Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > Serbest Forum

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
cgi, coupe, e250, mercedes

Mercedes E250 Cgi Coupe

Eski 07-17-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Mercedes E250 Cgi Coupe



Mercedes’in son yıllarda tasarım anlamında ciddi bir değişim yaşadığı aşikar Bu değişimin ilk ürünü olan mevcut C Serisi, görüntüsüyle büyük beğeni kazandı Yeni E Serisi ise, tasarımıyla büyük ses getirdi Fakat yine de eski Mercedes hayranları bu modeli pek kabullenememişti Ancak güncel E Serisi’nin görüntüsü revize edilerek ortaya çıkarılan E Coupe hemen kabul edileceğe benziyor

Geçtiğimiz yılın Mayıs ayında tanıtılan ve satışına başlanan E Coupe yüzde 60 W212 kasa E Serisi parçalarını kullanıyor Ancak W204 kasa C Serisi ile aynı platform üzerine yükseliyor CLK Serisi’nin yerini alan E Coupe, Mercedes tarihinde daha önce ‘80’li yıllarda hayat bulmuştu

Tasarım

E Serisi’nin en dikkat çekici kısmı hiç kuşkusuz tasarımı Seri üretilen otomobiller arasında en düşük sürtünme direncine sahip olan otomobil, bunu yine tasarımına borçlu E Coupe’nin 024 cd’lik sürtünme katsayısı Toyota Prius’dan bile daha az Otomobilin ön kısmı E Serisi sedan büyük benzerlik taşıyor Ancak yatık tasarlanmasıyla daha agresif bir görünüm elde edilmiş LED tipi gündüz farları ön bölümün en belirgin tasarım detayı Şişkin çamurluklar ve kaslı kaput aracın spor imajını güçlendiriyor Arka kısımda ise ön tarafa oranla daha sıradan bir tasarım bulunuyor Buna karşın kısa tutulan bagaj kapağı ve köşeli stoplar şık bir görünüm oluşturmuş Stoplarda kullanılan LED teknolojisi özellikle gece sürüşlerinde otomobilin görünümüne katkıda bulunuyor Tasarım konusunda son bir not ise 17 inçlik hafif alaşım jantlar opsiyon olarak mutlaka seçilmeli

İç mekan

Aracın koltuğuna oturup emniyet kemerine uzandığınızda size doğru uzatılan kemer sayesinde teknolojik bir iç mekana adım attığınızı anlıyorsunuz Ayrıca motoru çalıştırdığınızda Pre-Safe sistemi kemerinizdeki boşluğu alıyor ve tam manasıyla otomobil tarafından sarılmış hissi yandırıyor Bu sarılmış hissinde mükemmel tasarlanmış spor koltukların payı çok büyük Tam doğru oturma pozisyonunu bulmak için koltuğun yan kısımlarında bel, sırt ve yan destek verebilen şişirme sistemleri mevcut Ancak böyle lüks bir araçta koltuğun ileri geri fonksiyonunun elektrikli olmayışı hayal kırıklığı yaratıyor

Tabanı düz direksiyon ve beyaz zeminli kadran aracın sportif kimliğini destekler nitelikte tasarlanmış Ön kısımda yolcu ve sürücüyü rahat ettiren E Coupe arkada seyahat edenler için aynı konforu sunamıyor Fakat bu durum, 2+2 kişilik coupe formlu araçların alışılmış sorunu… E Coupe’nin iç mekanında kullanılan malzemelerin kalitesi sedan versiyon ile aynı İşçilik kusuruyla karşılaşmak ise imkansız

Performans

Test ettiğimiz E 250 CGI’da 18 litrelik turbo beslemeli bir motora görev yapıyordu Bu motor 5500d/d’de 204hp güç, 2000 ile 4300d/d arasında 310Nm tork üretiyor Motorun en büyük özelliği geçmişte kompresör teknolojisi kullanan Mercedes’in bu motorda turbo teknolojisini kullanıyor olması Otomatik şanzıman sebebiyle gücü törpülenen motor yine de otomobili hızlandırmakta zorlanmıyor Fabrika verilerine göre 76 saniyede ulaşan otomobilin son hızıysa 248km/s Beş ileri klasik otomatik şanzıman aracı sadece sportif beklentilerle alanlarda hayal kırıklığı yaratabilir

Konfor ve yol tutuş

Ani yapılan manevralarda ve hızlı girilen virajlarda bile çizgisinden ayrılmayan E Coupe, yaptığımız fren testlerinde 38 metrede durmayı başardı Hassas direksiyon sistemi ve bir spor otomobilde olması gerektiği ölçüde sertleştirilmiş süspansiyon sistemi sayesinde otomobil güven veriyor Ayrıca Agility Control sistemi yoldan aldığı tepkileri her an analiz ederek hidrolik sistemler aracılığıyla süspansiyon sertliğini ayarlıyor E Coupe orantısız güç verildiğinde arka kısmından kopmaya başlıyor ancak bir noktadan sonra ESP kapalı bile olsa devreye girerek aracı yoluna sokuyor Kısacası bu otomobilde ESP sistemi tümüyle kapatılamıyor

Güvenlik

Mercedes E Serisi sedan Euro Ncap testinden 5 yıldız almayı başarmıştı E Coupe’nin ise bu teste ayrı olarak katılımı bulunmuyor

Yorum – SELİM ERKEK ( Arabamcom )

