|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
muhammed, peygamberlerin, savin, sonuncusu |
![]() |
Peygamberlerin Sonuncusu Hz. Muhammed (S.A.V)'İn M |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Peygamberlerin Sonuncusu Hz. Muhammed (S.A.V)'İn MPEYGAMBERLERİN MA'SUMİYETİ Peygamberlerin Sonuncusu Hz ![]() ![]() ![]() Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fakat Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Konuda İkaz Şeklinde Gelen Ayetler Birinci Ayet: Yüce Allah'ın şu ayeti kerimeleridir: "Hiç bir peygambere, yeryüzünde çokça savaşıp zaferler kazanmadıkça esirler alması yaraşmaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İkinci Ayet: Yüce Allah'ın şu ayeti kerimesidir: "Hay Allah affedesice, doğru olanlar sana besbelli olup yalancıları bilmeden önce neden onlara izin verdin?"[110] Üçüncü Ayet: Yüce Allah'ın şu ayeti kerimeleridir: "Yanına kör bir kimse geldi diye Peygamber (ondan) yüzünü asıp çevirdi ![]() ![]() Dördüncü Ayet: Yüce Allah'ın şu ayeti kerimeleridir: "Az kalsın daha vahyettiğimiz (emir ve yasaklarımızdan vb ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Beşinci Ayet: Yüce Allah'ın şu ayeti kerimeleridir: "Ey Peygamber! Allah'tan sakın (ve takva üzere sebat et) ve kafirler ile münafıklara da itaat etme! Doğrusu Allah, Hakim'dir ve Alim'dir ![]() Altıncı Ayet: Yüce Allah'ın şu ayeti kerimeleridir: "Sana indirdiklerimiz (Kur'an ayetlerin)den şüphe ediyorsan, senden önce kitabı (Tevratı, İncili ve Zeburu) okuyanlara, (sana indirdiklerimizin doğru olup olmadıklarını) sor! Andolsun ki, Rabbinden (indirilen) hak (vahiy), sana gelmiştir ![]() ![]() Yedinci Ayet: Yüce Allah'ın şu ayeti kerimesidir: "Eğer onların (küfürde direnip İslamı kabul etmeyişleri) sana ağır geliyorsa, kendi kendine yerin dibine doğru bir tünel veya göklere çıkacak bir merdiven dayayıp da onlara bambaşka bir mucize getirebilirsen, (hiç durma ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sekizinci Ayet: Yüce Allah'ın şu ayeti kerimesidir: "Sabah ve akşam Rablerine; sırf O 'nun rızasını dileyerek (ihlash bir şekilde) dua edenleri (yanından) kovma! Onların hesaplarından (günahlarından) sana hiçbir şey yoktur ![]() ![]() Dokuzuncu Ayet: Yüce Allah'ın şu ayeti kerimesidir: "(Ey Peygamber!) Biz sana apaçık bir fetih (zafer) ihsan ettik Böylece Allah, (bu fethi sana kolaylaştırmak suretiyle) senin geçmiş ve gelecek olan günahlarım bağışlayıp ve (dinini yüceltmek ve senin vasıtanla ülkeleri fethemek suretiyle dünya ve ahirette ) sana olan nimetini tamamlayarak seni dosdoğru yola eriştirir ![]() Onuncu Ayet: Yüce Allah'ın şu ayeti kerimesidir: "Hani sen, Allah'ın kendisine (en büyük nimeti olan İslam ile) nimet verdiği ve (kölelikten azad ederek evlatlık edinip daha sonra da onun efendisi olduğunu belirtip veli edinmekle) seninde nimetlendirdiğin kimseye (olan Zeyd b ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Resulullah(s ![]() ![]() Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() "Hiçbir peygambere, yeryüzünde çokça savaşıp zaferler kazanmadıkça esirler alması yaraşmaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bazı kimseler, bu ayetten; Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Burada, bu ayeti kerimelerin inişi ile ilgili Ashabı-ı Kiramın bazı rivayetlerini, "Me'sur Metodu"[120] şeklinde aktaracağız: 1 ![]() ![]() "Bedir savaşı gününün sonunda, esirler elde edilip Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() onlara: - 'Bu esirler hakkında ne dersiniz?' diye sordu ![]() ![]() ![]() - 'Ey Allah'ın Resulü! Bunlar senin kavminden ve seninle akrabalıkları bulunan kimselerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - 'Ey Allah'ın Resulü! Bunlar seni yalanladılar, seni asli yurdundan çıkardılar ve seninle savaştılar ![]() ![]() ![]() - 'Ey Allah'ın Resulü! Odunu bol alan bir vadiye git ve 0 vadiyi, onlar içindeyken ateşe ver' dedi ![]() Abdullah b ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ömer (r ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - 'Allah, bazı kimselerin kalplerini öyle yumuşatır ki, sütten daha yumuşak olur ![]() ![]() ![]() ![]() Ey Ebu Bekr! Senin misâlin, İbrahim (a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() '(Ey Allah'ım! Eğer) onlara azab edersen doğrusu onlar, senin kullarındır ![]() ![]() ![]() 'Ey Rabbimiz! Onların (yani Firavun ve onun çevresinde bulunanların) mallarını yok et! Onların kalplerini (mühürleye-rek) sık ![]() ![]() 'Nûh dedi ki: 'Ey Rabbim! Yeryüzünde kafirlerden hiç birini bırakma' dedi ![]() Daha sonra Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() - 'Ey Allah'ın Resulü! Süheyl b ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - 'Süheyl b ![]() ![]() ![]() ![]() 'Hiç bir peygambere, yeryüzünde çokça savaşıp zaferler kazanmadıkça esirler alması yaraşmaz ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() 'Bedir Savaşı gününde alman esirler hakkında Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() - Esirler hakkındaki görüşünüz nedir?' diye sordu ![]() ![]() - Ey Allah'ın Resulü! Onlar senin (le akrabalıkları bulunan) amcanın çocukları ve kavminden olan kimselerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - 'Ey Hattab'ın oğlu! Bu konudaki görüşün nedir?' diye sordu ![]() ![]() - 'Allah'a yemin ederim ki, Ey Allah'ın Resulü! Ebu Bekr'in söylediği görüşü uygun görmüyorum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 'Fakat Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - '(Esirlerden) fidye alınması ile ilgili görüşlerinden dolayı oturup arkadaşların (Ebu Bekr ile Ali)'a arz olunan şeyden dolayı ağlıyorum ![]() ![]() ![]() ![]() "Hiç bir peygambere, yeryüzünde çokça savaşıp zaferler kazanmadıkça esirler alması yaraşmaz ![]() ![]() ![]() ![]() Bu hadisi şerifler; Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ununla, Resulullah (s ![]() ![]() ![]() Bundan dolayı Şanı Yüce Allah, İslanım üstünlüğünü ve konumunun yüceliğini istemektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Bu hüküm ancak Bedir savaşı günü olmuştu ![]() ![]() '(Savaş sona erince) onları, ya karşılıksız ya da fidye ile salıverin ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ayeti kerime; bu esirlerin, fidye karşılığında serbest bırakılması gerektiğini, Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() "Eğer daha önceden Allah'ın geçmiş birhükmü[123] olma-saydı, aldıklarınızdan dolayı size büyük bir azab dokunurdu ![]() Resulullah (s ![]() ![]() Resulullah (s ![]() ![]() "Hay Allah affedesice, doğru olanlar sana besbelli olup yalancıları bilmeden Önce neden onlara izin verdin?"[125] Bu ayeti kerime; Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Süfyan b ![]() Amr b ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bazı tefsircilerin rivayet ettiğine göre; bu ayeti kerime, Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu görüş; İmam Fahreddin er-Razî, Bagavî ve daha bir çoğunun ileri sürdüğü görüştür ![]() Zemahşerî, "Keşşaf adlı tefsirinde, Yüce Allah'ın, "Hay Allah affedesice! ![]() ![]() ![]() "Hay Allah affedesice" (Tevbe: 9/43) Bu söz, günah işlemeden kinayedir ![]() ![]() ![]() Bu söz de, Hz ![]() ![]() ![]() ![]() "Menâr" tefsirinin yazarı olan Reşid Rıza, bu konuyla ilgili olarak iyi iş