![]() |
Peygamberimizin Diliyle Gençlik |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Peygamberimizin Diliyle GençlikPeygamberimizin diliyle gençlik Melek Gibi Gençler Yüce Peygamberimiz (Aleyhissalatu Vesselam ![]() ![]() ![]() ![]() Bilindiği gibi halk arasında gençlere "delikanlı" denir ![]() ![]() Çünkü delilik, akılsızlık değil, aklın fonksiyonlarını yerine getirememesidir ki, gençler çoğu zaman akılla bağdaşmayan işleri yapabilmektedirler ![]() O kadar ki kendi yaptıklarına kendileri bile şaşırmaktadırlar ![]() ![]() İşte gençliğin deliliğe yakın olan bu "aklını" zapt u rabt altına almak, hareketlerini dizginlemek, ona istikamet vermek gerekir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşte o zaman "delilerden bir grup" olan gençler, "meleklere benzerler ![]() "Kaza ve hükmüme inanan, Kitâbın (Kur'an'ın) hüküm ve tavsiyelerine boyun eğen, verdiğim rızıkla kanaat eden, şehevânî arzularını Benim rızâm için terk eden genç bir mü'min, katımda bir kısım meleklerimin derecesindedir ![]() Yine gençlere yönelik bir hadîsin anlamı şu şekildedir: "Gerçekten Allah, meleklerine karşı ibâdet eden bir gençle iftihar ederek buyuruyor: 'Ey şehvetini Benim için bırakan genç! Ey gençliğini Bana bağışlayan genç! Sen benim nezdimde meleklerimin bazısı gibisin ![]() Bu iki hadiste gençler için kâinattan daha değerli müjdeler vardır ![]() "Allah'ın her hükmüne inanmak, Kur'an'ın hüküm ve tavsiyelerine boyun eğmek, verilen rızka kanaat etmek, şehevânî ve nefsânî arzuları Allah rızâsı için terk etmek, ibâdet etmek, gençliğini Allah'a bağışlamak ![]() Îman ve ibâdetle serpilip büyüyen, ömürlerini Allah'ın dinine hizmet yolunda geçiren gençler, tehlike çemberinde delilerden bir grup gibi iki dünyasını mahveden hatalara giriftar olmaktan kurtulup, insanlardan üstün olan melekler seviyesine yükselebiliyorlar ![]() Yine gençlere büyük ehemmiyet veren yüce Peygamberimiz (a ![]() ![]() ![]() ![]() Çünkü, zenginlik, bir varlığın artması demektir ![]() ![]() ![]() Demek gençliğin Allah'a itaat yolunda zenginleşmesi hem ebedî gençliği kazandırıyor, hem de insanı makam-ı mahbubiyete çıkarıyor ![]() ![]() Allah, gençlerimizi, şehvetini Allah rızâsı için terk eden, gençliğini Allah'a bağışlayan, Onun yolunda zenginleştiren ve Onun sevgisini kazanan gençlerden eylesin ![]() ![]() En Hayırlı Genç Yüce Peygamberimiz (a ![]() ![]() ![]() "Gençlerinizin en hayırlısı ihtiyarlarınıza benzeyendir ![]() ![]() Gençlerin dünyanın fâniliğini kavrayıp, ebedî hayatları için çalışmalarında, ölümü düşünmelerinin büyük etkisi vardır ![]() ![]() ![]() Peygamberimiz, "Lezzetleri tahrip edip acılaştıran ölümü çok zikrediniz" (Tirmizi, Zühd: 2), buyurarak, bizleri bu gafletten kurtarmak ister ![]() Nitekim Abdullah ibni Ömer'in (r ![]() ![]() Ensardan bir adam gelerek, Peygamberimize (a ![]() ![]() ![]() "Yâ Resûlâllah, mü'minlerin hangisi daha akıllı, daha şuurludur?" "Ölümü en çok hatırlayanı ve ölümden sonrası için en güzel şekilde hazırlananı ![]() ![]() Kabirden sonraki dehşetli zaman, kıyâmet günüdür ![]() ![]() ![]() ![]() "Kıyâmet günü olunca güneş, kullara bir mil veya iki mil mesafede oluncaya kadar yaklaştırılacaktır ![]() ![]() ![]() ![]() İşte böyle dehşetli bir günde kurtuluşun yolu, dünyada iken Allah'ın emirlerine sarılmak, yasaklarından kaçınmaktır ![]() ![]() Kişi, dünyada yaptığı her şeyden haşirde hesaba çekilecektir ![]() ![]() ![]() Bu zorlu muhâsebeye uğramadan önce şu hadîsden ders almak gerekir: Abdullah