Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Eğitim & Öğretim > Tarih / Coğrafya

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
alemgîr, fetavayı, hindiyye, sultan

Sultan Alemgir Ve Fetavayı Hindiyye

Eski 07-26-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Sultan Alemgir Ve Fetavayı Hindiyye



Sultan Âlemgîr Ve Fetâvâ-yı Hindiyye – Osmanlı Padişahları


Sultan Âlemgîr, Hindistan Timuroğulları (Gurkânîler) hükümdarları arasında, ibadet ve bakımından mümtaz bir padişah idi Daima Allâh’dan korkar; haramdan son derece sakınır ve ekseriyetle oruçlu bulunurdu Şecaat, tahammül ve isabetli görüşte eşsiz idi En büyük gayreti bid’atleri yok etmek yolunda idi Âlemgîr 3 Mart 1707’de vefat ettiğinde 90 yaşını az geçiyordu


Vasiyetinde “Saltanatın ana direği, dahilde olan her şeyi bilmektir Bir anlık gaflet uzun pişmanlıklar doğurur Ben dünyaya eli boş geldim, yine öyle gidiyorum Cenazem için külfetli masrafa girmeyiniz” demiştir

Âlemgîr Şah, memleketin ileri gelen âlimlerinden Şeyh Nizameddin başkanlığında büyük bir heyete Hanefî mezhebinin temel kaynaklarından Fetâvâ-yı Âlemgiriyye ve Fetâvâ-yı Hindiyye adları verilen kitabı hazırlattı ve memleketin her tarafında tatbik ettirdi Bunun için o zaman oldukça yüksek bir meblâg olan 200 bin rupi sarfetmiştir


Sekiz senede hazırlanan bu kitabın mukaddimesinde hazırlanışı ile alakalı şu malumat vardır:


“Gerçekten fıkıh ilmi, hidayetle dalâletin arasını hakkıyla ayıran bir ilim ve amellerin kıymetlerinin bilindiği en doğru terazidir Bu ilim derin denizler gibidir ve derinliğinin sonu yoktur Fıkıh sahasında, tasnif edilmiş pek çok kitaplar vardır Lâkin herkes bunlardan istifade edememektedir


Sultan, âlimlerden en sahih rivâyetleri içinde toplayan, rivâyetlerin kuvvetlisini, zayıfını birbirinden seçip ayıran bir kitap hazırlamalarını istedi Âlimler, hemen madenlerinden cevherleri çıkarmaya başladılar


Kitabın tertibinde, Hidâye’nin tertibi esas alındı Ekseriyetle “Zâhirü’r-rivâye” fetvâları alındıNevâdir” fetvâlarına pek az iltifat edildi Bunu da ancak bir meselenin cevabı zahirü’r-rivâyede bulunmadığı zaman “müftabih” kaydı olana başvuruldu Tekrarlar terk edilmiş, ancak bir meselede kabul gören iki görüş varsa ikisi de alınmıştır

Fazilet Takvimi 2012

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.