![]() |
Öss Paragraf Soruları... |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Öss Paragraf Soruları...1 ![]() İslamiyet'in kabulünden önce Türklerin, başka hiçbir toplumun etkisinde kalmamış bir dilleri ve edebiyatları vardı ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçanın konusu aşağıdakilerden hangisidir? A) Türk dilinin en eski ürünleri B) Eski Türk şiirinin özellikleri C) Eski Türklerde edebiyat D) Edebiyat ve dinsel törenler E) Türk toplumunda şairlerin yeri 2 ![]() Okuduğumuz romanlar, öyküler, şiirler; seyrettiğimiz oyunlar, filmler; dinlediğimiz müzik parçalan bizi bireysellikten kurtarıp başka insanların yaşayışları ile bütünleştiriyor ![]() ![]() ![]() Bu sözler, aşağıdaki sorulardan hangisine karşılık olarak söylenmiş olabilir? A) Neden eğlenmek, oyalanmak, hoşça vakit geçirmek isteriz? B) Neden kitap okur, oyun seyreder, müzik dinleriz? C) İnsanlar, başkalarının düşüncelerini, yaşamlarını neden merak ederler? D) İnsanlar neden kendi yaşamlarından uzaklaşmak isterler? E) Okuduğumuz romanlarda, izlediğimiz oyunlarda niçin kendimizi ararız? 3 ![]() Çeviriye, yazarlığa hazırlık olsun diye başladım ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçaya göre, çeviride başarılı olmanın koşullarından biri aşağıdakilerden hangisidir? A) Yazma denemeleri yapma B) Çeviride sınırlamadan kaçınma C) Tıpatıp çevirinin sakıncasını bilme D) Türkçenin inceliklerini tanıma E) Uzun bir hazırlık dönemi yaşama 4 ![]() İlk hikâyemle dört yüz hikayeci arasından birinci seçilmek bana büyük bir sorumluluk yüklemişti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçadan aşağıdaki yargıların hangisine varılabilir? A) Yarışmalar yazarların tutumunu olumsuz yönde etkiler ![]() B) Her yazarın, ulaşabileceği belli bir başarı düzeyi vardır ![]() C) Yazarın başarısı, içinde bulunduğu ortama bağlıdır ![]() D) Kendisini aşmak, kusursuzu aramak isteği sanatçının verimini azaltır ![]() E) Kendisini hep başkalarıyla karşılaştıran bir yazar umutsuzluğa düşer ![]() 5 ![]() Kuşkusuz, biçimsel özellikleri bakımından Yaşar Kemal'in romanları epope değildir ![]() ![]() Bu parçada, Yaşar Kemal'in yapıtları hangi nedenle epopeye benzetilmektedir? A) Toplumun, kendi dışındaki güçlere karşı koymasını anlatması B) İnsanın kendisi ile savaşımını konu alması C) Doğanın anlatımına ağırlık vermesi D) İnsanların birbirleriyle çatışmasına yer vermesi E) Toplumsal olayları anlatması 6 ![]() "Dünya Öykücüleri" adını taşıyan bu dizi, dünya çapında üne sahip öykücülerin eserlerinden oluşuyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aşağıdakilerden hangisi parçada sözü edilen dizide yer alan kitapların bir özelliği değildir? A) Yapıtla ilgili eleştirilere yer verme B) Yaratıcısı hakkında bilgiler verme C) Yapıtın asıl metnini içerme D) Fazla uzun olmama E) Çok tanınmış sanatçıların ürünlerini içerme 7 ![]() Ödül, her şeyden önce, yaptığınız işin onaylandığını hissettiriyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu sözler aşağıdaki sorulardan hangisine karşılık söylenmiş olabilir? A) Sizce ödülün işlevleri nelerdir? B) Ödül almak için ne yapmak gerekir? C) Her yıl bir ödül almayı nasıl başardınız? D) Sizce sanatçının tek amacı ödül kazanmak mıdır? E) Ödül almak mı yoksa alınan ödülün sorumluluğunu taşımak mı daha zordur? 