bin Mes'ud'dan (r ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Vallahi sizden hiç kimse yoktur ki, birinizin gördüğü dolunayla başbaşa kaldığı gibi Rabbiyle başbaşa kalmasın ![]() Ey Ademoğlu, benim hakkımda seni ne aldattı? Ey Ademoğlu benim için ne amel işledin? Ey Ademoğlu, Benden ne kadar hayâ ettin? Ey Ademoğlu, peygamberlere ne cevap verdin? Ey Âdemoğlu, sana helâl olmayana bakarken Ben gözlerinin üzerinde gözcü değil miydim? Sana helâl olmayan şeyleri dinlerken Ben kulaklarının üzerinde kontrolcü değil miydim? Ey Âdemoğlu, sana helâl olmayan şeyleri söylerken Ben dilinin üzerinde murakıp değil miydim? Sen ellerinle helâl olmayan şeyleri tutarken, Ben onların üzerinde gözcü değil miydim? Ayaklarınla sana helâl olmayan şeylere giderken Ben ayaklarının üzerinde gözetleyici değil miydim? Sana helâl olmayan şeylerle kalben ilgilenip dururken Ben, kalbinin üzerinde murakıp değil miydim? Yoksa sana olan yakınlığımı ve sana gücümün yettiğini inkâr mı ettin?" Rabbimizin bu hitapları, şu anda bile bizleri ürpertmekte, tüylerimizi diken diken etmektedir ![]() ![]() ![]() Bu bakımdan fırsat elde iken âhirete ciddi çalışmak gerekir ![]() Cehennem azabını da düşünmeli ve ondan kurtulmak için duâ etmeliyiz ![]() Cehennem azabının dehşetini anlamak için Numan bin Beşir'den (r ![]() ![]() "Azap bakımından Cehennem ehlinin en hafif olanı, iki ayağının oyuğunda iki ateş bulunan ve bundan dolayı beyni kaynayan kişidir ![]() Cehennem azabının en hafifi buysa, en dehşetlisinin ne olacağını düşünmek zor değildir ![]() Allah bizleri ölümü düşünüp fâni dünyanın zevklerine dalmayan, kabir ve Cehennem azâbından kurtulan kullarından eylesin ![]() Allah Hangi Gençleri Beğenir? Hayatıyla bize en büyük bir rehber, en büyük bir nümune olan Yüce Peygamberimiz (a ![]() ![]() ![]() ![]() Bu hadiste, hayatının en fırtınalı ve en tehlikeli dönemlerini yaşayan gençler için çok büyük bir müjde vardır: Allah'ın beğenmesi ![]() Bu öyle bir müjdedir ki, insanın tüm sevdiklerinden, beğenisini kazanmak istediği bütün şahıslardan daha değerli, daha yücedir ![]() ![]() ![]() ![]() Harama Nazar Etmemek Şehveti gayri meşrû yerlerde kullanmanın nasıl anlaşıldığını hadisler ışığında inceleyelim ![]() Gençliğin ve bekârlığın mühim bir tehlikesi Ebû Hüreyre'den (r ![]() ![]() "Âdemoğluna zinâdan nasibi yazılmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İbn-i Büreyde'den (r ![]() ![]() "Resûlüllah (a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ama şimdi "Nasıl olsa ilk bakış câizdir" deyip sağı solu teftiş eder gibi bakarak gitmek doğru değildir ![]() ![]() ![]() Nâmahreme bakmak, şeytanın oklarından bir oktur ki, her kim Benden korkarak onu bırakırsa, zevkine bedel ona öyle bir îman veririm ki, onun lezzetini ve tatlılığını kalbinde duyar ![]() Cemil Tokpınar/ Peygamberimizin diliyle gençlik |
![]() |
![]() |
![]() |
Peygamberimizin Diliyle Gençlik |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Peygamberimizin Diliyle Gençlik"Gençliğin Tehlikelerinden Sakınınız" Gelişiyle insanlığı karanlıktan aydınlığa çıkaran Yüce Peygamberimiz (a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yüce Peygamberimiz (a ![]() ![]() ![]() ![]() Hayatlarının en fırtınalı ve en hareketli dönemini yaşayan gençler hakkında buyurduğu, "Gençliğin tehlikelerinden sakınınız ![]() ![]() Hadiste birbiriyle çok yakından ilgili olan iki kavram var: Gençlik ve tehlike ![]() Gençlik, insan hayatının en duygusal dönemidir ![]() ![]() Çünkü