07-17-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Kalp Gözü Nedir? Bu Alanda Ayetel Kürsinin Açıklanması Ve Önemi
Kalp gözünün açılması olaylarının neden sonuç ilişkisini görebilmektir Hikmetini kavrayabilmektir Neyin nerden geldiğini ve nereye gideceğini anlayabilmektir Varlığı varlığında hissedebilmek eşyanın sırrını yaşayabilmektir Ve en önemlisi duygulardan hislerden ibaret olan evrensel dili algılayabilmektir V S 
Bu nasıl olur?
1000'lerce Ayetel Kürsi Okuyarak mı? Yoksa 10 000 lerce Zikir Çekerek mi? Şartlanmalara kayıtlı kalmış insana bunlar fayda verir mi?
Şöyle Ayetel Kürsi okuyorsun ama normal hayatta o ayetin manasına uyan davranış sergilemiyorsun neden? Çünkü sen daha okuduğun şeyin ne anlam ifade ettiğini bilmiyorsun ki? Sonuç ne oluyor Dilinle söylediğini kalbinle tastik etmemiş oluyorsun
Bu ise şöyle oluyor bir yandan İnandım diyorsun diğer yandan şirke gidyorsun Manasını okudum diyorsun ama düşünmüyorsun Ne kadar az düşünüyorsunuz diyor ayette
"Deki; Eğer duanız olmasa Rabbimin katında ne ehemmiyetiniz var "
(Furkan suresi 77 Ayet)
Görüldüğü gibi dua etmeyenin Allah katında ne (önemi) değeri var diyor?
Bu ayeti iyi anlamak gerek
Dua nedir? Dua ezberlenmiş kelimeleri papağan gibi tekrar etmek değildir Papağanada öğret iki kelime sana akşama kadar tekrarlasın var mı ona bir faydası yada sana?
Dua insanın içten gelerek tüm inancıyla yaratana yönelmesidir Dua inanmaktır kavrayabilmektir diliyle söylediğini kalbiyle tastik etmektir İnsan dua ederken anlar hisseder yaşar inanır duygularla oluşur buda telepati denilen evrensel dildir
Bir mazlumu düşünün içinde bulunduğu durumla öylesine dua eder ki o dua yerini bulur
Risale-i Nur'da, insanda çok özel bir hâl (latife) bulunduğu, insanın kim olursa olsun, o hâl diliyle yapacağı duala rın Yaratıcı tarafından yerine getirileceği anlatılır
İşte okuduğunuz ayetlerdede bu böyledir Sen La ilahe illallah dersin ama bunu kalbinde hissetmez bunu kendinde yaşayamazsan sadece dilinde olursa sana ne faydası var Bu şuna benzer son nefeste korkuyla iman eden gibidir İmanı isteyerek değil acı gerçeği gördüğünde duyduğu korkuyla kabul etmesidir İsteyerek içten iman edin yani Okuduğunuz ayetlerde dua'larınızda ki gibi inançlı emin tüm duygularınızı yoğunlaştırarak his ederek anlayarak okuyun
Şimdi anladınız mı bu ayetin tam olarak ne anlam ifade ettiğini
Gelelim Ayetel Kürsi'ye
Allah ki, O’ndan başka ilâh yoktur (O,) Hayy (hayâtı ezelî ve ebedî olan)dır, Kayyûm (bütün mevcûdât kendisiyle kaim olan)dır O’nu ne bir uyuklama, ne de bir uyku tutar Göklerde ne var, yerde ne varsa O’nundur İzni olmadan O’nun huzûrunda şu şefâat edecek olan kimdir? (Onların) önlerindekini ve arkalarındakini (geçmiş ve geleceklerini) bilir Hâlbuki (onlar ise) O’nun ilminden, dilediği kadarından başka bir şey kavrayamazlar Kürsî’si, gökleri ve yeri kaplamıştır; her ikisinin muhâfazası O’na ağır gelmez Ve O, Aliyy(pek yüce olan)dır, Azîm (pek büyük olan)dır
Anlamı bilmeyen kişi zaten kayıplarda ama biz anlamını okuyupta anlamayanlar için açıklayalım;
Allah ki, O’ndan başka ilâh yoktur Peki kaçımız bu ayete göre hareket ediyoruz Biz bu kelimeyle iman etmiş oluyoruz Bu kelime ile bütün şartlanmaları aşmış oluyoruz Kendimizi yenileme anına giriyoruz İman (inanç) bu kelimeyle başlar sonra Allah'ı tanıyarak onu okuyarak okuduğumuza inanarak güvenerek devam eder ve iman artar Buna örnek Hz İbrahim vardır İnancı öyle sağlamdı ki Allah ateşe serin ol emrini verdi
(O,) Hayy (hayâtı ezelî ve ebedî olan)dır, Kayyûm (bütün mevcûdât kendisiyle kaim olan)dır Peki bu ayeti kaçımız hayatımızda yaşıyoruz Sonsuz yaşam sahibi olan Allah'ın varlığıyla varsak nasıl insan ölüp yok olacağını düşünür ki yada nasıl birşeye ihtiyacı olduğunda başkasından ister yada kendisine birşey geldiğinde başkasından olduğunu düşünebilir Yada varlığı Allah'tan gayrı görebilir ki istediği zaman onun istemediği birşeyi isteyebileceğini düşünebilir ki? Ne yani şimdi biz ne istersek Allah mı dilemiş oluyor Şöyle Allah'ın haram ve yasak kıldığı şeyleri insan yapıyor Allah'ın yasak kıldığını insan nasıl yapabilir insan kendi yaptığını sanar Niyetinde  Ama o öyle değildir Sizler Allah'ı beyninizde öyle algılamışssınız ki Allah'in