|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
aleyhinde, ders, kitaplarında, neler, türkiye, yabancı, ülkelerin |
![]() |
Yabancı Ülkelerin Ders Kitaplarında Türkiye Aleyhinde Neler Var |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yabancı Ülkelerin Ders Kitaplarında Türkiye Aleyhinde Neler VarA ![]() ![]() ![]() Öğretmen Eğitimi Tarih – Sosyal Bilimler Kitabında; 1894-1896 yılları arasında Sultan Abdülhamit 100 binden fazla Ermeniyi katletti ![]() ![]() ![]() Ermeni Soykırımı Nasıl Gerçekleştirildi? -Türk Ordusundaki Ermeni askerlerin silahları alındı, zor işler verildi ve daha sonra öldürüldü ![]() ![]() -İmparatorluk dahilinde yerel yetkililere, Ermeni nüfusa karşı nefret uyandırmalarını emreden talimatlar gönderildi ![]() -Kadın, çocuk ve yaşlılar tehcir bahanesiyle çöle ölüm yürüyüşüne gönderildi ![]() ![]() -Bazı durumlarda, eğer Ermeniler Hristiyanlığı reddedip İslamı kabul eder ve Türk olduklarını söylerlerse hayatlarını kurtarabiliyorlardı ![]() ![]() -Ermeni soykırımı Yahudi soykırımının öncüsüdür ![]() -1909 yılında Kilikya bölgesinde 30 bin Ermeni katledildi ![]() ![]() ![]() -Tehcir sırasında savunmasız kadınlar ve çocuklar Suriye Çöllerinde haftalarca yürümeye zorlandı; tecavüz ve işkenceye maruz kaldı ![]() ![]() Aşağıdaki bilgilerin ışığında diğer soykırım örneklerini tanımlayınız ![]() -Osmanlı İmparatorluğu liderleri tarafından Ermenilere -SSCB’de Stalin tarafından köylülere, memurlara ve askerlere -Kamboçya’da Pol Pot yönetimi tarafından halka -Ruanda’da Hutular tarafından Tutsi azınlığa RUSYA FEDERASYONU İlköğretim Tarih Kitaplarında; 1875’in yazında Bosna-Hersek’te çıkan ayaklanma şiddetle bastırıldı ![]() ![]() ![]() Türk idaresinin yaptığı kanlı katliamlar Rus toplumunda infial yarattı ![]() ![]() ![]() Haritanın lejandında dört numaralı madde Kilikya Ermeni Devletini göstermektedir ![]() Bölünmüş Bulgaristan, Sultan’ın düzenli ordusu için kolay lokma oldu ![]() ![]() ![]() Fakat Prensin en yakın adamlarından biri Murat ile haince anlaşarak savaşın en önemli anında 12 bin askerini savaş alanından çekince, sarsılan Sırp Ordusu geri çekilmek durumunda kaldı ![]() Prens LAZAR’ın akrabası Miloş OBİLİÇ kasten esir düşerek Sultan’a götürülmeyi talep etti ![]() ![]() ![]() ![]() Fatih, 200 bin kişilik ordu, 125 parçalık donanma ve yarım tonluk gülle atan devasa toplarla taarruza geçip şehri fethetti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kemal, iktidarda güçlenince diktatörlüğünü kurdu ![]() ![]() ![]() Güçlükler ekonomi ile sınırlı değildi ![]() ![]() ![]() 60’lı yıllarda kurulmuş olan Kürdistan İşçi Partisi 1984 yılında Kürtlerin yaşadıkları bu dört ülkedeki topraklarda bir Kürdistan devleti kurmak amacıyla silahlı mücadeleye girişti ![]() ![]() Askeri faaliyetler Türkiye’ye yıllık olarak 10 milyar dolara malolmuştur ![]() ![]() Türkiye Miğfer Devletler’in kaçınılmaz mağlubiyetlerine kanaat getirince Almanya ve Japonya’ya savaş açtı ![]() ![]() ![]() ![]() ALMANYA İlköğretim Yardımcı Yayını Coğrafya Atlasında; -Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi “Armanisches Hochland” (Ermeni Dağlık Alanı) olarak gösterilmiş, -Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin bir kısmı “kürdistan” olarak gösterilmiş, -Haritanın Kıbrıs’ı gösteren kısmında “Türkiye tarafından işgal edilmiştir ![]() yazmaktadır ![]() İlköğretim Coğrafya Kitabında; Bir halk milliyeti için savaşıyor (Kürtler) ![]() Osmanlı ve Perslerin değirmen taşları arasında kalmışlardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İlköğretim Coğrafya-Çevre Bilgisi Kitabında; (Kürtler)16-20 milyonluk bir topluluktur ![]() burada yaşıyorlardı ![]() ![]() ![]() ![]() İlköğretim Tarih-Coğrafya Kitabında; -Türkiye’nin Doğu ve Güneydoğu Bölgesindeki bazı iller “kürdistan”, -Karadeniz Bölgesi’ndeki Canik Dağları “Pontus Gebirge” (Pontus Dağları) olarak gösterilmiştir ![]() İlköğretim Coğrafya Kitabında; -Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi “Armanisches Hochland” (Ermeni Dağlık Alanı), -Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin bir kısmı “kürdistan” olarak gösterilmiştir ![]() -Kıbrıs’ı gösteren kısmında “Türkiye tarafından işgal edilmiştir ![]() ![]() İlköğretim Coğrafya – Atlas Yardımcı Yayınında; Haritada Türkiye-İran sınırı kürdistan olarak gösterilmiştir ![]() İlköğretim Tarih – Coğrafya Kitabında; Ermenilerin Rus ordusunu desteklemesinden korkan Osmanlı İmparatorluğu onları göç ettirmeye başladı ![]() ![]() Göç oldukça kanlıydı; yüz binlerce Ermeni göç yolunda açlık ve yorgunluktan, kervanları soyan göçebelerin baskınlarından hayatlarını kaybettiler ![]() ![]() İlköğretim Tarih – Coğrafya Kitabında; Ermenilerle ilgili: Türkler tarafından 1914-1918 yılları arasında soykırım yapılmıştır ![]() ![]() ![]() İlköğretim Tarih Kitabında; Kürtlerle İlgili: Türkiye’de resmi olarak Kürt yoktur, bunun yerine “Dağlı Türkler” vardır ![]() ![]() ![]() İlköğretim Hayat Bilgisi Kitabında; Türkiye ile İlgili: Konuşulan resmi dil Türkçe ve Kürtçe’dir ![]() 1982’den bu yana cumhuriyettir ![]() İlköğretim Tarih – Coğrafya Kitabında; Kürtler, Türkiye ve Irak yönetimiyle çatışma içinde ve birçok insanlarını kaybetmiş durumdadırlar ![]() ![]() Irak rejiminden kaçan Kürtlerden 6700 kişi Türk sınırında, kirli su ve buna bağlı hastalıklardan dolayı öldü ![]() Haritada: Halen Kürtlerin yaşadıkları bölgeler, Planlanmış kürdistan (Sevr’e göre), Bağımsız kürdistan cumhuriyeti (1946-1947) olarak gösterilmiştir ![]() İlköğretim Sosyal Bilgiler Kitabında; Türkiye Cumhuriyeti milliyetçilik temelinde kurulmuştur ![]() ![]() Fakat özellikle Doğu Anadolu’da çeşitli halk grupları geleneksel yapılarını koruyarak yaşamaktadır ve Türk Devleti’ni yabancı görmektedirler ![]() Birinci Dünya Savaşı galipleri Kürtlere kendi devletlerini kurma sözü vermişti ![]() 80’li yıllarda Kürdistan İşçi Partisi’nin bağımsızlık savaşı şiddetlendi ![]() cephe arasında kalan Doğu Anadolu halkı bunun acısını çekti ![]() PKK savaşçıları kadınları, çocukları öldürdü ![]() köyü tahrip etti ![]() ![]() İlköğretim Coğrafya Kitabında; Türkiye, bölgede yürüttüğü proje kapsamında (GAP) 21 baraj, 17 santralle her iki nehrin suyunu kendi ülkesine kullanacak ![]() ![]() Kürtler Türk Hükümetinin baskısı altındadır, uzun zamandır bağımsızlık istekleri vardır ![]() İmla Klavuzunda; Eşanlamı Karşılığı türken = Vortäuschhen Sahtecilik yapmak, aldatmak ![]() Sözlükte; Eşanlamı Karşılığı Türk = Manöver,Propaganda Manevra, abartma ![]() Werbung türken = Vortäuschhen Sahtecilik yapma, aldatma ![]() Türken Bauen = Vortäuschhen Sahtecilik yapmak ![]() İlköğretim Coğrafya Kitabında; İtalyanlar, Türkler ve Yunanlılar olmasaydı bizim ülkemiz ne yapardı? Kim bizim çöpümüzü toplar, caddelerimizi süpürür; büroları, hastaneleri, devlet dairelerini temizlerdi ![]() İlköğretim Sosyal Bilgiler Kitabında; -İstiklal Marşı sırasında gülmek yasaktır ![]() -Sınıflar kalabalık ve öğrencilere temizlik kontrolü (tırnak, mendil) yapılmaktadır ![]() -Öğretmeler öğrencileri dövüyor ![]() -Okullarda ezberci eğitim yapılmaktadır ![]() -Sultan yerine gelen general tek eşli; eskiden erkekler dört kadınla evlenebiliyorlardı ![]() İlköğretim Tarih Kitabında; Tarih dersi müfredatının “Savaş-Teknik-Sivil Halk” bölümünde, kapsanması mecburi olan konular içerisinde “İnsanlıktan Uzaklaşma” başlığı altında verilen “Savaşlardaki Dejenarasyon, Etnik Ayrımcılık, Toplu Katliam ve Soykırım” konusuna, sözde Küçük Asya’da (Anadolu’da) Ermeni nüfusuna yapılanlar soykırıma örnek olarak gösterilmiştir ![]() ![]() AVUSTURYA Avusturya tarihi, Avusturya vatandaşlarının belleklerine belli başlı olaylarla kazınmıştır ![]() ![]() İki Türk kuşatmasının izlerini Avusturya’da her şehir ve kasabada izlemek mümkündür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pek çok sanat eserinde olduğu gibi askeri tarih müzesinde de Türklerle olan geçmiş yaşatılmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() Alman Orient Enstitüsü Başkanı emekli yarbay Udo STEİNBACH, Avusturya medyasını Türkler alehinde etkilemektedir ![]() “Asıl sorun Atatürk tarafından yaratılan bu uyduruk Türk milletindedir ![]() ![]() ![]() ![]() Adı geçen kişi halen içinde Türk kelimesi geçen her faaliyette Avusturya ve Almanya başta olmak üzere pek çok ülkede konuk konuşmacı olarak, üstelik Türkler ya da Türk sempatizanı olarak kendini gösterenlerce (örneğin Avusturya-Türk Bilim Derneği) görevlendirilmektedir ![]() DANİMARKA İlköğretim Coğrafya Kitabında; Sayıları 25 milyona ulaşan Kürtler (13-14 milyonu Türkiye’de), dünyadaki anavatansız halktır ![]() ![]() Türk Devleti Kürt halkının varlığını reddetmektedir ![]() ![]() ![]() Türk polisi ve askerinin yargısız tutuklamaları, köyleri harap etmeleri Kürtleri sürekli tedirginlik içinde yaşamaya itmektedir ![]() Bölgedeki iç savaşta 37 ![]() ![]() ![]() ![]() Yapılan baskılar nedeniyle Batı Avrupa’ya gelen yabancıların büyük kısmını Kürtler oluşturmaktadır ![]() FRANSA İlköğretim Tarih – Coğrafya Kitabında; Fotoğrafın altında “1918'den sonra Osmanlı İmparatorluğunda Ermeni yetim ve öksüzleri" ibaresi bulunmaktadır ![]() ![]() Eğitim sistemi itibarıyla ezberden çok, tartışma ve yorum yönteminin uygulandığı bu ülkede, tartışma ve yorum yapmaya müsait bu resimle Osmanlı İmparatorluğu ilişkilendirilerek, sözde Ermeni soykırımı; Ermeniler