Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
buyrun, diyorsunuz, dünya, fedakarlık, için, okuyun

Madem Dünya İçin Değil, Fedakarlık Diyorsunuz Buyrun Okuyun

Eski 07-27-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Madem Dünya İçin Değil, Fedakarlık Diyorsunuz Buyrun Okuyun






Madem dünya için değil, fedakarlık diyorsunuz buyrun okuyun
Evet, fedakârlık mıdır gerçekten yoksa fedakârlıktan çekinmek midir? Yoksa fedakârlık adı altında sığınmamıdır? Gerçekten fedakârlık sanıp binlerce insan feda etti başörtüsünü Gelin bu konuyu tarayalım Üstadın zamanında da fetva veren mukadessatı feda eden âlimler vardı Hatta kendinisine soruluyor niçin Mustafa kemalin verdiği koltuğu kabul etmedin Eğer etseydin fetva verseydin şapka için kesilen başlar kesilmezdi Üstat başınıza şapka takın bu zamanda irşat koltukla yapılıyor demedi demezde O milyonların imacının kurtaran nurları telif etmeyi tercih etti Ne dersiniz aynı dava başımızda değil mi?
O valiye karşı’bu sarık bu başla çıkar’Dedi Çünkü taviz verince canavara muhabbet edildikçe daha da azar Açanlar muhabbet ediyor demiyorum Ama şu var ki taviz verildi fayda umularak Verilen tavizler yasak alnını genişletti Zaten her yere birden yasak getirmezler Yavaş yavaş Eğer herkes direniş gösterseydi asla ve asla yasak bu kadar uzamadı Ve on binler dindar tavizsiz
İnsanlar dışarıda kalmazdıEvet taviz yüzünden direniş yıkıldıBir çok imanlı dışarıda mahrum kaldıO çok merak ettiğiniz irşadı yapabilecek on binler yasakla değil tavizle dışarıda kaldıHep diyorumYanlış anlaşılmasın ben vicdanları yargılamıyorum haddim değilAma bir farza fetva verilirse bir Müslüman olarak konuşmak bana farzdırEvet irşat farzdır irşadın usuluvardırİrşat yani hak hak dairesinde olmalı Hakkın her yolu hak olmalı der üstadŞimdi diyeceksiniz ki üniversitedeki insanlar irşada muhtaç!
Bende diyorum ki
İlk etapta!!!
İrşadımız nefsimizle olmalı Evet, nefsini ıslah etmeyen başkasını ıslah edemez Evet öyle bir insan olmalıyız ki lisanı halimiz konuşmalı Ve insanlar bizi gördüğünde Allah’ı hatırlamalı Şahsen ben iki buçuk yıldır ilimle uğraşıyorum daha nefsimi ıslah etmedim Ve lisanı halimizin konuştuğumuzu hissettiğimiz zaman artık lisandan dökülmeli cümelelr Yoksa ayette var’yapmadıklarını söylüyorlar’Maazallah Zaten yapmadığımızı söylersekİnsanların gözünde ‘namaz kılıyor ama ondan bin kat iyiyim’Profilini vermemek lazımÇevremde insanları tanıyorumBöyle insanları tanıyorum’namaz kılanlardan korkacaksın diyorlar’Bu sözleri tekzip gerek tekzipEğer yalanlamasak islamiyetin güzelliklerini barışı hoşgörüyü yaşamasak sonuna kadar üniversiteye değilAtaistlerin ordusuna gidelim Boş yere konuşmuş oluruzEvet diyelim ki o insan artık kendini irşat etmişTam bir MüslümanOlabilir çok insan var nefsine binmişSıra ailesine gelirArtık irşat sırası ailededirElinden geleni yapmalıÇünkü önce insan çevresini irşat etmekle yükümlüUnutmayalım ki peygamber ilk tebliği kendisine yaptıSonra ailesine sonra akrabalarına70 defa ebucehilin kapısına giden peygamber oHer türlü azara hakarete rağmenİşte irşat budurAma ebucehili içki masasında tebliğ etmeye gitmediHelal ortamda irşat için harama gitmediHudeybiye savaşı örnek verilirOrada da taviz yokSadece antlaşma Müslümanlara ters görünüyorBir müslümanı alıkouyuyorlar karşı tarafMüslümanda Allah için bunu kabul ederse taviz olmazKi taviz bile sayarsanızBu antlaşamanın önemine dikkat edinBaşka seçenek yokAma insan için bir sürü seçenek varHele dünayanın küçük bir köy olduğu bu dönemde irşat edecek çok insan var etrafımızda vaktimiz bile yetmezSonra sıra insanın ailesine gelirAileden sonra çevreye gelir akraba ve komşulara sıra gelirKi ailenin içinde dahi bir sürü üniversiteli varSiz onlar irşat ederseniz onlarda üniversitede kilerini irşat ederAkrabalardan sonra komşu gelirUnutmayalım ki’komşsusu açken tok yatan bizden