Prof. Dr. Sinsi
|
İslâmi Alanda Değişiklikler
İslâmi Alanda Değişiklikler
"Şüphesiz, "bir millet, kendini bozmadıkça, Allah, onların durumu*nu değiştirmez "
İslâmi fütuhatın Doğu'dan, Batı'dan, Kuzey'den, Güney'den tamam*lanmasından sonra İslâm medeniyeti yüce bir şekilde özellikle Endülüs'te oluştu Aynı zaman diliminde Avrupa, Ortaçağ -geri kalmışlık- dönemini yaşamaktaydı Ancak İslâm ümmetinde de, daha sonra bazı zayıflık belir*tileri ortaya çıktı ve İslâm düşmanları bundan umutlandılar Akabinde de, İslâm'ın fethettiği ülkelerin bir bölümünü, özellikle de Endülüs'ü ve Gü*ney Avrupa'yı geri almayı başardılar Oysa bir zamanlar Akdeniz bir İslâm gölü idi Ancak Haçlı Savaşları, Osmanlı devleti için kurulan hile*ler, düşman askerlerinin topraklarımızın büyük bölümünü işgal etmeleri ardı ardına geldi ve sonunda hilafet düşürüldü, ülkelerdeki şeriat yöneti*mi uzaklaştırıldı, yerine uydurma kanunlar getirildi Ülkelerimizde iktisa*di ve siyasi alanlarda savaşıldı, fesat, sapıklık ve Allah'ı inkar teşvik edil*di, bunun için de misyonerlere her türlü imkan verildi, planlarım uygulat*mak için zayıf hükümetler ve her milleti parçalamak için içlerinde parti*ler kurdular, aynı zamanda ihtilafları alevlendirdiler
Bu açıdan bakıldığında değişim grafiğinin kötüye doğru hızla düştü*ğünü görüyoruz Fakat Allah, peygamberi ve mü'minler buna razı olmaz*lar Allah (c c), bu ümmet için dininin buyruğunu yenileyen Hasan el-Benna ve benzerleri gibi davetçilere, fesat ve fitne akımlarına karşı koy*maları için yardım etmiş, onları bu konuda başarılı kılmış ve benzeri İslâmi hareketlerin oluşmasını sağlamıştır Bu hareketlerin en başarılı olanı, Allah rahmet etsin, Hasan el-Benna'nın kurmuş olduğu İhvan-ı Müs-limin Hareketi'dir Gerçekten de kısa bir süre sonra, sözünü ettiğimiz gra*fikteki düşüşün durduğunu görmekteyiz Aksine, içinde bulunulan ortam yüzünden biraz yavaş da olsa grafik yükselmeye başlamıştır
İslâm ümmetinin vücudunda hayat hareketleri sükunet bulduktan sonra, yaraları iyileşmeye yüz tutunca, yavaş yavaş canlanıyor
Sadık iman, kalplere hayat vermek için gitmesi gereken yolu bulur, doğru İslâm'a geri dönüş bütün kapsamıyla milletlerin yaşamında yerini alır, pisliklerden ve çirkin görüntülerden arınmış olarak sahih itikada dönüş, hurafe ve bid'atlerden arınmış şekilde ibadete dönüş, İslâm ahlakına bağımlılık yeniden başlar
İslâmi uyanış, müslümanların gönüllerinde her geçen gün kuvvetlen*mekte, düşmanın ve uşaklarının hile ve üsluplarındaki perde kalkmaya başlamıştır Artık sömüren batı tesirlerinden kurtulmaya çalışılmakta, İslâm devletinin kurulması ve İslâm düşmanlarının gaspettikleri her karış İslâm toprağını başta Filistin ve Mescid-i Aksa olmak üzere geri almak için gayret sarfedilmektedir İslâm hilafetini geri getirmek, müslümanlan bir bayrak altında toplama çalışmaları boşlamıştır
İslâm ülkelerindeki yeniden İslâm'a döndürme çalışmaları, geçen yıllara göre İslâmi hareketlerin gölgesinde, özellikle İhvan-ı Müslimin Cemaatı'nın gölgesinde daha iyiye gitmektedir Bu, İslâm'ın daha iyi anlaşılmasındandır Dolayısıyla İslâm’a kapsamlı bir bakış, onun hem dün*ya, hem de ahiret için eksiksiz bir hayat biçimi olduğunu gösterir Bu gerçek ise, müslümanların çoğunluğu tarafından bilinmiyordu, ama şimdi, artık etraflıca ve net bir şekilde biliniyor Aynı şekilde şura'nın da anayasa olarak konumlandırılması yadırganırken, şimdi toplumun genel bir isteği durumuna gelmiştir
Cihad da gönüllerde bir ölüden farksızdı; ama şimdi, onun da müslü*manların gönüllerinde ve özellikle de gençler için coşkuyla dolup taşan bir ruh olduğunu görebiliyoruz Cihad konusunda İslâm alemlerinde ger*çekten muhteşem örnekler verilmiştir Bütün bunlar, toplumdaki olumsuz değişikliğin gittikçe yok olduğunu göstermektedir Bu yükseliş, belki ya*vaş olabilir Çünkü o, üzerinde toplum binasının kurulacağı temelin tabiatına uygun olan köklü ve zor bir yükseliş, bir değişikliktir Fakat bu te*mel tamamlandıktan sonra üzerinde kurulacak bina, Allah (c c )'ın izniyle hızlı biçimde kurulur
|