|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
benzememe, islâm, kafirlere, kesinlikle, toplumunu |
![]() |
Kafirlere Benzememe Ve İslâm Toplumunu Kesinlikle |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kafirlere Benzememe Ve İslâm Toplumunu KesinlikleKAFİRLERE BENZEMEME VE İSLÂM TOPLUMUNU KESİNLİKLE KORUMA Said el-Kahtani islâm dini sadece insanın muhteva olarak seçkin olmasıyla yetinmez ![]() ![]() ![]() ![]() Nitekim Kitap ve Sünnet bu mesele ile ilgili olarak bir hayli delil ile dopdolu bulunmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kaldı ki Allah (c ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşte bu eğitimin bir devamı olarak Medine döneminde kâfirlere ben*zeme ile ilgili yasaklama gelmiş bulunmaktadır ![]() had hükmünden sonra geldiğini görmekteyiz ![]() ![]() Aynı zamanda İslâm, örnek bir İslâmî şahsiyetin veya kişiliğin geliş*mesine de çok özen gösterir, bu noktada buna düşkün ve haristir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Halbuki günümüz dünyasındaki müslümanlar, her konuda körü kö*rüne başkalarına tabi olmaları sebebiyle helâl olmuşlardır ![]() ![]() ![]() Bu konuda Prof ![]() " ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Esasen uygarlık öyle şekli anlamda boş bir şey ifade etmez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Kafirlere Benzememe Ve İslâm Toplumunu Kesinlikle |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kafirlere Benzememe Ve İslâm Toplumunu Kesinlikle"Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "İşte işin bu yönü itibariyle, toplumsal hayat noktasından bizim, (önemli olan) ile (önemli olmayan) arasında bir fark görmememiz mümkün değildir ![]() ![]() ![]() ![]() Genel olarak medeniyet veya uygarlıklar, uzun bir süre bir toplumu etki altına alırsa, bu belirli bir yönden olsa bile, yine bazı yönlerden ruh ve öz üzerinde etkisi olur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Müslüman Avrupalıyı giyimde, kuşamda,adet ve törelerinde,hayat tarzlarında taklid etmeye başlayınca,kendisi her ne kadar benim davam,ve amacım budur,demiş olsa bile o bizzat fiilen Avrupa uygarlığını tercih ettiğini açıklamış olmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() "Aslında yabancı bir medeniyete karşı eğilim göstermek, şuur ve düşünce yapısı itibariyle, bir eksikliğin sonucudur, başka bir şey değildir ![]() ![]() “Allah (c ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yapılan iş veya hareket ve davranış onların heva ve isteklerine tabi olmak ve boyun eğmek anlamına gelmediğini farzetsek bile, şurası kesinlikle unutulmamalıdır ki, onların sundukları bir şeyde, onlara muhalefette bulunmak meselesi, "Onların heva istek ve arzularına uyma" meselesini kökünden kazıyıp silecek ve o işi terketme bakımından da Allah'ın rızasını ve hoşnudluğunu kazanma bakımından çok daha büyük bir yarar ve yardım getirecektir ![]() Bir ![]() ![]() "Sen onların milletine (dinlerine) uymadıkça, yahudi ve Hıristiyanlar senden kesinlikle hoşnut olacak değillerdir ![]() ![]() Şimdi bu ayete dikkat edecek olursak, Rabbim burada "Onların milleti yani dini" durumunu belirtirken, peşinden de "Onların nevalarına" uyma yasaklığı gündeme getirilmiş olmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Kafirlere Benzememe Ve İslâm Toplumunu Kesinlikle |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kafirlere Benzememe Ve İslâm Toplumunu KesinlikleYine Kur'an'dan deliller sunmaya devam edelim ![]() ![]() "Andolsun ki, kendilerine kitap verilenlere (yahudi ve hıristiyanlara) her ayeti (delili) getirsen, yine de onlar senin kıblene uymaz; sen de onların kıblelerine uyacak değilsin ![]() ![]() ![]() "Kendilerine kitap verdiklerimiz, onu (peygamberi), çocuklarını tanır gibi tanırlar ![]() ![]() "Gerçek (hak) Rabbindendir ![]() ![]() "Herkesin (her toplumun) yüzünü kendisine doğru çevirdiği bir yön vardır ![]() ![]() ![]() ![]() "Her nereden çıkarsan, yüzünü Mescid-i Haram yönüne çevir ![]() ![]() ![]() "Her nereden çıkarsan, yüzünü Mescid-i Haram yönüne çevir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Seleften, yani önceki geçmiş alimlerden birçokları bu âyetleri şöyle yorumlamışlardır: "Yahudiler, kıbleleri olan Kudüs'e yönelmemiz sebebiyle, bir delil ve hüccet ileri sürerek, şöyle konuşmasınlar: "Kesinlikle bu insanlar yani müslümanlar, bizim yöneldiğimiz kıbleye, Kudüs'e yönelmektedirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Herhangi bir halde veya konumda onlara benzemenin yasak olduğunu belirten delilleri Kur'an sıralıyor: "Öyleyse dosdoğru yolda devam edin ve bilgisizlerin yoluna uymayın ![]() Yine Rabbimiz buyuruyor: "Bozguncuların yoluna uyma ![]() Bir başka âyette Rabbim buyuruyor ki: "Kim de kendisine dosdoğru yol apaçık belli olduktan sonra, peygambere muhalefet ederse ve müminlerin yolundan başka bir yola uyarsa, onu döndüğü şeyde bırakırız ve cehenneme sokarız ![]() İşte sunmuş olduğumuz tüm bu deliller, müslüman olmayan unsurlara, yahudi ve hıristiyanlara muhalefet etmenin ve onlara benzemeyi ter-ketmenin meşruluğunu göstermektedir ![]() Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Kim