Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Aşk & Sevgi - Bayanlar, Erkekler > Bayanlara Özel > Bebek & Çocuk

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
eğitim, eğitimin, hisar, ile, konuştuk, koordinatörü, okul, okulları, okulöncesi, saltiel, sibel, vakfı, üzerine, öncesi, önemi

Hisar Eğitim Vakfı Okulları Okulöncesi Eğitim Koordinatörü Sibel Saltiel İle Okul Öncesi Eğitimin Önemi Üzerine Konuştuk

Eski 07-25-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Hisar Eğitim Vakfı Okulları Okulöncesi Eğitim Koordinatörü Sibel Saltiel İle Okul Öncesi Eğitimin Önemi Üzerine Konuştuk





Hisar Eğitim Vakfı Okulları (HEV) 1996'dan bu yana okulöncesi eğitimde fark yaratan bir eğitim anlayışı benimsiyor Öğrencilere bilişsel, sosyal, duygusal ve fiziksel alanlarda doğru eğitimin ve öğrenme ortamının sunulması bilinciyle hareket eden HEV Okulları öğretmenleri, etkin öğrenme yönetimine dayanan ve High/Scope Eğitim Sistemi'nin temel deneyimleriyle desteklenen bir program uyguluyorlar Bu programda, öğrenciler sadece öğretmeni karşıdan seyredip dinleyerek öğrenme yerine, mümkün olduğunca beş duyularını kullanarak, hareket edip araştırarak, keşfederek ve tartışarak, kısacası yaşayarak öğreniyor Farklı gelişim alanlarına değinen 60 kadar temel deneyim Etkin Öğrenme, Yaratıcı Temsil, Dil ve Okur-Yazarlık, İnsiyatif Alma ve Sosyal İlişkiler, Sınıflandırma, Sıralama, Sayı, Alan, Hareket ve Müzik gibi başlıklar altında gruplanıyor Öğrenmenin en hızlı döneminin okulöncesi olduğunu söyleyen HEV Okulları Okulöncesi Eğitim Koordinatörü Sibel Saltiel, çocukların bu dönemde mutlaka kaliteli bir eğitim almaları gerektiğini vurguluyor


Öğrencilerinin bilişsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimini bireysel farklılıkların bilinciyle destekleyen HEV Okulları, kaliteli bir akademik donanımın ötesinde, her çocuğun kendisine özgü ilgiler, yetenekler ve amaçlar geliştirmesini sağlıyor Gerçek yaşam deneyimleriyle anlamlı öğrenme fırsatları sunduklarını ifade eden Saltiel, Bizce öğrenciler sorumlu davranabilme yeteneğine sahipler Eğitimcinin görevinin, akademik gelişimin desteklenmesinin yanı sıra, öğrencinin özgüvenini artırarak farklı alanlardaki potansiyelini açığa çıkartıp geliştirmek olduğuna inanıyoruz diyorÇok yönlü gelişimi destekleyen ve süreç odaklı bu programı layıkıyla uygulamanın gururunu taşıdıklarını belirten Saltiel, Türkiye'de okulöncesi eğitime hala sadece ilkokulun akademik içeriğine hazırlık olarak bakılabildiğine değiniyor ve bunun yanlış olduğunu açıklıyor Okulöncesinde çocuğun çok yönlü gelişiminin desteklenmesi gerektiği bilincinin ülkemizde yeni oluştuğuna işaret ediyorOkulöncesi eğitimin yararları nelerdir?

Okulöncesi eğitimin insan hayatına çok büyük katkıları var Nihayet Avrupa Birliği'ne uyum sürecinde Türkiye'de okulöncesi eğitim oranının dikkat çekici derecede düşük olmasının gündeme gelmesiyle politikacılarımız da konunun öneminin farkına vardı Öğrenme en hızlı şekilde bu yaşlarda gerçekleştiği için her çocuk okulöncesi eğitimi almalıdır Beyinde, öğrenmeye katkısı olan sinir hücreleri arasındaki bağlantıların oluşumunda, bu dönemde karşılaşılan stimülasyon ortamı çok önemlidir Ne kadar çok ve kaliteli stimülasyon (uyaran) verilirse, beyindeki ilgili hücreler arasında o kadar çok ve kaliteli bağlantı oluşuyor; böylece kişinin herhangi bir alanda potansiyelini ortaya çıkarabilmesi mümkün oluyor Bilişsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişim alanlarında ilerleyebilmek için çocuğun doğru eğitim ve öğrenme ortamlarında bulunması, becerilerini ve yeteneklerini geliştirebilecek deneyim fırsatlarına sahip olması gerekiyorHigh/Scope Eğitim sistemi nedir? Bu sistemi nasıl uyguluyorsunuz?

