Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Yazılar & Hikayeler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
davet, ediyoruz, kaza, namazlarımızı, ödemeye

Kaza Namazlarımızı Ödemeye Davet Ediyoruz

Eski 08-02-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kaza Namazlarımızı Ödemeye Davet Ediyoruz




Esselamu aleyküm ebedi kardeşlerimiz,

hepinizi kaza namazlarınızı ödemeye davet ediyoruz

Ne dersiniz başlayalımmı

Öncelikle bir defter alalım elimize ve aşağıdaki tabloyu defterimize işleyelim ben 2 günlük hazırladım örnek olarak,sizler 1 aylık hazırlayın

Unutmayalım ki bu hesap ahirette sorulacak yani namaz borçlarımız tek tek!!!!

Aşağıya nasıl hesaplanacağını ve ne tür bir sistemde düzenli ödeyebiliriz onun tablosunu hazırladık, anlayamayan olursa yinede yardım edebilirim,özelden yazsın bana, yardıma ihtiyacı olursa

Örnekle açıklayım:

Diyelimki 30 yaşında kardeşimiz
Buluğa erdiğinde namaz farz olduğu için buluğ yaşını çıkarıyoruz,
sonrada ne kadar zaman namaz kıldı düzenli, o yaşlarıda çıkarıyoruz, kalan seneler onun kaza namazı borçları olacak,
şimdi bunu örnekle daha bir teyid edelim

Şu an ki yaşınız= 30
Buluğa erdiğiniz yaşınız= 14
Kaç sene düzenli namaz kıldınız= 8
Kalan namaz borç seneniz= 8


30
14
_____
16
8
_____
8

Peki nasıl ödeyebiliriz bu kadar seneyi,eğer tek tek yani bir günlük kaza öderseniz 8 yılda biter,
eğer 2 günlük öderseniz 4 yılda
bu sizin zamanınıza kalmış
Benim bazı kardeşlerim 2 günlük ödedi bitirdi

Şimdi tabloya geleyim,
yuvarlakların

biri o günkü namazınızın kılındığını gösteriyor
diğeri geçmiş borcunuzu kıldığınızı

Tablomuz


TarihSabahÖğleİkindiAkşamYatsıVitirNot 
09 Ekim 200800 00 00 00 00 00 günlük yaşadığın olaylar 
10 Ekim 200800 00 00 00 00 00 günlük yaşadığın olaylar 






Alıntı Yaparak Cevapla

Kaza Namazlarımızı Ödemeye Davet Ediyoruz

Eski 08-02-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kaza Namazlarımızı Ödemeye Davet Ediyoruz




Meşrû bir mazeretin dışında namazı kazâya bırakan kimse, bir hatâ işlemiş ve günaha girmiş olur Bu uitibarla kazâya kalan namazın, en kısa zamanda kılınması gerekir Çünkü beş vakit namazın edâsı farz olduğu gibi, kazası da farzdır Kazâya kalan namazın kılınmasıyla sadece borç ödenmiş olur Günahın affedilmesi için de ayrıca tevbe istiğfar etmek lâzımdır

Namaz borcundan bir an evvel kurtulmak için, hakkında Peygamberimizin hadisi bulunmayan nâfile namazların yerine kaza kılmak daha isabetli olur Ancak, Hanefî mezhebine göre, hakkında hadis bulunan nafile namazların yerine kaza kılmak uygun değildir Bu hususta Hanefî fıkıh kitaplarında şu hüküm yer alır:

Kazaya kalmış namazları kılmak, nafile namaz kılmaktançok daha ehemmiyetli ve çok daha uygundur Fakat beş vakit namazın sünnetleri, kuşluk, tesbih, tahiyyetülmescid ve evvabin namazı bundan müstesnadır [Yani bu sünnet ve nafileler kaza namazları için terk edilmezler

Herşeyden evvel, namazlardan önce ve sonra kılınan sünnetler bir yerde farz namazların tamamlayıcısı hükmündedir ve Peygamberimizin (asm) şefaatine vesiledir Bunun için,namazını kazaya bırakan kimse bir yandan namazlarını kaza etmekle borçtan kurtulurken, diğer taraftan da sünnetleri kılarak Peygamberimize olan bağlılığını göstermiş olur

Mesele Hanefî mezhebine göre böyle iken, diğer üç mezhebe göre, kaza namazı olan bir kimsenin nafile namazları ile meşgul olması, sünnet kılması caiz değil, haramdır
Mâlikî mezhebine göre, üzerinde kaza namazı bulunan bir kimsein nafile namazı kılması haramdır Ancak beş vakit namazların sünnetleri ile tahiyyetülmescidin kılınabileceğine dair ruhsat vardır Bunların dışında meselâ teravih namazı ile meşgul olunduğu takdirde sevap alınsa da, kaza namazı geriye bırakıldığı için günah işlenmiş olur

Şâfiî mezhebine göre de, üzerinde kaza namazı borcu olan bir insanın, bu namazları kılıp borcundan kurtuluncaya kadar gerek beş vakit namazların sünnetlerini, gerekse diğer nafileleri kılması mekruhtur Çünkü bir an önce kazaların kılınıp bitirilmesi gerekir
Hanbelî mezhebine göre ise üzerinde kaza namazı olan bir kimsenin nafile ile meşgul olması haramdır Ancak vitir ile beş vakit namazın sünnetlerini kılması caizdir Fakat, kazaları çoksa bunları da kılmayarak kaza namazlarıyla meşgul olması daha iyidir Yalnız sabah namazının sünneti bundan hariçtir, onu kılmak gerekir2

Netice olarak kaza namazları fazla olan Hanefîlerin sünetleri terk ederek kaza namazı kılmalarında bir mesuliyet olduğu söylenemez Gerek vakit namazlarının, gerekse diğer nafilelerin yerine kaza namazının kılınmasının uygun veya evlâ olmaması demek, Sünnetyerine kaza kılmak caiz değildir mânâsına gelmez

Ancak bununla beraber kaza namazları fazla olmayan kimseler ise her farzdan sonra bir vakit kazâ namazı kılmayı alışkanlık haline getirirlerse güzel bir âdeti devam ettirmiş olurlar Ayrıca Cenabı Hakkın mahşer günü eksik gelen farz namazları sünnetlerle tamamlamayacağı hususunda rivayetler bulunduğunu da hatırdan çıkarmamak gerekir

1 Mevlânâ eş-Şeyh Nızâm el-Fetâvâl-Hindiyye (Bulak: Matbaa-i Emiriyye, 1310), 1:125; İbni Âbidin 1493; el-Mezahibü’l-Erbaa, 1:492; Halebî-i Sağîr, s349
2 el-Mezahibü’l-Erbaa, 1:492

Mehmed Paksu

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.