Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
reenkarnasyon, tenasüh

Tenasüh (Reenkarnasyon)

Eski 01-31-2008   #1
Şengül Şirin
Varsayılan

Tenasüh (Reenkarnasyon)



Tenasüh (Reenkarnasyon) yoktur
Reenkarnasyon denilince, ruhun insandan insana geçmesi, başka bir bedenle dünyaya geliş, tenasühte ise, ruhun hem insana, hem de hayvan, bitki ve cansızlara geçtiği anlaşılıyor Biri diğerinin yerine de kullanılır
İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
Kalbleri hasta, bilgileri az olan bazı kimseler, hatta kendilerini, şeyh olarak tanıtan bazı dinsizler, tenasühe inanıyor Ruhlar olgunlaşmadan önce, bir bedenden ayrılınca, başka bir bedene geçer Kemale geldikten sonra, insanlara gelmez, tenasüh yolu ile olgunlaşmış olurlar diyor ve tenasühle ilgili birçok hikayeler uyduruyorlar Tenasühe inanan dinden çıkar kâfir olur Tenasüh ile ruhlar kemale gelirse, Cehennem kimler için olur, kimler azap görür? Buna inanmak, Cehennemi inkâr etmek ve hatta öldükten sonra tekrar dirilmeye inanmamak olur Çünkü onlara göre, ruhun olgunlaşmasına vasıta olan bedene ihtiyacı kalmamıştır ki, bedenle haşr olunsun Bu yalancıların sözleri, eski felsefecilerin [ve şimdiki medyumların] sözlerine benziyor Eski felsefeciler, bedenin tekrar dirileceğine inanmıyordu "Cennet nimetleri ve Cehennem azapları yalnız ruhlara olacak" diyordu Bunlar, o felsefecilerden de kötüdür Çünkü, onlar tenasühü reddedip, azabın sadece ruha olacağını söylüyorlar Bunlar ise, hem tenasühe inanıyor, hem de ahiret azabını inkâr ediyor Bu dinsizlere göre azap, sadece dünyadadır

Allahü teâlâ, din büyüklerinin ruhlarını insan şekline sokmuş, bu şekiller, insan gibi iş görmüştür Yoksa, mübarek ruhları, başka bedenlere girmiş değildir Bir ruhun, beden şekli alması, tenasüh değildir Melekler ve cin de, insan şekline girip birçok şey yapıyorlar ki bu da tenasüh değildir Tenasühe inananlar, kabir azabına ve Kıyamet gününe iman ediyorlar mı? Yazıklar olsun ki, böyle imansızlar, kendilerini din adamı tanıtmış, yayın vasıtaları ile, millete Müslümanlık öğretmeye kalkışıyorlar, gençleri, dinsiz, imansız yapmaya çalışıyorlar (2/58)

Tenasühe inananların kâfir oldukları Berika ve Hadika’da da yazılıdır Eski Yunan felsefecisi Eflatun da tenasühe inanırdı Teslis inancını ilk olarak ortaya çıkaran da budur Hazret-i İsa, göğe çıkarıldıktan sonra, dört İncili yazanlar, bu inancı karıştırarak, insanlığı büyük felakete sürüklediler

Ruh başkasına geçmez
Yukarıda, bâtıl inanç olan reenkarnasyondan bahsetmiştik Bu bâtıl inanç, daha çok Hindu ve Budistlerde görülür Ölen kimsenin ruhu başkasına geçmez Geçtiğini bildiren hiçbir âyet veya hadis yoktur Hiçbir âlim de böyle bir şey söylememiştir Kur'an-ı kerimde ölüm ve dirilişle ilgili birçok âyet-i kerime vardır Hiçbirinde ruhun başka bir insana veya başka bir mahluka geçtiğini gösteren bir ifade yoktur Zaten Allahü teâlâ insanlara ruh hakkında kâfi bilgi vermemiştir İsra suresinin (Sana ruh hakkında soranlara, de ki, "Ruh Rabbimin işlerindendir, size az bir bilgi verilmiştir") mealindeki 85 âyeti de ruhun mahiyetini bilmenin imkansız olduğunu gösteriyor

Bir de, (İki defa ölüp iki defa dirilmek) ifadesinden ruhun başka birisine geçtiğini ancak zındık söyler