8 ![]() Elbette düş kırıklıkları da yaşadım ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu sözler aşağıdaki sorulardan hangisine karşılık olabilir? A) Kişisel sorunlarınızı öne çıkarmamak için mi bunlara günlüklerinizde değinmediniz? B) Günlüklerinizin yaşamınızla sıkı sıkıya bağlantılı olmadığı doğru mu? C) Günlüklerinizde acılara, kırgınlıklara ve incinmelere yer vermeyisiniz, bunları hiç tatmamış olmanızdan mı kaynaklanıyor? D) Yaşadıklarınızı günlüklerinizde olduğu gibi yansıtsaydınız, yazdıklarınız, okur üzerinde nasıl bir etki uyandırırdı? E) Günlüklerinizin eksik olması sizi rahatsız ediyor mu? 9 ![]() Millî edebiyat akımının başlattığı hareketlerden biri de bize özgü masalları, destanları, halk hikâyelerini yeniden canlandırma ve değerlendirme çabası olmuştur ![]() ![]() ![]() Bu parçada Millî edebiyat akımının hangi özelliği vurgulanmaktadır? A) Konuşma diline yönelme B) Halkın hoşlanacağı konuları seçme C) Gülünç olaylara yer verme D) Kendi kaynaklarımızdan yararlanma E) Nesir çalışmalarına ağırlık verme 10 ![]() (I) Göz alabildiğine uzayıp giden tarlalar su içindeydi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangilerinde ayrıntılar, birden çok duyu organı aracılığıyla seçilebilir? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 11 ![]() Seyircilerin hepsi, kulak kesilip kendini oyuna veremiyordu ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada, sözü edilen oyunla ilgili olarak neden yakınılmaktadır? A) İzleyicilerin izleme biçiminden B) Konunun ilginç olmayışından C) Eğlendirici yanının bulunmayışından D) İzleyicinin düzeyine uygun olmayışından E) İzleyicilerin farklı çevrelerden gelişinden 12 ![]() Bu soru, birçok yazara sorulmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu sözler aşağıdaki sorulardan hangisine karşılık söylenmiş olabilir? A) Yapıtlarınızla ilgili tepkilerine göre, okurlarınızı nasıl değerlendiriyorsunuz? B) Niçin kendinizi okurun beklentilerine bağımlı hissediyorsunuz? C) Okurlarınızın, "sizin gibi düşünenlerden oluştuğu" görüşüne nasıl vardınız? D) Okurlarınızın görüşlerini değerlendirmeyi doğru buluyor musunuz? E) Yapıtlarınızı oluştururken hangi tür okuru hedefliyorsunuz? 13 ![]() Tanzimat edebiyatı sanatçılarının ne yaptıklarından çok, ne yapmak istedikleri önemlidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçanın bütününde Tanzimat edebiyat sanatçıları hangi açıdan eleştirilmektedir? A) Halkı gereği gibi tanımamaları B) Düşünceleri ile eylemlerinin birbirini tutmaması C) Eski anlatım biçimlerini sürdürmeleri D) Belirli konu kalıplarının dışına çıkmamaları E) Divan edebiyatına tutkun olmaları 14 ![]() Soyut şiiri, ne kapalılıkla ne de anlamsız olmakla nitelendirebiliriz ![]() ![]() ![]() Bu sözler aşağıdaki sorulardan hangisinin karşılığı olabilir? A) Günümüzde soyut şiirin başarılı örnekleri var mıdır? B) Soyut şiir kolay yazılan bir şiir midir? C) Soyut şiirde niçin alışılmış kalıpların dışına taşılır? D) Soyut şiir nasıl bir şiirdir? E) Soyut şiirin insandan kopuk oluşunu neye bağlıyorsunuz? 15 ![]() Lisede öğrenciyken, elli yaşında biri ölünce, eh zamanı gelmiş de ölmüş, diye düşünürdüm ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçanın son cümlesindeki sorunun yanıtı aşağıdakilerden hangisi olabilir? A) Ömre yönelik değerlendirmelerin yaşla birlikte değişmesinden B) Olgun insanın, kimsenin kötülüğünü istememesinden C) İnsanların giderek daha merhametli olmasından D) İnsanın, yaşlanınca doğruları yanlışlarından daha iyi ayırabilmesinden E) Yaşlandıkça düşünceleri değiştirmenin zorlaşmasından 16 ![]() Bence resmin farklı bir sunuluşunun olması gerekiyor ![]() ![]() Bu sözler aşağıdaki sorulardan hangisinin yanıtı olabilir? A) Resim piyasasında çok yüksek ücretler söz konusu; bunun nedenini açıklayabilir misiniz? B) Sergilerde en iyi parçalar satılıyor; geriye kalanlar için nasıl bir değerlendirme yapabilirsiniz? C) Resimlerin, ilginç olduğu ölçüde izleyici topladığı söyleniyor; sizce bu doğru mudur? D) Bir ressamın başarılı olmasının ölçütü, resimlerinin çok satılması mıdır? E) Günümüzde, resimlerin yalnızca müze benzeri yerlerde sergilenmesini nasıl karşılıyorsunuz? 