kimdir? Bu çocuklar neden öksüz kalmışlardır? Osmanlı İmparatorluğu içerisinde ne kadar Ermeni yaşıyordu? Bunlara ne oldu? gibi sorularla işlenmektedir ![]() Savaşta Avrupa'da en az 8 milyon insan ölmüş, milyonlarcası yaralanmış veya sakat kalmıştır ve üstelik savaş 1 milyondan fazla Ermeninin göç ettirilmesi ve katledilmesiyle 20 nci yüzyılın ilk soykırımı sonucunu doğurmuştur ![]() Fotoğrafta, bir bina önünde üç Ermeni din adamı ve önlerinde yerde yatan öldürülmüş insanlar (Kitaba göre Ermeniler) görülmektedir ![]() ![]() ![]() "Cephede Savaş Dehşeti" isimli konu alt başlığında "Bu savaş esnasında 20 nci yüzyıl, ilk soykırım ile tanışmış oldu ![]() ![]() ![]() Fotoğrafın altında "1915'te Ermeni Katliamı" yazısı ile "Ermenilerin tutuklanma ve sürgüne gönderme kararını kim aldı?" sorusu bulunmaktadır ![]() ![]() İlköğretim Tarih Kitabında; Altında Ermeni katliamı yazısı bulunan resimde temsili olarak Ermenilerin kadın, erkek, çocuk, bıçakla ve tüfekle katledilmesi gösterilmektedir ![]() Sayfanın sağ üst köşesindeki haritada Türkiye'nin kuzeydoğusu “Ermenistan” olarak gösterilmiştir ![]() Resimde Sırpları katleden Türkler gösterilmekte ve altında: "Zorbalıklar başlıyor, Sırp köylülerin Türk çetelerince öldürülmesi" yazısı yer almaktadır ![]() Kitabın insan hakları ihlallerinin kronolojik olarak gösterildiği sayfasında, 1915 Yılı için "Ermenilerin Türkler tarafından katledilmesi 20 nci Yüzyılın ilk soykırımıdır ![]() ![]() "Lise 2 nci sınıfta Ermeni sorunu nasıl kavrattırılır?" sorusu yer almakta ve altında "Neden bu seçim?" sorusuna üç maddelik yanıt verilmiş: -09 Aralık 1948 Soykırım Suçlarının Cezalandırılması Sözleşmesi ile tanımlanan ve 16 Nisan 1984 Yılında halkların sürekli mahkemesi tarafından 20 nci Yüzyılın ilk soykırımı olarak kabul edilen soykırıma karşı borç olduğu için, -Milliyetçilik ilkesinin değişime ve büyük güçlerin çıkarlarına karşı daha hafif kaldığını göstermek için, -Soykırım ve savaş suçlarının kabul edilmesindeki güçlüğü göstermek için ![]() İlköğretim Sosyal Bilgiler Kitabında; Kitap, PKK/KONGRA-GEL terör örgütünü, Abdullah ÖCALAN’ı, meşru ve masum bir bağımsızlık mücadelesi yapıyor olarak göstermektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() lköğretim Coğrafya Kitabında; "Dünyanın Bugünkü Jeopolitiği" adlı konu verilirken bir dünya haritası çizilmiş ve üzerinde çatışma bölgeleri gösterilmiştir ![]() ![]() Ortadoğu haritası üzerinde, Türkiye'nin güneydoğusu, Kuzey Irak ve İran'ın batısı ile Suriye'nin bazı bölümleri Kürt bölgesi olarak gösterilmiştir ![]() Ayrıca Şırnak kenti de yüksek çatışma bölgesi olarak belirtilmiştir ![]() GÜNEY KIBRIS RUM YÖNETİMİ İlköğretim Okuma Kitabında; “Harap Bir Köy” adlı okuma parçasında, köyün 1974 yılında Türkler tarafından harabeye çevrildiği anlatılmaktadır ![]() ![]() Kuzey Kıbrıs Yunanlıları Türk Ordusu tarafında evlerini terk etmek ve adanın özgür bölgelerine göç etmek zorunda bırakıldılar ![]() Parçada; kuzeyde bıraktığı evi ziyarete giden ailenin büyük kızı dönüşte iki salyangoz getirir ![]() ![]() “Göç” başlıklı yazıda, Türkiye Cumhuriyetinin ilk yıllarında yaşanan nüfus mübadelesinde Yunanlıların evlerini, topraklarını satıp göç ettikleri konusu trajik bir şekilde anlatılmaktadır ![]() Yazıda, Mihalis KASİALOS adlı bir halk sanatçısının (ressam) 1973’te Paşaköy’de inşa ettirdiği ve duvarlarını dillere destan bir şekilde kendi elleri ile resmettiği kilise anlatılmaktadır ![]() ![]() ![]() 1821 ayaklanmasını anlatan yazıda; Sakız Adası’nın Türkler tarafından yerle bir edildiği, köy ve şehirlerin yakıldığı; kadın, çocuk ve ihtiyarların boğazlandığı, genç kızların ise yine Türkler tarafından köle pazarında satıldığı anlatılmaktadır ![]() İzmir’in Türklerin eline geçmesi ve devamında yaşanan nüfus mübadelesinin trajik bir şekilde anlatıldığı yazı; İzmir’in alevler içinde kaldığı, Yunanlı nüfusun canlarını kurtarmak için küçük sandallara dolup denize açıldığı görüntüsü yaratılan bir resimle desteklenmiştir ![]() Hikayede EOKA’cı Grivas’ın da lakap olarak aldığı efsanevi Diğenis AKRİTAS’ın Beşparmaklar ile öyküsü anlatılmaktadır ![]() ![]() Öykü ilk çağ dönemine ait olmasına rağmen konu Türklere getirilmekte ve Eflaklı bir Yunan çocuğun nöbet yerine giderken Türk-Arap korsanların Kıbrısa saldırdıkları ve adanın yeşil kıyılarının kızıl kana bulandığı anlatılmaktadır ![]() Nöbetçi çocuğun, arkadaşlarına, kardeşlerine kılıçlarını kuşanıp Türkler ve Araplara karşı savaşmaya çağırdığı bir kahramanlık öyküsü olarak anlatılmaktadır ![]() “Türk İşgali” adlı şiirde Barış Harekatı dramatize edilerek anlatılmaktadır ![]() İlköğretim Din Bilgisi Kitabında; “Ben Hristiyan