Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
ayrılr, esaslar, esasları, imanın, kaça, nelerdir

İmanın Esasları Nelerdir,Bu Esaslar Kaça Ayrılr?

Eski 07-27-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İmanın Esasları Nelerdir,Bu Esaslar Kaça Ayrılr?






İmanın esasları nelerdir,bu esaslar kaça ayrılr? Mumine Sitesi
İmanın altı rüknü vardır: Bunlar, Allah’a, ahirete, meleklere, kitaplara, peygamberlere, kadere iman etmektir Bir insanın mümin olabilmesi için bu altı esasın tamamına inanması gerekir Bir tek iman rüknüne inanmayan insan, mümin olamaz Zira, iman esasları birbiriyle alakalıdır

1 Allah’a İman:
İman esaslarının birincisi Allah’ın varlığına ve birliğine inanmaktır Bir Müslüman her şeyden evvel iman eder ki Allah vardır ve birdir; bu kainat Onun eseridir Ne zatında, ne sıfatlarında, ne de fiillerinde ortağı, eşi ve benzeri yoktur Sıfatları mahlukatın sıfatlarına benzemez

Bütün mevcudat Allah’ın varlığına delalet ettiği gibi birliğine de delalet etmektedir

Ezeli ve ebedi olup, zamanda, mekandan, değişmekten, ihtiyaçtan, aczden, kusurdan münezzeh ve mahfuz olan ancak Allah’tır Bu sıfatlara sahip olacak bir başka varlık düşünülemez

Allah’ın bütün sıfatları her şeyi ihata etmiştir Her şey onun iradesine tâbidir Rahman, Rahim, Gafur gibi cemali isimleri olduğu gibi, Kahhar, Cebbar, Müntakim gibi celali isimleri de vardır Kendine iman edenlere lütuf ile muamele eder Küfür ve isyan ehlini de azabına uğratır

İbadet ancak Allah’a yapılabilir İnsanların dünya ve ahiret saadeti Onun emir ve yasaklarına uymakla gerçekleşir Bu bir ilahî kanundur; bunda bir değişme düşünülemez

İnsan aklı, Allah’ın zatını, mahiyet ve hakikatini anlayamaz Zira akıl mahluktur ve sınırlıdır Cenab-ı Hakk’ın zat ve sıfatları sonsuzdur Sınırlı olanın, sonsuzu ihata edemeyeceği açık bir hakikattir Yani, hatıra her ne gelirse Allah onun başkasıdır

Allah’ın, zatında şeriki olmadığı gibi fiillerinde de şeriki yoktur Bütün varlık aleminin tek yaratıcısı, tek maliki ve tek hakimidir Sebepleri yaratan Allah olduğu gibi, sebeplerden çıkan neticeleri de yaratan yine Odur; ağacı O yarattığı gibi meyveyi de O yaratır

Şükür ve ibadet, hamd ve sena ancak Ona mahsustur Müminler yalnız Allah’a ibadet ettikleri gibi yardımı da ancak Allah’tan dilerler:

“Yalnız sana kulluk eder ve yalnız senden yardım dileriz (Fatiha, 1/5)

Bir günah işlediklerinde de tövbelerini doğrudan doğruya Allah’a yaparlar Zira insanların Allah’a karşı işledikleri günahı Allah’tan başkası affedemez

2 Meleklere İman:
İmanın bir diğer rüknü de meleklere imandır Her Müslüman iman eder ki; Cenâb-ı Hakk’ın melek namında latif mahlukları vardır Bunlar Allah’ı tespih eder, ayrıca kendilerine verilen diğer vazifeleri de yerine getirirler İsyansız olan bu mahluklar beşer gibi bir imtihana tabi değillerdir; fıtratları safi, kendileri masum, makamları sabittir

Şu maddi alemin bir küçük misali olan insan bedeninde akla, hafızaya, hayale ve sevgi, korku, merak gibi binlerce hissiyata vazife gördüren Cenab-ı Hakk, elbette şu muhteşem kainatı boş bırakmamış, onu da meleklerle şenlendirmiştir

3 Kitaplara İman:
İmanın rükünlerinden biri de semavî kitaplara imandır İnsan, akıl aracılığıyla Allah’ın varlığını ve birliğini bilse bile, Onun emir ve yasaklarının neler olduğunu, Ona karşı ibadet vazifesini nasıl yapacağını, kısacası Allah’ın nelerden razı olup olmayacağını idrak edemez Bunun için Cenab-ı Hakk, semavî kitaplar inzal etmiştir Semavî kitapların yüz tanesi sayfalar halinde, dört tanesi ise kitap halinde nazil olmuştu Bu dört semavî kitap, inzal sırasına göre, Tevrat, Zebur, İncil ve Kur'an’dır

