Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > Serbest Forum

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bilgiler, kısa

Kısa Bilgiler

Eski 08-01-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kısa Bilgiler



Zincirimizi nasıl koruyabiliriz?

Ani kalkış (deparlı kalkış) yapılmamalıdır

Arka lastik söküldüğünde yada zincir gerginlik ayarı yapıldığında sente kaymaması olmasına dikkat edilmelidir

Zincir hiç yağsız bırakılmamalıdır Hava koşulları dikkate alınarak her 300 veya her 500 km'de bir zincir yağlanmalıdır

Motor yağmurlu ve çamurlu havalarda veya çok tozlu, kumlu ortamlarda kullanıldığında zincir sık aralıklarda mazot veya benzinle yıkanmalı ve yağlanmalıdır

Zincir dişlilere temas eden iç yüzünden yağlanmalıdır


--------------------------------------------------------------------------------

O-ring’li zincirlere nasıl bir bakım uygulanmalıdır ?

Ani kalkış (deparlı kalkış) yapılmamalıdır

Arka lastik söküldüğünde yada zincir gerginlik ayarı yapıldığında sente kaymaması olmasına dikkat edilmelidir

Zincir hiç yağsız bırakılmamalıdır Hava koşulları dikkate alınarak her 300 veya her 500 km'de bir zincir yağlanmalıdır

Motor yağmurlu ve çamurlu havalarda veya çok tozlu, kumlu ortamlarda kullanıldığında zincir sık aralıklarda mazot veya benzinle yıkanmalı ve yağlanmalıdır

Zincir dişlilerere temas eden iç yüzünden yağlanmalıdır


--------------------------------------------------------------------------------

Lastik Teknik Bilgileri

Lastik şişirme basıncı; Birçok lastik arızası lastik şişirme basıncı hatasından kaynaklanır Ayrıca şişirme basıncının sürüş konforu ve güvenliği üzerinde büyük etkisi vardır Tavsiye edilen şişirme basıncı motosiklet el kitabından veya lastik teknik el kitabından öğrenilebilir Sürüş ile lastik sıcaklığı basıncı yükselir Bu yüzden lastik basıncı yola çıkılmadan ölçülmeli ve gerekiyorsa ayarlanmalıdır Lastiklerinizin şişirme basıncını haftada bir kontrol ediniz Yolcu ile birlikte sürüşte lastik basıncının 0,2 bar (3 psi) arttırınız Eksik basınç lastiğin gereğinden fazla esnemesine, ısınmasına ve çabuk aşınmasına neden olur Yüksek basınç sürüş konforunun düşmesine, dengesizliğe ve düzensiz aşınmaya sebep olur

Lastik diş derinliği; Motosikletinizi, lastikleri güvenlik sınırının üzerinde aşınmış olarak kullanmayınız Lastik diş derinliğinin sürüş güvenliğine önemli etkisi vardır Güvenli sürüş için 2 mm'den az diş derinliği olan cadde lastikleri yenilenmelidir Motosikletler çoğunlukla dik pozisyonda sürüldüklerinden aşınmanın çoğu lastik sırtının ortasından olur Bu sebeple lastik diş derinliği ölçümü lastik sırtının ortasından yapılır Ayrıca lastik yanağında TWI (Tread Wear Indicator) harfleriyle gösterilen ve yaklaşık diş derinliğinin 1 mm'in altına düştüğünü gösteren işaretler vardır

Yeni lastik ile birlikte; Yeni iç lastikli (Tubetype) lastikle birlikte iç lastik yenilenmelidir İç lastikler ömürleri boyunca genişler ve incelirler, yeni dış lastiğe takılmaları halinde katlanır ve kat yerinden patlarlar Yeni iç lastiksiz (Tubeless) lastikle birlikte jant subabı değiştirilmelidir Yüksek sürat altında merkezkaç kuvveti ile jant subabı esneyerek eğilir, kauçuk bölümü yaşlanır

İlk aşınma; Yeni lastiklerinizle 200 km'lik ilk aşınma mesafesi boyunca ani frenleme, ivmelenme ve virazlanmadan kaçınılmalıdır

Lastik onarımı; İç lastiksiz tipte ve düşük sürat sembollü lastiklerin sırt bölgesindeki küçük hasarlar tamir edilebilir, yüksek sürat sembollü ve büyük hasarlı lastiklerin tamri önerilmez Tamir edilmiş lastiklerin iç lastikle kullanımı önerilmez Sürücünün kullanımına yönelik tamir setleri sadece acil durumlar için geçici çözüm olarak kullanılmalı ve lastik en kısa zamanda bir profesyonele gösterilmelidir Likid lastik onarıcıları lastiğin kimyasal yapısına zarar verebileceklerinden önerimezler

Lastik bakımı saklama; Lastiklerinizin kullanılmadığı zamanlarda nasıl saklandığı performansını ve ömrünü etkiler Lastikler serin (25c altı), kuru, karanlık ve havalandırılmış ortamda saklanmalı, sıcaklık yayan cisimlerle (örneğin radyatör, boru) doğrudan temas ettirilmemelidir havada bulunan ozon lastiklerin yaşlanmasını hızlandırır Bu yüzden yoğun ozon üreten araçların (örneğin elektrik motorları) yakınında bırakılmamalıdır Uzun süreli yağ ve benzin teması lastik hamuruna zarar verir Lastiğe bulaşmış yağ ve benzin temizlenmelidir

Lastik montajı; Lastikte yön oku olup olmadığını kontrol ediniz, eğer varsa, bu dönüş yönünü gösterecek şekilde lastiği monte ediniz Bazı lastiklerin (Metzeler, Pirelli) yanağında kırmızı nokta bulunur Bu noktanın subabın yanına gelecek şekilde monte edilmesi gerekir

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.