doğdum, Hristiyanım, Hristiyan öleceğim ![]() Bu sözlerden sonra Türkler onu zindana attılar ve birkaç gün sonra yaşamı tüyler ürpertici bir şekilde sona erdi ![]() ![]() İlköğretim Tarih Kitabında; Seni ilk oğluna ağlamak zorunda bıraktığım için ağlama, umutsuzlanma anneciğim ![]() Eğer bunca anneler ağlıyorsa bunun suçlusu Türklerdir ![]() Bana süt içirip büyüttüğün kulübemize bir Türkün efendi olmasına kalbim dayanamıyor, tahammül edemiyorum ![]() Bunu sen de biliyorsun anne ![]() Bu kitabın tamamı Türk düşmanlığı içermektedir ![]() İlköğretim Okuma Kitabında; “Kıbrıs’da”, “Kıbrıslı Çocuk”, “Vatan” ve “Bölünmüş Vatanımız Hakkında Küçük Çocuğun Merakı” adlı şiirlerde ilkokul çocukları, Kıbrıs’ın bölünmüş olduğu ve yeniden birleşmesi için dileklerde bulundukları, geride (kuzeyde) bıraktıkları yerlere ve evlerine dönmek istedikleri, Türklerin Güzelyurt ve Maraş’ı harabeye çevirdiği gibi konular işlenmektedir ![]() Eftihia Teyze, Erenköy’ün Yalusa Köyü’nde ailesiyle birlikte mutlu bir hayat sürüyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İlköğretim Coğrafya Kitabında; “Türkler 1974 Temmuzunda Kıbrıs’a askeri çıkarma yaptılar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Parçanın sonunda, parça içerisinde geçen rakamlarla ilgili sorular sorulmaktadır ![]() Örneğin: “Kıbrıs’a Türk işgali ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İlköğretim Din Bilgisi Kitabında; Türk döneminde Kıbrıs Kilisesinin varoluş mücadelesi verdiğinden bahsederek Türklere “barbarlar” diye hitap etmektedir ![]() ![]() 1821’de Türklerin Rum papazları katlettiği, 1974 Yılında Kıbrıs’ı işgal ettikleri belirtilmektedir ![]() İlköğretim Sosyal Ahlak Dersi Kitabında; Karikatürize edilmiş haritada, Kıbrıs; üzerinden kan damlayan dikenli tellerle ikiye bölünmüş ve kuzey tarafının üzerinde Türk bayrağı bulunan bir asker botu ile ezilmekte ![]() “Kıbrıs devletinin toprak bütünlüğü ve bağımsızlığı 1974’teki Türk işgali ile açık bir şekilde ihlal edilmiştir ![]() Haritada Kuzey ve Güney sınırları gösteriliyor ![]() “İşgal Bölgesi %36 ![]() ![]() İlköğretim Din Bilgisi Kitabında; Türk döneminde sürekli despotluk olduğu, Türklerin Ortodoks kiliselerini camilere çevirdiği, kiliseye acımasız vergiler uyguladıkları, papazların sürgüne gönderildiği ve Türklerin kiliseleri yağma ederek kiliselere saygısızlıkta bulunduklarından bahsedilmektedir ![]() ![]() İNGİLTERE Müzenin “Crime Against Humanity” bölümünde “Armenia 1915” başlığı altında Türklerin 1915 yılında Ermenileri nasıl katlettiklerini anlatan bir bölüm vardır ![]() ![]() Müzenin “Crime Against Humanity” bölümünde “The continuing Plight of the Kurts” başlığı altında Kürtlerin kim olduğu ve Kürtlere karşı yapılanlar yıllara göre ayrı ayrı anlatılmaktadır ![]() İSVEÇ İlköğretim Coğrafya Kitabında; Haritada Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin bir kısmı “kürdistan” olarak gösterilmiştir ![]() Atlasın Kültür ansiklopedisi bölümünde, çeşitli milletlerin tanıtıldığı kısımda, Kürtlerin hayvancılıkla uğraşan, Türkiye, İran ve Irak’ta yaşayan, baskı altında yaşadıkları iddia edilen Müslüman halk oldukları ifade edilmektedir ![]() İTALYA İlköğretim Coğrafya Kitabında; Türkiye nüfusunun çoğunluğu Türk halkından ve azınlık Kürt halkından oluşmaktadır ![]() ![]() Kürt halkı, politik açıdan birden çok ülkeye ait olan Kürdistan bölgesinde yaşamaktadır ve sürekli olarak politik baskı altında tutulduklarından dolayı dünyanın çeşitli bölgelerine dağılmış durumdadırlar ![]() Birinci Dünya Savaşı sonunda büyük devletler tarafından Kürt halkına toprak verilmesi sözü tutulmamış ve bunun sonucu olarak Kürt halkı, Türkiye, Suriye, Irak ve İran topraklarına yayılmışlardır ![]() Şu anda, Türkiye’de yaşayan Kürt halkının nüfusu 15 milyon civarındadır ![]() ![]() ![]() Kürtçe konuşulması yasak olup, Kürt çocuklarının eğitimleri yalnızca Türk öğretmenler tarafından yapılmaktadır ![]() Kürt sorunu, Abdullah ÖCALAN’ın (Kürt halkının özgürlüğü ve hakları için askeri ve politik metotlar kullanarak savaşan PKK/KONGRA-GEL partisi başkanı) yakalanmasından sonra uluslararası bazda gündeme gelmiştir ![]() Birleşmiş Milletler ve diğer uluslararası teşkilatlar birçok kez Türkiye’yi ve Kürt halkının yaşadığı diğer ülkeleri, Kürt halkına karşı uygulanan baskı rejimlerinden dolayı suçlamıştır ![]() Türkiye’nin radikal İslam’a karşı aldığı pozisyondan dolayı ve bulunduğu bölgede denge unsuru olması gibi stratejik konumu vardır ![]() ![]() MACARİSTAN Macaristan Kültür Bakanlığı İnternet Sitesinde; 1456 Yılında Osmanlı Ordularının Macaristan istikametine yönelmesi üzerine Papa iyi ncü CALİXTUS Hıristiyan dünyasını Haçlı seferine davet etti