Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Eğitim & Öğretim

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
2012, başvuru, dilekçesi, hakem, heyetine, sorunları, tüketici

Tüketici Sorunları Hakem Heyetine Başvuru Dilekçesi 2012

Eski 07-28-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Tüketici Sorunları Hakem Heyetine Başvuru Dilekçesi 2012



Hakem heyetine başvuru dilekçe örneği
Tüketici Hakem Heyeti Başvuru Formu


Aşağıda Örnek dilekçelerden istediğiniz gibi uyarlayabilir ve kullanabilirsiniz


TC
KARŞIYAKA KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı
İZMİR

ŞİKAYET EDEN İKAMETGAH ADRESİ:

İRTİBAT telEFONU:

ŞİKAYET EDİLEN: TELLCOM İLETİŞİM HİZMETLERİ AŞ

ŞİKAYET KONUSU: Tellcom İletişim Hizmetleri AŞ ile 14102010 tarihinde ında ve sözleşmelerinde belirttikleri 10 Mbps’lık SINIRSIZ İNTERNET SÖZLEŞMESİ imzaladım Birkaç ay sonra şirketten telefonla aranarak hızımın 20 Mbps çıkarmamı isteyip istemediğimi sordular bende kabul ettim Aradan geçen süre içinde bir sorun olmadan internetimi kullandım

Kasım 2011 ayında aranılarak Adil Kullanım sınırını aştığım ve hızımın 1 Mbps ’ye düşürdüklerini söylediler Ben daha önce duymadığım bu “Adil Kullanım” nedir dediğimde indirme KOTAM olan 100 GB ı geçtiğim söylendi İmzaladığım sözleşmede(EK1) Adil Kullanım ile ilgili tek bir madde bile bulunmamaktadır Çeşitli telefon görüşmeleri ve oyalamalar nedeniyle bir sonuç alamadım

1- Sınırsız internet diye bana sattıkları pakete, imzaladığım sözleşmede bulunmamasına ve “Gerçek Sınırsız İnternet ında ısrarla anons etmelerine rağmen, kullanımıma SINIR getirerek beni kandırmışlardır

2- Yaptıkları ın halkı yanıltmaya yönelik olduğundan, kurumu, Reklam Özdenetim Kurumuna beni yanıltan reklam verdiği için şikayette bulundum RÖK’dan gelen yanıtta, haklı olduğum ve Şikayete konu olan reklamın şikayet edilen firmadan düzeltilmesi istendiği belirtilmiştir(Ek:2)
Kaldı ki, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 4/a maddesi “Sağlayıcı tarafından bildirilen reklam ve ilanlarında veya standardında veya teknik kuralında tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler, ayıplı hizmet olarak kabul edilir demektedir

3- Ayrıca Ekte sunulan (Ek3) Beylikdüzü Tüketici Sorunları İlçe Heyeti Başkanlığı aynı sorunla ilgili, kendisine bir kullanıcının yaptığı başvurusu üzerine 12/12/2011 tarih ve 1108 tarihli kararıyla Şikayette bulunulan Telcom İletişim Şirketini haksız bularak bu haksızlığın düzeltilmesini istemiştir

DELİLLER:

1- Tellcom İletişim Hizmetleri AŞ ile imzaladığım, İçinde Adil Kullanım Koşulları hakkında bir maddenin olmadığı sözleşme(Ek1)

2- Reklam Özdenetim Kurumuna yaptığım şikayete karşılık, 17112011 tarihinde, bana yolladığı ve şikayet edilen Kurumun yanıltıcı reklam yaptığını kabul eden yazısı(Ek2)

3- TC Beylikdüzü Tüketici Sorunları İlçe Hakem Heyetinin aynı sorunla ilgili Firmayı haksız bulan 1212202121 tarih ve 1108 sayılı kararı(Ek3)
Sonuç olarak: Reklam Özdenetim Kurumunun Şikayet edilen firmanın ının insanları yanıltmaya yönelik olmasına yönelik kararına dayanarak, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 4/ a maddesine göre şikayet edilen firmanın ayıplı mal sattığının ve Beylikdüzü Tüketici Sorunları İlçe Heyetinin kararının emsal kabul edilerek, Şikayetimin kabul edilmesini ve firmanın bu haksızlığı düzeltmesini ve geçmişte uğradığım mağduriyetimin maddi olarak düzeltmesini arz ve talep ediyorum

Alıntı Yaparak Cevapla

Tüketici Sorunları Hakem Heyetine Başvuru Dilekçesi 2012

Eski 07-28-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Tüketici Sorunları Hakem Heyetine Başvuru Dilekçesi 2012



Dilekçe Örneği Tüketici Hakem Heyetine





(827,05 YTL altında ki alışverişler için)

KAYMAKAMLIĞI

TÜKETİCİ SORUNLARI İLÇE HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞI’NA


(2159,08 YTL üzeri alışverişler için)

VALİLİĞİ

TÜKETİCİ SORUNLARI İL HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞI’NA




ŞİKAYET EDEN : Tüketicinin adı soyadı adresi





ŞİKAYET EDİLEN : Şikayet edilen kişi/ler yada kurum/ların adı soyadı,unvanı,adresi(sorumluluk açısından birden fazla olabilir)




ŞİKAYET KONUSU : Satın alınan hizmetin ayıplı çıkması





OLAYLAR : Ayıplı hizmete konu olan olay, yaşadığınız hadiseler; net, fazla ayrıntıdan uzak ama olayı tam olarak ifade etmelidir (1, 2, 3, şeklinde Madde madde anlatmanızı öneririz)





Hukuki Sebep : Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun


Deliller : Fatura, Garanti Belgesi ve/veya (Gerektiğinde Kullanma Kılavuzu) Yetkili Servislerden alınan Fişler ve/veya Firma ile yapılan yazışmalar ve/veya diğer deliller (elinizde ne tür belgeler veya deliller varsa hepsini yazabilirsiniz, yaşadığınız hadiseler için varsa tanık da yazabilirsiniz)


Netice-i Talep : Yukarıda açıklanan nedenlerle 1)ödenen bedelin iadesine, 2) ayıp oranında bedel indirimi, 3) ayıbın giderilmesi( Buraya yukarıda belirtilen seçimlik haklardan hangisini kullandığınızı belirtiniz) karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim/ … 2008 (tarih)




Abdullah Gerede






Açıklama: 827,05 YTL değere kadar olan tüketici şikayetleri için ilçe hakem heyetlerine başvurmak mecburidir Burada verilen kararlar mahkeme kararı niteliği taşımaktadır İcra kabiliyeti vardır Ancak 827,05 YTL üzeri için verilen kararların icra kabiliyeti olmayıp mahkemeler için kesin delil niteliği taşımaktadır






Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.