Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > Serbest Forum

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
ala, doğru, ekberiyete, ismi, yada

İsm-İ Ala Yada Ekberiyete Doğru...

Eski 07-17-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İsm-İ Ala Yada Ekberiyete Doğru...



1-) Sebbihisme Rabbikel'A'la; Rabbinin en âlâ ismini tespih et (Esmâ'sıyla hakikatin olan Rabbinin âlâ oluşunu derûnundan yaşa)!

Rabbinin en ALA oluşunu tespih et yani yaşa !



ALA ismini namazda kullanıyoruz ALA ismi Esma-ül Hüsna da yok Aliy ismi varAla ismi Aliy den geliyor Ama daha üst bir anlamı var gibi sanki

ALA İsmini dillendirmeden önceki süreçlere bakalım ki ALA yı ne zaman söylüyoruz ve hissediyoruz anlamaya çalışalım

Namazın en başına, niyete dönelim

Hakikat ilmi ile tanışan kişi yani bizler bu ilmi duymakla namaza niyetlenmiş oluruz

Tüm hakikat ilmi Fatiha’ da özetlenmiştir aslında Namazı kılmaya yani hakikat yaşantısına niyetlendikten sonra Fatihayı OKU maya çalışırız Fatiha da Kur an’ ın özeti olduğuna göre Fatiha ‘ yı OKU yan sistemi idrak etmiştir

Kişi Fatiha ‘ yı farketti OKU du Bilincin bunu idrak etmesi sonrası yaşantısının ortaya çıkması gerekiyor değil mi !

Bunu kabul edişin ilk adımı varlığımızın Hakkın varlığı olduğunu kabul ediştir Beynimizden açığa çıkan manaların O’ nun manaları olduğuna iman ediş Yaşadıklarımızla da yavaş yavaş bunu farkediş Bunun namazda karşılığı Rukudur bence

Açığa çıkardığımız manalar yani kendi terkibimiz ve sınırlılığımızla açığa çıkardığımız O’ nun manaları Ama biz bu ilimle tanışana kadar bunu bilmiyorduk Kendimizi sınırlı bir varlık sanıyorduk Kapasitemizin farkında değildik Başardıklarımızla, açığa çıkardıklarımızla kendimizi kayıtladık , kimlik verdik Geçmişi geleceğe projekte ettik

Bize dediler ki ; Aslında sende açığa çıkan bu manalar O‘ nun manaları ve sonsuz sınırsız Buna iman et ve açığa çıkar

Bu ilmin bizde oturmaya başlamasıyla ve imanla birlikte benliğimiz zayıflamaya başlar Adeta O’ nun önünde eğiliriz Hayatımıza , yaşadıklarımıza başka bir gözle bakmaya, başardıklarımızı kendimize değil O’ na mal etmeye başlarız

Benliğin zayıflamaya başlaması , üst frekansa doğru ilim ve ibadetle programlanma, açığa çıkardığımız manaları güçlendirir O zamana kadar yapamadıklarımızı yapmaya başlarız Evren lehimize çalışmaya başlar Rabbimizin , yani açığa çıkardığımız manaların aslında ne kadar sınırsız olabileceğini hissetmeye başlarız İşte bunu her hissedişte Subhane Rabbiyel Azim deriz
( EL AZİYM; Açığa çıkmış Esmâ özelliği olan hiçbir birimin, azametini kavrayamayacağı muhteşem büyüklük )


Bu farkediş bizi daha da üst frekanslara taşır ve öyle bir an gelirki, bütün kayıtlarımız, benliğimizi oluşturan zincirlerimiz çözülür ve bizde hakikatin tüm kudreti açığa çıkar

Orjin BEN ‘ in en üst frekansı devrededir Aliy ismi ile yaşam başlar (EL ALÎY Yüce Varlıkları Hakikat noktasından seyreden!)

Kişi noktadan , açığa çıkardığı manalarını seyre başlar

Artık yaptığı hiçbirşeye ben yaptım demez Diyemez İçinden gelen isteklerin kaynağını, yaptıklarını yaptıranı bilir

Karşısına evrenin çıkardıklarını seyreder ve itirazsız cevap verir Adeta o ana kadar sağlamlaştırdığı frekans grupları çözülmüş evrene karışmıştır Kaynağından fışkıran suların önündeki setler yıkılmış, okyanusa doğru akmaya başlamıştır Bazen kaynak olur okyanusu seyreder, bazen su olur okyanusa akar

Ama bilir artık yaptıkları ya da yapmadıkları kendi kontrolünde yani o ana kadar ben dediği sahte benliğin kontrolünde değildir BEN dediği açığa çıkar, Evren de BEN dir, kendi bedeni de BEN dir Kendinden kendine bir yaşam başlar

Namazın secdesi gerçekleşmiştir Ve kişi secdenin ardından da Allahu EKBER der

Artık bu yaşam Subhane Rabbiyel Ala yaşamıdır düşünceme göre

Sonuçta diyor ki ayet tabii yine düşünceme göre ,,

SEN sonsuz ve sınırsız bir varlıksın Açığa çıkardıklarınla kayıtlı değilsin Sınırsız potansiyelsin Tespih et ! Yaşa ! Çünkü zaten bunu her an ortaya koyansın

Yeter ki farket !