Okul ilk kurulduğunda başta Genel Müdürümüz Sayın Ayfer Yeniçağ olmak üzere yöneticilerimiz ve eğitimcilerimiz yaptıkları çağdaş eğitim programları araştırmalarında, Jean Piaget'nin bilişsel-gelişim teorisine oturtulmuş High/Scope eğitim modelini uygulamaya karar verdiler High/Scope Eğitim Vakfı'nın Michigan'da ki merkezi ve okulu birkaç kez ziyaret ederek bilgi alışverişinde bulundu İlk birkaç sene boyunca, bu merkezden gelen değerli danışmanların verdikleri eğitimler, okulumuzdaki hizmet içi eğitimlerin önemli bir bölümünü kapsadı Daha sonra, aynı merkezden iki uzman eğitimci okulumuzda bizimle bir buçuk dönem kaldıBen High/Scope modeli ile Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde master eğitimim sırasında tanıştım ve yakından ilgilendim High/Scope'un Küçük Çocukların Eğitimi isimli kitabının Türkçe'ye kazandırılması için birçok meslektaşımla birlikte bir ön çalışma yapmıştık Daha sonra, Hisar Eğitim Vakfı bu kitabın sponsorluğunu üstlendi Ben ve bir sınıf arkadaşım da çeviriyi üstlendik Ayrıca, bu kitabın bilimsel redaktörlüğü ve çalışmanın genel koordinatörlüğü de bana aitti İki buçuk yıl süren bir çalışma sonunda 2000 yılında, özellikle okulöncesi öğretmenlerine önemli bilgiler veren bu kaynağı dilimize kazandırdık Bu kitap, okulumuzda da kullandığımız başlıca kaynağımız oldu Okulumuzda anaokulundan üçüncü sınıfa kadar temelde High/Scope sistemine dayanan bir eğitim veriyoruz Merkezinde etkin öğrenmenin bulunduğu ve oluşturmacı yaklaşım içeren bu sistem, çocukları çok yönlü gelişim alanlarında bireysel olarak destekliyor ve açık uçlu bir eğitim ortamı sunuyor Genel okulöncesi eğitim müfredatının dışında çocuklara kendi ilgi alanlarında ilerleyebilecekleri fırsatları da vermiş oluyoruz Milli Eğitim Bakanlığı'nın da birkaç yıldır ilköğretim programını, oluşturmacı yaklaşım bağlamında yenilemeye, öğrenci merkezli eğitim sistemine geçirmeye çalıştığını görüyoruz Biz baştan bu felsefeyle kurulduğumuz için avantajlı olduğumuzu düşünüyoruz


Etkin öğrenme nedir?

Etkin öğrenme, okulöncesi yaştaki çocukların bulundukları gelişim devresinin özelliklerinin gerektirdiği bir öğrenme şeklidir Bu devrede, beş duyu ve kas sistemi öğrenmede önemli rol oynar Duyuları ve kas sistemini çalıştıran etkin deneyimler yoluyla öğrenilen bilgiler kalıcı olur Ancak bu şekilde doğrudan deneyimlerle elde edilen bilgiler ışığında, çocukta birtakım zihinsel yapılanmalar oluşurNesnelerle doğrudan deneyime girme, bu deneyimlerde yapılan hareketler üzerinde düşünme, iç motivasyonla keşfedip üretme ve problem çözme, etkin öğrenmenin bütününü oluşturan önemli parçalardır Okulöncesi programımızdaki tüm zaman dilimlerinde etkin öğrenmeyi destekliyoruz Bunun için yaptığımız tüm etkinliklerde etkin öğrenmenin beş uygulama unsuruna da dikkat ediyoruz;

Materyaller:
Çocuğun seçimler yapabileceği çeşitte ve sayıda gerçek materyaller, bunların modelleri ve artık materyaller sağlanırKullanma (manipülasyon): Çocuğa materyalleri inceleme, elle işleme fırsatı verilir