024 Cd’lik rüzgar sürtünme kat sayısıyla zaten başlı başına bir mühendislik harikası olan bu aracı kullanmak gerçekten büyük keyif 18 litre turbolu 204hp’lik motorun gücü otomatik şanzıman yüzünden törpülenmesine rağmen yine de çok başarılı Şanzımanın vites geçişleri yumuşak ve sorunsuz Ancak bu Mercedes kesinlikle beklediğiniz kadar konforlu değil Yol tutuşu iyileştirmek amacıyla sert tutulan süspansiyon sistemi aracı olması gereken spor coupe formuna ulaştırmış fakat konfordan bir miktar ödün verilmiş E Coupe’nin ön tasarımı gerçekten nefes kesici ancak yandan bakıldığında aynı şeyleri söylemek biraz zor Özellikle C sütunun bittiği nokta çok da başarılı değil Hoş görünen arka tasarımda ise bu otomobilde olmalıydı dediğim difüzör ve çift egzoz çıkışı eksikliğini hissettiriyor Bu belki de biraz AMG paketin eksikliği olarak görülebilir İç mekan bir önceki nesil E Serisi (W211)’le kıyaslandığında daha modern gözüküyor fakat ön konsol üstünde kullanılan malzeme kalitesi W211’den daha başarısız Konsolda bulunan ekran ise görsel olarak güzel ancak işlevselliği az Sadece radyo/teyp kontrolü yapılması insanın beklentilerini karşılayamıyor Koltuklar yeterli yan desteği sunuyorlar Arka kısma geçiş ise biraz problemli Ancak direksiyona geçince inanın hiçbirini düşünmüyorsunuz Aklınızdaki tek düşünce zevkle geçecek kilometreler oluyor

Yorum – TULU DARICAN ( Arabamcom )

Sevgili Mercedes,
Sana bu yazıları bir otomobil gazetecisi olarak değil bir Mercedes tutkunu olarak yazıyorum Son yıllarda büyük bir değişime girdiğin anlaşılıyor Geçmişte modellerini sportif bulmadığım yönünde seni eleştirirdim Rakibin BMW’nin bu alanda senin önünde olduğunu belirtirdim Artık bunu söylemem imkansız C Sınıfı ile başlayan tasarım anlayışı sonucunda hem sportif görünen hem de sportif hissettiren otomobiller tasarlıyorsun Test ettiğimiz E Coupe ise trafikte ‘benim’ diyen nadir modellerden birisi Bu tasarımı ortaya çıkaran tasarımcılarını kutlarım Ancak son nesil otomobillerini ortaya çıkarırken seni seçen pek çok kullanıcının beklentisi olan konfordan ödün verdiğini görüyorum E Coupe modeli için bu konfor düşüklüğü kabul edilebilir ancak aynı his daha önce test ettiğimiz E Serisi sedan modelinde de söz konusuydu Bir diğer şaşkınlığa uğratan detaysa iç mekan kalitesinin eskisine göre düşüş göstermesi Dünyada süregelen ekonomik kriz neticesinde bazı önlemler almış olman kaçınılmaz Ancak 40 bin Euro’ya satılan bir C Serisi ile onun iki katı fiyat taşıyan E Coupe’de bu modelin aleyhine aynı kalitede iç mekan kullanıyor olman satın alma kararında tüketicileri vazgeçirebilir Son bir söz de devre dışı bırakılamayan ESP sistemin hakkında… Standart modellerinde benim güvenliğimi benden daha çok düşünüyor olmana saygım sonsuz Ancak E Coupe gibi modellerde ESP sistemini revize etmeni ve keyfimizi kaçırmamanı beklerdim

Yorum – HASAN AYTEKİN

Benim için otomobillerin coupe versiyonları çok daha çekici oluyor Söz konusu Mercedes olduğu zaman heyecanlanmamak, her gittiğin yerde dikkat çekmemek ne mümkün! Kırmızı renk ise, bu heyecanı satın almak için yapılabilecek en anlamlı tercih Mercedes, 2009’da ki E Serisi fırtınasına E Coupe’yi de ekledi Bu aracı almak için nelerden hoşlanmak gerekiyor? Bu aracı alan kişi, coupe karoser tercihi ile öne çıkmış, hayatını gerçek anlamda maksimum iki kişi yaşamayı tercih eden bir kişi olmalı Arka koltukların dar yapısı bu fikrimizin ana kaynağı Mercedes E Coupe vergiler açısından da tercih edilmeyebilir Test aracımızın yıllık motorlu taşıtlar vergisi 1140 TL iken, Mercedes CLC 160 için yıllık motorlu taşıtlar vergisi 648 TL Ancak belirtelim ki CLC, E Coupe kadar yolda dikkat çekici bir otomobil değil Test aracı izlenimlerimize gelirsek, E Serisinin kaslı duruşu, çerçevesiz camları ve B sütununun olmamasının verdiği derinlik ile dışarıdan akılda kalıcı bir izlenim veriyor Mercedes, E Coupe’nin kaliteli iç mekânını arka yolcuların sıkılmasına neden olacak şekilde kullansa da, her zaman ki gibi iyi bir iş çıkartmış Kullanımda her devirde gücünü belli eden araç gerçek zevkini trafiğe kapalı alanlarda gerçekleştirebiliyor İstanbul trafiğinin azizliğine uğrayıp böyle bir araçla saatte 10 Km gidememekte ayrı bir deneyimdi































()

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.