Kur’an-ı kerimde buyuruldu ki:
İlk insan çamurdan, sonrakiler, nutfeden yaratıldı Nutfe kan pıhtısı, et olur, sonra can verilir Herkes ölür, kıyamette dirilir (Müminun 12-16)

Bekara suresinin (Allah sizi ölü iken diriltti Sonra öldürecek, sonra diriltecek, nihayet Ona döndürüleceksiniz) mealindeki 28 âyetini, Beydavi ve diğer tefsirler şöyle açıklıyor:

Çocuğun ana rahminde can verilmesinden önceki hâli için ölü, can verilmesine de diriltme denmiştir Yani insan, bir defa ana rahminde, bir de kabirden sonra diriltiliyor İki ölü hâli vardır Biri ana rahmindeki canlılıktan önceki durumu, bir de kabirdeki hâli Yani hepsi iki ölüm, iki diriltmedir

Kâfirler ahirette (Ey Rabbimiz, bizi iki defa öldürdün, iki defa dirilttin) diyecekler (Mümin 11),
Ve dünyaya tekrar gönderilmelerini isteyecekler, iyi amel işleyeceklerini söyleyecekler (Secde 12)
Kendilerine dünyadan geldikleri bildirilerek istekleri reddedilecek (İbrahim 44)

Ve denecek ki: (Size, düşünebilenin düşünebileceği, öğüt alabileceği kadar ömür vermedik mi? Size, [Peygamber, kitap, akıl, ihtiyarlık, ölüm gibi] uyarıcılar gelmedi mi?) [Fatır 37]

(Kâfirlerden birine ölüm gelince,
"Rabbim, beni geri çevir, tâ ki, yapmadan bıraktığımı tamamlar, iyi iş işlerim" der Hayır; bu söylediği boş laftır Tekrar diriltilecekleri güne kadar arkalarında geriye dönmekten onları alıkoyan bir engel vardır) [Müminun 99-100]

Duhan suresinin 56 âyet-i kerimesinde (İnsan ilk ölümden başka bir ölüm tatmaz) ifadesi, tek ölüm olduğunu açıkça gösteriyor Kur'an-ı kerimde, (İki defa ölüp iki defa dirilmek) ifadesine benzeyen başka ifadeler de vardır Mesela ikisi şöyledir:

(Geceleyin sizi öldüren
[ruhunuzu alan], gündüzün de ne işlediğinizi bilen; sonra belli ecel tamamlansın diye gündüzün sizi dirilten [uyandıran] Odur) [Enam 60],

Allah, eceli gelenlerin ölüm anında, eceli gelmeyenlerin de uyku esnasında ruhlarını aldığı ve bunda düşünenler için bir ders olduğu bildiriliyor (Zümer 42)

Bu iki âyet-i kerimede, insan uyurken ruhunu Allahü teâlânın aldığı açıkça bildiriliyor Ruhunu almakla onu öldürmüş olmuyor Şimdi hangi zındık, (Uyuyan ölür, ruhu başkasına geçer) diyebilir? Tek ölüm ve tek dirilişin olduğunu bildiren âyet-i kerimelerden üçü şöyledir:

(İnsan önce bir şey değilken kendisini yarattığımızı düşünmez mi?)
[Meryem 67]

(Resulüm,
senden önce de hiçbir beşere ebedilik vermedik Şimdi sen ölürsen, sanki onlar ebedi mi kalacaklar, her canlı ölümü tadacaktır) [Enbiya 34, 35]

(Ölümden sonra elbette diriltileceksiniz desen, kâfirler
"bu sihir" derler) [Hud 7]

Alıntı Yaparak Cevapla

Cevap : Tenasüh (Reenkarnasyon)

Eski 01-31-2008   #2
mate
Varsayılan

Cevap : Tenasüh (Reenkarnasyon)



Konu çok güzel şengül ablacım teşekkürler Yeni bir başlık açmayı uygun görmedim ve konu devamı olarak şu yazıyı okumanızı tavsiye ederim;

REENKARNASYON İNANCI ???