değildir’Evet bu hadisi ben manevi olarak ta kabul ediyorumBu daireleri irşat ettikten sonar illaki irşat diyorsanızMadem sırf fedakarlık için okuyorum diyorsunuzBir takım kurslara gidinPara verin üstüne daha ihlaslı olurKurslara da her takım insan takılırÜniversitelisinden tutAlevisinden tut koministine kadarİrşat edilecek bu kadar daireyi atlayıpUzun bir atlama yapıp bir farzı terk ederek İrşat için zaruret demek karı akıl değildirYemin ederim zaruret değildirBazı durumlarda zaruret olabilirMesela biri boğazımızı sıkarken ‘ya Allahı inkar et ya ölürsün ‘Dese o an kalben değilde ağızdan söylemek caizdirAma buna rağmen dememek daha efdaldirBunu araştırmıştımBu uğurda ölen şehittir
Evet bu kadar daireyi atlayıp irşat demek fedakarlık demekAçamıyanlara karşı yapılan büyük bir saygısızlıktırBu durumda açmayan fedakar olmazNe komik bir durum
Üstad bir zaman çok düşünüyorİnsanlar nasıl feda ediyor diyeBu kadar mukaddesatı diye düşünüyorBakıyor ki rızk endişesiyle yapılıyor
‘Evet, iktisat etmeyen, zillete ve mânen dilenciliğe ve sefalete düşmeye namzettir Bu zamanda isrâfâta medar olacak para çok pahalıdır Mukabilinde Bazen haysiyet, namus rüşvet alınıyor Bazen mukaddesât-ı diniye mukabil alınıyor, sonra menhus bir para veriliyor Demek, mânevî yüz lira zararla maddî yüz paralık bir mal alınır
Evet,mukaddaset feda edilmiyormu?Rızık içinYoo bizim ki fedakarlık diyorsanızÖyle bir içtihadınız varsa
Bu fetvayı kendiniz veriyorsanız alın şu cümleyi okuyun
’Nasıl ki kışta, fırtınaların şiddetli olduğu bir vakitte, dar delikler dahi seddedilir; yeni kapıları açmak, hiçbir cihetle kâr-ı akıl değil Hem, nasıl ki büyük bir selin hücumunda, tâmir için duvarlarda delikler açmak gark olmaya vesîledir Öyle de, şu münkerât zamanında ve âdât-ı ecânibin istilâsı ânında ve bid’aların kesreti vaktinde ve dalâletin tahribâtı hengâmında, içtihad nâmiyle, kasr-ı İslâmiyet’ten yeni kapılar açıp duvarlarından muharriplerin girmesine vesîle olacak delikler açmak, İslâmiyet’e cinâyettir
‘İkincisi
Dinin zarûriyâtı ki, içtihad onlara giremez Çünkü, katî ve muayyendirler Hem, o zarûriyât kût ve gıdâ hükmündedirler Şu zamanda terke uğruyorlar’
Soıuyorum testtür zaruri değil mi? Soruyorum
‘Ammâ şu zamanda, medeniyet-i Avrupa’nın tahakkümüyle, felsefe-i tabiiyenin tasallutuyla, şerâit-i hayat-ı dünyeviyenin ağırlaşmasıyla, efkâr ve kulûb dağılmış, himmet ve inâyet inkısam etmiştir; zihinler mâneviyâta karşı yabânîleşmiştir İşte bunun içindir ki, şu zamanda birisi, dört yaşında Kur’ân’ı hıfzedip âlimlerle mübâhese eden Süfyân ibni Uyeyne olan bir müçtehidin zekâsında bulunsa, Süfyân’ın içtihadı kazandığı zamana nispeten on defa daha fazla zamana muhtaçtır Süfyân on senede içtihadı tahsil etmiş ise, şu adam yüz seneye muhtaçtır ki tahsil edebilsin Çünkü, Süfyân’ın ibtidâ-i tahsil-i fıtrîsi sinn-i temyiz zamanından başlar, yavaş yavaş istidadı müheyyâ olur, nurlanır; her şeyden ders alır, kibrit hükmüne geçer Ammâ onun nazîri, şu zamanda-çünkü, zihni felsefede boğulmuş, aklı siyâsete dalmış, kalbi hayat-ı dünyeviyede sersem olmuş, istidadı içtihaddan uzaklaşmış-elbette fünûn-u hâzırada tevaggulu derecesinde, istidadı içtihad-ı şer’î kabiliyetinden uzaklaşmış ve ulûm-u arzıyede tefennünü derecesinde, içtihadın kabulünden geri kalmıştır Onun için, "Ben de onun gibi zekîyim, niçin ona yetişemiyorum?" diyemez ve demeye hakkıyoktur ve yetişemez’
Nasıl oluyorda biz daha nefsimizi irşat etmeden fetva veriyoruzBu uzun atlamaları yaptıktan sonra fedakarlık diyoruzNeyi feda ediyoruzVicdan azabını mı?Yok madem fedakarlıkBiz çekelim vicdan azabınıBiz fedakarlık yapmıyoruzEvet bu dalaletli zamanda dinin zaruriyat kısmına karşı asla fetva verilmez!!!!
Ne olur biraz daha düşünelimVe endişei istikbal hastalığına kapılmayalımNefsimizin bizi nasıl yönelendirdiğini bilemeyizBu kadar kafamız karışıkkenVe son paragraf