17 ![]() Öykülerimdeki anlatıcıyı ben olarak düşünmeseniz iyi olur ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçaya göre, öykünün en önemli niteliği aşağıdakilerden hangisidir? A) Yazarın, başından geçenleri, başkalarının öyküsüymüş gibi anlatması B) Yaşanmış olaylardan bir seçme yapılarak bunların anlatılması C) Yazarın, yaşadıklarını değiştirerek vermesi D) Gerçek olayların, gerçek olmadığı izlenimi bırakacak biçimde yansıtılması E) Olayların, okuyucuda, yaşanmışlık duygusunu uyandıracak biçimde anlatılması 18 ![]() Bir yazarı, içinde yaşadığı "zaman" gibi, "mekân"ın da etkilediğine inanıyorum ![]() ![]() ![]() ![]() Bu sözler aşağıdaki sorulardan hangisine karşılık söylenmiş olabilir? A) Yazarlar yapıtlarını oluştururken nelerin etkisinde kalmaktan kaçınmalıdır? B) Yazarın bir toplumdan etkilenmesi için, o toplumda hangi nitelikler bulunmalıdır? C) Okurlar, yazarların yapıtlarında yaşadıkları çevreyi yansıtmalarını beklerler mi? D) Kimi kentlerin, o kentte yaşayan yazarları etkilediği görüşünü nasıl değerlendiriyorsunuz? E) Yazarların, yaşadıklarını yazması, onları başarıya götürür mü? 19 ![]() Ünlü yazar, genç yazara mektubunda şöyle diyordu: "Doğa betimlemelerinizde gerçek sanatçılara özgü bir çaba içindesiniz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçaya göre, ünlü yazar genç yazara aşağıdakilerden hangisini önermektedir? A) Ayrıntıları seçmede gözlemlerden yararlanmasını B) Birbirini çağrıştıran sözcükleri kullanmasını C) Anlatımda yalınlığa özen göstermesini D) Varlıkları eylem içinde vermesini E) Değişik anlatım biçimlerine yönelmesini 20 ![]() Bir romanı elime alıp okumaya başladığımda kendimi okyanusta kaybolmuş küçük bir balık gibi hissederim ![]() ![]() ![]() Bu parçaya dayanarak aşağıdaki genellemelerden hangisine varılabilir? A) Romanlar, okuyucuları gerçek yaşamdan uzaklaştırır ![]() B) Okurların bir romanı sonuna değin anlayarak okuması, o romanın değerini ve etki gücünü gösterir ![]() C) Her romanın kendine özgü bir okuyucu kitlesi vardır ![]() D) Okuru şaşırtan romanlar, anlatım gücü üstün olanlardır ![]() E) Güçlü romanlar, okurların duygu ve düşünce dünyasını biçimlendirir ![]() 21 ![]() İstiyorum ki yazdıklarım insanlarımızın sorunlarını, özlemlerini anlatsın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada şair, aşağıdakilerin hangisinden yakınmaktadır? A) Şiire özgü ilkelerin belirgin olmayışından B) Şiirde, içerikten çok anlatımın öne çıkmasından C) Şairlerin, ortak bir tutum izlemeyişinden D) Yaşananları yansıtmayan şiirlerin ilgi görmesinden E) Ozanların toplumu gereği gibi tanımlayışından 22 ![]() Kimi yazarlar, kendi yaratma yöntemlerini açıklarken gerçeğe her yönüyle bağlı kaldıklarını, gerçeği eksiksizce yansıtmayı yazarlığın temel ilkesi saydıklarını söylerler ![]() ![]() ![]() ![]() Aşağıdakilerden hangisi, bu parçada belirtilen görüşle uyumludur? A) Bir sanat yapıtında yansıtılan gerçek, gerçeğin kendisi değil, törpülenmiş, cilalanmış bir görünümüdür ![]() B) Bir yapıtta yansıtılan gerçekleri yaşamla özdeşleştirmeye çalışmak, doğru bir tutum değildir ![]() C) Yaşamdan alınan öğeler, yazarın yüreğinde ve kafasında yeniden biçimlendirilmezse yazınsal bir yapıta dönüşemez ![]() D) Düş gücüyle