Seçim: Çocuk neyi, nasıl yapacağını seçme hakkına sahiptir


Dil: Çocuk zihinsel süreçlerini çalıştırarak yaptıklarını kendi sözcükleriyle tarif eder


Yetişkin desteği; Yetişkin uygun ortam ve materyalleri temin ettikten sonra gözlem yapar, çocuklarla etkileşime girerek öğrenime rehberlik eder Onları dinler ve açık uçlu sorularla çocukların akıl yürütme, problem çözme ve yaratıcılık becerilerini destekler Ayrıca, yaşıt desteği de teşvik edilirEtkin öğrenme felsefesine bağlı olan bir önemli özellik de, programın gezilerle zenginleştirilmesidir Çocukların farklı konulardaki anlayışlarını etkin bir şekilde desteklemek amacıyla, anaokulu ve anasınıfı seviyelerinin her biri için sene boyunca 15-17 civarında gezi düzenlenmektedir Buna göre, okulumuzda sadece bizim bölümümüzün sene boyunca çıktığı gezi sayısı otuzun üstündedirOkulöncesi bölümündeki kontenjanınız ve öğretmen-öğrenci oranlarınız hakkında bilgi alabilirmiyiz?

Küçük (4- 5) yaş grubunun bulunduğu anaokulunda iki, büyük yaş (5- 6) grubunun bulunduğu anasınıfında ise altı sınıf açabiliyoruz 15- 16 öğrencilik kontenjanı olan bu sınıfların her birinde, biri asıl diğeri yardımcı olmak üzere iki öğretmenimiz oluyor İngilizce zamanlarında da sınıflarda yine biri asıl diğeri yardımcı olmak üzere iki öğretmenimiz bulunuyor Ancak eğitimin kalitesini daha da arttırmak amacıyla, her sene kadrodaki öğretmen sayımızı yüksek tutarak sınıf başına düşen çocuk sayısını indirmeye çalışıyoruz Örneğin bu sene, anaokulu sınıflarımızda 13'er, ana sınıflarımızda ise 12'şer öğrenci bulunuyor Böylece günlük programın hem Türkçe hem de İngilizce kısımlarında her 6- 7 öğrenciye bir öğretmen düşüyor Ayrıca, sürekli destek ve temizlik hizmeti veren hizmetlilerimiz de bulunuyor Kontenjanımızdan toplam olarak bahsetmek gerekirse, anaokulumuza 30, anasınıfımıza 96 olmak üzere 126 öğrenci alabilecek bir kapasiteye sahibizÖğretmen seçiminde nelere dikkat ediyorsunuz?

Titiz davranıyoruz ve seçiciyiz Sınıf öğretmenlerimiz ilgili üniversitelerin Okulöncesi Öğretmenliği Bölümü mezunları, yardımcı öğretmenlerimiz ise Kız Meslek Lisesi Çocuk Gelişimi mezunlarıdır Ayrıca yardımcı öğretmenlerimizin çoğu yüksek eğitimlerine devam etmektedirler Öğretmenlerimizi alırken yazılı ve sözlü mülakatlar gerçekleştiriyor, adayların okulumuzda zaman geçirmelerini sağlıyoruz Öğretmen adaylarından sınıflarda sunum yapmalarını istiyor ve çocuklarla kurdukları etkileşimleri yakından gözlemleyerek değerlendiriyoruzÖğretmenlerimiz düzenli bir gözlem / geri bildirim sarkacında desteklenmelerinin yanı sıra, sürekli bir hizmet içi eğitime tabi tutuluyorlar Programımızı uygulayabilecek yeteneklere sahip ve yeniliğe açık, kendini her zaman geliştirmeye hevesli öğretmenlerle çalışıyoruz Sınıf ve yardımcı öğretmenlerimizin hepsi de uzun senelerdir okulumuzda görev yapmakta olan, etkin öğrenme yaklaşımını çok iyi bilen, tecrübeli eğitimcilerdir İngilizce öğretmenlerimizi alırken de, aksanlarının temiz, konuşmalarının akıcı ve lisan bilgilerinin kuvvetli olmasının yanı sıra, iyi ve gerçek öğretmen olma özelliğini de arıyoruz İngilizce programımızı da etkin öğrenme merkezli sürdürdüğümüzden, bu donanıma sahip kaliteli öğretmenlerle çalışıyoruzYabancı dil eğitimini nasıl veriyorsunuz?