Ölüm hakkında çeşitli kesimlerde yaygın olan batıl inançlardan birisi de "reenkarnasyon"dur Öldükten sonra çeşitli kereler farklı yer ve zamanlarda ve farklı kimliklerle dirilerek yeniden dünyaya gelme şeklinde açıklanan reenkarnasyon, gerek iman etmeyenler gerekse çeşitli batıl inanışların mensupları arasında, son zamanlarda ilgi gören sapkın bir akım haline gelmiştir


Teknik olarak hiçbir delile dayanmamasına rağmen bu tür batıl inançların taraftar toplamasının başlıca sebebi, dini inancı olmayan insanların bilinçaltlarındaki, öldükten sonra yok olma endişesidir Dini inançları zayıf olan kimseler de, dünyada yaptıklarının karşılığı olarak ahirette cehennem gibi bir cezanın kendilerini beklediğini bildikleri için ya da en azından ihtimal verdikleri için öldükten sonra ahirete gitme gibi bir gerçekten rahatsız olurlar Her iki sınıf için de öldükten sonra dünyaya tekrar tekrar gelmek son derece cazip bir durumdur Bu yüzden bu işin istismarını yapan belirli kesimlerin birkaç göz boyama seansıyla, daha fazla delil aramadan reenkarnasyon gibi bir safsatayı seve seve benimserler
Ne yazık ki bu sapkın düşünceye, son zamanlarda Müslüman çevrelerden kendisine aydın, entellektüel, ilerici görünümü vermek isteyen bazı kişiler de olumlu bakmaktadır Olayın asıl ciddi yönü ise, bu tür kimselerin söz konusu sapkın iddialarına Kuran ayetlerinden delil getirmeye ve ayetlerin açık ve net ifadelerini, "dillerini eğip bükerek" kendi yorumlarına uydurmaya çalışmalarıdır Burada vurgulanmak istenen temel konu da, bu sapkın itikadın kesinlikle Kuran ve İslam dışı olduğu ve Kuran'ın açık ayetleriyle tamamen çeliştiğidir

Reenkarnasyonun Kuran'da geçtiğini iddia edenlerin delili olarak öne sürdükleri birkaç ayetten biri Mümin Suresi'nin 11 ayetidir Ayet şöyledir:

(MÜ'MİN suresi 11 ayet) [Resmi:40/İniş:60/Alfabetik:69]

قَالُوا رَبَّنَا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَأَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَى خُرُوجٍ مِّن سَبِيلٍ
Okunuş: Kalu rabbena emettenesneteyni ve ahyeytenesneteyni fa'terafna bi zünubina fe hel ila hurucim min sebil



Dediler: "Rabbimiz! Bizi iki kez öldürdün, iki kez dirilttin Artık günahlarımızı itiraf ettik Buradan çıkmak için bir yol daha var mı?"


---------------------------------------------------------------------------------
Reenkarnasyoncular bu ayette, insanın dünyada bir kere yaşayıp öldükten sonra tekrar diriltilerek dünyada ikinci bir yaşama başladığını, bu suretle ruhunun gelişimin tamamladığını ve bu ikinci yaşamını takip eden ikinci ölümünden sonra ahirette diriltildiğini iddia ederler

Şimdi herhangi bir ön yargıya kapılmadan bu ayeti inceleyelim: Ayete göre insanın iki defa ölü iki defa diri hali olduğu anlaşılmaktadır Üçüncü bir ölü ya da dirilik hali söz konusu değildir Bu durumda doğal olarak akla, insanın en baştaki durumunun ölü mü ya da diri mi olduğu sorusu gelir Bu sorunun cevabını ise Bakara Suresi'nin 28 ayetinde buluruz:
(BAKARA suresi 28 ayet) [Resmi:2/İniş:92/Alfabetik:11]

كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنتُمْ أَمْوَاتاً فَأَحْيَاكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ


Okunuş: Keyfe tekfürune billahi ve küntüm emvaten fe ahyaküm, sümme yümitüküm sümme yuhyiküm sümme ileyhi türceun
Allah'a nasıl nankörlük ediyorsunuz?! Siz ölülerdiniz, O sizi diriltti Sizi yine öldürecek ve sonra diriltecektir Nihayet O'na döndürüleceksiniz
-----------------------------------------------
Ayet açıktır; insan başlangıçta ölüdür, yani yaratılışının temeli başlangıçta, ayetlerde de bildirilen toprak, su, çamur gibi cansız maddelerden oluşmaktadır Daha sonra Allah bu cansız yığına "bir düzen içinde şekil verip" diriltir Birinci ölüm ve birinci diriliş gerçekleşmiştir Birinci dirilişten belli bir süre sonra insan, yaşamı sona erince tekrar öldürülür, ilk ölümünde olduğu gibi toprağa geri döner, çürüyüp-ufalanıp toz haline gelir Bu da ikinci defa ölü haline geçişidir Geriye ise ikinci ve son diriltilmesi kalmıştır Bu da ahiretteki dirilmesidir İkinci ve son diriliş ahiretteki dirilme olduğuna göre, dünya hayatında ikinci bir diriliş söz konusu olamaz Aksi takdirde bu tür bir iddia üçüncü bir dirilişi gerektirir ki böyle bir durumdan hiçbir ayette söz edilmez Görüldüğü gibi ne Mümin Suresi 11 ayetinden, ne de Bakara Suresi 28 ayetinden insanın dünyada birden fazla kez diriltildiği anlamı çıkmaz Tam tersine bir kere dünyada bir kere de ahiretteki dirilişin olduğu ayetlerden açık bir şekilde anlaşılmaktadır
Durum bu kadar açık olmasına rağmen reenkarnasyoncular her iki ayeti de kendi anlamsız iddialarına delil olarak kullanmaya çalışırlar

Ancak bu ayetle söz konusu kişilerin iddialarının aksine ölümün ve dirilmenin gerçekte nasıl olacağı bizlere haber verilmektedir Bunun dışında, Kuran'daki pek çok ayet de insanın içinde imtihan edildiği tek bir dünya hayatı olduğunu ortaya koymaktadır Örneğin ölümden sonra tekrar dünyaya dönüş olmadığı, Allah'ın buna kesin olarak izin vermeyeceği ayetlerde şöyle bildirilmektedir:

[MÜ'MİNÛN suresi 99-100]
حَتَّى إِذَا جَاء أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ

ارْجِعُونِلَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ كَلَّا إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِن وَرَائِهِم بَرْزَخٌ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ

Okunuş: Hatta iza cae ehadehümül mevtü kale rabbirciun Lealli a'melü salihan fima teraktü kella inneha kelimetün hüve kailüha ve miv veraihim berzehun ila yevmi yüb'asun

Sonunda onlardan birine ölüm geldiğinde şöyle der: "Rabbim, beni geri döndürün;/99

Döndürün ki, o arkada bıraktığım yerde iyi bir iş yapayım" Hayır, bir kelime ki bu, o söyler onu Ötelerinde, dirilecekleri güne kadar bir berzah vardır/100

------------------------------------------------------------
Ayette, kişiye ölüm geldikten sonra yeniden dünya hayatına bir dönüş, bir telafi imkanı bulunmadığı anlatılırken inkarcıların, bunun aksine ikinci bir diriliş ve dünyaya dönüş beklentisine sahip oldukları da dikkat çekmektedir Allah bunun hiçbir geçerliliği bulunmayan ve inkarcının kendi söylediği bir sözden ibaret olduğunu açıkça belirtir
Bir başka ayette de cennettekilerin "ilk" ölümden başka bir ölüm tatmayacakları şöyle bildirilir:

(DUHÂN suresi 56 ayet) (Resmi:44/İniş:64/Alfabetik:19)

لَا يَذُوقُونَ فِيهَا الْمَوْتَ إِلَّا الْمَوْتَةَ الْأُولَى وَوَقَاهُمْ عَذَابَ الْجَحِيمِ

Okunuş: La yezukune fiyhel mevte illel mevtetel ula ve vekahüm azabel cehiym


Orada, ilk ölüm dışında ölüm tatmazlar Allah onları cehennem azabından korumuştur/56

Rabbinden bir lütuf olarak böyledir İşte budur o büyük başarı
----------------------------------------------------------------
Cennet ehlinin, birinci ölümleri dışında başka bir ölüm tatmayacaklarından dolayı duydukları sevinç bir başka ayette şöyle geçer:

[SÂFFÂT suresi 58-59]