gençlikte, insanın nefsi kötülüğü emrederken, sahip olduğu potansiyel de bu kötülüğü işlemeye imkân verir ![]() Söz gelişi, yasak eğlence, içki, kumar, zinâ, hırsızlık gibi kötülükler gençlikte daha kolay işlenebilir ![]() Gençler, ömürlerinin en güçlü, en dinamik ve en hareketli dönemini yaşadıkları için ölümü pek düşünmezler ![]() ![]() ![]() Halbuki ölüm genç-ihtiyar ayırımı yapmamaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kaldı ki, Allah ibâdetleri sadece ihtiyarlar için emretmemiştir ![]() ![]() ![]() ![]() Allah, herkese sonsuz rızık vermekte, ihtiyaçlarını karşılamaktadır ![]() ![]() ![]() Gerçek bu iken tehlikelerle çepeçevre kuşatılan gençler, nefis ve şeytanın oyununa gelerek Allah'ın emir ve yasaklarına uymayabiliyorlar ![]() İşte Peygamberimiz (aleyhissalatu vesselam) gençleri bu hadisle uyarıyor, gaflete dalmamalarını, insî ve cinnî şeytanlara aldanmamalarını öğütlüyor ![]() Bir gencin düşmanı sadece şeytanlar mıdır? Hayır! Hattâ şeytanlar en büyük düşman bile değillerdir ![]() Çünkü, Yüce Peygamberimiz (a ![]() ![]() ![]() ![]() Demek ki, insanın en başta gelen düşmanı bizzat kendi nefsidir ![]() ![]() Nefsin en güçlü olduğu ve en fazla istekte bulunduğu dönem de, yine gençlik devresidir ![]() Şu halde gençler, nefsin kötü isteklerini yerine getirmemek için de dikkatli olmak zorundadırlar ![]() Belki bazı gençler, "Ben nefsime hâkim olabilirim ![]() ![]() Oysa bu da nefsin bir oyunudur ![]() ![]() Çünkü, nefse güvenilmez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tüm peygamberler gibi "günahsız" olan Hazret-i Yûsuf (a ![]() ![]() ![]() Gençliğin tehlikelerini şöyle özetleyebiliriz: 1- Tûl-u emel beslemek: Ölümü düşünmeden sanki sonsuza dek yaşayacak gibi uzun emeller taşımak ![]() ![]() 2- Hissiyâta göre hareket etmek: Gençlik, insanın en sağlıklı, en güçlü ve en duygulu dönemi olduğu için akıldan ziyâde duygular ön plândadır ![]() ![]() ![]() ![]() 3- Gençlik günahlara ve kötü alışkanlıklara daha açıktır: Gençlik devresi, içki, kumar, zina gibi günahlara daha çok düşüldüğü bir dönemdir ![]() Tüm bu tehlikelere karşı Yüce Peygamberimizin (a ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Peygamberimizin Diliyle Gençlik |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Peygamberimizin Diliyle GençlikKıyâmette Gençlik Nimeti Sorgulanacak Tüm insanlığı hayat veren sözleriyle uyaran Allah'ın Resulü (aleyhissalatu vesselam), "verilen nimetlerin hakkıyla değerlendirilmesi" konusunda çok durmuştur ![]() Nitekim konuyla ilgili bir hadislerinde şöyle buyurur: "İnsanoğluna şu beş şeyden hesap sorulmadıkça onun ayakları Kıyâmet Gününde Rabbinin huzurundan ayrılmayacaktır: Ömrünü nerede tükettiğinden, gençliğini nerede yıprattığından, malını nerede kazanıp nereye harcadığından ve öğrendiği ilimle nasıl amel ettiğinden ![]() Görüldüğü gibi burada her yaş ve her baştaki insanı yakından ilgilendiren beş nimetin hesabının sorulacağı belirtilmektedir ![]() Ömrünü nerede tükettiğinin sorulması, bir bakıma "hayat nimeti"nin ve insana ihsan edilen "zaman"ın nerede harcandığıyla ilgilidir ![]() ![]() Yüce Peygamberimiz (a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Gençliği nerede yıprattığı"nın sorulması ise, doğrudan gençleri ilgilendirmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() "Malın nerede kazanılıp nerede harcandığının" sorulması da, tüm insanları uyaran bir alârm zili hükmündedir ![]() ![]() ![]() "Öğrenilen ilimle nasıl amel ettiği"nin