Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
anlamak, anlaşılır, edilebilir, geçen, günümüze, hadis, hadiste, ifadesini, kadın, kadınları, kureyşin, lazım, olmak, seçkin, tatbik

Bir Hadiste Geçen, Kureyş'in Seçkin Kadınları, İfadesini Nasıl Anlamak Lazım? Seçkin Kadın Olmak Nasıl Anlaşılır? Bu Hadis Günümüze Nasıl Tatbik Edilebilir?

Eski 07-27-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Bir Hadiste Geçen, Kureyş'in Seçkin Kadınları, İfadesini Nasıl Anlamak Lazım? Seçkin Kadın Olmak Nasıl Anlaşılır? Bu Hadis Günümüze Nasıl Tatbik Edilebilir?






Bir hadiste geçen, Kureyş'in seçkin kadınları, ifadesini nasıl anlamak lazım? Seçkin kadın olmak nasıl anlaşılır? Bu hadis günümüze nasıl tatbik edilebilir?
Bir hadiste geçen, Kureyş'in seçkin kadınları, ifadesini nasıl anlamak lazım? Seçkin kadın olmak nasıl anlaşılır? Bu hadis günümüze nasıl tatbik edilebilir?



"Deveye binen kadınların, yani, Arap kadınlarının en hayırlısı; Kureyş´in seçkin kadınları; onların da çocuğuna küçüklüğünde en şefkatli olanı ve kocasının malını en çok gözetinidir" (Müslim) Bu hadisi dün okudum; hadiste geçen "Kureyş'in seçkin kadınları" ifadesini nasıl anlamak makul olabilir? Seçkin kadın olmak nasıl anlaşılır? Bu hadis günümüze nasıl tatbik edilebilir?

Ebu Hureyre’den rivayet edilen ilgili hadisin manası şöyledir:

“Develere binen (Arap) kadınların en hayırlısı Kureyş kadınlarıdır; ki yetime küçüklüğünde en ziyade şefkat gösteren ve kocasının maddî-manevî hukukuna en ziyâde riayet edendir”(Müslim, Fedailu’s-sahabe, 49/2527)

Hadiste yer alan “zatu yedih” ifadesini, “kocasının -malını korumada, emanetini gözetmede, nafaka konusunda -israf etmeden- güzel tedbirler almada ve benzeri konularda- kocasının hakkına riayet etmek” şeklinde açıklanmıştır(bk Nevevî, ilgili hadisin şerhi; İbn Hacer, 9/125)

Biz de tercümede daha kapsamlı bir ifade olması açısından “kocasının maddî-manevî hukukuna…” ifadesini tercih etmiş bulunuyoruz

Hadisin bazı rivayetlerinde “Kureyş kadınları” yerine “Kureyş kadınlarının SALİH olanları” ifadesine yer verilmiştir Bu ifade, biraz daha daraltıcı ve özelliği olan bir ifadedir

Buna göre, “Kureryş kadınları” şeklindeki rivayetin bu mutlak ifadesi, “Salih olan Kureyş kadınları” şeklindeki rivayetin kayıtlı ifadesine hamledilir Buradaki “Salih/seçkin/düzgün kadınlar”dan maksat, dindar olan, kocasının hak ve hukukuna riayet eden, onunla güzel geçinmeye çalışan seçkin Kureyş kadınlarıdır(İbn Hacer, 9/125)

Hadiste geçen özellikleri taşıyan her saliha kadın, Peygamberimizin müjdesine mazhardır
sie

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.