varlığını kabul ediyor ama kendinizi ondan ayrı sayıyor yine onu ötede bir tanrı yerine koyuyorsunuz Olmuyor olmuyor  Ancak niyetlerinizde öyle oluyor Nazarı düşünün kişi başkasına nazar attığında karşıdaki insan rahatsızlanıyor değil mi bunu Allah'dan habersiz mi yapıyor yada izni olmadan elbette hayır Önemli olan herşeyde senin niyetindir  Senin niyetlerinden başka neyin var ki bir düşün? İyilik yaparken iyi niyetin kalır kötülük yaparken kötü niyetin Yanında niyetlerinden kazandığın gelir Dünyadan sana başka ne gelir ki? İşte bu iki kelimenin manasını yaşamak benliğini varlıktan gayrı görmemek onunla var olduğunu bilmektir Bu şirk değildir Asıl bu imandır inançtır Buna iman eden her işi zaten Allah için yapar Allah'ta iyiliği emreder
Hızır A S kıssasını hatırlayın Çocuğu öldürdüğünde Allah'ı tam olarak bilmeyen yeterli ilme sahip olmayan kişi hemen onu suçladı ama kalp gözü açık olan ilerde ne olacağını bildiği için o durumu Allah için yaptı yetersiz ilim olan kişi için bu durum günah ebedi cehennemlik ama bilen için Allah içindir Öz niyeti tamamen iyiliktir
O yüzden bir insanı öldürdüğünde eğer o insanın ilerde ne olacağını bilmiyor ve kimlere ne faydası olacağını bilmiyor isen bütün insanlığı öldürmüş gibi olursun Yada tam tersi bir insanı kurtarırsan bütün insanlığı kurtarmış gibi olursun Bize ilim gerek
İnancımızı Artırmaya devam ediyoruz
O’nu ne bir uyuklama, ne de bir uyku tutar İnsan bu ayeti ne kadar yaşıyor düşünün üsteki iki ayeti kabul eden insan bir an nefsine kapılırsa ne olur Allah'tan gayrını düşünür Gaflete bürünür Ama ne diyor ayette ONU ne bir uyuklama nede bir uyku tutar Buna örnek şu olur şöyle düşünün bilincinizde Allah var size bir tehlike yaklaştığında bir an olsun nefsinize yenik düşüp o varlığın size zarar vereceğini ama onu Allah'ın engelleyebileceğinden şüpheye düşmektir Yani o varlığın Allah'ın izni bilgisi dışında size yaklaşabileceğini zarar verebileceğini sizden habersiz olduğunu düşünmenizdir
Göklerde ne var, yerde ne varsa O’nundur İnsan şu zamanda yine benliğe kapılır bu benim şu senin der Senin neyin var ki? Yada karşındaki insanın neyi var ki sen ona imreniyorsun Var diyerek yine ilk iki ayetin manası dışına çıkıyorsun Benim var diyebileceğin neyin var bir düşün? Ameller bile iman olmadan fayda vermezken benim iman'ım var diyen nice alimler imansız göç etmişken sen benim neyim var diyebilirsin ki?
Devam edelim  
İzni olmadan O’nun huzûrunda şu şefâat edecek olan kimdir? Düşünün biri size bir konu hakkında yardım etmek istiyor siz bunu kabul etmedikçe o kişi size yardım edebilir mi? İman'ı düşünün siz onu istemedikçe sizde olur mu? Bu ayet aslında daha çok şeyi açıklıyor Herşeyin Biiznillah olduğunu açıklıyor Kaçımız bu ayete göre yaşıyoruz inancımız bu yönde?
(Onların) önlerindekini ve arkalarındakini (geçmiş ve geleceklerini) bilir Allah'in herşeyi bildiğini geçmişte ne yaşandığını gelecekte ne yaşancağını buna var olan bütün bilgiler(ilim) dahil bildiğini belirtiyor Kaçımız bu bilinc içinde yaşayıp iman'ımızı artırıyoruz?
Ve diyor ki?
Hâlbuki (onlar ise) O’nun ilminden, dilediği kadarından başka bir şey kavrayamazlar Hemen ardından uyarıyor onun dilediği kadarından fazlasını anlayamazlar Hangimiz dua'larımızda içtenlikle İlim Anlayış İman Nur ve Yakınlık diliyoruz Herşeyin dilememizle olacağının farkındalığını yaşayıp bu inanç üstünde sağlamlaşıyoruz 
Kürsî’si, gökleri ve yeri kaplamıştır; her ikisinin muhâfazası O’na ağır gelmez Burdada varlığında olanları koruyu gözetmenin ve istenilen hiçbirşeyin ona zor gelmeyeceğini yani herşeyin ona kolay olduğunu vurguluyor üsteki ayetle birleştirince herşeyin onda ne kadar sonsuz olduğunu vurguluyor bunu anlayabiliyor musunuz peki?
Ve O, Aliyy(pek yüce olan)dır, Azîm (pek büyük olan)dır Burdada onun üstündede bir varlık kabul edilemiyeceği gerçeği açıklanıp ayet tamamlanıyor
Kalp gözünü açmayı sadece kelimelerle olacağını düşünenler artık bir daha düşünürler sanırım Kuran OKU Allah'i tanı ki İman'nın İlmin tamam olup yerini bulsun  Konu Beşer kavramında olduğu için çelişkili gibi görünebilir ama öyle değildir
Ne kadar anlatırsan anlat anlattıkların karşındakinin anladığı kadardır
La ilahe illalah manasında oku
Selametle 
|
|
|