Renkler Ve İş Hayatındaki Başarınız |
07-25-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Renkler Ve İş Hayatındaki BaşarınızRenklerin iş hayatında etkili kullanılması durumunda, satış sürecinde işe yarayacağı belirtiliyor Ürünlerde kullanılan birbirinden farklı renkler, insanlarda çeşitli çağrışımlara sebep oluyor Renklerin, insanlar üzerindeki etkisini fark eden batılı şirketler, yıllardır bunu iş yaşamında sıklıkla kullanıyor İş psikologu Dr Kerry Johnson, satın alma davranışları üzerinde renklerin çok büyük etkisi olduğunu vurguluyor Satışlarda mavi, gri ve yeşilin en ikna edici renkler olduğunu ifade eden Johnson a göre, ürünlerde kullanılabilecek en kötü renkler siyah, mor ve sarı Yiyecek üreticileri ürünlerini asla siyah ve beyaz pakete koymuyor Yapılan araştırmaların, çocukların en fazla dikkatini çeken renklerin mavi ve kırmızı olduğunu, yeşil rengin prestij ve güvenliğin önemli olduğu sektörlerde kullanıldığını, temizlik, parlaklık, sadelik ve masumiyet duyguları veren beyazın ise özellikle çocuk ve sağlık ürünlerinde tercih edildiğini ortaya koyduğu bildiriliyor Uzmanlar ürünün, logonun ve paketlerin renklerinin, insanlar üzerindeki çağrışımları dikkate alınarak seçilmesi durumunda, başarı oranının daha yüksek olacağı konusunda birleşiyor Etkilerine göre iş yaşamında en çok tercih edilen renkler ve özellikleri şunlar: Kırmızı: Kırmızı, vücuttaki hipozun salgısını harekete geçirir Daha hızlı nefes almayı sağlar ve kan basıncını, kalp atışlarını, adrenalin salgısını yükseltir Bu reaksiyon sonucunda kırmızı, heyecan ve yüksek enerjiyi çağrıştırır Aynı zamanda en uyarıcı, ****i, dinamik, tutkulu ve dikkat çekici renktir Özellikle dikkat çekmesi istenen satış noktalarında ve iştah uyandırdığı için gıda sektöründe kullanılır Kahverengi: Toprakla bağlantılı bir renk olduğu için tutarlılık, süreklilik ve zenginlik çağrıştırır Toprak renkleri genelde olumlu etki doğurur Ancak moda sektöründe sorunlu renk olarak değerlendirilir Kahverengi, ev sektöründe çok kullanılan bir renktir Toprakla bağlantısından dolayı güvenlik duygusu pekişir Yemek sektörü için de önemli bir renktir Bal ve çikolata gibi ürünler sebebiyle lezzetli tatları, kepekli ekmek, kepekli pirinç, tahıllar gibi ürünler sebebiyle de sağlıklı ve organik ürünleri çağrıştırır Turuncu: Gün batışıyla sonbaharın yanık renklerini çağrıştırır Parlak, canlı, cana yakın, dışadönük, mutlu ve çocuksu bir karaktere sahiptir Oyuncaklarda, ucuz plastik malzemelerde ve gençlere hitap eden yeni ürünlerde kullanılır Canlı turuncu tonlar, kırmızı gibi dikkat çektiği için satış noktalarında, iştah açıcı olduğu için fast-food mekanlarında ve buradaki işaretlerde kullanılır Sarı: Güneş ışınlarının rengi olduğu için aydınlık ve sıcaktır Parlak, sarı tonları dikkat çekici, neşeli ve enerjiktir Satış noktasında kullanmak için çok uygundur Otopark duvarları gibi dikkat çekilmesi istenen noktalarda siyah ve sarı kombinasyonu uygundur Ayrıca yemek servis alanlarında ve ürünlerinde kullanılır Mavi: Su ve havayla bağlantılı olduğu için her an hayatımızda var olması gereken ve her zaman orada olan bir renk gibi algılanır Bu sebeple mavi güvenilir, sağlam, emin izlenimini verir Banka ve finans sektörleri bu rengi tercih eder Mavinin suyla bağlantısından dolayı içeceklerin şişelerinde ve paketlerinde bu renk kullanılır Aynı zamanda huzurlu ve sakin bir renk olan mavi, konsantrasyon ve rahatlama gerektiren ortamlarda ve hastanelerde kullanılır Koyu mavi ise en ciddi renktir Bu yüzden polis ve pilot üniformalarında kullanılır Güvenilir, sağlam, emin izlenimini veren mavi, banka ve finans sektörlerinin de tercihidir Yeşil: Tabiatla olan bağlantısından dolayı tazeliği ve şifayı çağrıştırır Koyu yeşil, para ve prestij rengidir Prestij ve güvenliğin önemli olduğu sektörlerde kullanılır Ispanak, salata gibi sebzelerin tonları ise gıda sektöründe kullanılır Mavi-yeşil birlikteliği kaplıcaları çağrıştırdığından, hijyen ürünleri için idealdir Mor: Kraliyet rengi olduğu için şıklığı ve zenginliği hatırlatır Aynı zamanda esrarengiz, ruhani ve duygusal bir renktir Beyaz: gözün en parlak algıladığı renktir Bu yüzden işaretlerde, paketlerde ve satış noktalarında zıtlık oluşturarak dikkati çekmek için başvurulur Temizlik, parlaklık, sadelik ve masumiyet duyguları veren beyaz, özellikle çocuk ve sağlık ürünlerinde kullanılır Siyah: Karanlık ve geceyi çağrıştırdığı için esrarengiz, güçlü, klasik ve şık bir renk olarak algılanır En güçlü renktir En güçlü renk olan siyah, fiyatı yüksek ürünlerin rengidir Ağır bir renk olduğu için düşme, ya da batma izlenimi doğurabilir Bu sebeple uçaklarda ve gemilerde kullanılmaz Kaynak : Baypostacom |
|