Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
cehennemde, diyemez, kafir

Cehennemde Bir Kafir, &Quot;Allah'ım Bazılarını Çocuk Yaşta Öldürdün, Beni De Çocuk Yaşta Öldürseydin De Cennette Gitseydim.&Quot; Diyemez Mi?

Eski 07-27-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Cehennemde Bir Kafir, &Quot;Allah'ım Bazılarını Çocuk Yaşta Öldürdün, Beni De Çocuk Yaşta Öldürseydin De Cennette Gitseydim.&Quot; Diyemez Mi?






Cehennemde bir kafir, "Allah'ım bazılarını çocuk yaşta öldürdün, beni de çocuk yaşta öldürseydin de cennette gitseydim" diyemez mi?
Cehennemde bir kafir, "Allah'ım bazılarını çocuk yaşta öldürdün, beni de çocuk yaşta öldürseydin de cennette gitseydim" diyemez mi? Veya cennette bir mümin, "Allah'ım beni daha fazla yaşatsaydın da cennetteki derecem daha yüksek olsaydı" diyemez mi?

Yazar: Sorularla İslamiyet 2012-02-23

Cevap 1:Farz edelim ki, öyle bir şey sordular Acaba sonsuz ilim sahibi, bütün akılların yaratıcısı olan Allah’ın bunlara âdil, hakkaniyetli ve tatmin edici cevap vermesi kendine hiç zor gelir mi?Kur’an’da defalarca,“Allah kıyamet gününde sizin ihtilafa düştüğünüz konuların gerçek durumunu açıklayacaktır (Hac, 22/69)
mealindeki ifadeye yer vermesi, söz konusu varsayımlara da bir cevap niteliğindedirMesela, çocuk yaşta ölen bir insan öbür tarafta,"Allah’ım beni daha fazla yaşatsaydın da cennetteki derecem daha yüksek olsaydı?dese, buna karşı şöyle bir cevap verilse, itiraz edilebilir mi?“Senin gibi, nice küçükler büyüdüler, sonra Allah’a isyan etmeye başladılar ve cehennemi boyladılar Seni o tehlikeden kurtarıp cennete almak kötü mü?”
Bir kafir, "Allah’ım, bazılarını çocuk yaşta öldürdün, beni de çocuk yaşta öldürseydin de cennette gitseydim!şeklinde bir şey diyemez, böyle bir hak iddia edemez Cevap olarak ona denilse ki;“Herkes gibi , Allah sana da akıl, zekâ verdi, âdil bir imtihana soktu ki, cennet gibi büyük bir kazancın olsun Seninle aynı yaşta, aynı aklı ve zekâyı paylaşan milyonlarca insan, bu imtihanı kazanıp cennete girdiği halde, senin tembellik edip çalışmamaktan doğan kötü sonucun faturasını Allah’a çıkarman insaf ve vicdanla bağdaşır mı?” Ne cevap verecek?Sınıfta kalmış bir öğrencinin –eften-püften - mazeret üretmesinin ne değeri var kiBu bizim cevabımız Ya bir de Allah cevap verse… Doğrusu, kendisini yoktan var eden Yüce Yaratanı -haşa- ilzam edip susturacağını düşünenlerin aklına şaşmamak elde değilBu söylediklerimiz tahkik namına idi Hakikati ise, Kur’an’dan öğrenelim:“Eğer dileseydik bütün insanlara hidâyet verir, doğru yola koyardık Lâkin, ‘Cehennemi cinlerden ve insanlardan bir kısmıyla dolduracağım' hükmü kesinleşmiştir(Secde, 32/13)
Evet, cennet adam istediği gibi, cehennem de adam ister Cennete gidenler içi Allah’ın lütfü söz konusudur Çünkü Allah, sonsuz merhamet, şefkat ve lütuf sahibidir Ama cehenneme gidenlerden hiç biri zulme uğramamıştır Çünkü, bütün kâinatın gösterdiği nizam, intizam, âhenk, dengelerin şahadetiyle sonsuz adaleti tahakkuk eden Allah âdildir, kullarına zulmetmeye tenezzül etmezCevap 2:Sizin bu sorunuzu evet veya hayır şeklinde cevaplamak yanlış olur Çünkü evet dersek Cebriyeci olur insanın iradesini reddetmiş, hayır dersek Mutezileci olur kaderi inkar etmiş oluruz Bu konuda verilecek en güzel cevap, Allah bilir olacaktırCenâb-ı Hak bu âlemde hikmetiyle, her müsebbebi bir sebebe bağlamıştır Bu hakikat, kaderin sebeble müsebbebe bir taalûk ettiği, şeklinde ifâde edilmiştir Meselâ, bir çocuk müsebbeb, anne ve babası ise sebebdir Cenâb-ı Hak o çocuğun yaratılmasını o anne ve babadan takdir etmiştirİşte Cebriye, sebeble müsebbebe ayrı birer kader tevehhüm etmekte, yâni ebeveyn ile çocuğu ayrı ayrı nazara almaktadır Bunun neticesi olarak, dünyaya gelmiş bulunan bir çocuk için, madem ki onun kaderi dünyaya gelmektir Ebeveyni olmasa da o çocuk dünyaya gelirdi, gibi hatalı bir fikre sapmaktadırMutezile ise sebeblere tesir vererek, ebeveyni olmasaydı o çocuk dünyaya gelmezdi, gibi yine bâtıl bir fikir ileri sürmektedirEhl-i Sünnet âlimleri, kaderin sebeble müsebbebe bir baktığını ve sebeblerin yokluğu farzedildiğinde müsebbeb için bir şey söylenemeyeceğini ifâde etmişlerdir Yâni, yukarıdaki misâl için, "Eğer söz konusu ebeveyn olmasaydı çocuk dünyaya gelir miydi?" sorusuna Ehl-i sünnet âlimlerinin cevabı, "Ne olacağı bizce meçhuldür" şeklindedir Zira, ortada bir vak'a vardır Söz konusu çocuk, o ebeveynden dünyaya gelmiştir Ebeveynin yokluğu farzedilince, çocuğun dünyaya gelip gelmeyeceğine nasıl hükmedilecektir? Cenâb-ı Hakk'ın o çocuğu bir başka ebeveynden dünyaya gönderip göndermeyeceği hakkında bir tahmin yürütülemezİşte bu misal gibi, eğer bu adam yaşasaydı tövbe edip kurtulabilirdi, gibi bir tahminde bulunamayız Ne çocuk yaşta ölen kişinin ibadet edeceği garantidir ne de diğerinin daha fazla yaşaması ile edeceği kesindir Kafir küfrü üzerine öldüğü için o şekilde muamele görecektir

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.