 22 - Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer ![]() Yürütme Madde 23 - Bu Yönetmelik hükümlerini Özelleştirme İdaresi Başkanı yürütür ![]() Kaynak: mevzuat ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|