Anaokulundan (4- 5 yaş sınıfları) 40 dakika sabah, 40 dakika öğleden sonra olmak üzere her gün toplam 80 dakika, Anasınıflarında (5- 6 yaş sınıfları) ise her gün aralıksız 160 dakika İngilizce eğitimi yapılıyor Küçük (4- 5) yaş grubunda sosyal ve duygusal gelişim açısından çocuğun kendi diline hakim olması önemli olduğu için, bu öğrencilerde programın büyük bir kısmı Türkçe uygulanıyor İngilizce'nin temelini bu yaşlarda oluşturuyor, anasınıfında güçlendiriyoruzSınıflarınızda nasıl bir ortam sunuyorsunuz?

Sınıfın fiziksel ortamı çocuğa farklı gelişim alanlarında deneyim kazanabilecekleri materyalleri ve bunları kullanabilecek uygun alanları sunmalıdır Sınıflarımızın en önemli özelliği ilgi köşelerine ve etiketlendirme sistemine sahip olmasıdır Materyallerimiz çocukların zihinsel gelişimine bağlı temsil etme (sembolik düşünme) becerilerini destekleyecek şekilde etiketlenmiştir Çocuklar materyallere yetişkinlere bağımlı olmadan erişebilme ve onları kullanabilme (onlara ulaşabilme) şansına sahiptirler Etiketlerimiz nesnelerin hem gerçeklerini, hem de farklı sembolik seviyelerdeki resimlerini ve modellerini içeriyor Ayrıca, ana sınıflarımızda materyallerin Türkçe ve İngilize isim etiketleri de bulunuyorFarklı alanları destekleyen ilgi köşelerimiz Evcilik, Sanat, Sessiz, Blok, Fen, Müzik ve Bilgisayar bölümlerinden oluşuyor Örneğin Blok Köşesinde çeşitli bloklar, taşıt araçları, insan figürleri ve hayvan modelleriyle oynarlarken çocuklar hem matematik ve fiziğin ön becerilerini destekleyen şekil, sayı ve denge problemleriyle, hem de paylaşım ve işbirliği gerektiren sosyal problemlerle uğraşıyorlar Bir başka örnek olarak Evcilik Köşesinde oynarlarken çocuklar öncelikle temsil etme becerileriyle ilgili deneyim kazanıyorlar Burada yetişkin hayatı ile ilgili anlayışların drama yoluyla ortaya koyabilme imkanını buluyorlar Özellikle bu köşede oynarlarken çocukların sosyal - duygusal gelişimleriyle ilgili birçok ipucu yakalanabiliyor ve çocuklar öğretmenler tarafından uygun yollarla destekleniyorÇocukların zeka ve sosyal gelişimleri için ne gibi destekler veriyorsunuz?

