Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Kültür - San'at & Eğitim > Ülke & Şehirler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
amerika, köprüsü

Amerika Köprüsü

Eski 07-26-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Amerika Köprüsü



Amerika Köprüsü Hakkında - Amerika Köprüsü Resimleri - Amerika Köprüsü Tarihi

Amerika Köprüsü (İspanyolca: Puente de las Américas; asıl olarak Thatcher Feribotu Köprüsü) Panama'da Büyük Okyanus girişi ile ve Panama Kanalı'nı birbirine bağlayan bir yol köprüsüdür1962 yılında 20 milyon $ maliyetle yapılmıştır 2004 yılında Centennial Köprüsü'nün açılışına kadar Kuzey ve Güney Amerika kıtalarını birbirine bağlayan tek kalıcı köprüydü




Amerika Köprüsü Pasifik geçitinden Panama Şehri yakınındaki Panama Kanalı'na Panama Balboa'dan geçer 1959 ile 1962 yılları arasından Amerika Birleşik Devletleri tarafından 20 milyon dolara yapılmıştır


Köprü makas kemer tasarımındadır, 14 ayağı vardır ve toplam uzunluğu 1654 metredir (5425 ft), ana ayak uzunluğu ise 344 metredir (1128 ft) Köprünün en yüksek noktası deniz seviyesinden 117 metre (384 ft) yüksekliktedir; ana ayaklar altındaki açıklık denizin kabarması durumunda 613 metre (201 ft) olmaktadır Her iki girişte de geniş girişli rampalar ve her iki tarafta yaya yolları vardır


1962 yılında tamamlanmasından 2004 yılında Centennial Köprüsü'nün yapımına kadar Amerika Köprüsü Panamerikan karayolu'nun önemli bir parçası olmuştur 1914 yılında Panama Kanalı'nın açılışından 2004 yılına kadar, Kuzey ve Güney Amerika arasındaki tek geçit ve Panama Kanalı üzerinden geçen tek kalıcı geçiş olmuştur (Gatún'daki yükseltme havuzuna küçük asma yol köprüsü yapılmıştır, ve yine kanalı geçmek için 1942 yılında Miraflores'de asma yol/demiryolu köprüsü yapılmıştır; fakat bunlar sadece yükseltme havuzları kapalı olduğunda çalışabiliyordu ve sınırlı kapasiteleri vardı)


Köprünün etkileyici bir görünüşü vardır, ve birçok küçük botun kanalı geçmeden veya geçtikten sonra bağlandığı Balboa Yat Kulübü'nden güzel bir görünüm elde edilebilir Gündüz ve gece boyunca sayısız gemi Panama Kanalı'na girmek veya ayrılmak için köprünün altından geçmektedir


Tarih


Köprü ihtiyacı


Kanal yapımı için Fransız projesinin başlamasından başlayarak, Colón ve Panamá şehirlerinin cumhuriyetin geri kalanından kanal ile ayrılacağı fikri kabul görmüştü Bu konu kanal boyunca inşaat işçilerinin mavnalar ile taşınması durumunda bile sorun olmuştu


Kanal açıldıktan sonra artan araba sayısı ve Chiriquí'a giden yeni bir yolun yapımı Panama'nın batısında az çok geçiş gereksiniminin artmasına neden olmuştu Panama Kanalı Mekanik Bölüm'ü bu konuyu 1931 Ağustos'unda belirtmişler ve Presidente Amador ve President Washington feribotlarını görevlendirmişlerdir Bu hizmet 1940 Ağustos'unda esasen askeri amaçla kullanılan ek mavnalarla genişletilmiştir


3 Haziran 1942'de, yol/demiryolu asma köprüsü Miraflores yükseltme havuzunda törenle açılmıştır Ancak sadece gemilerin geçmediği zamanlarda kullanılabiliyordu, bu kanaldan trafik geçiş isteğinin dinmesini sağlamıştı Hâlâ daha sağlam bir çözümün gerekli olduğu açıktır Büyüyen araç trafiği ihtiyacını karşılama için Kasım 1942 tarihinde Presidente Porras isimli başka bir feribot eklenmiştir