ve Hıristiyanlardan savaşın kazanılması için kiliseye giderek dua etmeleri ve kiliselerde günde üç kez çan çalınmasını emretti ![]() ![]() 22 Temmuz 1456’da Macar Komutanı Janos HUNYADİ komutasındaki birlikler Belgrad’da Osmanlı Ordusuna ağır kayıplar verdirdiler ![]() ![]() Papa bu zaferi 06 Ağustos’ta öğrendi ve Hıristiyan Dünyasında zafer günü olarak kutlanmasını buyurdu ![]() ![]() Bu nedenle her gün saat 1200’de kiliselerde çalan çanların anlamı Türklerin 1456’da Belgrad’da yenilgiye uğratılmasını kutlamaktır ![]() İlköğretim Tarih Kitabında; Kitabın, Ermeni ve Kürt sorunu bölümlerinde, ATATÜRK’ün görüşlerine de yer vererek tamamen İngiliz görüşü yansıtılmaktadır ![]() ![]() Sözde Ermeni Soykırımını Ermeni trajedisi olarak ifade eden yazar, kitabında ATATÜRK’ün Ermenilerin güneye göç ettirilmesi esnasında katliama uğradığı ve sorumluların cezalandırılmasını talep eden görüşlerine yer vermektedir ![]() Tehcir kanunu nedeniyle Ermenilerin yalnız doğu Anadolu’da değil, Trakya’da dahil olmak üzere bütün bölgelerden göç ettirildiği ve göç esnasında Kürt aşiretler tarafından katliama tabii tutulduğu ifade edilmektedir ![]() ![]() Yazar ayrıca, AB Parlamentosunun 1987 tarihli kararına gönderme yaparak, 1948 tarihli BM Anlaşması gereğince 1915-1917 tarihlerinde meydana gelen olayları soykırım olarak kabul etmesi gerektiğini belirtmektedir ![]() Kürt İsyanı bölümünde ise, 1925 ve 1937 isyanlarının bastırılmasında uygulanan yöntem ve taktikler nedeniyle Türkiye Cumhuriyeti ve TSK eleştirilmektedir ![]() ![]() ARNAVUTLUK İlköğretim Tarih Kitaplarında; Yabancı işgalcinin (Osmanlı İmparatorluğu) nefret uyandıran bayrağı ne kadar daha Kruya'nın surlarında dalgalanacak? Türkler, Arnavutluk'u ele geçirip ateşe verdi ![]() ![]() Köleliğin elbisesini çıkart ve cesaretin silahlarını giy ![]() "Arkadaşlar, Türk itine vurun!" dedi ve düşman saflarına daldı ![]() Osmanlıları ölüm bitirsin! Yeteri kadar ezdiler bizi ![]() Türkler senin nerede olduğunu öğrendiği zaman seni köle yapar, annenin ırzına geçer ![]() Arberia bölgesini işgal ettikten sonra Osmanlılar çaldılar, yaktılar ve ne buldularsa her şeyi mahvettiler ![]() İtalya'da ve diğer ülkelerde hümanizm kültürü yerleştirildiği zaman Arnavut vatanına Osmanlı işgali yerleşti ![]() ![]() Osmanlı işgali boyunca Arnavut kültürü mahvoldu ![]() 17 nci yüzyıl başında Osmanlı İmparatorluğu bütün Arnavut topraklarını işgal etti ![]() ![]() Osmanlı işgalinden Arnavut şehirleri savaş boyunca çok ağır etkilendi ![]() ![]() Osmanlı işgali uzun sürdüğü için eğitimi de çok etkiledi ![]() ![]() ![]() Arnavut eğitimi ve kültürünün gelişimini engellemek için Türkler bir çok şey kullandılar ![]() ![]() ![]() BOSNA – HERSEK İlköğretim Tarih Kitaplarında; Düzenli Türk Birlikleri geldiğinde, isyancıların cesur savunma mücadelelerine rağmen ayaklanma kanlı şekilde bastırılmıştır ![]() ![]() Türkler itaatkar Hristiyan nüfustan çıkan ve Yeniçeri olarak adlandırılan, paralı piyadelerden oluşan yeni bir asker sınıfını ordu sistemine sokmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Osmanlılar itaatkar halkları barbarca ezmiş; çok sayıda harç ve vergi ödemek zorunda tutmuştur ![]() Osmanlılarda yolsuzluk, şiddet, soygunlar ve asalaklık idarenin temel unsurlarıydı ![]() ![]() Ortadokslar dini vecibelerini yerine getirmekte büyük zorluklarla karşılaşmıştır ![]() Türkler tembel oldukları için esir ticareti yapıyorlardı ![]() ![]() Türk Akıncıları hiçbir direnişle karşılaşmadan, Slovenya ve Hırvatistan topraklarını yağmaladılar ![]() Split rahibi Roma’da: “Türkler, annelerin elinden bebeklerini alıyorlar, kadınlara kocalarının önünde tecavüz ediyorlar, genç kızları ailelerinden koparıyorlar; yaşlıları çocuklarının önünde öldürüyorlar ![]() ![]() Farklı kaynaklara göre Türkler 200 şehri işgal ettiler; 100 bin insanı köle, 30 bin genci de yeniçeri yaptılar ![]() 1524’te Türkler Konjic’teki tüm Fransiskan keşişlerini öldürdüler, cesetlerini Neretva Nehri’ne attılar ve manastırları, binaları, çevrelerindeki kiliseleri tahrip ettiler BULGARİSTAN İlköğretim Tarih Kitaplarında; Yeniçerilerin Bulgaristan topraklarında büyük kötülük yaptıkları, gaddar askerler olarak hatırlandıkları, Sultanın kan vergisi adı altında yeniçeri toplama usulünün gaddarca olduğu, Birkaç yıllık sürelerle kuşatılan topraklarda sultanın adamlarının çok çocuklu Hristiyan ailelerden birer çocuk aldıklarını, Korkutulan bu çocukları, muhafızlar vasıtasıyla uzun süren yaya yolculuklar ile İstanbul’a götürerek Türkleştirdiklerini, Bu çocuklara sultanın kölesi gibi davrandıklarını, toplu olarak yaşadıkları yerden çıkmalarına izin vermediklerini, Ordunun yeni sefer