sorulması, aslolanın öğrenmek değil, onu hayata geçirmek olduğunu göstermektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki izahlarla birlikte bu hadiste önemli bir soruya da cevap var ![]() Bu hadis, "Yaşlanınca ibâdet ederiz" diyen gençlerin büyük bir hata ettiğini gösteriyor ![]() ![]() Nitekim Kur'an'da Zilzal Sûresinde, "Kim zerre kadar iyilik yaparsa onu görür, kim de zerre kadar kötülük yaparsa onu görür" buyrularak, insanın bütün ömründe yaptıklarından sorumlu olduğu ifâde edilmiştir ![]() Yukarıdaki hadîsimizi tamamlayan şu hadîsteki uyarılara da kulak vermek gerekir: "Beş şey gelmeden evvel beş şeyi fırsat bil: 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() ![]() Rabbim cümlemizi, "hayatını, sağlığını, vaktini, gençliğini ve zenginliğini" Allah'ın rızası yolunda sarf edenlerden eylesin ![]() ![]() ![]() ![]() Cemil Tokpınar |
![]() |
![]() |
![]() |
Peygamberimizin Diliyle Gençlik |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Peygamberimizin Diliyle GençlikTevbe, Genç İken Yapılmalı Yüce Peygamberimiz (Aleyhissalatu Vesselam), bir hadislerinde şöyle buyurmuştur: "Adâlet güzeldir, fakat idârecilerde olursa daha güzeldir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Görüldüğü gibi, burada sayılan güzel huylar en çok kim muhtaç ise onda daha güzel olacağı belirtilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Burada, gençlerle ilgili tevbe konusuna biraz daha ağırlık verelim ![]() Her sözünde bir nur ve ümit bulunan Efendimizin (a ![]() ![]() ![]() ![]() Tevbe, kişinin yaptığı günahtan dolayı pişman olmasıdır ![]() ![]() ![]() Tevbe, "pişmanlık" olduğu için bizzat günah işleyen kişi tarafından yapılmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Bağışlanma istemek için önce tevbe edilmelidir ![]() ![]() Tevbe etmeyi teşvik eden pek çok hadis vardır ![]() ![]() ![]() Rabbimizin bir ismi de, "Tevvâb"dır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Allah, "Rahmetim gazabımı geçmiştir" (Müslim, Tevbe: 4) buyurduğuna göre, Onun rahmetini celbetmek için bol bol tevbe etmemiz, af dilememiz gerekir ![]() ![]() Peygamberimiz (a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Demek ki, günahtan sonra tevbeyle birlikte hemen bir iyilik yapmak gerekir ![]() ![]() Bu kadar güzel olan tevbe, niçin gençlerde daha güzeldir? Önce konuyu açıklayan iki âyet meâli verelim: "Allah katında makbul olan tevbe, o kimsenin tevbesidir ki, onlar câhillik edip kötülük işlerler de, çok geçmeden pişman olup tevbe ederler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Görüldüğü gibi, asıl tevbe, günah denizine dalmadan, henüz ömrün baharında yapılan tevbedir ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki âyet ve hadisler, "Henüz gençsin ![]() ![]() ![]() "Allah tevbe eden genci sever" (Câmiüssağîr: 1866) hadîsi de bizi tevbe etmeye sevk etmelidir ![]() ![]() Buna rağmen, eğer çok fazla günah işlemişsek veya ancak yaşlanınca şuurlanmışsak, yine ümitsiz olmamalıyız ![]() ![]() ![]() Allah, gençlerimizi, henüz genç iken tevbe eden kullarından eylesin ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Peygamberimizin Diliyle Gençlik |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Peygamberimizin Diliyle GençlikUyarı ve Müjde Peygamber Efendimiz (aleyhissalatu vesselam), "Bir genç yaşlı bir insana yaşlılığından dolayı ikramda bulunursa, yaşlandığı zaman kendisine ikramda bulunacak bir kimseyi Allah ona musahhar kılar" (Tirmizi, Birr: 