Bildiğiniz gibi, zeka artık farklı şekilde tanımlanıyor Önceden olduğu gibi standart zeka testlerinin ölçtüğü şekilde yalnızca dil, mantık ve matematik odaklı bir zekadan değil, çok yönlü bir zeka yapısından söz ediliyor High/Scope okulöncesi programı, Howard Gardner'ın Çoklu Zeka Teorisi ile de tamamen örtüşen bir programdır Biz, sosyal - duygusal zekayı özellikle önemsiyor ve destekliyoruz Bunu birçok şekilde yapabiliyoruz Programa entegre edilen sosyal beceri aktivitelerinin yanı sıra, günlük olayları da değerlendiriyoruz Çocukların doğal olarak yaşadıkları olaylarla ilgili belli bir sorgulama sistemi geliştirmelerini sağlıyor ve empati gelişimini destekliyoruz Davranış geliştirme amacıyla ise Ödül - Ceza yöntemi yerine, Takdir Etme - Sonuç Yaşama yöntemi uyguluyoruz Sosyal ve duygusal alanda çocukların iç denetim geliştirmelerini ve iç denetime bağlı sorumluluklar almalarını sağlıyoruzTepeden inme bir yetişkin baskısı ve dış yönetimle yapılan denetimlerin kişisel gelişimi örselediğini biliyoruz Bizim yöntemimizde, davranış değişikliği için biraz uzun zaman geçmesi gerekibiliyor Oysa, çocuğa ceza uyguladığınızda davranış değişikliğini daha çabuk elde edebilirsiniz Ancak bu kalıcı olmuyor; kısa zamanda davranış eski haline dönebiliyor Biz, sorun yaşayan kişileri karşılıklı konuşturuyor ve zararın telafi edilme şekline beraber karar vermelerini istiyoruz Böylece aldıkları kararları uygularken doğal bir sonuç yaşanmış oluyor Yapılan iyi işlerin aferin, güzel gibi kelimeleri sürekli robotik bir şekilde tekrarlanarak pekiştirilmeye çalışılması da oldukça etkisiz ve bireyselliğe fırsat tanımayan bir yöntemdir Bunun yerine biz, çocukların bireysel olarak yaptıklarını onlara detaylı tariflerle geri bildiriyoruz Bazı açık uçlu sorularla çocuğa da yaptıklarını fark ettirmeye çalışıyoruz Bu daha etkili bir yöntem, çünkü çocuğun yaptıklarını bilişsel farkındalığına ulaştığında duyduğu iç haz, ona doğal ve anlamlı bir ödül oluyor zatenSosyal çatışma durumlarında ise yedi basamaklı bir sorun çözme yaklaşımımız var Sorunun çözümünü öncelikle çocukların kendilerinin bulmalarını istiyoruz Yetişkin orada bir rehber görevi görüyor Çocuklar bazen bir yetişkinin hiç düşünemeyeceği kadar yaratıcı ve etkili çözümler bulabiliyorlar Biz onlara uygun ortamı sunuyoruz ve böylece uzun vadede iç denetimin gelişmesini sağlıyoruzPsikolojik danışmanlık hizmetinizden söz eder misiniz?

Öğrencilerin bireyselliklerine önem verdiğimiz için rehber öğretmenimiz çocuklarla oldukça yakından ilgileniyor Her öğrencinin rehberlikle yapması gereken çalışmalar, veliye iletilmesi gereken durumlar farklı alanlarda detaylandırılabiliyor Veliyle sıkı bir iletişimimiz var Rehber öğretmen okulda çocukla birebir çalışarak destek oluyor Veliler de hem sınıf öğretmeni, hem de rehber öğretmen tarafından evde neler yapabilecekleriyle ilgili olarak bilgilendiriliyorlar Ancak bu güçlü iletişim bağlamında çocuk gelişme kaydedebiliyor Okul veliden, veli okuldan habersiz bir şeyler yapmaya çalıştığında etkili olmuyor Eğitimimizin sürekliliği, aileyle iyi bir iletişim kurulabilmesine bağlıÇocukların yeteneklerini keşfetmek için ne gibi uygulamalar yapıyorsunuz?

Eğitim ortamımızdaki fiziksel düzen ve programın içeriği sayesinde, çocukların yeteneklerini keşfedebiliyoruz Günlük program akışımızda hem öğretmen, hem de çocuk insiyatifli (güdümlü) faaliyetler var Çocuğun her iki çeşit faaliyette de yaptıklarına ve seçimlerine bağlı olarak hangi alanlarda güçlü olduklarını ve hangi alanlara ilgi duyduklarını gözlemleyebiliyoruz Güçlü yönlerinden yola çıkarak, zayıf alanlarda yeni denemeler yapmaları için çocukları motive ediyoruz Örneğin kinestetik zekası yüksek olan bir çocuğun masa başındaki matematik çalışmalarından sıkıldığını ve dikkatini toplayamadığını düşünelim Programda böyle bir çocuğun matematiği büyük kaslarını çalıştırabildiği bir oyunla sayı kavramı farkındalığı artırılan bir çocuk, zamanla masa başında da katılım ve dikkatini arttırabiliyor Aynı oyun içinde masa başında matematik çalışmalarını seven bu alanda güçlü olan bir başka çocuğun ise belki de daha zayıf olan büyük kas gelişimi desteklenebiliyorFaaliyetlerin esnekliğinden başka, hem her birini haftada 40 dakika aldıkları dört farklı branş dersimiz (Plastik Sanatlar, Müzik, Hareket Eğitimi, Beden Eğitimi) hem de haftada iki ders saati yoğunlaştıkları kulüp çalışmalarımız var Kulüp çalışması için öğrenci Yaratıcı Drama, Satranç, Müzik, Spor Olimpiyatları, Folklor, Plastik Sanatlar ve Bale gibi birçok alanda kulüp seçebiliyor Okulumuzda öğrencilerimizin her sene farklı bir ilgi alanını denemelerini teşvik ediyoruz Ayrıca, istikrarlı bir şekilde devam etmek istedikleri alanlarda gelişimlerini ilerletebilmeleri için okul sonrası ve hafta sonu çalışmaları da düzenlenebiliyor


