|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
anlamalıyız, geçen, hadislerde, ifadelerini, inanarak ve sevabını allahtan umarak |
![]() |
Bazı Hadislerde Geçen &Quot;İnanarak Ve Sevabını Allah'tan Umarak&Quot; İfadelerini Nasıl Anlamalıyız? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bazı Hadislerde Geçen &Quot;İnanarak Ve Sevabını Allah'tan Umarak&Quot; İfadelerini Nasıl Anlamalıyız?Bazı hadislerde geçen "İnanarak ve sevabını Allah'tan umarak" ifadelerini nasıl anlamalıyız? Bazı hadislerde geçen "İnanarak ve sevabını Allah'tan umarak" ifadelerini nasıl anlamalıyız? Ummamız ve istememiz gereken tek şey Allah rızası değil midir? Soru Bazı hadislerde geçen "İnanarak ve sevabını Allah'tan umarak" ifadelerini nasıl anlamalıyız? Ummamız ve istememiz gereken tek şey Allah rızası değil midir? Cevap Değerli kardeşimiz; Elbette esas olan Allah rızasıdır ![]() ![]() Hadislerde, soruda geçenlere uygun ifadeler geçmektedir ![]() “Kim inanarak ve karşılığını sadece Allah’tan umarak Kadir Gecesini ihya edip ibadetle geçirirse, geçmiş günahları bağışlanır ![]() "Kim, inanarak ve karşılığını Allah'tan bekleyerek ramazan orucunu tutarsa, geçmiş günahları bağışlanır ![]() Amel ve ibadetlerin makbul olabilmesi için iki önemli şart vardır ![]() ![]() ![]() ![]() "İmanen" kelimesi; inanılması gerekli olan her şeye oruçla alakalı dinî hükümlere kalbden inanmayı; orucun farz olduğuna, karşılığında büyük mükafat bulunduğuna ve her şeyden öte Allah’ın rızasına bir vesile teşkil ettiğine hiç tereddüde düşmeksizin iman etmeyi vurgulamaktadır ![]() Evet, biz Allah’ın kullarıyız; Allah da bizim mabudumuzdur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cenâb-ı Hakk’a karşı teveccüh ederken ve O’na yalvarıp yakarırken, her şeyden evvel O’nun kullarını gördüğüne, dualarını işittiğine ve istekleri yerine getirecek güce sahip bulunduğuna tam inanmak lazımdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "İhtisap" kelimesi de sevabın Allah’tan beklenmesi manasına gelmektedir; dünyevî beklentilere girmeme, sadece Allah’ın hoşnutluğunu gözetme ve mükâfatı O’nun rahmetinden umma demektir ![]() ![]() ![]() ![]() Gerçi, Sahabi anlayışıyla, ayakkabımızın bağını bile kaybetsek biz onu da Allah’tan istemeliyiz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Haddizatında, Cenâb-ı Hak’tan bir şey isteme bizim zatî hakkımız değildir; O’nun lutfedip bize verdiği haklar türündendir ![]() ![]() ![]() ![]() Yoksa, bizim mahiyetimizde ve rızık olarak bize verilen nimetlerde kaç paralık kendi sermayemiz var ki, herhangi bir hakkımız olsun! Evet, biz mebdeden müntehaya kadar her şeyimizle O’na aidiz ve O’nun verdiği haklarımız olsa da her şeyden önce birer kuluz ![]() Öyleyse, bir kula yaraşır şekilde hareket etmeli ve sadece Hâlıkımızın, Râzıkımızın ve Rabbimizin hoşnutluğunu dilemeli, ibadetlerimizi de bu niyetle yerine getirmeliyiz ![]() ![]() "İnsan, inanmadan nasıl ibadet eder?" diye bir soru akla gelebilir ![]() Doğrudur ![]() ![]() Öte yandan insan, bir şeyin hak ve doğru olduğuna inanır ve yapar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşte hadislerde işin çok önemli olan bu yönüne dikkat çekilmekte, ibadetlerin farziyyetine, faziletine, faydasına yürekten inanarak ve karşılığını sadece Allah'tan bekleyerek yani tam bir ihlas ve samimiyetle yapan kimselerin, geçmiş günahlarından arındırılacaklarını müjdelemektedir ![]() Alimler "geçmiş günahları" ifadesini küçük günahlar diye yorumlamışlardır ![]() Allah'a iman etmek ve mükafatını O'ndan beklemek (ihtisab) her ibadetin sıhhat ve makbuliyet şartıdır ![]() Selam ve dua ile ![]() ![]() ![]() Sorularla İslamiyet |
![]() |
![]() |
|