|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
alışkanlığını, bebekken, kazandırın, kitap, okuma |
![]() |
Kitap Okuma Alışkanlığını Bebekken Kazandırın |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kitap Okuma Alışkanlığını Bebekken KazandırınKitap okuma alışkanlığının temeli bebeklik döneminde atılır ![]() ![]() Ayrıca erken yaşlardan itibaren çocuklara kitap okumanın dil becerilerini, kelime hazinesini ve dil öğrenme yatkınlığını geliştirdiğini ve akademik başarısını önemli ölçüde etkilediğini de unutmamalısınız ![]() Kitap okuma sevgisi çocuğunuza kazandırabileceğiniz en önemli vasıflardan biridir ![]() Çocuğunuzun iyi bir okuyucu olarak yetişmesi için yapabilecekleriniz: Her gün birlikte okuyun Gün içinde çocuğunuzun en sakin olduğu zamanı belirleyin (örneğin uyku öncesi ya da banyo sonrası gibi) ![]() Çocuk ilgisini kaybettiğinde okumayı bırakın ve daha sonra tekrar deneyin ![]() ![]() Bu 20 dakika temel okuma becerilerini oluşturmasına yardım edecektir ![]() Sorular sorun Çocuğunuza öyküyle ilgili resimlere bakarak yanıtlayabileceği sorular sorun ![]() Harflerin şekilleri arasındaki farkları belirlemesi için ona yardımcı olun; bu kendi başına okumayı öğrenirken bu harfleri tanımasına yardımcı olacaktır ![]() Ancak sorularınızla onu bunaltmamaya özen gösterin ![]() ![]() Onu da dahil edin Çocuğunuza kitapların gerçekten kendisine yönelik olduğunu hissettirin ![]() Satın alacağınız ve okuyacağınız kitapları seçmenize yardım etmesine izin verin ![]() Yanyana oturarak kitabı tutmasını veya sayfaları çevirmesini isteyin ![]() Kelimeleri işaret edin Okurken metni parmağınızla takip edin ![]() ![]() Gerekirse aynı kitabı 100 kez okuyun Onun sevdiği kitabı tekrar tekrar okumak, kitap içinde tekrarlayan kelimeleri tanımasına yardımcı olur ![]() ![]() Resim okumayı deneyin Çocuğunuz henüz bir kelime dahi okumayı bilmese de, kitabı resimlere bakarak "okumaya" teşvik edin ![]() ![]() Ezberden okuyun Çocuğunuz sevdiği bir öyküyü ezberlediyse, ezberden söylerken metni izlemesi konusunda ona yol gösterin ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|