Okul sevgisini nasıl aşılıyorsunuz?

Okul sevgisini aşılamak için özel bir şey yapmamıza gerek kalmıyor Programımızın çocuğa verdiği değer ve günlük program akışımızın tutarlılığı, bu yaş grubunun kendini güvende hissettiği bir ortam sunuyor Bu yüzden, öğrencilerimiz okula geldikleri ilk günden itibaren okulu sevmeye başlıyorlar Birçok veliden de bunu geri bildirim olarak alıyorum Özellikle de, bizim okulumuzdan önce farklı okullarda zorlu başlangıçlar yaşamış veliler, çocuklarının bizim okulumuza geldikleri ilk günden bağlandıklarını söylüyorlar Her çocuğa ilk adaptasyon devresinde de bireysel şekilde yaklaşıyoruz Bu dönemde özellikle veliyle sürekli iletişimi önemsiyoruz Çocukların burada çok mutlu oldukları da, velilerden çok sık aldığımız bir başka geri bildirimEğitim çağı artık çok öne çekildi Sizce kaç yaşında, nasıl başlanmalı?

Bence eğitim anne karnında, hatta anne karnına bile düşmeden önce anne ve babanın konuyla ilgili her açıdan bilinçlenmesiyle başlıyor Çocuğun anne karnındayken birçok şeyden etkilendiği biliniyor Dolayısıyla her devreye ve yaşa uygun bir stimülasyon verilmesi, etkili bir eğitimin ilk adımı oluyor diyebiliriz Zamanında yeterli stimülasyon alamadığı takdirde çocuğun zihinsel gelişimi hız kaybediyor Sıfır - üç yaş arasında aileye özellikle büyük görev düşüyor Bilinçli yaklaşmaları çok önemli İki buçuk - üç yaşından itibaren, tuvalet eğitimini tamamladıktan sonra çocukların kurumsal ve kaliteli bir okulöncesi eğitim kurumuna gönderilmesi gerektiğini düşünüyorumEğitime erken başlayan ve birinci sınıftan başlayan çocuklar arasında nasıl bir fark oluyor?

Çok büyük farklar oluyor Yurtiçi ve dışında bu konuda yapılan araştırmalar okulöncesi eğitimin önemini vurguluyor Okulöncesi dönemde eğitim almış olmak, insanların gerek okul, gerekse genel hayat başarılarına olumlu etkilerle yansıyor Bu, uzun yıllar süren araştırmalarla kanıtlanmış durumda Okulöncesinde eğitim alarak akademik hayata başlayanların gelişmeleri daha hızlı oluyor Farklı alanlardaki kapasitelerini daha üst seviyelerde kullanabiliyorlarAileler bu çağda çocuklara evde ne öğretmeli? Öğretmeli mi?

Aileler çocuklarının temel gelişim becerilerini yakalayıp onlara destek vermeliler Ancak bu, erken yaşta çocuklara hazır olmadıkları bilgileri tepeden yükleme anlamına gelmiyor Bunları ayırt edebilmek için okumaları, danışmaları ve bilgi sahibi olmaları gerekiyor Özellikle okuma ve yazmayla ilgili bilgileri çok erken vermeye çalışıyorlar Bu da, okuma - yazma öncesinde deneyim edinmeleri gereken faaliyetlerden çocuklar alıkonularak yapılıyor ve altta birtakım boşluklar bırakarak okuma - yamaya geçişler oluşturabiliyor Bu boşluklar bütün eğitim hayatı buyunca kendini gösteriyor Halbuki, çocuğun öncelikle okuma yazmanın ön becerileri denilen deneyimlerde bol bol zaman geçirmesi ve uzmanlaşması gerekiyor Aileler buna dikkat etmeliler ve çaba göstermeliler High/Scope'un Küçük Çocukların Eğitimi kitabı öğretmenlere yönelik olduğu kadar, ailelere de bu konuda kaynak olabilecek bir kitaptır Anne ve babaların bu ve buna benzer kaynaklardan yararlanmaları, uzmanlara danışmaları faydalı olacaktırDiğer okulöncesi eğitim veren okullardan sizi farklı kılan özellikler nelerdir?

