![]() |
Otomobil Ve Kuş Pisliği |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Otomobil Ve Kuş PisliğiOtomobilinizin Boyasına Konulan Kuş Pisliği Aracın Ömürü ve Kalitesini Zarar Verebiliyor ![]() ![]() Otomotiv sektörü her geçen gün artan bir ivmeyle gelişimini sürdürüyor ![]() 10 yıl önce kullandığımız araçlar bile bugün satılanlarla karşılaştırıldıklarında teknolojik açıdan oldukça zayıf kalıyorlar ![]() tüketiciler daha fazlasını talep ediyor, üreticiler de bu talebi karşılayıp pazar paylarını arttırmak için birbirleriyle yarışıyor ![]() ısıtma veya gömülü navigasyon sistemi istiyor ![]() ![]() Yakıt verimliliği arttı, dizel teknolojisi altın çağını yaşıyor, hibrid veya elektrikli araçlar sayesinde benzinden uzaklaştık, neredeyse her araçta bir multimedya sistemi var, arabaya bindiğinizde tek tuşa basarak kendi koltuk ve ayna ayarlarınızı geri getirebiliyorsunuz, elektronik kontrol sistemleri sayesinde artık arabayı yolda tutmak maharet gerektirmiyor, hatta kazayı sezen sistemler sürücüye ani manevralarda yardımcı oluyor ![]() ![]() ![]() ![]() Tüm bu gelişmelere rağmen otomobil endüstrisinin çözemediği bir sorun var, ve maalesef bu konuda hiçbir ciddi gelişme kaydedilemeyen tek sorunu kuş pislikleri ![]() Kuş pisliği arabaların dış yüzeylerinin en büyük düşmanıdır sayın okurlar ![]() yediklerini sindirdikten sonra da oldukları yerde boşaltım yapıyor ![]() boşaltım kanalları olmadığından bizim kuş pisliği dediğimiz şeyin içinde daha çok ürik asit kristalleri bulunuyor ![]() Bu ürik asit te (adı üstünde asit işte) otomobillerin boyalarını yakarak parlak ve düz yüzeyleri mat ve pürüzlü hale getiriyor ![]() hemen müdahale edilmezse büyük hasara sebep oluyor ![]() güneş altında yüksek sıcaklıklara eriştiğinden üzerine denk gelen pislikler kuruyor ve daha etkili oluyor ![]() Kötü görünüm de cabası tabii ki ![]() ya da lokal çözümlere (ıslak mendil) yönelmek gerekiyor ![]() yapmak bile işe yaramıyor ![]() otomotiv endüstrisinin kuş pisliğine dayanıklı bir boya geliştirememiş olması ise hayli düşündürücü sayın okurlar ![]() En kaliteli, en lüks araba bile bu konuda savunmasız ![]() sistemleri bu soruna geçici olarka çözüm olabiliyor, ancak dediğim gibi bu çözüm sadece geçici ![]() her yıl yenilemek gerekiyor ve yenilense bile bu korumalar yalnızca boyanın ürik asite dayanma süresini biraz arttırıyorlar, kalıcı ve gerçek bir koruma sağlayamıyorlar ![]() (taklacı güvercinler hariç) otomotiv endüstrisinin asite daha dayanıklı bir boya geliştirmesini beklemekten başka çaremiz yok ![]() |
![]() |
![]() |
|