BİRİNCİSİ : Akıbeti görmeyen ve bir dirhem hazır lezzeti ileride bir batman lezzetlere tercih eden hissiyât-ı insâniye akıl ve fikre galebe ettiğinden, ehl-i sefâheti sefâhetinden kurtarmanın yegâne çaresi, ehl-i sefâhetin aynı lezzetinde, elemini gösterip hissini mağlûp etmektir Ve Onlar dünya hayatını seve seve âhirete tercih ederler(İbrâhim Sûresi:3) âyetinin işaretiyle, bu zamanda, âhiretin elmas gibi nîmetlerini, lezzetlerini bildiği halde dünyevî kırılacak şişe parçalarını onlara tercih etmek, ehl-i îman iken ehl-i dalâlete o hubb-u dünya ve o sır için tâbî olmak tehlikesinden kurtarmanın çare-i yegânesi, dünyada dahi Cehennem azâbını ve elemlerini göstermekle olur ki; Risâle-i Nur, o meslekten gidiyor
Evet başörtüsünü rızk için feda edenlere müthiş bir cevapYok rızk için feda etmiyorum diyorsanızYazımın ilk paragraflarını okuyunVe ahla fetva veriyorsanızİçtihatla ilgili kısmı okuyunEğer rızk derdide varsa nefsinizde son paragrafı da sesli sesli nefsinize hitap ederek okuyun
Yanlış anlaşılmasın amacın kimseyi sorgulamak değilKimsenin vicdanını sorgulamak bana düşmezAma bir Müslüman olarak fetva verilmişse bir farza kusura bakmayın Konuşmak bana farz vallahide farz billah ide farzHerkes bu yazıyı nefsine hitap ederek okusunİnanın bende önce nefsime ders olarak yapıyorumHatta sadece nefsime isteyen okusunBu arada şu fikir de var’Ben açıyorum ama açmayan çok insandan daha takvalıyım’Bizim öyle bir iddiamız yokKafirin dahi bazı sıfatları müslümandan daha üstü olabilirBiz burada amelleri hesaba çekmiyoruzYapılan amelin doğruluğunu tartışıyoruzKi tartışmaya bile gerek yok’fetvaya en cüretkarınız cehenneme karşı en cüretkarınızdır’Hadisini 100 kere okumanızı ve tefekkür etmenizi rica ediyorum

alıntı

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.