yapmanın doruğunda güzel bir söz söylemiştir ki, biz bunun bir kısmını şöyle aktardık: "Bazı tefsirciler -özellikle de Zemahşerî-, Yüce Allah'ın bu ayetinde geçen, Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fahreddin er- Razi, bu konudaki sözünü şöyle belirtmiştir: 'Zenb' =' günah' kelimesi, Arap dilinde; 'masiyet' kelimesinin karşılığını ifade etmemektedir ![]() ![]() ![]() Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Resulullah (s ![]() ![]() Bu da, Yüce Allah'ın şu sözünde geçmektedir: "Yanına kör bir kimse geldi diye (Peygamber, ondan) yüzünü asıp (müşriklere doğru) çevirdi ![]() ![]() ![]() Peygamberlerden masiyetin meydana gelebileceğini ve onlar için masumiyetin vacip olmadığını iddia eden kimseler, bu ayetin zahirine sarılmaktadırlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İbn Cerîr et-Taberî, Abdullah ibn Abbas (r ![]() "Bir ara Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - 'Ey Allah'ın Resulü! Allah'ın sana öğrettiğinden bana da öğret' der ve isteğinde ısrarlı davranır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İbn Cerîr derki: "Yüce Allah, kör kimsenin adını, fazla gereksinim duymadığından dolayı, üstü kapalı olarak anmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ayetin iniş sebebinden anlaşıldığı gibi; Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fahreddin er-Râzî ise bu konu ile ilgili olarak şöyle der: "Peygamberlerden günahın meydana geleceğini söyleyenler, bu ayeti delil tutarak; Yüce Allah'ın, bu yaptığından dolayı Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hz- Peygamber (s ![]() ![]() ![]() ![]() İbn Hazm ise, -bu ayete tutunarak Peygamberlerden günahın meydana geleceğini söyleyenlere- şöyle cevap vermiştir: 'Yüce Allah'ın, 'Yanına kör bir kimse geldi diye yüzünü asıp çevirdi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Resululîah (s ![]() ![]() Bu da Yüce Allah'ın şu sözünde geçmektedir: "Az kalsın daha vahyettiğimiz (emir ve yasaklarımızdan vb ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu ayeti kerimeler, dış görünüşü itibariyle, Resululîah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Taif de bulunan Sakif kabilesi Resululîah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Az kalsın daha vahyettiğimiz (emir ve yasaklarımızdan vb ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Görüldüğü gibi bu kabilenin temsilcileri[134], Resululîah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İbn Kesîr (rh ![]() ![]() "Yüce Allah Resululîah (s ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Peygamberlerin Sonuncusu Hz. Muhammed (S.A.V)'İn M |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Peygamberlerin Sonuncusu Hz. Muhammed (S.A.V)'İn MResulullah (s ![]() ![]() Bu da Yüce Allah'ın şu sözünde geçmektedir: "Ey Peygamber! Allah'tan sakın (ve takva üzere sebat et) ve kafirler ile münafıklara da itaat etme! Doğrusu Allah, Hakim 'dir ve Alim'dir ![]() ![]() Görüldüğü üzere bu ayeti kerimeler, Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1 ![]() ![]() ![]() ![]() - "İlahlarımıza dil uzatma! Putlara tapan kimselere, onlar, şefaat edecek ve fayda sağlayacak de ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - "Ey Allah'ın Resulü! izin ver de şunları öldüreyim!" dedi ![]() Resulullah (s ![]() ![]() - "Ben, onlara, teminat verdim ey Ömer!" buyurdu ![]() ![]() ![]() - "Allah'ın gazabı ve laneti ile buradan çıkın" diye onları kovdu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu olay üzerine Yüce Allah, bu ayeti kerimeleri indirmiştir ![]() 2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Resulullah (s ![]() ![]() Bu da Yüce Allah'ın şu sözünde geçmektedir: "Sana indirdiklerimiz (Kur'an ayetlerin)den şüphe ediyorsan, senden önce kitabı (Tevratı, İncili ve Zeburu) okuyanlara, (sana indirdiklerimizin doğru olup olmadıklarını) sor! And olsun ki, Rabbinden (indirilen) hak (vahiy), sana gelmiştir ![]() ![]() Bu ayeti kerime; Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yine bu, oğluna: "Eğer sen benim oğlumsan, cimri olmazsın" sözündeki gibidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Allah'a yemin ederim ki, Resulullah (s ![]() ![]() ![]() Rivayet edildiğine göre; bu ayeti kerime indiğinde Resulullah (s ![]() ![]() ![]() Cemaleddin el-Kasımî, "Mehasinu't- Te'vil" adlı tefsir kitabında konuyla ilgili olarak şöyle demektedir: "Bu ayeti kerimeden, Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Resulullah (s ![]() ![]() Bu da Yüce Allah'ın şu sözünde geçmektedir: "Eğer onların (küfürde direnip İslamı kabul etmeyişleri) sana ağır geliyorsa, kendi kendine yerin dibine doğru bir tünel veya göklere çıkacak bir merdiven dayayıp da onlara bambaşka bir mucize getirebüirsen, (hiç durma ![]() ![]() ![]() Bu ayeti kerime, Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Abdullah ibn Abbas (r ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Ancak (senin davetini kalpleriyle işitip) kulak verenler (bu) daveti kabul ederler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ayette "ölüm" ile kastedilen; iman etmeyen kafirler ile Resulullah (s ![]() ![]() ![]() Bu ayeti kerimede; eğer Resulullah (s ![]() ![]() ![]() "Ey iman ederler! İçinizden, size; sıkıntıya uğramanız kendisine ağır gelen, size düşkün, iman edenlere şefkatli ve merhametli bir Peygamber gelmiştir ![]() Resulullah (s ![]() ![]() Bu da, Yüce Allah'ın şu sözünde geçmektedir: "Sabah ve akşam Rablerine; sırf O 'nun rızasını dileyerek (ihlaslı bir şekilde) dua edenleri (yanından) kovma! Onların hesaplarından (günahlarından) sana hiçbir şey yoktur ![]() ![]() ![]() Bu ayeti kerimede; Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yine bu ayet; Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İbn Cerîr et-Taberî, Abdullah ibn Mes'ud (r ![]() "Kureyş'in ileri gelenleri, Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - 'Ben, müminleri kovan bir kimse değilim' dedi ![]() - (0 halde biz geldiğimizde onları yanından kaldır; biz kalkıp gittiğimizde ise istersen onları yanında oturt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - 'Olur' dedi ![]() Rivayet olunduğuna göre; Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (s ![]() ![]() - 'Bu konuda bizim için bir yazı yazsan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 'Sabah ve akşam Rablerine; sırf O 'nun rızasını dileyerek dua edenleri kovma! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ayetin iniş sebebi bilindiği zaman, olay daha iyi açıklanacaktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Sabah, akşam Rablerinin rızasını dileyerek O'na dua e-denîere beraber sende sabret, dünya hayatının güzelliklerini isteyerek gözlerini o kimselerden ayırma ![]() Resulullah (s ![]() ![]() Bu da, Yüce Allah'ın şu sözünde geçmektedir: "(Ey Peygamber!) Biz sana apaçık bir fetih (zafer) ihsan ettik ![]() ![]() Hafız İbn Kesîr (rh ![]() ![]() ![]() İbn Kayyım el-Cevziyye (rh ![]() "Bu anlaşma, onun sebeplerini yaratan Şanı Yüce olan Allah'tan başka kimsenin kavrayamayacağı kadar büyük ve yüce bir anlaşma olup, hikmetinin ve övgüsünün gerektirdiği şekilde gayesi de gerçekleşmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İkincisi: Bizzat bu anlaşma, en büyük fetihlerden birisidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Müşriklerle yapılan sulhta Allah bunun iç yüzünü açınca-ya kadar kapalı ve çevrili kaldı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ayeti kerimede geçen "günah" ifadesine gelince ise, bununla; "Resulullah (s ![]() ![]() ![]() Ebu's-Suud; "Yüce Allah'ın, 'Geçmiş ve gelecek günahlarını' (Fetih: 48/2) ayetini; evla olanı terk etmenden dolayı senden sadır olanların hepsinde (geçmiş ve gelecek bütün günahlarını bağışlamıştır) şeklinde tefsir etmiştir ve Yüce Allah'ın, ayette geçen 'günah' ifadesini, 'zenb' diye isimlendirmesi; Resulullah (s ![]() ![]() ![]() " Prof ![]() ![]() "Ayette geçen 'geçmiş günahlardan' maksat; Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Allah'ın, Hz ![]() ![]() ![]() İkaz: Bu da, Yüce Allah'ın şu sözünde geçmektedir: "Hani sen, Allah 'in kendisine (en büyük nimeti olan İslam ile) nimet verdiği ve (kölelikten azad ederek evlatlık edinip da-ha sonra da onun efendisi olduğunu belirtip veli edinmekle) seninde nimetlendirdiğin kimseye (olan Zeyd b ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kalplerinde hastalık bulunan bir takım imanı zayıf kimseler, bu konuda; Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bazı iftiracılar ortaya çok kötü iftira atmış lardır ki bu iddialar şunlardır: "Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ebu Bekr İbnü'l Arabî, bu konuda şöyle der: "İbn Ebi Ha-tim'in, Süddi yoluyla rivayet ettiği bu olayın tafsilatı şu seki1dedir: "(Süddi derki Bize ulaştığına göre; bu ayet, Zeyneb bint ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - 'Sen, bu sözü söylerken Allah'a karşı gelmekten s akın ve karını nikahın altında tut ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - 'Muhammed, oğulluğu olan Zeyd'in boşadığı Zeyneb ile evlendi' şeklindeki kınamalarından korkmaktaydı ![]() 'Allah ve peygamberi, bir işe hükmettiği zaman, gerek mümin erkek ve gerekse mümin bir kadın için artık (bu) işe aykırı olacak işlerinde, onlar için seçme hakkı yoktur ![]() ![]() ![]() Hz ![]() ![]() ![]() Zeyneb'in (huysuzluğundan ve kendisine itaat etmediği fiden dolayı Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 'Seni, onunla evlendireceğime dair sana haber verdiğim halde, sen daha hala Allah'ın açığa vuracağı şeyi içinde saklıyorsun ![]() İftiracıların iddia ettiği gibi, Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Prof ![]() ![]() "Bazı tefsir kitaplarında büyük alimlere nispet edilen birtakım uygunsuz sözler yer alması, gerçekten esef vericidir ![]() ![]() ![]() Bu haberleri, İslam'ı kabul eden bazı Yahudi alimleri, gerek iyi niyetten ve gerek kötü niyetten dolayı tefsir k itaplarına yerleştirmişlerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zeyneb'in Zeyd ile evlenme tarihine ve içinde bulunduğu ortama basit nazarlarla baktığımızda şu inanca varırız: 'Zeyd 'in, Zeynep ile geçinemeyişinin nedeni, sosyal durumları bakımından aralarında büyük bir mesafenin bulunmasından d o-Iayıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu mümkün değildir ![]() ![]() ![]() Hiçbir karışıklığa meydan vermeden, hiç leke sürmeden hakkı, sırf hak olduğu için anlayıp kavrarlar ![]() Ama gerçek olan şu ki; Zeyneb ile Zeyd'in evlenmesi, Zeyneb ile kardeşini imtihan etmek içindi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kur'ân-ı Kerîm'in de ifade ettiği gibi; Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Derim ki: Ayeti kerime bu konuda açıkt ir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Nihayet Zeyd'in, onunla bir bağı kalmayınca, onu seninle evlendirdik" (Ahzab: 33/37) İşte böylece gönderilmişlerin efendisi olan