|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
ağrısından, ağır, azabının, diş, ilgili, imtihan, kabir, kat, olduğu, peygamberle, rabb, söyleniyor, yetmiş |
![]() |
Rabb Ve Peygamberle İlgili İmtihan Nedir? Kabir Azabının Diş Ağrısından Yetmiş Kat Daha Ağır Olduğu Söyleniyor? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Rabb Ve Peygamberle İlgili İmtihan Nedir? Kabir Azabının Diş Ağrısından Yetmiş Kat Daha Ağır Olduğu Söyleniyor?Rabb ve Peygamberle ilgili imtihan nedir? Kabir azabının diş ağrısından yetmiş kat daha ağır olduğu söyleniyor? Mumine Sitesi Rabb ve Peygamberle ilgili imtihan nedir? Kabir azabının diş ağrısından yetmiş kat daha ağır olduğu söyleniyor? Yazar: Sorularla İslamiyet 2011-04-28 Kabir azabının diş ağrısından yetmiş kat daha büyük olması gibi ifadeler, azabın şiddetini anlatan kesretten kinayedir ![]() ![]() ![]() Her yönden günahların sardığı bu asrın insanlarına kabir azabının dehşetini tasvir etmek, ümitsizliğe sevk edeceğinden -özellikle de bir sitede- yayınlanması hikmetli irşat metoduna aykırıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnsanların tabi olduğu üç imtihan yeri var ve hepsi de Allah’ın rububiyetiyle yakından ilişkilidir ![]() Birinci İmtihan Yeri; “ELESTU BEZMİ”dır: Beşer aklının sınırlarını aşan, gaybî alemin o malum-u mechul lâhûtî meclisi olan “Elestu Bezminde” Allah’ın “Ben sizin Rabbiniz değil miyim?” sorusuna bütün insanlar manevî / rûhânî yapılarıyla, hikmet lisanıyla “Evet" demişlerdi ![]() ![]() “Bir zaman Rabbin Âdemoğullarından, onların bellerinden zürriyetlerini almış ve onları kendileri hakkında şâhit tutarak: 'Ben sizin Rabbiniz değil miyim?' demişti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnsanların ruhlar âleminde verdikleri bu sözlerinde samimi olup olmadıklarını test etmek üzere, Allah tarafından insanlara peygamberler gönderildi, onlara mesajlarını ulaştırdılar ![]() İkinci İmtihan Yeri: ŞEHADET ÂLEMİ / Dünyadır: İnsanlık âilesinin kurulduğu ilk günden itibaren yepyeni bir imtihan başladı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ruhanî âlemde Allah’ı Rab olarak kabul edenlerin, dünyaya geldikten sonra sözünde durup durmadıklarını test etmek üzere son bir imtihan daha yapılmaktadır ![]() Üçüncü İmtihan Yeri: BERZAH / Kabir âlemidir: Aşağıdaki ayetler, insanların mutlaka Rablerinin huzuruna varacaklarını ve onu Rab kabul edip etmediklerinden sorguya çekileceklerini göstermektedir ![]() “De ki; Sizi -canınızı almakla görevlendirilen- ölüm meleği vefat ettirecek, sonra da Rabbinizin huzuruna götürüleceksiniz ![]() ![]() “Kim güzel ve makbul bir iş yaparsa, kendisi için yapar ![]() ![]() ![]() ![]() Kabir sorgusu: Aşağıdaki ayetler kabir azabına işaret etmektedir: “Onlar (Firavun ve taraftarları) sabah, akşam ateşin karşısına getirilirler ![]() ![]() ![]() “Allah’a karşı yalan uyduranlardan veya kendisine bir şey vahyedilmediği halde; 'Bana vahyolundu' diyen kimse ile 'Allah’ın indirdiği gibi ben de indireceğim' diyenden daha zâlim kim olabilir? Ölümün şiddetli sıkıntıları içinde bulunurken ve melekler ellerini uzatarak; 'Haydi ruhlarınızı çıkartıp teslim edin, bugün Allah’a karşı haksız yere söylediklerinizden, O’nun âyetlerine karşı büyüklük taslamanızdan ötürü, alçaltıcı azâbıyla cezalandırılacaksınız ![]() ![]() Buharî’ye göre ayette geçen ve bizim “alçaltıcı azâp” diye tercüme ettiğimiz “azabe’l-hun”, kavramı aynı amanda “hafif azap” demektir ![]() ![]() “Biz onları (münafıkları) iki kez cezaya çarptıracağız ![]() ![]() ![]() Demek ki, ilk azap kabirde olur ![]() Buharî bu üç ayeti kabir sorgusu ve azabı için delil olarak zikretmiştir ![]() ![]() ![]() Aşağıdaki hadis-i şeriflerden de anlaşılacağı üzere, Rabbimiz ve peygamberimizle ilgili ilk sorgulama kabirde başlayacak, ve bu sorgulamanın sonucuna göre, “kabir de ya cennet bahçelerinden bir bahçe yahut cehennem çukurlarından bir çukur olacaktır”(bk ![]() ![]() “Ölü kabre konduktan sonra, Münker ve Nekir adında iki melek gelip peygamber efendimizi kastederek ‘Bu adam hakkında ne düşünüyorsunuz?’ diye sorarlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ölünün defninden sonra ölüye telkin vermenin müstahap olduğuna dair rivayetler vardır ![]() ![]() ![]() Konuyu -teberrüken, müjdeli- bir ayetin mealiyle bitirelim: “Ey mütmain olan nefis! Sen O’ndan hoşnut, O da senden hoşnut olarak Rabbine dön, kullarımın arasına katıl ve cennetime gir!” (Fecr, 89/27-30) ![]() Okunma Sayısı : 1797 |
![]() |
![]() |
|