ilan ettiğinde ve sefer yerine giderken geçtikleri bölgelerde hırsızlık ve akla sığmayacak her türlü deliliği yaptıklarını anlatmaktadır ![]() Osmanlıdaki kölelikten bahsederken; Türklerin aydınlatılabileceğini ancak bunun boş bir çaba olacağını, Türklerin cehaletle beslendiklerini, fanatikliğin ufuklarını daralttığı ifade edilmektedir ![]() 1350 yılında Osmanlıların Bulgar topraklarına girdiğinde toplu katliamlar yaptıkları, dini binaları yaktıkları, kadın ve çocukları esir alıp sattıkları anlatılmaktadır ![]() Sultan Beyazıt döneminde, Türk Bölge İdarecisinin, ileri gelen Hristiyan din adamlarını müşterek konuları görüşmek üzere çağırarak, genç-yaşlı demeden kilisenin ortasında boğazlarını kestiği, 110 ileri gelen Hıristiyanın öldürüldüğü anlatılmaktadır ![]() Hristiyanların çoğunun korkudan, bazılarının güzel vaadlere kanarak, bir kısmının da maddi çıkar sağlamak için İslamiyeti kabul ettikleri; Seçkin sınıflardan bazılarının orduda çalışmaya başlayarak (Hristiyan sipahiler) hemen olmasa da zamanla İslamlaşıp Türkleştiklerini, böylelikle: Balkanlarda birçok aristokrat ailenin yok olduğu, bunun en çok Vidin, Niğbolu, Sofya ve Köstendil Sancaklarında gerçekleştiği belirtilmektedir ![]() Diktatör tarzda reformcu tarifinin en çok Mustafa Kemal ATATÜRK’e yakıştığı, ATATÜRK’ün Osmanlı İmparatorluğunun kalıntılarından yeni Türkiye’yi kurduğu, yaratıcı milliyetçilik fikrine dayanarak cumhuriyeti ilan ettiği, ATATÜRK’ün ölümüyle birlikte cumhurbaşkanlığına ve Cumhuriyet Halk Partisi Başkanlığına İsmet İNÖNÜ’nün seçildiği, bundan sonra reformların ve demokratikleşmenin durduğu ifade edilmektedir ![]() Lozan Barış Antlaşması ile Türkiye’nin 1913 ve 1918 yıllarında kaybettiği savaşlarda, Avrupa’da 23 bin km2’lik toprak kaybı ile Doğu Trakya ve İzmir’i geri verdiğinden (ancak Haziran 1913’te Türk Ordusunun Doğu Trakya’yı istila ettiği ve burada yaklaşık 100 bin Bulgarı kestikleri ve 400 bin Bulgarı topraklarından sürgün ettiğinden) bahsedilmektedir ![]() Devlete adil vergi hakkına sadece Müslüman olanların sahip olduğuna, diğerlerinin haklarının sadece belirlenen ek vergileri ödedikleri taktirde korunduğu, Müslümanların; kendilerinin Hıristiyanlara göre daha üst bir sınıf olduklarına, Hristiyanların kendilerine daha iyi hayat şartları sunmak için varolduğuna inandıkları belirtilmektedir ![]() Bağımsızlık savaşındaki yenilgiden sonra, Türk çiftçilerinin Bulgar köylüleri üzerindeki baskılarının arttığına, vergilerin rüşvet sistemi şeklinde toplanmasına devam edildiğine, Bulgar halkının hiçbir politik ve sosyal haklarının olmadığına, yerel Bulgar aydınlarının takip edildiğine, baskı ve belalarla baş başa olduklarına değinilmektedir ![]() KOSOVA İlköğretim Tarih Kitaplarında; Kosova Savaşı’ndan sonra, Osmanlılar Arnavut topraklarını işgal ettiler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 60 yıl içinde Osmanlılar tüm Arnavut topraklarını işgal ettiler ![]() ![]() ![]() ![]() Osmanlı işgalinden önce Arnavutlar Hıristiyandı ![]() ![]() Osmanlı işgalinden sonra İslam dini yayıldı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Arnavutlar her zaman bilim ve eğitimden yana olmalarına rağmen Osmanlı yönetimi Arnavut dilinde eğitimin gelişmesini engelliyordu ![]() ![]() “Yeniden Doğanlar” Arnavut dilinde eğitim yapan okullar açılmasına büyük önem verdi ![]() ![]() ![]() Arnavutça eğitim veren okulların açılması halkı memnun etti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Arbria'nın işgali esnasında; Osmanlı askerleri önlerine gelen her şeyi yağmalayıp, yakıp yok ettiler, işgal edilen yerlerde Arnavut toprakları, sultan tarafından Osmanlı derebeylerine ve onlara hizmet için hazır olan yerlilere verildi ![]() ![]() Osmanlılar tarafından işgal edilen topraklarda halkın durumu ağırlaştı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İtalya ve diğer Avrupa devletlerinde Hümanizm ve Rönesans devam ederken Arnavut toprakları Osmanlı işgalinde bulunuyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1481-1506 yılları arasında Osmanlı işgali sırasında; binlerce Arnavut ailesi vatanlarını terk ettiler ![]() ![]() ![]() 26 Ağustos 1830'da Manastır'da, önceki suçlarının affedileceği ve hediye dağıtılacağı vaadiyle bir araya getirilen 500 Arnavut derebeyi öldürüldü ![]() Olaylar Yunan askerlerinin düşündükleri gibi gelişmedi ![]() ![]() ![]() 1478’de 150 bin kişilik Osmanlı Ordusu yeniden Kruva ve İşkodra'yı işgal etme girişiminde bulundular ![]() ![]() ![]() ![]() Osmanlı işgalcileri, Arnavutların milli haklarını ihlal eden bir polis devleti rejimi uyguladılar ![]() ![]() MAKEDONYA İlköğretim Tarih Kitaplarında; Yeniçeri ordusu 15 nci yüzyılda