Resulullah (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Peygamberlerin Sonuncusu Hz. Muhammed (S.A.V)'İn M |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Peygamberlerin Sonuncusu Hz. Muhammed (S.A.V)'İn M[109] Tevbe: 9/43 [110] Enfal: 8/67-68 ![]() [111] Abese: 80/1-4 ![]() [112] Isrâ: 17/73-75 ![]() [113] Ahzâb:33/I-2 ![]() [114] Yûnus: 10/94 ![]() [115] Enam: 6/35 ![]() [116] Enam: 6/52 ![]() [117] Feth; 48/1-2 [118] Ahzâb: 33/37 ![]() Muhammed Ali Sâbûnî, Peygamberler Tarihî, Ahsen Yayınları: 175-178 ![]() [119] Enfal: 8/67-68 ![]() [120] Ayeti hadisle tefsir etme metodu ![]() [121] Tirmizî, Cihad 34, Tefsirü Sure-i Enfal 6; Ebu Dâvud, Cihad 114 ![]() [122] Müslim, Cihad 58 (1763) ![]() [123] Bedir Savaşma katılanların, aptıklan işlerde ve ictihadlarda, yanlış sonuca v ŞaJar bile onların üzerinden azabın kalkması İle ilgili hüküm kasfcdilmektedir ![]() [124] Enfal: 8/68 ![]() Muhammed Ali Sâbûnî, Peygamberler Tarihî, Ahsen Yayınları: 179-185 ![]() [125] Tevbe: 9/43 ![]() [126] Zemahşerî, itikatta Mutezili olması itibariyle bu konuda mezhebinin göiişünü savunmaktadır ![]() ![]() ![]() [127] Kinaye: Üstü kapalı olarak söylenen sözlere denir, (ç) ![]() [128] Zemaheit el-Kcşşâf, 2/274 ![]() [129] Reşid Rıza, Tefsirin-Menâr, 10/541 ![]() Muhammed Ali Sâbûnî, Peygamberler Tarihî, Ahsen Yayınları: 185-188 ![]() [130] İbn Cerîr et-Taberî, Câmiu'l-Beyân, 30/51 ![]() [131] Fahreddin er-Râzî, Tefsiri Kebîr, 31/55 ![]() [132] Muhammed Ali Sâbûnî, Peygamberler Tarihî, Ahsen Yayınları: 188-191 ![]() [133] isrâ: 17/73-74 ![]() [134] Bu olay, Hudeybiye barış anlaşmasından sonra gerçekleşmiştir ![]() [135] ibn Kesîr, Tefsirii'1-Kur ani'1-Azim ![]() ![]() Muhammed Ali Sâbûnî, Peygamberler Tarihî, Ahsen Yayınları: 192-193 ![]() [136] Ahzâb: 33/1-2 ![]() [137] Talak: 65/1 ![]() [138] Bu, "el-Lübâb" adlı kitapta zikredilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [139] Muhammed Ali Sâbûnî, Peygamberler Tarihî, Ahsen Yayınları: 194-196 ![]() [140] Yûnus: 10/94 ![]() [141] İbn Cerir et-Tabcrî, Camiu'l-Beyan, 11/168 ![]() [142] Şu halde bu söz; ne beşin çift olduğuna, ne de onun eşit olarak bölündüğüne dehlet etmez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [143] Cemalettin el-Kasımî, Mehasinut-Tevil, 9/3396 ![]() Muhammed Ali Sâbûnî, Peygamberler Tarihî, Ahsen Yayınları: 196-198 ![]() [144] En'âm: 6/35 ![]() [145] ibn Kesîr, Tefsirü'l-Kur ani'l-Azîm, 2/141 ![]() [146] En'âm: 6/36 ![]() [147] Tcvbe: 9/128 ![]() Muhammed Ali Sâbûnî, Peygamberler Tarihî, Ahsen Yayınları: 198-200 ![]() [148] Enam: 6/52 ![]() [149] Cemaleddin el-Kasimî, Mûhasinu 't-Te "vil, 2323 ![]() [150] Kehf: 18/28 ![]() Muhammed Ali Sâbûnî, Peygamberler Tarihî, Ahsen Yayınları: 200-202 ![]() [151] Feth: 48/1-2 ![]() ![]() [152] İbn Kesir ![]() ![]() [153] İbn Kayyım el-Cevziyye, Zadul-Mead, 3/310 "Hudeybiye Gazası Bahsi" (İşin hakikati şudur: Fetih, lüğatta, kapıyı açmak demektir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [154] Bu tefsirin orijinal ismi ![]() ![]() ![]() [155] Prof ![]() ![]() ![]() Muhammed Ali Sâbûnî, Peygamberler Tarihî, Ahsen Yayınları: 202-205 ![]() [156] Ahzab: 33/37 ![]() [157] Müsteşrik yada oryantalist kavramı; Doğu bilimleri ve özelliklede İslam dini üzere araştırma yapan batılı ve müslüman olmayan araştırmacılara verilen isimdir ![]() [158] İbn Kesîr, Muhtasarı İbn Kesîr Tefsiri, 3/98 ![]() [159] İbn Cerir et- Taberî, Câmiul-Beyân, 22/13; İbn Kesîr, Muhtasarı îbn Kesîr Tefsiri, 3/98 ![]() [160] el-Hicazi, Furkân Tefsiri, 22/12 ![]() [161] Muhammed Ali Sâbûnî, Peygamberler Tarihî, Ahsen Yayınları: 205-212 ![]() |
![]() |
![]() |
|