oluşturulmamış bir yapıt, gerçek anlamda yazınsal bir yapıt sayılamaz ![]() E) Yapıtların, içerik yönünden yaşama sıkı sıkıya bağlı olması gerekir ![]() 23 ![]() İnsanın kendini değerlendirebilmesi çok güç; ancak, önceki yapıtlarımı gözden geçirirken zaman içinde dilimin biraz daha geliştiğini anladım ![]() ![]() Bu sözler aşağıdaki sorulardan hangisine karşılık söylenmiş olabilir? A) İlk yapıtlarınızla bugünküler arasında ne gibi farklar görüyorsunuz? B) Yeni öyküleri ve öykücüleri nasıl değerlendiriyorsunuz? C) Öykülerinizi oluştururken nasıl bir yol izliyorsunuz? D) Yaşadıklarınızla yazdıklarınız arasında nasıl bir bağ kuruyorsunuz? E) Duygu ve düşüncelerinizi yapıtlarınıza aktarırken zorluk çekiyor musunuz? 24 ![]() Bizde eleştiri alanında bir acelecilik var ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçadaki gibi düşünen bir yazar, aşağıdakilerden hangisini söylerse kendi tutum ve düşüncesiyle çelişmiş olur? A) Bu yapıta yönelik eleştiriler arasında özgün düşünceler içerenine rastlamadım ![]() B) Eleştirmenlerin bu yapıt karşısındaki tutumlarını haksız ve son derece öznel buldum ![]() C) Bu yapıt üzerine yazılan son eleştirilerde, farklı değerlendirme ölçütlerinin kullanıldığını gördüm ![]() D) Bu kitaba yönelik eleştirimi onun, üzerimde bıraktığı izlenime göre oluşturdum ![]() E) Bu kitapla ilgili görüşlerin, yazarın kişiliğine değil, kitaba yönelik olmasını isterdim ![]() 25 ![]() Bu yazarımızın, anlattığı çevre ve kişiler hakkında geniş bilgisi vardır ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada anlatılmak istenenle aşağıdaki yargılardan hangisi arasında anlamca yakınlık vardır? A) Her yazarın, olayları ve kişileri algılama biçimi farklıdır ![]() B) Kimi yazarlar, yapıtlarında kendilerini bütünüyle açığa vurmaktan kaçınır ![]() C) Bir yapıtı, her okur farklı biçimlerde algılayailir ![]() D) Okur, beğendiği yazarların yapıtlarından her okuyuşta değişik tatlar alır ![]() E) Kimi yazarlar, olayların değerlendirmesini okura bırakarak ilgi çekmeye çalışır ![]() 26 ![]() Gerçekte "doğru" diye bellediğimiz düşüncelerin bir bölümü yinelene yinelene bu niteliğin yüklendiği yanlışlardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada eleştirilen yaklaşım aşağıdakilerden özellikle hangisiyle nitelendirilebilir? A) Kişiden kişiye değiştiği için doğru olup olmadığı her zaman tartışılan B) Yazın adamlarınca öne sürülmemiş, belirli ölçütlere uygun olup olmadığı bilinmeyen C) Dar bir bakış açısıyla, derinliğine inilmeden oluşturulmuş, yanlış algılamaların tekrarına dayalı D) Çok tekrarlandığı için herkesçe bilinen, özgünlüğü kalmamış E) Daha önce ortaya konmuş, sonradan değiştirilmesi için herhangi bir neden olmayan 27 ![]() En güzel konuları berbat eden ressamlar olduğu gibi en sıradan konulardan şaheser yaratan ressamlar da vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu sözler, aşağıdaki sorulardan hangisinin yanıtı olabilir? A) Resimlerinizin konularını nasıl seçiyorsunuz? B) Bir resmin boyutuyla değeri arasında nasıl bir ilişki kurulabilir? C) Resim sanatında hangi yollarla ün kazanılabilir? D) Resim sanatındaki akımlar üzerine düşünceleriniz nelerdir? E) Size göre, resimde konunun önemi nedir? 28 ![]() Yazdığım şiirleri sesli olarak okurum ilk önce, kulağıma hoş geliyorsa değişiklik yapmam ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada anlatılanlar aşağıdaki sorularda-hangisine karşılık olarak söylenmiş olabilir? A) Şiirlerinizi yoğunlaştırmak, kalıcı kılmak için nelere dikkat edersiniz? B) Eleştirmenlerin şiirlerinizi, yeterince değerlendirmemesini neye bağlıyorsunuz? C) Şiirlerinizi yazarken okurların beklentisini göz önünde bulundurur musunuz? D) Başka şiirlere, şairlere öykünmemek için nasıl bir yol izliyorsunuz? E) Şiirlerinizdeki duygusal zenginliği nasıl sağlıyorsunuz? 