75) buyurmaktadır ![]() Birçok hadîsinde, anne-babaya ve yakın akrabaya itaat ve ikramı emreden Peygamberimiz (a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "İkramda bulunmak" sadece maddî anlamda değildir ![]() ![]() Resûlüllah (a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Görüldüğü gibi, yaşlılara yer vermek de, itaat ve ikramın bir çeşididir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yaşlıların duâsını almak, hem dünyada, hem âhirette faydalı olacak bir hazinedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Amr bin Humk (r ![]() ![]() "Ben Resul-i Ekreme (a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gerçekten de, Hazret-i Amr, 80 seneye yakın yaşadı ![]() ![]() ![]() "Şayet Allah'tan korkan gençleriniz, ciğeri yaş hayvanlarınız, beli bükülmüş ihtiyarlarınız olmasaydı belâlar üzerinize sel gibi yağacaktı" (Kenzü'l-Ummal, 9:167; Keşfü'l-Hafa) hadîsinde zikredilen "belâları def eden" üç gruptan birisi de, "ihtiyarlar"dır ![]() ![]() Hem dünyada, hem âhirette musibetlerin def edilmesine ve mutlu olmamıza vesile olan yaşlılara, hürmet ve ikramda kusur etmemek gerekir ![]() Cemil Tokpınar |
![]() |
![]() |
![]() |
Peygamberimizin Diliyle Gençlik |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Peygamberimizin Diliyle GençlikKıyâmet Günü Gölgelenecek Gençler Yüce Peygamberimiz (aleyhissalatu vesselam) bir hadis-i şeriflerinde şöyle buyurur: "Yedi kimseyi Allah-ü Teâlâ kendi gölgesinden başka gölgenin olmadığı (kıyâmet) gününde kendi gölgesinde gölgelendirecektir: Adâletli devlet reisi, Rabbine ibâdet yolunda serpilip büyüyen genç, gönlü mescidlere bağlı kimse, Allah yolunda birbirini sevip buluşan ve bu yolda ayrılan iki kimseden her biri, makam sahibi güzel bir kadın onu istediğinde, 'Ben Allah'tan korkarım' diyerek (o günahı işlemeyen adam), sağ elinin verdiği sadakayı sol eli bilmeyecek kadar (gösterişsiz) gizli sadaka veren adam, tenhada Allah'ı zikredip de gözü dolup taşan kişidir ![]() Bu hadiste her ne kadar bütün insanların alabileceği hisse ve dersler varsa da, özellikle gençleri ilgilendiren bölümlerin olduğu açıktır ![]() Öncelikle burada söz konusu edilen kıyâmet günü üzerinde kısaca durmak gerekir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gençler burada sayılan 7 sınıftan hepsine girebilirler ![]() ![]() ![]() ![]() İkinci grup, "Rabbine ibâdet yolunda büyüyüp serpilen gençtir" ki, bu gruba girmek her gencin elindedir ![]() ![]() Yine bir hadiste şöyle buyrulur: "Küçüklüğünden beri Allah'a çokca kulluk eden gencin, yaşı ilerledikten sonra çokca kulluk etmeye başlayan ihtiyara üstünlüğü, peygamberlerin diğer insanlara üstünlüğü gibidir ![]() Burada kâinattan daha büyük bir müjde, bütün dünya zevklerine bedel bir mutluluk, her günümüz çileyle geçse yine değecek bir başarı vardır ![]() ![]() Üçüncü grup, "gönlü mescidlere bağlı kimse"dir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dördüncü grup, "Allah yolunda birbirini sevip buluşan ve bu yolda ayrılan iki kimseden her biri"dir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Beşinci grup, "makam sahibi güzel bir kadın onu istediğinde, 'Ben Allah'tan korkarım' diyerek o günahı işlemeyen adam"dır ki, bu dehşetli imtihana en çok muhatap olan kesim gençlerdir ![]() ![]() ![]() Altıncı grup, "sağ elinin verdiği sadakayı sol eli bilmeyecek kadar gösterişsiz gizli sadaka veren adam"dır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yedinci grup, "tenhada Allah'ı zikredip de gözü