![]() |
Epistemik İhtiyaç... |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Epistemik İhtiyaç...Epistemik veya bilişsel ihtiyaçlar (need for cognitiori), kişilerin çeşitli sorunlar veya durumlar konusunda bilgiyle (veri, enformasyon) ilişki eğilimlerini ifade etmektedir ![]() ![]() ![]() Bu oluşumda enformasyon etkenleri yanı sıra epistemik ihtiyaçlar da etkilidir ![]() ![]() ![]() Kruglanski'ye göre bu konudaki eğilimler birbirini dikey olarak kesen iki boyutta şematize edilebilir ![]() ![]() ![]() Bu çerçevede bireylerde iki tip ihtiyaç ayırdedilebilir ![]() ![]() ![]() ![]() İkincisi, özgül kapatma ihtiyacıdır ve bireyin, kendi sorunları konusunda özgül cevap bulma ihtiyacına tekabül eder ![]() ![]() ![]() Örneğin ağır bir hastalığa yakalanma olasılığı yüksek olan kişiler, bazen bu hastalığın teşhisini sağlayacak muayeneden kaçınmakta ve 'kendilerinin hasta olamayacaklarını' düşünmelerini sağlayacak işaretler, kanıtlar aramaktadırlar ![]() ![]() Estetik Kişi- Sanat psikolojisi çerçevesinde yapılan çalışmalarda ortaya atılan estetik kişi kavramı, sanatsal etkinliklere doğrudan veya dolaylı olarak katılan ve belirli bir estetik duyarlılığa sahip kişilere göndermektedir ![]() ![]() ![]() Daha somut bir deyişle, seyirci, dinleyici, aktif amatör olarak, doğal veya insani çevre dahil (örneğin mimarlık) çeşitli sanat biçimlerinden tat alan, uzman olmadan bu sanatları incelemeye, onlar hakkında bilgi sahibi olmaya çalışan kişiler söz konusudur ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Epistemik İhtiyaç... |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Epistemik İhtiyaç...Daha somut bir deyişle, seyirci, dinleyici, aktif amatör olarak, doğal veya insani çevre dahil (örneğin mimarlık) çeşitli sanat biçimlerinden tat alan, uzman olmadan bu sanatları incelemeye, onlar hakkında bilgi sahibi olmaya çalışan kişiler söz konusudur ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|