29 ![]() (I) Çağımızın önemli buluşlarından biri de kuşkusuz fotoğraftır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada numaralanmış cümlelerden hangisi anlatımın akışını bozmaktadır? A)I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 30 ![]() (I) Garip hareketi üç şairin adıyla anılır: Orhan Veli Kanık, Oktay Rifat, Melih Cevdet Anday ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki parçada, numaralanmış cümlelerin hangisinden sonra "Ancak zamanla bu üç şairin şiir anlayışlarında bir değişme olur ![]() A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 31 ![]() (I) Sekiz küçük roman yayımladım ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki parçada, numaralanmış cümlelerin hangisinden sonra "Bilgi yönünden eksiklerim vardı ![]() A)I ![]() ![]() ![]() ![]() 32 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Düşüncenin akışına göre bu parçanın başına aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir? A) Sanatçı, bu yapıtında yerellikten yola çıkarak evrenselliğe ulaşabilen bir yazar olma özelliğini korumuştur ![]() B) Bu roman, birçok yönüyle sanatçının öteki romanlarından oldukça farklı özellikler taşıyor ![]() C) Bu romanın kahramanı, gelişme çağında kentli ailelerin yanına evlatlık verilen bir köylü kızıdır ![]() D) Bu romanda yazar, eğitim düzeyi çok düşük bir köylü kızının konuşmasını, doğallığını bozmadan, ustalıkla işliyor ![]() E) Sanatçı bu romanda, kent insanıyla kırsal kökenli insanların ilişkilerindeki çelişkileri, ikiyüzlülükleri sergiliyor ![]() 33 ![]() Dil, başkalarının düşüncelerini, duygularını öğrenmede temel araçlarımızdan biridir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Düşüncenin akışına göre bu parçanın sonuna aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir? A) hiçbir dil olduğu gibi kalmaz, gelişir değişir ![]() B) dilin yapısı toplumsal yaşamın koşullarına göre biçimlenir ![]() C) duygu ve düşüncelerin iletimi kendine özgü bir dil gerektirir ![]() D) dilin, düşünceyi oluşturan ve taşıyıp yayan bir araç olduğu söylenebilir ![]() E) dillerin gelişimi toplumdan topluma değişiklik gösterir ![]() 34 ![]() (I) Günümüzde okuryazarlık her bireyin kazanması gereken temel bir beceridir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangisi anlatımın akışını bozmaktadır? A)I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 35 ![]() (I) Çocukluğum Toroslardaki yaylalarda geçti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangisi anlatımın akışını bozmaktadır? A)I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 36 ![]() Dergicilik yaşamımda pek zorluk çekmedim ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Dergicilik bir bakıma gönül işi olduğu için çevremi daima gönüllüler sardı ![]() A)I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 37 ![]() (I) Bu yaşlı yazı ustasını herkes sever ve sayardı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangisi düşüncenin akışını bozmaktadır? A)I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 38 ![]() (I) Bu şairimiz başından beri hep aynı şiiri söyledi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangisi düşüncenin akışını bozmaktadır? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 39 ![]() (I) Her yazı ya da yazınsal yaratı, genel olarak insanoğlunun düşünce ve duygu evrenini zenginleştirmek amacıyla oluşturulur ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangisi düşüncenin akışını bozmaktadır? A)I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 40 ![]() Yazılarımın çatısını yaşayarak çatarım ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Düşüncenin akışına göre bu parçanın sonuna aşağıdakilerden hangisi getirilemez? A) yazılarıma özen gösteririm B) yazılarıma son biçimini verirken oldukça yorulurum C) ben yazılarımı böyle yazarım D) yazılarımı bir çırpıda yazıp bitiremem E) yazılarımı, eleştirilere göre biçimlendiririm 41 ![]() (I) Evimiz dere boyundaydı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada numaralanmış cümlelerden hangisi düşüncenin akışını bozmaktadır? A) II ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 42 ![]() Hemen hemen bütün yabancı yazarların Türkçeye çevrilen deneme türündeki yapıtlarını alıp okuyordum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki numaralanmış cümleler iki paragrafa bölünmek istense, ikinci paragraf hangi cümleyle başlar? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 43 ![]() Yeni romanlar çoğunlukla neden - sonuç ilişkisi dışında bir çizgi izliyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada boş bırakılan yere, düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilemez? A) kılavuzluğuna alıştığı yazar, bu kez bilinçli olarak ne demek istediğini söylemez ona ![]() B) yazar, dış gerçeği olduğu gibi yansıtan ve okura ders veren bir tutumu sürdüren biri değildir artık ![]() C) günümüzün yazarı, okurundan, etkin olmasını, okuduğu romandan kendisinin anlam üretmesini bekliyor ![]() D) yeni romanları okuyanlar, kendilerine sunulan bilgileri öğrenmek ve onlardan yararlanmak istiyorlar ![]() E) yeni romanlar, neden - sonuç ilişkisinin yönlendirdiği bir konu çerçevesinde belirli bir ileti içermiyor ![]() 44 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçanın başına, düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilebilir? A) Yaşanmış olayları olduğu gibi yansıtma, şairin temel görevidir ![]() B) Şair, çevresine yeni duygular, yeni düşünceler aşılayan kişidir ![]() C) Yaşanan her olay, şiirde kendine belli bir yer bulabilir ![]() D) Şair toplumsal yaşamın içinde, toplumsal sorunlarla iç içedir ![]() E) Şair gerçeklere sırt çeviren bir duygu adamıdır ![]() 45 ![]() (I) Toplumsal gerçekleri sanatın imbiğinden geçirmeden, giydirip kuşatmadan yansıtmak, sanat değildir ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangisinin yerine "Bu bilinen bir gerçek ![]() A)I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 46 ![]() O, kendine özgü dil anlayışı olan bir yazardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada boş bırakılan yere, düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilemez? A) dilinin zenginliğini, anlatımının renkliliğini ve çeşitliliğini belirtir ![]() B) onun, anlatımında Türkçenin söz varlığından nasıl yararlandığını gösterir ![]() C) anlatımını tekdüzelikten kurtarır, ona akıcılık ve hareket kazandırır ![]() D) Türkçenin sunduğu birçok olanaktan yararlandığını gösterir ![]() E) dille birlikte, ele aldığı sorunlar üzerinde de yoğunlaştığını gösterir ![]() 47 ![]() Yazarın, o yıllardaki toplumsal değişimleri, dönüşümleri yazmak gibi bir amacı yok ![]() ![]() ![]() Bu parça, düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisiyle sürdürülebilir? A) Böylece örnek aldığı yazarlar arasındaki yerini alıyor ![]() B) Yaşadıklarını yansıtarak, okuyucuyu buna ma yanılgısına düşmüyor ![]() C) Biz