kurulmuştur ![]() ![]() ![]() Reaya adıyla anılan esaret altına alınmış Hristiyan kitleler esas iş gücünü teşkil etmektedir ![]() ![]() ![]() Devlete karşı ana vergiler; haraç, hayvan vergisi, askerlik vergisi vs ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Osmanlı İmparatorluğundaki Hristiyan ahalinin durumu dayanılmazdı ![]() Zulüm ve terör sıkça görünen vakalardır ![]() ![]() Doğu krizi döneminde Bosna-Hersek ve Makedonya’da ayaklanmalar meydana geldiğinde ve Sırbistan-Türkiye savaşı başladığında, 1876 yılında; Bulgaristan’da Türklere karşı güçlü bir ayaklanma başladı ![]() ![]() ![]() Ejderhanın (Türklerin) öldürülmesi altyazısı olan Yunan kaynaklı bir karikatürde; Balkan İttifakı olarak: Sırp, Yunan, Karadağlı ve Bulgar, başında kavuğu olan bir ejderhayı öldürürken görülmektedir ![]() Neguş ayaklanması sonunda; Neguş Kasabası Osmanlı askeri ve başıbozuklar tarafından ele geçirildi ve beş gün acımasız teröre, işkencelere ve yağmalamalara maruz kaldı ![]() ![]() Meriç Savaşı’ndan sonra Osmanlılar Makedonya topraklarına kuzeydoğudan ve güneyden saldırmaya başladılar ![]() Makedonya toprakları birçok derebey, küçük devletlere ve knezliklere bölündü ![]() ![]() ![]() Osmanlılar işgal ettikleri topraklarda genç ve sağlıklı çocukları topluyor, bunlara İslam dinini kabul ettirdikten sonra özel askeri eğitimden geçiriyorlarmış ![]() ![]() Yeniçeri askeri; kan vergisi yoluyla ele geçirilen ve sonradan İslamlaştırılan Hristiyan çocuklarından oluşan askerdir ![]() Osmanlı işkencecilerine karşı en etkili silahlı halk direnmesi olarak, haydutluk hareketi; 19 ncu yüzyılda da gelişme kaydetmiştir ![]() Nyeguş ayaklanması merhametsizce bastırıldı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ROMANYA İlköğretim Tarih Kitaplarında; Çok ciddi bir şekilde geri kalan Güneydoğu Avrupa acımasız bir devlet olan Osmanlı İmparatorluğu tarafından yönetilmekteydi ![]() ![]() Bağımsızlık için Osmanlıya ayaklanan Yunanistan, elde ettikleri başarıları acılarla ödedi ![]() ![]() ![]() (Türkler) Hunlardan Tatarlara kadar, yaptıkları yıkıcı baskınlarla, Roma ve Hristiyan Avrupa için, Hristiyanların günahlarına karşı tanrının gönderdiği cezanın sembolü oldular ![]() Madde 2: “Yüksek Kapı” Valahia’ya iyi niyetle gitmeyen hiçbir Türk’ü affetmeyecektir ![]() Madde 10: Hiçbir Osmanlı, cinsiyeti ne olursa olsun, Valahia’da doğmuş olan hiçbir kimseyi köle olarak almayacak, Romen topraklarına Müslüman camisi yapılmayacaktır ![]() SIRBİSTAN İlköğretim Tarih Kitaplarında; Osmanlılar'ın işgalinden bahsedilmekte, Türklerin Hristiyanlar'dan kafir olarak bahsettikleri ve eşit muamele yapmadıkları, Sırpları sömürdükleri, baskı altında tuttukları, mallarına el koydukları, birçok vergiler uyguladıkları; başlangıçta Osmanlıların çok güçlü olmasından dolayı Sırp halkının karşı koyamadığı, Osmanlının işgal ettiği, yağmaladığı; 16 ncı yüzyılın sonunda Osmanlının ekonomik yapısının bozulmasından sonra, şiddet ve yağmacılığın daha da arttığı, idari yapıda bozukluklar meydana geldiği; işgal altındaki Sırp halkının ancak hayatını devam ettirebildiği; sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmenin durduğu; bazı Hristiyanların Müslümanlığı kabul ettiği, bunların çoğunlukla göçebe olan Güney Slavlar olduğu ve Bosna-Hersek’te bulundukları, Müslüman olduktan sonra bazı adetlerini ve dillerini korudukları fakat dini bağlarla sıkı sıkıya bağlandıkları Osmanlıları destekleyerek kendi ırklarına karşı düşman oldukları ifade edilmektedir ![]() Türkler, paralı piyade (yeniçerileri) oluşturmuşlardır ![]() ![]() ![]() Türkler, bu iki Sırp'ı keserken orada olan İlija KOLARAC şöyle anlatmıştır: "Cellat, Prens Sima'yi keserken boynunu bir vuruşta kesemedi, birkaç defa vurdu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vergiler iki katına çıkarılmış, Dayılar, yükselttikleri bütün Sultan gelirlerine (haraç, vergi, çubuk, gümrük) el atmışlardır ![]() ![]() ![]() ![]() Kanunsuzluk ve acımasızlıkla dolu olan bu yönetim, Belgrad Paşalığında halk ve Türk yöneticileri arasında çarpışmalara sebep olmuştur ![]() Halkta telaş ve ayaklanma hazırlıkları hisseden Dayılar, ayaklanmayı bütün önemli milli önderleri öldürmekle önlemeye karar vermişlerdir ![]() ![]() ![]() ERMENİSTAN İlköğretim Tarih Kitaplarında; Birinci Dünya Savaşı Kafkas Cephesinde, Başlangıçta; Türkler büyük başarılar elde ettiler ![]() ![]() ![]() ![]() İlk olarak Osmanlı Ordusundaki Ermenilerin ellerinden silahlarını aldılar ve onları yok ettiler ![]() ![]() ![]() İkinci adım; önde gelen Ermenileri (doktor, öğretmen, din adamı, parti üyeleri vs) hapsedip yok etmekti ![]() ![]() ![]() ![]() Ermeni halkının göç ettirilmesi