08-02-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Hz. Meryem'in Suçlanması:
Hz Meryem'in Suçlanması:
Rivayet edildiğine göre; Hz Meryem'de hamilelik belirtileri yavaş yavaş fark edilmeye başladığında onun bu durumunu ilk anlayan akrabalarından Yûsuf en-Neccâr denilen kimse oldu
İbn Kesîr'in kaydettiğine göre; bu adam, salih ve çokça ibadet eden kimselerdendi Aynı zamanda Hz Meryem'in dayısınm oğluydu Hz Meryem'in dine çok bağlılığını, iffetlili-ğini ve çokça ibadet eden bir kimse olduğunu bildiğinden dolayı ve bunun yanı sıra kocası olmadığı halde yinede hamile kaldığını gördüğünden dolayı ondaki bu hamileliğe çok şaşırmıştı Günün birinde Hz Meryem ile konuşurken bu konuyu ona şöyle açmıştı:
- 'Ey Meryem! Tohumsuz ekin hiç olur mu?' diye sordu Hz Meryem'de:
- 'Evet! Olur Yoksa sen, Allah'ın ekini ilk yarattığı gün tohumsuz olarak yarattığını bilmiyor musun?' diye cevap verdi Yûsuf tekrar:
- 'Su olmadan ağaç hiç yetişir mi?' diye sordu Hz Meryem:
- 'Evet! Allah'ın ilk defa ağacı su olmadan yarattığını, a-ğacı ve suyu da ayrı ayrı yarattıktan sonra suyu, ağacın hayatına vesile kıldığını bilmiyor musun?' diye cevap verdi Yûsuf:
- "Erkek olmadan kadından hiç çocuk doğar mı?' diye sordu Hz Meryem:
- 'Evet! Sen, Allah'ın Adem'i erkeksiz ve kadınsız yarattığını bilmiyor musun?' diye cevap verdi Bunun üzerine Yûsuf, ona:
- 'Öyleyse sen, bana kendi durumunu anlat?' dedi Hz Meryem'de:
- 'Doğrusu Allah, bana kendi katından (ismi) İsa (lakabı) Mesih ve (sıfatı) Meryem oğlu olan bir kelimeyi müjdeledi' dedi [29]
Yûsuf en-Neccâr, Hz Meryem'in bu sözlerinden sonra onun her türlü kötülüklerden ve çirkin şeylerden uzak olduğunu ve ondaki hamileliğin hikmet sahibi Allah'ın bir istemesi ve dilemesi olduğunu anladı
Süddî'nin, sahabelerden sağlam bir senetle rivayet ettiğine göre; Hz Meryem, günün birinde (aynı zamanda Hz Zekeriyyâ'nın hanımı olan) teyzesinin yanma girmişti Teyzesi, ona:
- Duydun mu, ben hamileyim?' dedi Hz Meryem'de ona:
- Bende hamileyim, bunu duymuş muydun?' dedi Böyle deyince teyzesi, Hz Meryem'le kucaklaşmış ve ona:
- Doğrusu ben, karmmdaki yavrunun senin karnındaki yavruna eğildiğinin (bir çeşit secde ettiğinin)[30] farkına varıyorum' dedi
İmam Malik bu konu ile ilgili olarak şöyle der: "Bu olay; Hz İsa (a s)'m, Hz Yahya (a s)'dan daha üstün olduğuna delâlet etmektedir 
Hz Meryem'in hamile olduğu haberi İsrailoğulları içerisinde kısa zamanda yayıldı (Bu olaydan kaynaklanan) üzüntü ve keder, Hz Zekeriyyâ(as)'ın ev halkına girdiği gibi Hz Meryem'in de ev halkına girmişti Çünkü bazı zındıklar; Hz Meryem'in, Beytü'l-Makdis'te beraber ibadet ettikleri Yûsuf en-Neccâr ile cinsel ilişkide bulunduğu ile ilgili iftirada bulunmuşlardı Başkaları da; Hz Meryem'in, Hz Zekeriyyâ (a s) ile cinsel ilişkide bulunup ondan hamile kaldığı şeklinde iftirada bulunmuşlardı
İbn Cerir et-Taberi bu konu ile ilgili olarak şöyle der: "Zındıklar; Hz Zekeriyyâ (a s)'m, Hz Meryem ile zina edip onu hamile bıraktığı şeklinde iftirada bulundular Bundan dolayı da Hz Zekeriyyâ (a s)'ı öldürmek istediler Onların bu durumunun farkına varan Hz Zekeriyyâ (a s), onlardan kaçıp gitti Onlarda, Hz Zekeriyyâ (a s)'m peşine düştüler Kaçmakta iken, bir ağaç (Allah'ın izniyle) ikiye yarıldı Hz Zekeriyyâ (a s)'da, onun içine girdi Ağaçta kapanıverdi Fakat dışarıda kalan eteğinin ucunu şeytan yakalayiverdi Sonra onun, o ağacın içine girmiş olduğunu Hz Zekeriyyâ (a s)'m kavmine gösterdi Kavmi, testere getirerek Hz Zekeriyyâ (a s) 'm içinde bulunduğu ağacı baştan aşağıya biçtiler Hz Zekeriyyâ (a s), kafir Yahudilerin elleriyle işte böyle şehit edilmiştir "[31] Allah'ın saîât ve selâmı onun üzerine olsun [32]
[29] B k z: Al-i İmrân: 3/45; Nisa: 4/157 (ç)
[30] Buradaki secde etmekten maksat, saygı ve ihtiram secdesidir Bu, selamlaşma anmda yapılan temenna eğilişi gibidir Nitekim bu, bizden önceki milletlerin serilannda caizdi
[31] İbn Cerir et-Taberî Tarihu'r-Rüsul ve'1-Mülük, 2/22
[32] Muhammed Ali Sâbûnî, Peygamberler Tarihî, Ahsen Yayınları: 460-463
|
|
|