07-23-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Tercihler Bağlamında Eşcinsellik...
Herkes için geçerli olan ahlak eşcinseller için de geçerlidir Kimlik erozyonuna dayalı cinsel sapmaların önünü alabilmenin yolu, eşcinsellerin eşcinsellik durumlarını iki de bir yüzlerine vurmak değil  Biri dinsellik, diğeri cinsellik  Fesatçılar ifsatlarını hep bu iki şey üzerinde gerçekleştirirler Cinsellikte haddi aşmak neyse, dinsellikte hudutları çiğnemek de odur Kur'an fesat ehlinin özelliğini şu cümleyle hülasa eder: O iş başına geçti mi yeryüzünde fesat çıkarmaya, ekini ve nesli helak etmeye çaba harcar (Bakara/204-205)Ekin insanlığın soyut ve somut bütün müktesebatını kapsar Toprağa atılan tohumdan toplumun oluşturduğu kültüre (hars) kadar her şey ekindir Nesli tahrip etmekle toprağı tahrip etmek aynı fesadın ürünü İki tür aşırılık (haddi aşma) toplumların çöküşünü hazırlar: Dinsel aşırılık ve cinsel aşırılık Allah'ın helal kıldıklarını haram, haram kıldıklarını helal kabul etmek tipik anlamda dinsel aşırılıktır Ruhbanlığa dayalı cinsel perhiz de, gözünün önünü göremeyecek denli cinsel iştiha da nefsin kapsam alanı dahilinde kabul edilip dinsel aşırılıktan sayılır Her cinsel aşırılık aynı zamanda bir dinsel aşırılığın parçasıdır Cinsel tahrifat yaratıcının ayetlerine karşı dinsel tahrifattır Bir ayeti değiştirip ters yüz etmenizle cinsel kimliğinizi değiştirip dönüştürmeniz arasında özde bir fark yoktur Onda sükan bulup durulmanız için, size kendi nefislerinizden eşler yaratması ve aranızda bir sevgi ve merhamet kılması da O'nun ayetlerindendir (Rum /21)Kadının erkeğe, erkeğin de kadına fıtraten ilgi ve sevgi duyması Allah'ın varlığının ve kudretinin açık belgelerindendir Bunun aksine hareket edip hiçbir mazeret ve sebep olmaksızın cinsel kimliğini tahrif eden aslında böylesine ilahi bir belgeyi tahrife kalkışmış demektir Cinselliğe dair kadınla erkek arasında konulan yasaklar yine çok önemli bir değeri yani 'cinselliği' korumak içindir Cinsellik tabu olmamakla beraber, iki cins arasındaki cinsel hayatın her zaman mahremiyeti vardır Cinselliğin doğasında barındırdığı ahlak, utanç ahlakı değil, böyle bir mahremiyete dönük takvaya dayalı ahlaktır Utanç ahlakı, utanma duygusunun sınırlarının bittiği yere kadardır ve sahibine her zaman sürprizler yapma ihtimali vardır Cinsel güdüleri dizginleyen şey, kişinin söz geçiremediği utanma duygusu değil bilinçli kontrol mekanizması, kayıt dışı arzulara hükmedebilme gücüdür Bu irade gücü sayesinde kişi sınırlarını koruyarak hem dinsel hem de cinsel tutarlılığını muhafaza etmiş olur Son günlerin çokça konuşulan konusu eşcinselliğe gelince, burada biraz durmak lazımdır Bu konunun üzerine bazı kişilerin bu denli neden kapaklandığını anlamak gerçekten zor Herkesin tercihi kendine gibi bir savdan hareket ederek eşcinselliğe yaklaşmanın Türkiye koşullarında çok da kullanışlı olmadığı meydandadır Eşcinsellik konusunu tercihlere saygı bağlamında ele alan anlayış karşısında insanın gözleri doluyor Bir sürü yasak karşısında bu müsamaha, bu engin bakış açısı acaba bu zamana kadar neredeydi? Yoksa cinsel tercihler 'in', dinsel tercihlere 'out' mu?Tıbbı gerekçeler neticesi cinsel kimlik arayışında olan kişilere İslam'ın nasıl baktığı ve Müslümanların da nasıl davranması gerektiği bellidir İslam'ca ve Müslüman'ca elbette Bu tür insanların arayışı tedaviye yöneliktir ve ruhlarını beden karmaşası içinde yitirmemeleri için doğalarına dönme isteği gayet tabiidir İkinci tür eşcinsel yönelim vardır ki, burada belirgin olan kişinin kendi doğasına dönmesi değil aksine doğasından uzaklaşması, ruhun beden karmaşası içerisinde kendini kaybetmeye yüz tutmasıdır Mukayyet (kayıtlı ve kurallı) cinsel hayattan dizginleri bırakılmış bir hayata doğru sürüklenmelerin tezahürdür bu Tıbbi gerekçelere dayanmayan ve insan tabiatında oluşturulan tahrifat ve tahribata dayalı eşcinsel tutum çoğunlukla tedaviden kaçar İçinde bulunduğu durumu normal kabul eder Oysa normal denilen şeyin doğal normlara uygun olması icap eder Ruhlarını bedenlerinde kaybetmiş insanların arayışları bir tür haklı cinsel kimlik arayışlarıdır İslam çift cinsiyetli (hünsa) ya da hilkatinde eşcinsel olan kişilere karşı belli bir hukuk geliştirmiş ve herhangi bir şekilde haksızlığa uğratılmalarını engellemiştir Herkes için geçerli olan ahlak eşcinseller için de geçerlidir Kimlik erozyonuna dayalı cinsel sapmaların önünü alabilmenin yolu, eşcinsellerin eşcinsellik durumlarını iki de bir yüzlerine vurmak değil, bütün işlerliğiyle ahlakı toplumda hem egemen hem de yaşanılır kılmaktır Ahlakı yaşanılır kılmanın yolu da doğal dengeyi koruyup insan hakları terazisini doğru tutmakla mümkündür kaynak:haber7
|
|
|