أَفَمَا نَحْنُ بِمَيِّتِينَ إِلَّا مَوْتَتَنَا الْأُولَى وَمَا نَحْنُ بِمُعَذَّبِينَ
Okunuş: E fe ma nahnü bi meyyitin İlla mevtetenel ula ve ma nahnü bi müazzebin


"Peki, biz artık ölmeyecek miyiz?"/58

"Sadece ilk ölümümüz; azaba da uğratılmayacağız, öyle mi?"
---------------------------------------------------------------
Üstteki ayetler o kadar açıktır ki, insanın tattığı tek bir ölüm olduğu, hiçbir tevile yer bırakmayacak netlikte vurgulanmaktadır Burada, önceki ayetlerde iki ölümden bahsedildiği halde, neden burada tek bir ölümden başka ölüm tadılmayacağının söylendiği gibi bir soru akla gelebilir Bunun cevabı Duhan Suresi'nin 56 ayetindeki ölümü "tatma" ifadesinde kendiliğinden ortaya çıkmaktadır Zira, insanın bilinçli olarak tattığı, yani yaşadığı, karşılaştığı, idrak ettiği ilk ve tek bir ölüm vardır; o da dünya hayatının sona erdiği an karşılaştığı ölümdür En baştaki ölü halinden önce diri olmadığı dolayısıyla algılama ve şuur gibi özellikleri olmadığı için bu birinci ölümünün şuuruna varması, bunu tatması gibi bir durumu elbette ki olamaz

Kuran'ın bunca açık ve kesin haberine rağmen, dünyada birden fazla ölme, dirilme, yeni bedenlere girme gibi olayların bulunduğunu iddia etmek Kuran'ın açık ayetlerini reddetmek anlamına gelecektir Kendi çapında bile (örn;sebep-sonuç yasası nın olmayışı her şeyin sonuçlandığı,bizim sebepleri yaşadığımızı) çelişen bu dal Kur’an sözlerini menfaatine göre yorumlayarak hüküm vermiş ve milyonları bu inanaçla kasıtlı olarak zehirlemiştir Yec’üc Mec’üc sorusuna yec’üc sen Mec’üc ben, şeytan sorusuna senden benden ala şeytan mı var diyerek yanıtta bulunan parapsikoloji yine kur’an dan ayetler yazıp riyakarca çarptırarak reenkarnasyon vb gibi olayları ikna etmeye çalışmıştır ve durum açıktır Gerisi Aklınıza kalmış Saygılar…

Alıntıdır

Alıntı Yaparak Cevapla

Cevap : Tenasüh (Reenkarnasyon)

Eski 02-01-2008   #3
Şengül Şirin
Varsayılan

Cevap : Tenasüh (Reenkarnasyon)



Teşekkürler Mateciğim
Alıntı Yaparak Cevapla

Cevap : Tenasüh (Reenkarnasyon)

Eski 02-01-2008   #4
kutlubyr
Varsayılan

Cevap : Tenasüh (Reenkarnasyon)



Aslında siteye bir tebrik maili göndermek istemiştim, ama nereye, kime göndereceğimi bilemedim Size katılalı 2 gün oldu Ama ilk defa bir forumda bu kadar uzun vakit geçirdim Seçtiğiniz konular seviyeli ve dostça bir yaklaşım içindesiniz Emeğiniz için tebrikler Lütfen bu yazıyı Foruma emeği geçen herkesin şahsına hitaben yazdığımı bilin ve onlara özel olarak iletin
Reenkarnasyon ile ilgili verdiğiniz bilgiler çok kıymetli Beni de aydınlatan birkaç nokta buldum zaten size katılıyordum ama kendimi savunabileceğim noktalar yakaladım izahlarınızda Sonuç olarak dayanamayıp yukarıdaki parağrafı buraya yazıverdim
Bilgi için teşekkürler

Alıntı Yaparak Cevapla

Cevap : Tenasüh (Reenkarnasyon)

Eski 02-15-2008   #5
mate
Varsayılan

Cevap : Tenasüh (Reenkarnasyon)



Övgüleriniz için teşekkürler kutlubyr
Bir nebze katkımız olduysa ne mutlu bize
Tüm forumsinsi ailesi adına ben teşekkür ediyorum size

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.