08-02-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Terbiye (Eğitim) Unsuruna Önem Vermemek
Terbiye (Eğitim) Unsuruna Önem Vermemek
Müslüman fert, binanın temel taşıdır Bu ister müslüman evinin yapısında, ister müslüman toplumun yapısında, isterse devlet ve hükümetin yapısında olsun farketmez Fert eğitimden ne kadar yeterli payı alırsa, bina da o oranda sağlam olur Akide ve sağlam iman müslüman ferdin şahsiyet yapısının temelidir Eğitim alanındaki herhangi bir kusur, temeldeki zaaf olarak değerlendirilir ve bina ergeç çökmeye maruz kalır Eğitime gereken önemin verilmeyişi fertlerin seviyesinin düşmesini gerektirdiği gibi fertlerin çalışma sorumluluğunu ve mes'uliyet düzeyini yükseltmez
Böyle olunca da sorumluların yüklerini hafifletmeleri yerine, onlann karşısına anlaşmazlık ve problemlerle çıkarlar, onlara yeniden yük olurlar, çalışmaya ve davanın netice vermesine engel olurlar
Davet yolunda çalışmanın gerekleri ve olayların karşısında, terbiyenin zamanla sürecek bir etkisi vardır Bunun, çileler esnasında ve düşmanın tuzakları karşısında veya durum savaşmayı, fedakarlıkta bulunmayı ve diğer önemli görevleri gerekli kıldığında olması aynıdır Belki burada, eğitimin eskilere değil de henüz işin başında olan yenilere has kılınmasının doğru olmadığını açıklamak faydalı olur Eğitimin, devamlı bir nitelik olarak her düzeyde ve her seviyedeki insanda sürekli var olması gerekir Zira insan azığa ve öğüde muhtaçtır Buradaki bazı durumlar vardır ki, terbiyenin ihmaline sebep olurlar Korunalım diye onlara dikkat çekiyoruz:
a- Hakikatte siyaset boyutunun eğitim boyutuna baskın çıkması, ayrıca yine siyasetin, münakaşalarda ve teferruatta çokça zaman kaybına sebep olması  
b- Eskileri tam anlayan eğitimcileri yetiştirmemek Bundan dolayı da eğitimin seviyesi düşer Aynı şekilde, eğitimi tümüyle kavramaları için imkan hazırlanmadan davetçilerin sayısı fazla olacağından, davetin neşrine aşın önem vermek
Eğitimcilerin yetişmesine önem vermek gerekir Ayrıca davetin neşri ile eğitimin arasını yani "tanıtma dönemi" ile "oluşturma dönemi"nin arasını bulmak gerekir
c- Ailenin, ahlakı güzelleştirme, yoğurma ve eğitim için bir pota olması yerine bilgi ve tahsil için tam bir kültürel sınıfa dönüşmesi Genel olarak buradaki sapma, eğitim araçlarını özlerinden koparıp sadece şekle dönüştürmekle meydana gelir Bunun aile, alay, kıta veya karargah olması aynıdır
d- Terbiyeyi (eğitimi) ihmal edip, aniden ortaya çıkan durumlarla meşgul olmak Eğitimden vaz geçip başka bir şeyle uğraşmak, ne olursa olsun, hatta cihad ve düşmanla vuruşma bile olsa doğru olmaz  Bilakis bu gibi zor ve önemli durumlarda eğitim, en lüzumlu işlerdendir Allah'ın yardımı, nusreti ve desteği için, iman unsuru en lüzumlu sebep olduğuna göre, mücahitler için "destek grup" tabir edilen kuşakları yetiştirmek için eğitime devam etmek te aynı şeydir Cihadı sürdürmek ve cihadın meyvesini miras bırakacak türleri hazırlamak için eğitim temel esastır
Mustafa Meşhur
|
|
|