2-) Elleziy haleka fesevva; O ki, (bedeni) yarattı da düzenledi

A’la ismini yaşayan, bunu farkeden kişi kendi bedenini, kendi beynini, kendi manalarını kendi oluşturduğunu bilir Edinilmiş benliği ve bedenimizi ortaya çıkaran mutlak BEN dir ki, BEN diyen zaten bunun farkındadır artık Kendiyle barışır, kendini yarattığını seyretmeye başlar

3-) Velleziy kaddere feheda; O ki, takdir etti de hidâyet etti (kemâlâtını izhar için kılavuzladı)

Her birim kendindenki manaları açığa çıkarmak, kemalatını tamamlamak üzere programlanmıştır BEN diyen yapı artık kendi bedenini bilinçli olarak programlayabilir Zaten en üst frekans tüm kudreti ile açığa çıkmaktadır Tüm varlığı kendinden kendine secde halindedir Kendine hidayet eden de kendisi olur

4-) Velleziy ahrecelmer'a; O ki, mer'ayı (bedenlerin yararlanacağı ortamı) oluşturdu!

Bedenlerin yararlanacağı ortamı oluşturan da bedeni oluşturan da kendisidir Hayvansal boyut dediğimiz alt frekans boyutunun çıkış mahali de O’ dur EN üst frekanstan çıkan manalar alt frekansa doğru gruplanır ve evreni, evrenimizi oluşturur Şuur boyutu da, hayvansal boyut dediğimiz de kendisidir Her frekans, evrenin oluşması , sistemin devamı yani kendini her manasıyla tanıması için gereklidir Frekansların iyi ya da kötü olarak tanımlanması birbirine göre ! dir

Alt frekans, kendimizi onunla kayıtlarsak hayvani boyut adını alır Kendini noktada bulan kişi için alt frekans oyun eğlencedir artık


5-) Fece'alehu ğusaen ahva; (Sonunda da) onu simsiyah çer-çöp (toprağa atılacak ceset) kıldı

BEN açığa çıktığında tüm kayıtlar zayıflar, o ana kadar önemli olan herşey önemini bir anda yitirir Şuurun sonsuzluğu, sonsuz gücünün yanında, işinde , evinde başardıklarının, düşündüklerinin, hayallerinin ne önemi kalır ki

Kişi hayatındaki herşeyden yüz çevirir Yaşar, hakkını verir ama bunlar zihinde, bilincinde yer işgal etmez Yarına taşınmaz Kendi başlarına varlıkları yoktur Zihine gelir giderler Bunların birbirinden bağımsız enstantaneler, o an beyin tarafından çözümlenmiş frekans grupları olduğunu bilir Bunları hikayeleştirenin, geçmiş ve gelecek yaratanın zihin olduğunu farkeder Gözlemci konumundaki kişi zihnine gelen düşüncelerden birşey inşaa etmez Her bir düşünce anlamını yitirirZihindeki her düşünce ve açığa çıkanlar çer çöptür artık

6-) Senukriüke fela tensa; Sana OKUtacağız da unutmayacaksın!

Kişide bir kere açığa çıkan geri alınmaz OKU nan unutulmaz Kişi bir kere secde halini gerçek anlamda yaşasa artık bilir o hali

Ancak hayat sürekli tekrar eden bir dairedir BEN her an bedenle açığa çıkar En alt frekansı da yaşar Daire her an tamamlanmalı açığa çıkan salt mana alt frekans gruplarına da dönüşmelidir Böyle anlarda kişi panik olur Hissettiği mutlak BEN i tekrar hissedemeyeceğini sanır Ama açığa çıkmıştır artık Daire tekrar tekrar tamamlanacak, kişi kendinde açığa çıkanı yeniden yaşayacak ve her seferinde kendini daha üst bir idrakte bulacaktır Hakikat hissedildikten sonra benlik tekrar devreye girse de geri dönüş yine mutlak BEN e olacaktır

7-) İlla maşaAllah* inneHu ya'lemulcehre ve ma yahfa; Allah'ın dilediği müstesna Muhakkak ki O, açığa çıkanı da bilir, gizleneni de

Bu daireler hakikat yaşantısı tam oturana, benlik tamamen yok olana kadar sürer Edinilmiş ben ortadan kalktığında zaten açığa çıkan için gizli saklı kalmaz O artık sistemi OKU r Onlar emindir artık

8-) Ve nüyessirüke lilyüsra; Biz sana en kolayı kolaylaştıracağız!