Bir Müslüman bunların tamamına inanmakla mükelleftir Şu var ki, Kur'an'ın nazil olmasıyla diğer semavî kitaplar uygulama sahasından kalkmışlardır Kur’an-ı Kerim, Peygamberimize (asv) nazil olduktan sonra, bir harfine bile dokunulmadan günümüze kadar gelmiştir Böylece Cenab-ı Hakk,“Kur’anı Biz indirdik, Biz muhafaza edeceğiz,” (Hicr, 15/9) hükmünü gerçekleştirmiştir

4 Peygamberlere İman:
Bir diğer iman rüknü de peygamberlere imandır Cenab-ı Hakk’ın, insanları, yine insan nevinden bir peygamberle ikaz etmesi ilahî bir kanundur

Peygamberlik beşer için azim bir ihtiyaç ve büyük bir nimettir Cenab-ı Hakk, bu mürşit ve rehberlerin vasıtasıyla insanlara hidayet yollarını göstermiştir

Peygamberlerin vazifesi, vahiy ve ilham yoluyla Cenab-ı Hakk’tan aldıkları emirleri beşeriyete tebliğ etmek, dünya ve ahiret saadetinin yollarını onlara göstermektir Bu zatların iki cihetleri vardır Birisi“kulluk”, diğeri “risalet”(İlâhî elçilik)tir Kulluk cihetiyle Allah’ın emir ve yasaklarına en mükemmel manada, eksiksiz uyarlar; bu sahada insanlara örnek olurlar Risalet cihetiyle, insanlara hak ve hakikati tebliğ ederler

Peygamberler, Allah’ın mahluku ve kuludurlar Bir Müslüman peygamberlerin hepsine inanmakla mükellef kılınmıştır Herhangi birisinin peygamberliğini inkar etse İslâm dairesinden çıkar Meselâ, Hazret-i Musa (as), yahut Hazret-i İsa’ya (as) inanmayan bir insan mümin olamaz Bunların peygamberlikleri Kur’an ile sabittir Onlara iman etmek, hem kitaplara, hem de peygamberlere imanın bir gereğidir

Peygamberlerin ilki Hazret-i Adem (as), sonuncusu da Hazret-i Muhammed ( asm)’dir Nübüvvet müessesesi Hazret-i Muhammed (asm) ile son bulmuştur Bu bakımdan Hazret-i Muhammed (asv)’e, “Hatemü’l-Enbiya” denilir

“Biz, seni bütün insanlara ancak müjdeci ve uyarıcı olarak gönderdik(Sebe, 34/28) ayet-i kerimesinin, hükmünce Hazret-i Muhammed (asv) bir kavme değil, bütün insanlara peygamber olarak gönderilmîştir

“Biz seni ancak alemlere rahmet olarak gönderdik” (Enbiya, 21/107) ayetinin hükmünce de O Zat (asm), varlık alemine daimi bir nimet, ebedi bir rahmet olmuştur

5 Ahirete İman:
İmanın en mühim bir rüknü de; öldükten sonra dirilmeye ve ahiret hayatına imandır İnsanlara, bu dünya hayatında hem maddî, hem de manevî nimetler ihsan eden Cenab-ı Hakk, bu dünya imtihanını kazanan sevgili kullarını cennette yine hem cismanî, hem de ruhanî hadsiz nimetlere mazhar kılacaktır

Güz mevsiminde ölen bütün bitkileri ve hayvanları, baharda yeniden hayata kavuşturan Allah, elbette vefat eden insanları da ahirette yeniden diriltecektir Bu Onun hem rahmetinin hem de adaletinin gereğidir

6 Kadere İman:
İmanın rükünlerinden biri de kadere imandır Kader iki kısımdır Birincisi; kainattaki her varlığın, “zatı, şekli ve bütün özellikleriyle” Allah’ın ilminde takdir edilmesi ve buna göre yaratılmasıdır Bu saha imtihana konu değildir

İkincisi ise; insanın cüz’i iradesine bakar İnsan, cüz’i iradesi ile hayır olsun, şer olsun her neyi tercih eder ve neyi işlerse Allah onu yaratır İnsan bu ikinci kısımdan sorumludur Cennet ve cehennem, insan iradesine tanınan bu tercih hakkının meyveleridir
SİE
Mehmet Kırkıncı

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.