Bizim uyguladığımız tipteki çok yönlü gelişim programlarının önemi artık tüm okulöncesi eğitimcileri tarafından fark edildi Yaklaşık on yıl kadar önce, okulöncesi eğitime daha çok sadece ilkokulun akademik içeriğine hazırlık olarak bakılıyordu Artık çocuğun okulöncesinde çok yönlü gelişiminin desteklenmesi gerektiğiyle ilgili bir bilinç oluştu Birçok kurumun broşüründe bilişsel, fiziksel, sosyal ve duygusal gelişimin desteklendiğiyle ilgili bilgiler yer alıyor Bizim farkımızın, öncelikle bunların kağıt üstünde kalmayışı olduğunu düşünüyorum Öğrencilerin çok yönlü gelişimlerini bireysel farklılıkların bilinciyle destekliyoruz Her çocuğun kendine özgü ilgiler, yetenekler ve amaçlar geliştirmelerini sağlıyor, gerçek yaşam deneyimleriyle anlamlı öğrenme fırsatları sunuyoruz Yaratıcı problem çözme becerileri geliştirebilmiş ve olaylara çok yönlü bakış açılarıyla yaklaşabilecek, toplumda fark yaratacak kişiler yetiştiriyoruz Bu çocuklar aynı zamanda, çevreye ve topluma duyarlı bireyler olacaklar Çevre çalışmalarını ve toplum hizmetlerini öğrencilerin okul hayatları boyunca uzun bir sürece yayarak, bizzat yaşayarak, kendi sorularını ve cevaplarını oluşturacak şekilde yapmalarını sağlıyoruzÇocukların kendi zihinsel anlayışlarını oluşturmalarının önemini iyi bilen ve bu süreçte çocuklara etkin bir şekilde rehberlik edebilen çok kaliteli ve yaratıcı bir eğitim kadromuz var Sıkı bir takım çalışmasına ve takım ruhuna sahibiz Bunların yanı sıra, veli iletişimini de bireysel ihtiyaç doğrultusunda şekillendirdiğimiz için bunun olumlu etkilerinin çocuğa hızla geri döndüğünü söyleyebilirimProgramımızda bireyselliğe verdiğimiz önem, ölçme değerlendirme sistemimizle de destekleniyor Öğretmenlerimiz öğrenci gözlemlerini onların gelişimlerini vurgulayan detaylı anekdotlar halinde kaydediyorlar Bu gözlemlere dayanarak her dönem sonunda bireysel gelişim raporları hazırlanıyor Ayrıca, öğrenciler dönem sonlarında tüm dönem boyunca öğretmenleriyle birlikte hazırladıkları bireysel portfolyolarını velilerine sunuyorlar Bireysel portfolyoların hazırlık süreçleri ve sunumları, çocuklara kendilerini tanıma, bildiklerinin bilişsel olarak farkında olma ve yaşlarına uygun kişisel gelişim planları yapabilme olanağını sağlıyor Son olarak, daha önce açıkladığım olumlu disiplin yöntemlerinin eğitim kadromuz tarafından çok etkili bir şekilde uygulandığını, okulumuzun bu konuda çok güçlü ve tecrübeli olduğunu söyleyebilirim Bunun çok önemli olduğunu düşünüyorum, çünkü sosyal - duygusal alanda uygun desteği alan öğrenci, akademik alanda sıkı bir özgüvenle daha hızlı gelişiyor Bu iki alanın birbirini sürekli etkilediği gerçeğini unutmamak gerekiyor
Dikkat: Bu röportajın tüm hakları AnneyizBiz'e aittir İzinsiz ve kaynak gösterilmeden kullanılamaz [/b]

? Diğer röportajları okumak için tıklayınız


Kaynak: Anneyiz

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.