Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Bilgisayar,Teknoloji & İnternet Dünyası > Yazılım & Donanım

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
ati, ayak, directx, r600, sesleri

Directx 10 - Ati R600' Ün Ayak Sesleri

Eski 07-28-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Directx 10 - Ati R600' Ün Ayak Sesleri




Microsoft Windows Vista ile beraber duyurmaya hazırlandığı DirectX 10 nedeni ile grafik çipseti üreticilerine için yeni bir mimari standard Unified Shader Architecture i (optimize gölgeleme mimarisi) kabul ettirmek için bastırıyor Bunun sonucu olarak, grafik çipseti üreticileri gelecekte DirectX 10 çıktığı zaman, bu yeni API' yi (application programming interface) daha efektif bir şekilde desteklemeleri için şimdiden
unified shaderünitelerini çipsetlerine entegre etmeye başlamaları gerekiyor
Grafik çipsetlerine eklenecek bu optimizasyon ne gibi bir avantaj sağlıyor? Günümüz grafik işlemcileri sabit sayıda


pixel shader ve vertex shader ünitelerine sahipler Örneğin grafik çipseti, geometrik ağırlıklı bir sahneyi render ederken (işlerken)


vertex shaders üniteleri bu işlem ile uğraşıyor, pixel shader ünitelerine fazla iş düşmediğinden dolayı boşta bekliyorlar dolayısı ile genel performans vertex shader ünitelerinin darboğazına takılıp büyük darbe alıyor Unified Shader Architecture' in getirdiği avantaj burada ortaya çıkıyor Grafik çipseti yaptığı işe göre her göreve (pixel, vertex, geometry) ihtiyacı olduğu kadar ünite atayarak maksimum performansı elde etmeye çalışıyor Yani grafik çipsetinin hiçbir bölümünü boşta bırakmayarak darboğazı minumuma indirme amacında Ati yeni çıkacak R600 grafik işmecisine Unified Shader Architecture' i uygulama amacında fakat nVidia' ya göre henüz erken ve bu geçişin kademeli olarak yapılması gerektiği düşüncesinde

2002 yılında Ati 9 serisi ile beraber ilk DirectX 9 serisi ekran kartlarını duyurduğu zaman, 8 iş hattı ve 256bit lik hafıza veriyolu sayesinde nVidia' nın GeForce4 serisini DirectX 8 destekli uygulamalarda bile oldukça hırpalamıştı Ati' nin şu anda üzerinde çalıştığı R600 grafik ünitesinin, 64 birleşik shader ünitesi (uygulamaya göre farklı görevler üstlenebilen) ve 16 texture ünitesine sahip olacağı söyleniyor Aynı zamanda 650MHz üzerinde grafik işlemci hızı ve DDR4 bellek desteği de şimdilik internette dolaşan söylentiler arasında Hakkında sadece söylenti olarak dolaşan bilgilere sahip olduğumuz nVidia' nın yeni grafik çipseti G80' in ise daha az shader ünitesine sahip olacağı ve Unified Shader yapısına sahip olmayacağı şimdilik bilinenler arasında
Ati resmi olarak yapıtığı açıklamada, R600' ün her ne kadar DirectX 10 için optimize edilmeye çalışıldığı söylense de, DirectX 9 uygulamalarında şimdiye kadar üretilmiş en hızlı kart olacağı iddasında Kimbilir Ati belkide 2002 yılında nVidia' ya vurduğu ağır darbeyi tekrarlamaya hazırlanıyordur Fakat küçükte olsa Ati' yi bekleyen muhtemel bir tehlike ise DirectX 10 API' sinin sadece Windows Vista ile beraber çalışacak olması, ve bu nedenle R600 gerçek gücünü diğer işletim sistemlerine muhtemelen gösteremeyecek olması

[b]
Kaynak: Donanımhaber

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.