![]() |
Tüketim Psikolojisi Ve Marka Bağımlılığı... |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Tüketim Psikolojisi Ve Marka Bağımlılığı...Modern hayat gelişmenin ve ilerlemenin çağı olduğu kadar aynı zamanda bütün bunların bedellerinin yabancılaşma, bastırma ve inkarla ödendiği bir yaşam biçimi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Marka Bağımlılığı Nedir? Bireylerin tüketim davranışı ve bu esnadaki seçimleri olarak “takıntılı biçimde marka kullanımı” günümüz insanının kendine ve hayatına değer kazandırma çabası olarak tanımlanabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ailelerin Tutumları Marka Bağımlılığına Yol Açabilir İnsan yaşamında, doğumdan önce başlayan ve hayatın sonuna kadar etkisini sürdüren bir kurum olarak aile, fizyolojik olduğu kadar ekonomik, kültürel ve toplumsal yönleriyle de kişinin ruhsal gelişimini, davranışlarını biçimlendirip yönlendirir ![]() Ailelerin demokratik veya otoriter tutumları, kişilerin küçük yaşta marka ürünleri tercih etmelerine ortam yaratır ![]() ![]() Bu şekilde çatışmalar içinde büyüyen çocuklar, kültürel ve sosyal eksikliklerini gidermek adına belli marka ürünleri tercih edebilirler ve bu şekilde toplum üzerinde baskın olmaya çalışırlar ![]() Çocuklar ergenlik döneminden itibaren kendilerini topluma ve çevreye, kabul ettirmeye çalışırlar ![]() ![]() ![]() Çevre ve Reklamlar Kişi Üzerinde Psikolojik Baskı Oluşturabilir Kişiler kendi isteklerini göz ardı ederek çevreden edindikleri bilgi çerçevesinde kararlarını verebilirler ![]() Markaların satış kotalarını artırmak adına yaptıkları reklamlar, kişileri yönlendirir ![]() ![]() ![]() ![]() Buradaki amaç hem o çevrede etken olabilmek ve gelişen dünyaya ayak uydurmaya çalışmaktır ![]() Seçme Özgürlüğünü Kullanan Bireyler Yetiştirin Aile daha çocukluk çağından başlayarak karşısındaki bireye değer verip saygı göstermelidir ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|