Köprü projesi


Kalıcı bir köprü yapılması fikri önemli bir öncelik olarak daha 1923 tarihinde önerilmişti Panama'nın sonraki yöneticileri bu konuda kanal bölgesini kontrol eden Amerika Birleşik Devletleri'ne ısrarcı davranmışlardır, ve 1955'de Amerika Birleşik Devletleri Remón-Eisenhower anlaşması ile köprüyü yapacağına söz vermiştir


20000000 $'lık bir sözleşme John F Beasly & Company'e verilmiştir ve proje 23 Aralık 1958'de Amerika Birleşik Devletleri Büyükelçisi Julian Harrington ve Panama Başkanı Ernesto de la Guardia Navarro'nun huzurunda yapılan bir merasim ile başlatılmıştır Yapımı 12 Ekim 1959'de başlamıştır ve bitmesi yaklaşık 25 yıl sürmüştür


Köprünün açılış töreni 12 Ekim 1962'de büyük bir merasim ile yapılmıştır Gün ABD Ordusu ve Hava Kuvvetleri'nin ve Panama Ulusal Muhafızları'nın orkestralarının konserleri ile başlamıştır Bunu konuşmalar, dualar, müzik ve her iki ulusun milli marşları takip etmiştir Kurdeler Maurice H Thatcher tarafından kesilmiştir ve sonra orada bulunanların köprü üzerinde yürümelerine izin verilmiştir Merasimin tamamı ülke çapında radyo ve televizyonlar tarafından verilmiştir, alanda bulunan büyük kalabalığın kontrolü için ciddi tedbirler alınmıştır


Yapım sonrası


Köprü açıldığında Panamerikan karayolu'nun önemli bir parçasıydı Günlük yaklaşık 9500 araç taşıyordu, ancak bu zamanla arttı ve 2004'de köprü günlük 35000 araç taşımaya başladı Bu nedenle köprü karayolunda ciddi bir engel durumuna gelmeye başladı ve şu anda Panamerikan karayolunu taşımakta olan Centennial Köprüsü'nün yapımına neden oldu


İsim


Köprü başlangıçta (özellikle Amerikalılar tarafından) kanalın yaklaşık aynı noktasından geçmiş olan feribotun ardından Thatcher Feribot Köprüsü olarak isimlendirilmekteydi Feribot da kanal kurululunun eski üyesi Maurice H Thatcher anısına isimlendirilmişti Thatcher kanalda taşımacılığın kanunlaştırmasını sunmuştur ve köprünün yapımından sonra kurdeleyi kesmiştir


İsim Panama hükümeti tarafından rağbet görmemiştir ve Amerika Köprüsü ismi tercih edilmiştir Amerika Köprüsü ismi Ulusal Meclis tarafından alınan kesin karar ile 2 Ekim 1962 tarihinde, açılış töreninden 10 gün önce resmileştirilmiştir Kesin karar aşağıda gösterildiği gibidir:


Panama Kanalı'nın üzerindeki köprü Amerika Köprüsü ismini taşıyacaktır

Söylenen isim sadece söylenen köprüyü tanımlamak için kullanılacaktır

Panama hükümeti görevlileri köprünün "Amerika Köprüsü" dışında bir isimle isimlendirildiği hiçbir belgeyi kabul etmeyecektir

Bu kararın bir kopyası, uygun bir biçimle, dünyadaki tüm yasama yetkisi olan makamlara yollanmalıdır, bu sayede tüm hepsi köprüye bu onurlu meclis tarafından seçilen ismi verebilsinler, ve Panama halkının açık kararlarına uysunlar

Panama şehrinde Ekim'in ikinci gününde bin dokuzyüz altmış iki tarihinde verilmiştir


Başkan, Jorge Rubén Rosas

Sekreter, Alberto Arango N


Açılış töreni sırasında, Alt Dışişleri Bakanı George W Bell konuşmasında şu sözleri söylemiştir: "Bugün bu köprüye bugün artık neredeyse gerçek olan Panamerikan karayolunun gerçekleştirilmesi için yeni ve parlak bir adım olarak bakabiliriz Açılışını yaptığımız büyük köprü, gerçekten de Amerika'nın köprüsü, Amerika Birleşik Devletleri'nden Panama'ya olan karayolunun son adımı olacaktır"

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.