Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > Serbest Forum

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
asx, invite, mitsubishi

Mitsubishi Asx İnvite 1.6 Mt

Eski 07-17-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Mitsubishi Asx İnvite 1.6 Mt




Mitsubishi ASX yeni bir Mitsubishi modeli olsa bile üreticinin RVR adıyla 1991 yılında satışa sunduğu kompakt MPV’nin üçüncü neslini sınıf atlayarak temsil ediyor Son yılların yükselen trendi Crossover segmentinde Mitsubishi’yi temsil eden ASX modeli; Nissan Qashqai, Skoda Yeti, Dacia Duster, Volkswagen Tiguan gibi modellerle rekabet ediyor

Tasarım

Mitsubishi’nin Lancer ile başlayan tasarım dili ASX’de olduğu gibi yerini almış Agresif bir ön görünüme sahip Lancer büyük radyatör ızgarasıyla saldırıya geçmiş bir köpekbalığı gibi görünüyor Mercekli farlarında Xenon sistemini kullanmayan ASX’in sis farları gündüz farı olarak görev yapıyor Tabi bu durum kullanıcısını Türkiye’de sık sık trafik polisleriyle karşı karşıya getirebilir ASX’in profil görünümünde en çok dikkat çeken, yan sinyal hizasından başlayıp stop grubuna kadar uzana çizgi oluyor ASX, 16 inçlik jantlarının yerine daha büyük jantlar kullansaydı daha güçlü bir görünüme sahip olurdu Aracın heyecan verici ön tasarımına rağmen arka kısmı son derece sade tasarlanmış Özgün olmayan arka kısımda tamponun ortasına konumlandırılmış arka sis lambası dikkat çekiyor Mitsubishi ASX 4295 mm’lik uzunluğuyla Nissan Qashqai’den 35 mm, Peugeot 5008’den 70 mm daha kısayken; Skoda Yeti’den 72 mm daha uzun
İç mekan

Mitsubishi modellerinin genel sadeliğini bu araçta da görüyoruz Sert plastik malzemelerin kullanıldığı iç mekanda, görünümden çok işlevselliğe önem verilmiş Deri direksiyon simidinin üzerinden ses sistemi ve hız sabitleyici kontrol edilirken, yol bilgisayarını göstergelerin yanındaki bir düğmeden yapmak can sıkıcı Basit orta konsolda kullanım zorluğu bulunan eleman bulunmazken ses sisteminin ucuz görüntüsü hoş değil Ayrıca vites ve el freni kolunun bu kadar kaba olması da göze çarpan eksiklerden ASX’in derine konumlandırılmış göstergelerini çevreleyen yuvarlak plastiklerin montajı sıkı değil ve yandan bakıldığında aradan ışık sızıyor Bu durum test aracımıza özgü olabilir belki ama aynı kısımdan ses de eksik olmadı Son olarak aracın cam açma düğmelerinden sadece sürücü camı için olanın aydınlatmalı olması hoşumuza gitmeyen detaylardan Arka kısımda yeterli diz mesafesi sunan Mitsubishi ASX, 442 litrelik bagaj hacmiyle Nissan Qashqai’den 32 litre daha fazla yükleme hacmi sunuyor

Motor

Mitsubishi, geliştirdiği ekonomik ve sağlam motorlarıyla haklı bir üne sahip Japon üreticinin test aracımızda görev yapan motoru, 16 litrelik motor hacminden 6000 d/d’de 115 hp güç üretiyor Aracın maksimum torku 154 Nm ise 4000 d/d’den itibaren sürücünün emrinde oluyor 1270 kg ağırlığındaki ASX’i zorlanmadan hızlandıran motor sayesinde araç, 0-100 km/s hızlanmasını 11,4 saniyede gerçekleştirirken 183 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor Sarsıntısız bir çalışma karakteri olan motor asıl maharetini yakıt tüketimi disiplininde gösteriyor Mitsubishi ASX testimiz süresince ortalama 74 lt/100km yakıt tüketimine imza attı Şehir dışında bu değerin 55 lt/100km civarına düştüğünü belirtelim Bu arada Mitsubishi ASX’de Start&Stop sistemi standart olarak sunuluyor Sistem kırmızı ışık gibi kısa süreli dur kalk zamanlarında motoru otomatik olarak stop ederek yakıt tüketimini düşürüyor
Konfor ve yol tutuş

Japon araçlarının en büyük sıkıntılarından biri olan yalıtım problem ASX’de de kendini gösteriyor Aracın iç mekanına yansıyan ses miktarı rakiplerine oranla daha fazla Özellikle yol sesi konusunda ASX’in geliştirilmesi lazım İstanbul’un hava sıcaklığının 2 dereceye düştüğü günlerde teste aldığımız aracın, klima sisteminin ısıtmasının çok başarılı olduğunu da belirtelim

Mitsubishi ASX’in orta sertlikteki koltuklarının konfor açısından herhangi bir sıkıntı yaratmadığını ancak orta sertlikteki süspansiyon sisteminin bozuk yollarda çok başarılı olmadığını söylemeliyiz Tabi süspansiyon sisteminin bu zaafının avantaja dönüştüğü nokta yol tutuşu oluyor Mitsubishi ASX yüksekliği göz önünde bulunduğunda son derece iyi yol tutuyor ancak yapay hisli direksiyonu ASX’in sürüş zevkini törpülüyor Hızlı girilen virajlarda önden kayma yaşayan aracın ESP’si tehlikeler büyümeden devreye giriyor ve ASX’in burnunu yola sokuyor

Teknik Özellikler
Motor: 1,6
Motor Hacmi: 1590 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 115 hp 6000 d/d
Maksimum Tork: 154 Nm 4000 d/d

Performans
0-100 km/s Hızlanma 11,4 s
Maksimum Hız: 183 km/s

Frenler
Ön: Disk
Arka: Disk

Yakıt Türü Benzin

Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 7,5 lt
Şehir Dışı: 4,9 lt
Karma: 5,9 lt
Test: 7,4 lt

Boyutlar
Uzunluk: 4295 mm
Genişlik: 1770 mm
Yükseklik: 1615 mm
Dingil Mesafesi: 2670 mm
Bagaj Hacmi: 442 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 58 lt
Boş Ağırlık: 1270 kg
Lastik Boyutu: 215/65 R16

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.