![]() |
Allah Niye Var? Neden Değil! Niye Var? Bu Düzen Var Olmadan Önce De Allah Vardı. Öyleyse Niye Vardı? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Allah Niye Var? Neden Değil! Niye Var? Bu Düzen Var Olmadan Önce De Allah Vardı. Öyleyse Niye Vardı?Allah niye var? Neden değil! Niye var? Bu düzen var olmadan önce de Allah vardı ![]() Allah niye var? Neden değil! Niye var? Bu düzen var olmadan önce de Allah vardı ![]() Yazar: Sorularla İslamiyet Varlıklar prensip olarak iki kısımda mütalaa edilir: Başlangıcı olmayan, üzerinden yokluğun geçmediği ezelî varlık; Allah ![]() Bir başlangıcı olan, üzerinden yokluğun geçtiği hâdis / sonradan var olan varlık; Allah’tan başka her şey ![]() ![]() ![]() Mantık açısından baktığımız zaman, başlangıcı olan varlıkların varlığı, bir dış etkene, bir sebebe ihtiyaç duymaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() Kur’an’da Allah’ın varlığı ve birliğini ispat için kullanılan en önemli delillerinden biri, bu gaye delilidir ![]() Mesela: - Bitkilerin yetişmesi için yağmurun yağdırıldığı, - Rızka muhtaç canlıların bu ihtiyacını gidermek için her türlü rızkın var edildiği, - Canlıların hayat şartlarının oluşturulması için, güneş, deniz, atmosfer vs ![]() - Neslin çoğalması için insanların kadın-erkek olarak, diğer bütün varlıkların bu kanuna tabi olarak dişil-eril statüsüne tabi kılındığına dair Kur’anî bilgiler, bu gaye deliline işaret etmektedir ![]() Bütün kâinatı içine alan kapsamlı, adeta sınırsız bir projesi, bir gayesi, bir amacı olan bir varlığın, her şeyden önce kendisinin ezelî ve ebedî bir hayata sahip olması, sonsuz ilim ve kudret sahibi, sonsuzu kuşatıcı görme ve işitme sahibi, sonsuz tekvinî ve teşriî kelam sahibi olmak gibi kuşatıcı sıfatlara sahip olması gerekir ![]() ![]() Aynı mantık prensibi gereğince, varlığı kendinden olan, varlığı ezelî olan, varlığı ebedî ve sermedî olan Allah’ın varlığının bir nedeni, bir gerekçesi olamaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|