Vesveseye Karşı Dua |
07-28-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Vesveseye Karşı DuaVesveseye karşı dua Vesveseye Karşı Okunacak Dua Vesveseye Karşı Okunacak Dua Tevbeorg İslami Forum Vesveseye Karşı Okunacak Dua Salih b Keysan, Ubeydullah b Abdullah b Utbe b Mes'ûd'dan, o da İbn Mes'ûd'dan merfû olarak şöyle rivayet etmiştir: Âdemoğlumın kalbine bir meleğin, bir de şeytanın etkisi vardır Meleğin etkisi hayır va'det-mesi, hakkı tasdik etmesi, ibadetlerinin sevabını umması, şeklinde tezahür eder Şeytanın etkisi ise şerri va'detmesi, hakkı tekzib etmesi, hayırdan umut kesmesidir Kalbinizde meleğin etkisini bulduğunuzda 'a ham-dedip fazlım vermesini dileyin Fakat şeytanın etkisini hissettiğinizde, Allah'a sığının ve O'ndan size mağfiret etmesini dileyin"[1088] Osman b Ebi'l-Âs, Hz Peygamber'e (sa): Ya Rasûlallah! Şeytan benimle, namazım ve kıraatim arasına girdi, deyince, Rasûlullah (sa): "Bu, Hinzeb denilen şeytandır Onu hissettiğinde ondan 'a sığın ve sol tarafına üç defa tükürür gibi tuh de" buyurdu Sahabe-i kiram HzPeygamber'e (sa); "Bizden biri kalbinde inanç yönünden kötü birşey hissediyor Onu anlatmasından yanıp kül olması daha iyidir" diye şikâyette bulundular Bunun üzerine Hz Peygamber (sa) "u ekber, u ekber Şeytanın hilesini vesveseye çeviren 'a hamdolsun'i[1089] buyurdu Hz Peygamber (sa), "Bu mahlukatı yarattı Öyleyse 'ı kim yarattı?" diyerek failler (sebebler)'in devir ve teselsülü vesvesesine tutulan kişiye şu âyeti okumasını irşad buyurdu: O () Evvel'dir, Ahir'dir; Zâhir'dır, Bâtın'dır Ve herşeyi bilendir"[1090] Ebu Zümeyl Semmâk b el-Velîd el-Hanefî, İbn Abbas'a "Kalbimde (inanç yönünden) bulduğum şey nedir?" sordu îbn Abbas, o nedir? dedi O'na "'a yemin olsun ki ondan bahsedemem" dedim Bunun üzerine İbn Abbas "O bir şüphe midir?" deyince "evet" dedim, tbn Abbas, bana şöyle dedi: , "Eğer sana indirdiğimizden şüphede isen, senden önce Tevrat'ı okuyanlara sor" (Yunus, 94) âyetini indirinceye kadarhiç kimse şüpheden kurtulamamıştı İbn Abbas, bana: Nefsinde bir şüphe bulduğun zaman, "O () Evvel'dir, Ahir'dir, Zâhir'dir ve Bâtın'dır O her şeyi bilendir" de, dedi Rasûlullah (sa), ashabı bu âyet ile hemen ve imali fikre muhtaç olmadan bâtıl olan teselsülün butlanına irşad buyurdu Aynı şekilde irşad buyurdu ki, mahlukatın yaratılış sebeblerinin teselsülü, başlangıç itibariyle O'ndan önce hiçbir şey olmayan "el-Evvel"e kadar gider, bu teselsül sonuç itibariyle, O'ndan sonra başka bir son olmayan "el-Âhir"e dayanır, zuhuru kendisinin üstünde hiçbir şey olmayan yüceliktedir Bâtın oluşu ise, O'nun altında hiçbir şeyin bulunmadığı bir ihatadır Şayet O'ndan önce bir şey olsaydı, varlığında bir müessir olurdu Ve elbette o şey Hallâk olan Rab olurdu Hiç şüphesiz iş, şu vasıflan taşıyan mutlak kudret sahibi bir varlıkta sonuçlanır: Mahlûk olmayan bir Hâlık, kendisinden başkasına muhtaç olmayan, herşey kendisine muhtaç olan, zâtiyle kâim, herşey O'nunla kâim,zâtiyle mevcut, her şey O'nunla mevcut, başlangıcı olmayan kadîm, O'ndan başka her şey yokluktan (adem) var olan, zâtıyla baki herşeyin bekası O'nun bekası ile olan İşte O, O'ndan önce hiçbir şeyin olmadığı el-Evvel, O'ndan sonra hiçbir şeyin olamayacağı el-Âhir, O'nun üstünde hiçbir şeyin olamayacağı ez-Zâhir, O'nun altında hiçbir şeyin olamayacağı el-Bâtın'dır Rasûlullah (sa) buyurdu ki: "İnsanlar, biri şu şekilde sorana kadar soru sormaya devam edecekler: Bu bütün mahîukatı yarattı O halde 'ı kim yarattı? Böyle bir soru kimin kalbinden geçerse 'a sığınsın ve bu şekilde düşünmeyi bıraksın"[1091] Zira Cenâb-ı Hak şöyle buyuruyor: "Eğer şeytandan gelen kötü bir düşünce seni dürtecek olursa, hemen 'a sığın Çünkü O, senin sığındığını işiten, niyetini de çok iyi bilendir"[1092] Şeytan iki nevidir Açıkça görülen insandan şeytan Görülmeyen cinsi olan cinden şeytan Bundan dolayı Cenab-ı Hak, Nebî'sine (sa) insandan olan şeytanın şerrinden, ondan yüz çevirerek, terkederek, en uygun bir yolla yanından uzaklaştırarak; cinden olan şeytanın şerrinden de, 'a sığınarak korunmasını emretmiştir Her iki cins şeytanın hilelerini ve onların şerrinden kurtulmanın yollarını, A'râf, Mü'minûn ve Fussilet sûrelerinde bildirmiştir Okumak ve zikretmek suretiyle yapılan istiâze, cin şeytanlarının şerrini uzaklaştırmanın en güzel yoludur Terketmek yüz çevirip aldırış etmemek ve uygun bir biçimde uzaklaştırmak ise insan şeytanlarının şerrini uzaklaştırmanın en güzel yoludur Nitekim şair şöyle demiştir: "Şeytanı boyun eğdirmek için istenilen en güzel şey; ya 'a sığınmadır veya uygun bir biçimde onu uzaklaştırmaktır Birincisi, görünmeyen senanın şerrinden kurtuluş çaresidir İkincisi de görünen şeytanın şerrinden kurtuluş ilacıdır" [1093] |
|