9-) Fezekkir in nefe'atizzikra; Eğer zikra (hatırlatma) fayda verirse, hatırlat!

10-) Seyezzekkerü men yahşa; Haşyet duyan hatırlayıp düşünecektir!

Kendimizi beden boyutunda hissettiğimiz anlarda ilmi devreye sokmalı, hangi tür düşünce ile hakikatimizi hatırlamak kolay geliyorsa ona sarılmalıyız Önemli olan yönelim ve istektir Kişiye kolay gelen daha da kolaylaşacaktır böylece

Bu yönelim bize sonsuz sınırsız varlığı, bu varlığın yanında bu bedenin, düşüncelerin, açığa çıkardığımız herşeyin hiç olduğunu düşündürtmelidir Kişi her seferinde yeniden haşyet duyacak ve acziyetini hissedecektir Böyle düşünebildiğimiz anlarda üst frekans gruplarımız tekrar devreye girecek, bizi yeniden üst frekans bakışına çekecektir


11-) Ve yetecennebühel'eşka; En şakî ise ondan kaçacaktır!

12-) Elleziy yaslennarelkübra; O (en şakî) ki, en büyük ateşe (Allah'tan ebedî uzak düşmüşlüğe) maruz kalır!
13-) Sümme la yemutü fiyha ve la yahya; Sonra orada ne ölür (kurtulur); ne de dirilir (hakikatin ilmiyle)!
14-) Kad efleha men tezekkâ; Arınıp saflaşan, gerçekten kurtulmuştur!

Ama bazen ilmimiz yetmez Ne kadar bu benim varlığım değil deseniz de egonun coşkusundan, azgınlığından kurtulamayız

En şaki yönlerimiz ilimle, farkındalıkla bastıramadığımız yönlerimiz ya da hallerimizdir

En şaki yani en alt frekansla kayıtlanmış yönlerimiz şuur devreye girdikçe , üst frekansta bakış arttıkça kendiliğinden zayıflayacaktır Kayıtlar beyinde bir kere oluştuktan sonra tam olarak silinmez En şaki olanlar kesinlikle alt frekans yaşamıdır ve üst frekans yaşamına uyumlanamazlar Ama zamanla zayıflarlar ve etkileri azalır Zahiren de kişiyi bu frekansa çeken ortamlar, çevre ve yaşam şekli kişiden uzaklaşır


15-) Ve zekeresme Rabbihi fesalla; Rabbinin ismini zikredip (hatırlayıp) bilfiil salât eden (yaşayan) kurtulmuştur

Hayatımızı dengede tutup, salatı her an yaşamak zorundayız Her an farkında olmalıyızHer an ruku ve secdede olabilmeli, ALA isminin hakikatini yaşamaya çalışmalıyız Bunu başaran kurtulmuştur diyor ayet

İlim ve farkındalık hayatımızda , ailemizi , işimizi ve çevremizi bu yönde dengeler Salatı yaşamayı dileyen ve zamanla bunu başaran bilinç hayatını da bunu yaşayabilecek şekilde düzenler Geçmişten gelen sağlam ve taşlaşmış kayıtlardan kurtulamıyorsa bunu besleyen durumları hayatından çıkarır

16-) Bel tü'sirunelhayateddünya; Fakat siz dünya hayatını (en aşağı yaşam düzeyini) tercih ediyorsunuz!

Zihnimizdeki kayıtlara, eşimize, ailemize, işimize her yöneliş, her önemseyiş dünya hayatını tercih etmektir

17-) Vel'ahıretü hayrun ve ebka; Hâlbuki Âhiret (kudret-bilinç boyutu) daha hayırlı ve daha kalıcıdır

Zihin kendi kayıtlarıyla yaşamaya devam etse de ,

Her an şuur boyutunda kalmaya çalışmak, dünya hayatının hangi konu olursa olsun, bir rüya, bir hayal olduğunu bilmek önemlidir

Bu açığa çıkmış herşey için geçerlidir Dünyada hiçbirşeyin , zihindeki hiçbir düşüncenin, hiçbir duygunun önemi yoktur Geçicidir Gelir ve giderler Gündeme geldikleri anda reddedilmelidir
Geçici ve sahte olan ancak böyle farkedilir ve bu farkedilmedikçe de gerçek açığa çıkmaz

18-) İnne hazâ lefissuhufil'ula; Muhakkak ki bu (bildirilen realite, ilim), ilk bilgilerde de (vardı)

19-) Suhufi İbrahiyme ve Musa; İbrahim'in ve Musa'nın bilgilerinde!

Bu hakikat ilmi ile ilk tanıştığımız anda da bize söylenen birşeydir Yani dünya hayatının sahteliği
Başta bunu anlayamasak da ötelesek de iman ederiz

Sonra ? Sonra ikan başlar Gerçekten algılarız rüyada olduğumuzu

Aliy ve ALA isimlerini yaşamak dileğiyle

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.