Hasta Hakları |
07-24-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Hasta HaklarıHasta Hakları [/b] Bir Sağlık Kuruluşuna, sağlık hizmeti almak için başvuran herkesin; 1 Hizmetten genel olarak faydalanma: Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine* yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, 2 Eşitlik içinde hizmete ulaşma: Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç,* ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya, 3 Bilgilendirme: Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye, 4 Kuruluşu seçme ve değiştirme: Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sağlık kuruluşunda* verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, 5 Personeli tanıma, seçme ve değiştirme: Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve diğer personelin kimliklerini,* görev ve ünvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye, 6 Bilgi İsteme: Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı olarak istemeye, 7 Mahremiyet: Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü sağlık hizmetini almaya, 8 Rıza ve İzin: Tıbbi müdahalelerde rızanın alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya, 9 Reddetme ve durdurma: Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasını istemeye, 10 Güvenlik: Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya, 11 Dini vecibelerini yerine getirebilme: Kuruluşun imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler* çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye, 12 Saygınlık görme: Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güleryüzlü, nazik, şefkatli sağlık hizmeti almaya, 13 Rahatlık: Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler* giderilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya, 14 Ziyaret: Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usül ve esaslara uygun olarak ziyaretçi kabul etmeye, 15 Refakatçi bulundurma: Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve* tabibin uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye, 16 Müracaat, şikayet ve dava hakkı: Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türle başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya, 17 Sürekli hizmet: Gerektiği sürece sağlık hizmetlerinden yararlanmaya, HAKKI VARDIR [/b] Kaynak: DrAlper Mumcu |
Hasta Hakları |
07-24-2012 | #2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Hasta HaklarıHasta Hakları [/b] Bir Sağlık Kuruluşuna, sağlık hizmeti almak için başvuran herkesin; 1 Hizmetten genel olarak faydalanma: Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine* yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, 2 Eşitlik içinde hizmete ulaşma: Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç,* ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya, 3 Bilgilendirme: Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye, 4 Kuruluşu seçme ve değiştirme: Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sağlık kuruluşunda* verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, 5 Personeli tanıma, seçme ve değiştirme: Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve diğer personelin kimliklerini,* görev ve ünvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye, 6 Bilgi İsteme: Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı olarak istemeye, 7 Mahremiyet: Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü sağlık hizmetini almaya, 8 Rıza ve İzin: Tıbbi müdahalelerde rızanın alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya, 9 Reddetme ve durdurma: Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasını istemeye, 10 Güvenlik: Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya, 11 Dini vecibelerini yerine getirebilme: Kuruluşun imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler* çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye, 12 Saygınlık görme: Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güleryüzlü, nazik, şefkatli sağlık hizmeti almaya, 13 Rahatlık: Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler* giderilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya, 14 Ziyaret: Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usül ve esaslara uygun olarak ziyaretçi kabul etmeye, 15 Refakatçi bulundurma: Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve* tabibin uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye, 16 Müracaat, şikayet ve dava hakkı: Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türle başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya, 17 Sürekli hizmet: Gerektiği sürece sağlık hizmetlerinden yararlanmaya, HAKKI VARDIR [/b] Kaynak: DrAlper Mumcu |
|