|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
fasıla, hakkında, secdeetmekvebukonudakilatifeler |
![]() |
(Secdeetmekvebukonudakilatifeler Hakkında) Fasıla |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() (Secdeetmekvebukonudakilatifeler Hakkında) Fasıla(SECDE ETMEK VE BU KONUDAKİ LATİFELER HAKKINDA) FASILA Sonra da kul tekbir alır ve ellerini kaldırmadan direk secdeye varır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yüce Allah (c ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Halbuki kul, haliki ve yüce Rabb olan Allah (c ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mesruk, Said bin Cübeyr’e: “Şüphesiz bizim sadece yüzlerimizi bu toprağa koyup (secde etmemiz) hariç, rağbet edilecek bir şey kalmadı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (289) Buhari: 2/246 namazın sıfatında: Çamura bununla secde etme babında alnını ve burnunu koymassa babında; Müslim: 1/67 Oruçda kadir gecesinin fazileti babında; Ebu Davud: 894 Namazda: Burun ve alınla secde etme babında ve: “911”de burunla secde etme babında; Nesei: 2/208, 209 ![]() ![]() İşte bu yüzden de vacib bir secdenin kemalinden bir birisi de kişinin şu yedi azaya secde etmesidir: Yüz, iki el, iki diz, iki ayak uçları ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vacib ya da müstehab secdenin kemalinden birisi de: Yüzün tam değmesi için namaz kılınacak yerin dümdüz olması, yere itimad edebilmesidir ![]() ![]() ![]() Aynı zamanda secdenin tamamlarından birisi de( ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ( ![]() ![]() ![]() (290)Müslim: 81 İman’da: Namazı terk edene küfür isminin kullanılmasını beyan babında rivayet etti ![]() Bu yüzden de Allah’u Teala, kelamı işitildiği zaman secdeye varanları çokça övmüş ve bu esnada secde etmeyeni de zemm etmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Göklerde olan, yerde olan canlılar ve melekler de hiç kibirlenmeden Allah’a secde ederler ![]() ![]() (Nahl: 16/49, 50) |
![]() |
![]() |
![]() |
(Secdeetmekvebukonudakilatifeler Hakkında) Fasıla |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() (Secdeetmekvebukonudakilatifeler Hakkında) FasılaOnların, yüce Allah’ın (c ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Göklerde ve yerde bulunanların kendileri de gökleri de ister istemez, sabah akşam Allah’a secde ederler ![]() (Rad: 11/15) Kulluk, kişinin ubudiyyetinden aldığı nasibe göre Allah’a (c ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (291) Ebu Davud: 869; ibni Mace: 887; Darimi: 1/299 ![]() ![]() Sonra secde tekrar vasfı ile meşru olunca; iki secde arasını ayırmak gerekir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (292) Bu Ebu Davud’un: 850’de Namaz bölümünde: İki secde arasında dua etme babındaki rivayete işaret etmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() İşte bu rükun, kendisinde dua maksadının bulunduğu bir rukundür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
(Secdeetmekvebukonudakilatifeler Hakkında) Fasıla |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() (Secdeetmekvebukonudakilatifeler Hakkında) FasılaDolayısıyla namazın rükusu, secdesi, kıraati, tesbihi ve tekbiri tamam olunca, namazın sonunda boyun eğmiş olarak sukunetli ve diz çökmüş olarak celsede oturması meşru kılınmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hasan dedi ki: “Calhiliyye ehli putlarını ellerlerdi ve: “Hayatın devamlı olsun” derlerdi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aynı zamanda: “Ves-Salavatu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aynı zamanda: “Vet, tayyibat” kavli:( ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ( ![]() ![]() ![]() (293) Müslim: 1015 Zekat’da sakadayı güzel kazançtan ve terbetinden kabul edilmesi babında ![]() (294) Ebu Davud: 3892 Tıbb’da: Rukyenin keyfiyeti babında; Ahmed: 6/21 rivayet ettiler ![]() ![]() Yüce Allah (c ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
(Secdeetmekvebukonudakilatifeler Hakkında) Fasıla |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() (Secdeetmekvebukonudakilatifeler Hakkında) FasılaMuhakkak ki Allah’u Azze ve Celle, şeriatını ve taktirini hükmedip, iyi kadınların iyi erkekler için olduklarını belirtmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Selam da tahiyya türlerinden olunca, müslüman bir kimse de icabet edenler istemektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
(Secdeetmekvebukonudakilatifeler Hakkında) Fasıla |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() (Secdeetmekvebukonudakilatifeler Hakkında) FasılaNamazın sonunda tahiyyatın kelimeleri, önündeki hutbei hacetin konumunda olarak kılınmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sonra da ona: “Dualardan istediğini okuyabilirsin” denilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Namaz kılan kimse bunu yerine getirince, bütün şerlerin hepsinden Allah’a (c ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sonra da kul dualardan dilediğini -tercihine göre- dünya ve ahiret konuları ile ilgili okuması meşru kılınmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kul namazın başında olsun, rukuda olsun, rukudan başını kaldırmada olsun, secdede olsun, iki secde arasında olsun, selamdan önce teşehhüdde olsun dua türlerinden okur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nebi (s ![]() ![]() ![]() “Hangi dua daha işitilendir?” diye sorulunca kendileri: “Gecenin ortası ve farz namazların peşine olan (dua)”295 diye buyurmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|