dolup taşan kişi"dir ![]() ![]() Böylece hadiste sayılan 7 grubun tüm özelliklerini gösterip, âdetâ Allah'ın gölgesinde gölgelenmeye 7 derece nâil olmak imkânı elimizde vardır ![]() İşte o zaman gençliğimizi Allah yolunda ebedîleştirip, Cennete girerek şu hadislerde belirtilen sırra erişiriz: "Bir dellâl, 'Gerçekten sizin için sıhhat vardır, artık ebediyyen hasta olmayacaksınız, sizin için hayat vardır, ebediyyen ölmeyeceksiniz ![]() ![]() ![]() "Cennete giren nimet görür fakirlik görmez, elbisesi eskimez, gençliği de tükenmez ![]() Cemil Tokpınar |
![]() |
![]() |
![]() |
Peygamberimizin Diliyle Gençlik |
![]() |
![]() |
#7 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Peygamberimizin Diliyle GençlikKorku ve Ümit Arasındaki Genç Peygamber Efendimiz (a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu hadise her ne kadar bir gencin başından geçmişse de, aynı durum her insan için geçerlidir ![]() ![]() ![]() ![]() İşte bu hadîs, dünyası çok çabuk değişebilen gençlerimize güzel bir müjde ve uyarıdır ![]() Dinimiz bizleri korku ve ümit arasında olmaya teşvik eder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Rabbimiz, Kendisine ortak koşulmasından başka tüm günahları affedebileceğini belirtmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() Nitekim bu hususta Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşte böyle bir düşünce, korku ve ümit arasında olmanın zirvesidir ![]() ![]() Dikkat edilirse böyle bir düşünce birbirinin zıddı değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bunun için insan hem korkup hem ümitli olabilir ![]() Hadiste dikkat çekilen mühim bir husus da, "Ben kulumun zannı üzereyim ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bir kimsenin, "Kesinlikle ben Cehennemliğim" demesi de, "Ben kesinlikle Cennetliğim" diye düşünmesi de yanlıştır, büyük günahtır ![]() "Ben çok günah işledim ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Hiç kimsenin ameli, kendisini Cennete götürmez ![]() ![]() ![]() ![]() İşte korku ve ümit arasında bulunmak budur ![]() ![]() Kişinin ameline güvenmesi, "ucb" denilen mânevî bir hastalıktır ki, en az ümitsizlik kadar kötüdür ![]() Rabbimiz bizleri, hayatımızı hüsn-ü hâtimeyle bitirip imanla kabre girinceye kadar korku ve ümit arasında bulundursun ![]() Cemil Tokpınar |
![]() |
![]() |
![]() |
Peygamberimizin Diliyle Gençlik |
![]() |
![]() |
#8 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Peygamberimizin Diliyle GençlikAllah'tan Korkan Gençler Yüce Peygamberimiz (a ![]() ![]() ![]() ![]() Bu hadiste hem şiddetli bir îkaz, hem de sevindirici bir müjde vardır ![]() ![]() ![]() ![]() Başka rivâyetlerden anladığımıza göre, sadaka vermek ve İslâma hizmet etmek de belâ ve musibetlerin gelmesini engellemektedir ![]() ![]() Burada denilebilir ki: Zaten bir gencin günahtan kaçınması ve ibâdetlere yönelmesi gerekir ![]() Bir kimsenin haramlardan kaçıp farzlara yönelmesi, belirli bir sevap kazandırır ![]() ![]() ![]() ![]() Bir gencin kötülükten kaçınmasının başka güzel neticeleri de vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bugün gençlerimiz, emsalleriyle yarış hâlindedirler ![]() ![]() ![]() ![]() İşte hayatta karşılaştığımız tüm yarışlarda, emsallerimizden üstün olmayı istediğimiz her yerde, bizim imdâdımıza yetişecek olan Allah'ın inâyetidir ![]() ![]() ![]() Yoksa Müslüman bir genç, sadece "Bende îman kuvveti var" demekle başarılı olamaz ![]() ![]() ![]() Cemil Tokpınar |
![]() |
![]() |
|