ve katliamı 1914 sonu ile 1915 ilkbaharı ile başlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sürgün yerine, sürgün edilenlerin %10’u ulaşıyordu; örneğin Trabzon’dan kovulmuş 3000 Ermeniden Halep’e 35 kişi ulaştı ![]() ![]() ![]() ![]() Katliamlardan kurtulmak için çok sayıda Ermeni yurtlarını kendileri terketti ![]() ![]() ![]() ![]() 1915-1918 yılları arsında Jön Türklerin siyaseti soykırım olarak adlandırılmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Türkiye tarafından, Ermeni sorununun çözümlenmesi amacıyla 1915-1923 yıllarında yapılan Ermeni soykırımının tanınması Ermeni milleti için prensip anlam taşımakladır ![]() Soykırım olayının tanınmasıyla; Ermeni milletinin toprak taleplerinin ve uğratılan zarar tazminatının tanınması konuları ortaya çıkmaktadır ![]() GÜRCİSTAN İlköğretim Tarih Kitaplarında; Transkafkas sınırında Türklerin egemenliği olduğu sürece Gürcistan’da barış garanti değildi ![]() ![]() ![]() 1124 yılında Ermenilerin başkenti Anisi’nin ileri gelenleri gelip Kral Davit’ten şehirlerini Türklerden kurtarmak üzere yardım istediler ![]() ![]() 15 nci yüzyılın sonunda parçlanmış Gürcistan zor durumdaydı ![]() ![]() ![]() ![]() Kuzey ve güney Karadeniz sahillerini de feth ederek Gürcistan sınırlarına dayandılar ![]() ![]() Osmanlıların teşviki ile Batı Gürcistan’da esir ticareti (yerel nüfusun yurtdışı pazarlarında, özellikle Osmanlı İmparatorluğunda, köle olarak satımı) gelişmekteydi ![]() SURİYE İlköğretim Coğrafya Kitabında; Toroslar’ın güneyinde yer alan Türkiye toprakları (Mersin ve Hatay) Suriye toprakları olarak gösterilmektedir ![]() Osmanlı İşgali yaklaşık 400 yıl sürmüştür ![]() ![]() ![]() Suriye ovalarının en genişi olan bu ova, Toros Dağları eteklerinden başlar ve Fırat Vadisi’ne kadar uzanır ![]() 105 nci sayfada "Suriye Nehirler Haritası"nda; Hatay, Suriye'ye dahil olarak gösterilmekte, Toros dağlarının güneyinde kalan bölge zorla koparılmış bölge olarak belirtilmektedir ![]() ![]() Fırat ve Dicle Nehirleri için "Ermeni yükseltilerinden doğmaktadır ![]() ![]() İlköğretim Tarih Kitabında; Türkiye, nüfus çoğunluğunun Türklerden oluştuğu bahanesiyle İskenderun Sancağı’nı istiyordu ![]() ![]() Sorun Milletler Cemiyeti’ne götürüldü ![]() arzusunu belirlemek maksadıyla uluslararası bir komisyon gönderdi ve İskenderun Sancağı’nın Suriye'den ayrılarak, kendi egemenliğine sahip bir devlet olmasına, ancak dış ilişkilerde Suriye'ye bağlı kalmasına, Arapça ve Türkçenin resmi dil olarak kabul edilmesine karar verildi ![]() ![]() ![]() ![]() İlköğretim Coğrafya Kitabında; “Tabiat Özellikleri” bölümünde “Başlıca orta seviyede yükseltiler; doğuda Ermeni yükseltileri, batıda Anadolu yükseltileridir ![]() ![]() ![]() İlköğretim Tarih Kitabında; Osmanlı Devleti ilim ve irfan devleti değil, bir savaşlar devleti olmuştur ![]() ![]() ![]() ÜRDÜN İlköğretim Coğrafya Kitabında; Şematik olarak Arap dünyasının yağmur dağılımının gösterildiği bir haritada, Hatay’dan İskenderun ili olarak bahsedilmekte ve Suriye sınırları içinde gösterilmektedir ![]() İlköğretim Tarih Kitabında; ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İlköğretim Coğrafya Kitabında; Türkiye'nin Fırat Nehri üzerine dünyanın en büyük barajını yapması, Suriye ve Irak'a Fırat Nehri’nden giden suyun miktarını azaltmıştır ![]() ![]() İlköğretim Tarih Kitabında; Bölgede çıkartılan Arap isyanlarının nedenlerinin, Osmanlı askerlerinin ve yönetiminin halka kötü davranması, özellikle kadınları çalıştırması ve onlara kötü muamele yapması, aşiret şeyhlerine verilen paraların verilmemesi ve vergilerin artırılması olduğu yer almaktadır ![]() UKRAYNA İlköğretim Tarih Kitaplarında; Sırbistan ve Bulgaristan ile savaşan Bizans İmparatorluğu, bazen Osmanlılardan yardım istemekteydi ![]() ![]() ![]() Türklerin askeri kuvvetleri, Avrupa ülkelerinin ordularından sayısal olarak fazlaydı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1453 yılında Bizans İmparatorluğunun varlığına son verilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Osmanlı İmparatorluğunun halkları, fatihlerin sert zulmüne maruz kalmışlardır ![]() ![]() ![]() ![]() Vergi ödemekle yükümlü nüfus, Osmanlı derebeyleri tarafından aşağılatıcı şekilde "raya" (sürü) olarak adlandırılmıştır ![]() ![]() Fatihlerin sert zulmüne rağmen Slav halkları, kültürünü, adetlerini ve dillerini muhafaza edebilmişlerdir ![]() 1535 yılında l nci Fransisk; Hristiyanların en korkunç düşmanı olan l nci Süleyman ile anlaşma yapmıştır ![]() ![]() Müteakip yıl Fransa, Gabsburg'lara karşı müşterek hareketler konusunda Osmanlı Imparatorluğuyla mutabakat sağlamıştır ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|