![]() |
Karda Ve Buzda Guvenli Surus Teknikleri |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Karda Ve Buzda Guvenli Surus TeknikleriBuzda çivili lastik dışında tutunma olanaksızdır ![]() ![]() Ø Kara buz yada cam buz suyun donmasıyla oluşur ve önceden gözle görülmesi olanaksızdır ![]() Ø Hava sıcaklığının 3 derecenin altına düştüğü andan itibaren yoldaki tüm ıslaklıkları buz olarak düşünmek gerekir ![]() Ø Yavaşlama mutlaka kuru olan yol kesimlerinde başlamalıdır ![]() Ø Aracınızdaki fren sistemini mutlaka öğrenmelisiniz ![]() Ø ABS fren sistemi olan bir araçta fren ve debriyaja sonuna kadar basılmalı ve durma sağlanıncaya kadar fren basıncı azaltılmamalıdır ![]() Ø ABS, fren sistemi olmayan otolarda fren sırasında mutlaka debriyaja basılmalı ve sert fren sonunda kilitlenen tekerleklerin kendi ekseni etrafında dönebilmesi için derhal fren basıncı azaltılmalıdır ![]() Ø Buzlanmanın olabileceği yerlerde öndeki aracı en az 4 sn mesafeden takip ediniz ![]() Ø Buzda ve karda bütün hareketler yumuşatılmalıdır ![]() Ø Direksiyon sert ve ani çevrilmemelidir ![]() Ø Debriyajdan ayak sert çekilmemelidir ![]() Ø Vites küçültmelerinden mümkün olduğunca kaçınılmalıdır ![]() Ø ABS fren sistemi olmayan otolarda frene sert basılmışsa derhal basınç azaltılmalıdır ![]() Ø Gereğinden fazla gaza basılmış ve otomobilin ön veya arka tekerlekleri patinaj çekmeye başlamış ise derhal debriyaja basılmalıdır ![]() Ø Otomobil eğer ön taraftan virajın dışına savruluyorsa, debriyaja basılmalı yada ayak derhal gazdan çekilerek direksiyon yumuşatılmalıdır ![]() Ø Otomobilin eğer arkası virajın dışına savruluyorsa derhal debriyaja basılmalı yada ayak gazdan çekilerek direksiyon gitmek istenilen yöne çevrilmelidir ![]() Ø Vites küçültme sırasında oluşan ani kompresyon çekiş olan tekerleklerin kilitlenmesini sağlar, böyle bir durumda derhal debriyaja basılarak oluşan kompresyon önlenmelidir ![]() Ø Silecek suyunu sık kullanın eğer silecek suyu donmuşsa yoldaki suda donmuştur ![]() ![]() Ø Arkadaki araçların takip mesafelerini mutlaka kontrol ediniz , eğer sizi yakın takip eden varsa mutlaka yol veriniz ![]() Ø Dikiz aynalarına bakma süresini 5 sn üzerine çıkarmayınız ![]() Ø 3 şeritli yollarda daima orta şeridi kullanınız ![]() Ø Bulunduğunuz yerden 15 sn sonra olacağınız yerdeki tehlike yaratabilecek her şeyi görmeye çalışınız ![]() Ø Kaygan yollarda lastiklerin tutunması azalacağı için direksiyon yumuşar bu durumda sert direksiyon hareketleri yapmayınız ![]() Ø Göstergedeki buzlanma uyarısını mutlaka dikkate alınız ![]() Ø Tepe üstleri, köprüler, viyadükler, rüzgar alan yol kesimleri, güneş görmeyen yol kesimleri daha çabuk buzlanır, buralara yaklaşırken hızınızı mutlaka azaltınız ![]() Ø Tüm dikkatinizi yaptığınız işe veriniz ve dikkatinizi dağıtacak hiçbir şeye müsaade etmeyiniz ![]() Ø Otomobilinize gereğinden fazla ve dengesiz yükleme yapmayınız ![]() Ø İleride bir tehlike hissettiğinizde dörtlü ikazları yakarak arkadan gelen araçları zamanında uyarınız ![]() Ø Yokuş aşağı inişlerde aracın hızını artırmamak hızınıza uygun en küçük vitesle inmeye çalışınız, hızlandıktan sonra yapacağınız ani vites küçültme sorun yaratacaktır ![]() Ø Otomobilinizin kış bakımları mutlaka yaptırılmış olmalıdır ![]() Ø Akü, havalandırma, lastik, fren ve antifriz kontrolleri yapılmış olmalıdır ![]() Ø Otomobilinizde çekme halatı, kış lastikleri olsa bile zincir mutlaka bulundurulmalıdır ![]() Ø Otomobilinizde sizi soğuktan koruyacak bir şeyler mutlaka bulundurulmalıdır ![]() Ø Yolda kalma durumunda otomobilinizde size enerji verecek yiyecekler bulundurulması gerektiği hatırlanmalıdır ![]() Ø Uzun süre beklemelerde akünün boşalabileceği düşünülerek el feneri otomobilde mutlaka olmalıdır ![]() Ø Buz çözücü çamların ve kapı kilitlerinin buzunu çözeceği için mutlaka otoda bulundurulmalıdır ![]() Ø Yukarıda bahsettiğimiz uyarıları dikkate almanız olumsuz hava ve yol koşullarında yapacağınız sürüşü daha güvenli hale getirecektir ![]() Ø Unutulmaması gereken en önemli şey; ne kadar teknik bilgi yada beceri sahibi olursanız olun fizik kurallarının el verdiği ölçüde bir şeyler yapabileceğinizdir ![]() Ø Buz yada kar üzerinde kahramanlık yapılamayacağını hatırlatır ![]() ![]() *Alıntıdır ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Karda Ve Buzda Guvenli Surus Teknikleri |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Karda Ve Buzda Guvenli Surus TeknikleriKardan buzdan geçtim ben artık, normal yolda bile araba kullanmayı,durdurmayı beceremeyenler var her tarafta ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|