![]() |
Varlık Ve Zaman-Heidegger |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Varlık Ve Zaman-HeideggerHeidegger’in 1927 yılında yayımlanan , üniversitedeki kürsüsünü devir aldığı hocası Husserl’e ithaf ettiği sansasyonel kitabına bakalım ![]() İnsan dünyaya atılmıştır(geworfen) der Heidegger ![]() ![]() ![]() Hiç sözcüğü aynı zamanda Varlık (Sein) anlamına da gelir ![]() ![]() ![]() ![]() Zira mantık gereği ,Varlık’a “vardır” denildiğinde aynı zamanda “var değildir” denilemez ![]() ![]() Varolan “Varlık’tan” mı çıkar? “Varlık Olmayan’dan(Nicht Sein) mı?” Varolan insana Varlığın ışığı sayesinde görünür ![]() ![]() ![]() İnsan , “Dasein” (Varolan;dünyada-olan) olarak kavranır ![]() ![]() ![]() İnsan, sadece Varolanı tanıyan ve Varlık sorusuna yanıt verme şansı bulunmayan hayvandan, “sorgulayabilmesi” sayesinde farklı bir şekilde yaşayabilir ![]() ![]() ![]() Ekzistens-olmak “Dünyada olma”nın (in-der Welt-sein) dışına çıkmak Varlık’a yönelmek anlamına gelir ![]() ![]() Kaygı Heidegger’e göre sadece psişik bir süreç değildir ,bizatihi Ekzistens olmaya içrek bir haldir ![]() * |
![]() |
![]() |
![]() |
Varlık Ve Zaman-Heidegger |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Varlık Ve Zaman-HeideggerZamansallık Heidegger’de açımladığımız kavramlarda bir tür zamansallık görmekteyiz ![]() ![]() ![]() ![]() Henüz içinde bulunma; geçmişe, olup bitmişe,olgusallığa uygun düşer ![]() ![]() ![]() Üçüncü zaman ekstanzı bu gün yaşanandır ![]() ![]() ![]() Bu üç zaman ekstanzı (geçmiş,bu gün ve gelecek) birbiri içine girerek Eksiztensin diğer imkanları dışlayan imkanına “ölüme” doğru koşar ![]() ![]() ![]() ![]() Ekzistens,korku-kaygı-ölüm ,insan bunlarla tutukludur,gerçek yaşamında unutmuş olsa bile ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|