bir kavme kendini benzetirse o da onlardandır ![]() ![]() ![]() ![]() "Sizden onları kim dost edinirse, kuşkusuz onlardandır ![]() Bu da aynen Abdullah b ![]() "Kim müşriklerin yurdunda kalırsa, onların yılbaşlarına (nevruzlarina) katılır ve bayramlarını kutlarsa ve ölünceye dek (ölüm kendisine gelinceye dek) kendisini onlara benzetirse, bu da onlarla beraber kıyamet gününde haş rolü nacaktır ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Kafirlere Benzememe Ve İslâm Toplumunu Kesinlikle |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kafirlere Benzememe Ve İslâm Toplumunu KesinlikleBu, küfrü gerektiren mutlak teşebbühe, kendini kâfire benzetmeye yorumlanıyor, kimi zaman ise şöyle yorumlanmıştır: Kişi kendisini onlara benzettiği oranda, benzeşme ölçüsüne göre küfre girer veya onlardan sayılır ![]() ![]() Bir başka durum var ki, adam bir fiil veya iş işlemektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yine Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Sizler kesinlikle, sizden öncekilerin yollarını karış karış ve arşın arşın izleyeceksiniz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yine Sahih'te rivayet olunduğuna göre, Abduliah b ![]() ![]() ![]() "Sahabe Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Müşriklere ait bir ağaç vardı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Acaba bunlardan hangisi daha büyük bir tehlike oluşturmaktadır? Hayret! Düşünün bir kere, silahlarını asacakları bir şeyden menediliyorlar ![]() ![]() ![]() Yine yahudi ve hiristiyanlara, kısaca kafirlere muhalefete ve onlara kendisini benzetmekten menedilmesine ilişkin sünnetten bir başkaca delil ![]() ![]() ![]() ![]() "Gerçekten yahudi ve hıristiyanlar (saç ve sakalını) boyamazlar ![]() ![]() Yine Rasûlüllah (s ![]() ![]() ![]() "Yahudi ve hıristiyanlara muhalefet edin ![]() ![]() Yine Rasûlüllah (s ![]() ![]() ![]() "Bizden başkasına kendisini benzeten bizden değildir:” Kuşkusuz bu deliller ve daha bir çokları şu gerçeği amaçlamış olmaktadırlar: Kötülüklerin gelebileceği kapıları ve yolları tıkamak esastır ![]() ![]() Ancak bazı durumlar var ki, görünürde kimi zaman kâfirlere müşareket yani bir tür ortak yönler olmasını gerektirir, işte böylesi bir muvafakat ne zaman olur ve muhalefet ne zaman başlar? Şeyhu'l-İslâm Ebu Abbas Ahmed b ![]() Aslında bunlara muhalefet etmek, ancak müslümanın din noktasından üstünlük elde etmesinden sonradır ve yücelmeyi sağlamasıyla mümkün olabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Kafirlere Benzememe Ve İslâm Toplumunu Kesinlikle |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kafirlere Benzememe Ve İslâm Toplumunu KesinlikleBunun gibi durumlarda acaba bugün için ne söylenebilir? Zira yukarıdaki ifadeler, İbn Teymiyye'nin kendi çağıyla ilgili bulunmaktadır ![]() Şayet bir müslüman Daru'l-Harp'te ise veya Daru'1-Harp olmayan bir küfür diyarında ise, bu durumda müslüman, kendisine zarar gelebilecek dış benzerliklerde, onlara muhalefet ile memur değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zaman ve durumlara göre bu kimselere muvafakat ve muhalefetin ortaya çıkması, aynı zamanda hadislerin de gerçek manalarının ortaya çıkmasıdır ![]() İslâm alimleri -Allah kendilerine rahmetiyle muamelede bulunsun- bu hususta gerçekten güzel bir kural ortaya koymuşlardır ![]() ![]() İki maslahattan en büyüğünü ve en yücesini tercih etmek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fakat bütün bunlara rağmen müslüman için gerekli olan şey, dikkatli olmasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Biz, kitap ehline hangi hususlarda muhalefette bulunmak durumunda olabiliriz, bunun etraflı olarak açıklanmasını istersek, bu meseleyi üç kısım altında ele alabiliriz ![]() 1- Her iki şeriatta da meşru olan şeyler veya bizim için meşru olduğu gibi, onların da işledikleri şeyler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2- İlk başta meşru olmasına rağmen, sonra tamamen neshedilen, yani yürürlükten kaldırılan şeyler: Meselâ: Cumartesi günü gibi ![]() ![]() ![]() Aynı zamanda durum bunların bayramları için de böyledir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fakat bu manada meşru olmayan ve ibadet diye sunulan batıl şeylerin, adetlerin, töre ve geleneklerin hiç birisi meşru değildir, geçerli değildir ![]() İşte bunun içindir ki, bize iki bayramda yedirmek vacip olmuştur ![]() ![]() ![]() İşte kitap ehline, mensuh olan yani hükümleri yürürlükten kaldırılan ibadetlerde ve adetlerde uymak, onlara muvafakatta bulunmak, bu iki hususun her ikisinde veya bir tanesinde uyum sağlamak, temelde meşru olan şeylerde onlara muvafakat etmekten daha kabih ve çirkindir ![]() ![]() ![]() 3- İbadetlerde, geleneklerde veya her ikisinde birden ortaya koydukları şeyler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ligi konusunda bir tartışmaya bile yer yoktur ![]() ![]() ![]() Bir başka temel ve esas ise* herhangi bir ibadet, adet veya her ikisi konusunda teşabüh ve benzeşmenin olmasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Bu üç maddeyi şöylece özetleyebiliriz ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|