![]() |
Hayat Kurtaran Teknikler |
![]() |
![]() |
#1 |
[KAPLAN]
|
![]() Hayat Kurtaran TekniklerHayat kurtaran teknikler Otomobil kullanırken meydana gelebilecek ciddi olaylara karşı uyulması gereken basit teknikler hayat kurtarıyor ![]() Otomobil kullanmanın inceliklerini anlatan uzmanlar, yüksek hızla seyreden araçlarda ön camın kırılması, lastiğin patlaması ve araçta yangın çıkması gibi ciddi tehlike yaratan durumlarda sürücünün soğukkanlı davranmasını öneriyor ![]() Cam kırılması Uzmanlar, özellikle süratli hareket eden araçlarda ön camın kırılması halinde, sürücülerin nasıl hareket etmesi gerektiğiyle ilgili olarak şunları öneriyor: "Aynalardan yararlanarak aracınızı yolun sağ tarafına park edin ![]() Flaşörleri açın ve dikkatlice dışarı çıkın ![]() kalorifer ve havalandırma deliklerine gazete kağıdı veya bez parçası koyarak, cam parçacıklarının bu kısımlara düşmelerini önleyin ![]() krikonun arka kısmı ile camı içeriden dışarı doğru kırın ![]() dikkatlice çıkarıp temizledikten sonra, yeniden kullanılabileceği için bagaja koyun ![]() içine koyun ve en yakın çöp bidonuna atın ![]() kadar gidin ![]() Lastik patladığında Patlayan, arka lastiklerden biriyse, arabanın arkasının sağa veya sola doğru kaymaya başlayacağını belirten uzmanlar, ön lastiklerden biri patlamışsa, mümkün olduğu kadar fren yapmamaya çalışılması gerektiğini bildiriyor ![]() patladığı yöne doğru kuvvetlice çekildiğini vurgulayan uzmanlar, bu durumda direksiyonla, aracın düz bir doğrultuda tutulmaya çalışılması ve yavaş frenleme ile durmasının sağlanması gerektiğini kaydediyor ![]() Uzmanlar ayrıca, taşmış dereler, nehirler veya büyük su birikintilerinin içinden geçerken, aracın hızının kesilmesi gerektiğini hatırlatıyor ![]() Mütevazı bir aile otomobilinin, 25-30 santimlik su birikintisinden geçebilecek yetenekte olduğunu söyleyen uzmanlar, bu noktanın üstüne su geldiği takdirde, su damlacıklarını kuvvetli bir sprey gibi motorun üstüne püskürdüğünü, bu su bombardımanının da, bujilerin ve distribütörün ıslanmasına sebep olarak aracın stop etmesine yol açtığını belirtiyor ![]() Araçlarda yangın Araçlardaki yangının önüne geçilmezse, büyük bir facianın meydana gelebileceği uyarısında bulunan uzmanlar, buharlaşmış benzinin tutuşarak deponun alev almasına sebep olduğunu bildiriyor ![]() infilak edebileceğini kaydeden uzmanlar, "Araçta duman tespit edildiği an araç durdurulmalı ![]() ![]() kilitlenmemesine dikkat edilmeli ![]() itilmesi mümkün olmaz ![]() ![]() kaputu kısmi olarak açılmalı ![]() ![]() İmkan varsa akü kutup başı sökülmeli ![]() yoksa, battaniye veya oto kılıfından yararlanılmalı ![]() oksijen alıp büyümesini önleyecektir" tavsiyesinde bulunuyor ![]() Kayma esnasında Uzmanlar, aracıyla yokuş çıkarken geriye doğru kaymaya başlayan sürücülere de şu önerilerde bulunuyor: "Ayağınızı yavaş yavaş gaz pedalından çekin ve zemine tutunma sağlanınca yavaş yavaş tekrar basın ![]() direksiyonunuzu kayma yönüne doğru çevirin, kesinlikle tekerleklerin kızaklamasına sebep olacak şekilde frene basmayın ![]() tekerleklere yön verilemez ![]() azaltın ve tekerleklerin dönmesini sağlayın ama, sakın ayağınızı frenden tam olarak çekmeyin (ABS varsa sonuna kadar basmak gereklidir) ![]() gereğinden fazla basmışsanız ayağınızı gazdan çekin, frene çok bastıysanız frendeki basıncı azaltın, direksiyonu sert şekilde çevirmişseniz direksiyonu yumuşatın, ayağınızı debriyajdan sert çekmişseniz tekrar debriyaja basın ![]() Trafikte hayatta kalmak için * Otonuzu kullanırken yaptığınız iş, hayatınızın en önemli işidir ![]() * Otonuzun mekanik viteslerini kullanmadan önce beyninizi vitese takın ![]() * Bir probleme girmemek, problemi çözmeye çalışmaktan çok daha kolaydır ![]() * Trafik canavarlarla dolu bir arena değil, yaşamın büyük bir bölümünün zorunlu olarak geçirildiği çok riskli bir ortaklıktır ![]() ortakların risklerini, ülke gerçeklerini en iyi değerlendiren sürücünün yaşam şansı çok daha yüksektir ![]() * Bir motorlu araçta en önemli faktör sürücüdür; otolar kendi kendilerine hiç bir şey yapmazlar, onlara yanlışı ve doğruyu yaptıran sürücülerdir ![]() * Bir otoda sürücüden sonra en önemli faktör lastiklerdir ![]() ile olan yaşam bağınızdır ![]() donatılmış yüksek teknoloji ürünü bir otoda bile ancak iyi lastikler ile güvenli sürüş yapılabilir ![]() bastığı alan, bir avuç içi büyüklüğündedir ![]() * Lastiklerle ilgili yapılan yanlışlar yaşamlarla ödenir ![]() doğru basın ![]() üzerinde gider ![]() koşmak yürümek bile olanaksızdır ![]() havaları indirilmez ![]() daha iyi tutunma sağlar ![]() * Görün ve görülün ![]() ![]() farlarınızı gündüzleri de yakın ![]() güneşli günlerde ve düz yol kesimlerinde oluşur ![]() * Trafik 360 derecedir ![]() tehlike gizlenir ![]() ![]() Şerit değiştirirken başınızı sağ veya sol arkaya çevirip ölü noktayı kontrol edin ![]() * Direksiyon tek elle kullanılmaz ![]() bağlayamayacağınız gibi ![]() pozisyonunda tutun ![]() * Yalnızca etkin fren hayat kurtarır ![]() tekerleklerle yapılır ![]() dönen ön tekerleklere yön verilir ![]() * Otolar kendi kendilerine kaymazlar ![]() ![]() * Gidilen yol kesimine göre yapılan aşırı hız, amaca uygun olmayan eski veya inik havalı lastikler, gereğinden fazla gaz, gereğinden fazla fren, gereğinden fazla direksiyon hareketi ve ani kompresyon (vites küçültmelerde debriyaj pedalını ani bırakma) sürücü kaynaklı kayma hareketini başlatan faktörlerdir ![]() * Emniyet kemerini her zaman, her yerde ve tüm yolcularınıza taktırın ![]() * Sarı ışıkta hareket etmeyin, kırmızı ışıkta geçen kamyon ilk olarak size çarpar ![]() * Hoşgörü ve akılcılığı siz başlatın ![]() ![]() vermek en çok 5 saniyenizi alır ![]() eder ![]() ![]() katmış, hem de sinirlenmeden, gülümseyerek araç kullanmış olursunuz ![]() * Doğru bilgi, tehlikeleri tanımak ve motorlu taşıtı daha iyi kullanmayı öğrenerek, beceriyi sağduyu ve saygı ile uygulamak, sürücülerin trafikteki tek yaşam şansıdır ![]() YANLIŞ BİLİNENLERİN DOĞRULARI - Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir! Yanlış! Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür ![]() çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır ![]() ![]() - Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir! Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir ![]() km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar ![]() - Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir! Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder ![]() oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir ![]() yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de hayat kurtarır ![]() yolcular görmektedir ![]() - Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur ! Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir ![]() ![]() basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz ![]() Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir ![]() düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar ![]() düşükken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır ![]() sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkabilir, konforlu şekilde çarpabilirsiniz! - Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir! Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir ![]() - Yağmurda inik lastik daha az kayar! Yanlış! Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır ![]() ve su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda başlar ![]() - Direksiyon saate göre 10'u çeyrek geçe tutulur! Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek geçe (9 ![]() ![]() acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur ![]() - En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur ![]() Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur ![]() olduğunca dik olmalıdır ![]() ![]() olmamalıdır ![]() ![]() TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zordur ![]() - Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider! Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider ![]() lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz ![]() ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir ![]() ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur ![]() - Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz! Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır ![]() Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir ![]() - ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur! Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar ![]() mesafede durdurmaz, daha güvenli şekilde fren yapılmasını sağlar ![]() - Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir! Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar ![]() frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır ![]() devam edilmelidir ![]() - Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır! Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir ![]() İdeal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir ![]() Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniyeye çıkarılmalıdır ![]() - Dörtlü ikaz (flaşör) tünele girince yakılır! Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığınız durumlarda yakılır ![]() ![]() açık olması yeterlidir ![]() - Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır! Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken farkedilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar ![]() yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır ![]() havalarda değil, güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir ![]() - Çocukları uyarmak için korna çalınır! Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar ![]() yavaşlamak ve gerekirse durmaktır ![]() - Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır! Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir ![]() iyi gören sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır ![]() yeterliyse siste sarı camlı gözlükler kullanmak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, silecekleri çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate almak, takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur ![]() Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız % 33' tür ![]() Rus ruletinde bile bu oran %17'dir ![]() yaşam işi olduğunu hiçbir zaman aklınızdan çıkarmayın ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Hayat Kurtaran Teknikler |
![]() |
![]() |
#2 |
asyaland
|
![]() Cevap : Hayat Kurtaran Tekniklerherkesin okuması gereken,cok gerekli bilgileri içeren bir paylasım olmus cok tesekkürler trafikte cok dikkatli olunmalı ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Hayat Kurtaran Teknikler |
![]() |
![]() |
#3 |
gülgüzeli
![]() |
![]() Cevap : Hayat Kurtaran Tekniklerçok güzel bi paylaşımdı sevgili kaplan teşekkürler ![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
|