![]() |
Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1 |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1Erkekliğin birinci kuralı otomobil sürmek diyorsanız iyi sürücü olmanın püf noktalarına dikkat! Araba sürmedeki yetenekleri tüm erkekler için bir gurur kaynağıdır ![]() ![]() ![]() İşin sırrı teknikte gizli Sokakta araba kullanmak, trafiğe kapalı bir pistte tur atmanın verdiği neşe ve heyecanı hiç bir zaman veremese de pistte kullanılan bazı teknik ve beceriler yine de uygulanabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Konuyu önemsemek İlk olarak yapmanız gereken araba sürmekle hiç ilgisi olmayan şeylerdir; bunlar golf oynamak gibi rekabeti gerektiren herhangi bir aktiviteye ait zihinsel olarak gelişen hareketlerdir ![]() ![]() ![]() İyi araba kullanmanın anahtarları konsantrasyon, pürüzsüz ve hızlı hareketler ve tutarlılıktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grand Prix efsanelerinden ipuçları Gitmek istediğiniz yere doğruca bakmayı ve gelişi güzel fren yapmamayı öğrenin ![]() ![]() ![]() Bunu öğrenmek biraz zaman alır (aslında kendinize bunu yapmak için zorlamayı hatırlamak zaman alacaktır) fakat sizi daha tutarlı biri haline getirmesiyle karşılığını vermektedir ![]() ![]() ![]() Gözler buna sahip Basitçe gözlerinizin şu anda yaptığınız noktadan her zaman bir adım önde olması gerekir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Konsantrasyon araba kullanırken kararlılıkla el ele giden kritik bir öneme sahiptir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Herbert Jimmy’nin konsantrasyonu hakkındaki görüşleri: “Konsantrasyon çok önemlidir çünkü çok uzun bir süreboyunca düz bir hat üzerinde tam gaz gidiyorsunuz ![]() ![]() ![]() Jim Clark bu görüşe şöyle katılıyor: “Motor yarışlarındaki en büyük şeylerden birisi konsantrasyondur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yerinizi alın Oturma şekliniz sürüşünüzdeki bir diğer önemli faktördür ![]() ![]() ![]() Dennis Lee, PCA/CWR sürücüsü Ed Chairperson şu tavsiyede bulunuyor: 1 ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() ![]() Saat kaç? Bundan sonra kendinizi direksiyonu saat 3 ve saat 9 pozisyonunda tutacak şekilde programlayın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ayna ayna… Yolcu koltuğunda bulunduğum sırada 20 dakika araba sürdükten sonra dikiz aynalarından bir şey göremediğinin farkına varan kişilerle kaç defa karşılaştığıma hala inanamıyorum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aynalar araba gövdesinin arkasındaki her şeyi göstermelidir ![]() ![]() ![]() Bir profesyonel gibi sür Yukarıda belirtilen elementler olmadan sürüş yeteneğiniz ne kadar yüksek olursa olsun performansınızı yükseltemezsiniz ![]() ![]() Lex Gren |
![]() |
![]() |
![]() |
Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1 |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 1Nasıl daha iyi bir sürücü olunurun 2 ![]() ![]() ![]() ![]() 1 ![]() ![]() ![]() Fren yapma Sürücülük yaparken en çok gözden kaçan unsur fren yapmadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yanlış fren Son saniyeye kadar gaza bastıktan sonra birden iki ayakla çılgınca frene basarak arabanın yavaşlamasını sağlamaktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tekerlek dinamikleri ile ilgili olarak söz edilmesi gereken bir konu vardır: Fren yapıldığında ağırlık öne doğru artarken tekerleklerin yer ile temas eden noktalarını ön kısımda arttırıp ön tekerleğin çekim kuvvetini yükseltir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yeni arabaların tümünde bulunan ABS fren sistemine sahipseniz fren pedalın titrediğini ya da belirli bir ritimle hareket ettiğini hissedebilirsiniz ![]() ![]() ![]() ![]() Arabanızı yavaşlatmak için vites küçültmeyin ![]() ![]() ![]() ![]() Acemi sürücülerin yaptığı en büyük hata viraja çok hızlı giriş yapıp hızı azaltmaya çok geç başlamalarıdır ![]() ![]() ![]() Öncelikli olarak fren yapmaya ya da hızı arttırmaya başlamak ikisini birbirine karıştırarak hareket etmekten daha iyidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Virajı almak Yol üzerinde, tüm arabaların eşit özelliklere sahip olduğunu varsayarsak, viraj alış şekli bir erkeği delikanlıdan ayıran özelliktir ![]() ![]() ![]() Yeniden tekrar etmekte fayda var, virajı mümkün olduğu kadar hızlı bir şekilde dönmek ana amaç olmalıdır, gülünç bir hızla viraja girmek değil ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vites değiştirme Bir diğer önemli unsur da vites değiştirmedir ![]() ![]() ![]() Vitesinizi zorlayarak arttırmaya çalışmaya gerek yoktur ![]() ![]() ![]() ![]() Elinizin vites kolunun tam üzerindeki topuzu kavrıyor olmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sürüş yetenekleri Gaz, fren yapma, vites değiştirme hakkında verdiğimiz bu ipuçlarının sizin temel sürüş yeteneğinize bir profesyonel gibi yardım etmesi gerekir ![]() ![]() ![]() Lex Gren |
![]() |
![]() |
|