de bunlardan düne, yani geçmişe yöne bilgiler ediniyoruz ![]() D) Sonuç olarak, yaşadığı toplumu aydınlatma amaçladığını göstermiş uluyor ![]() E) Böylece bugünün, geçmişten fazla farkı olmadığını bir kez daha belirtmiş oluyor ![]() 48 ![]() (I) Posta işletmesi tarafından yeni bir grup pul piyasaya çıkarıldı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki parçayı iki paragrafa bölmek gerekse ikinci paragraf kaçıncı cümleyle başlar? A) II ![]() ![]() ![]() ![]() 49 ![]() Bir dönemde "Çalıkuşu kuşağı" vardı ![]() ![]() ![]() ![]() Bu sözler, düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisiyle tamamlanabilir? A) edebiyatımızın temel taşı sayılabilecek yaptılar hak ettiği değeri bulmuş oldu ![]() B) her sınıftan okuyucuya seslenen yapıtlar piyasaya çıkarıldı ![]() C) yeni okur kitlesine uygun gelecek yapıtlar verilmesi için beklemek gerekti ![]() D) sözünü ettiğimiz kuşak, düşünsel bir gelişim sağlayamadı ![]() E) kitap okuma alışkanlığı bir sonraki kuşağa aktarılamadı ![]() 50 ![]() (I) Bir heykeltraş bitirdiği heykeline bir daha keski ya da çekiç vuramaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada numaralanmış cümlelerden hangisi düşüncenin akışını bozmaktadır? A)I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 51 ![]() Sanatımda olgunlaşmaya başladığımı kendim de hissediyorum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parça aşağıdakilerden hangisiyle tamamlanırsa sözü edilen sanatçının yeni şiirler yazmada zorlanmasının nedenini belirtir? A) bir süre hiçbir şey yazamaz hiçbir şey yaratamaz oldum ![]() B) kendimi çağdaşım olan şairlerden çok farklı görüyordum ![]() C) nitelikli ürünler yaratabilmenin özel yetenek istediğini biliyorum ![]() D) yapıtlarımın daha iyisini yapabilmek için ince eleyip sık dokuyordum ![]() E) etkisinde kaldığım sanatçılardan daha iyi şiirler yazıyordum ![]() 52 ![]() Öykü yazarken, okurun ilgisini kamçılamak, düşünmesini sağlamak gibi bir kaygım yok ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçanın sonuna, düşüncenin akışına göre aşağıdaki cümlelerden hangisi getirilebilir? A) Bunun da öyküden alınacak zevki öldüreceğini düşünüyorum ![]() B) İçtenlikle söylemek gerekirse, aslında öykücülükte iddialı bir yazar değilim ![]() C) Çünkü ben anlatımda içtenliği ön plana çıkaran bir sanatçıyım ![]() D) Alışkanlıktan olsa gerek, bütün öykülerimde merak uyandıracak öğelere yer verdiğimi fark ettim ![]() E) Bu nedenle bütün gücümü ilginç öyküler yazmak için harcıyorum ![]() 53 ![]() İnsanın doğayla savaşmasında korkunun rolü yadsınamaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçanın sonuna düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilemez? A) Korkuyla birlikte yaşamayı öğrenelim ![]() B) Korkudan, uygun biçimde yararlanmaya çalışalım ![]() C) Korkunun, toplumu değişik yönlerden etkilediğini unutmayalım ![]() D) Korkuyu bir engel değil, bir araç olarak görelim ![]() E) Korkumuzun nedenini öğrenip ona göre davranalım ![]() 54 ![]() (I) Rize'nin Pazar ilçesinde, Verçenik Yaylası'na gidecek minibüse bindiğimizde, uzun süren otobüs yolculuğunun yorgunluğunu unutmuştuk ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki parça iki paragrafa bölünmek istense, ikinci paragrafın kaçıncı cümleyle başlaması uygun olur? A) II ![]() ![]() ![]() ![]() 55 ![]() (I) Umarım siz benden çok daha fazla yaşarsınız; ama bu yaşlara gelince insanda yaşlılığın farklı bir etkisi oluyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada numaralanmış cümlelerden hangisi düşüncenin akışını bozmaktadır? A) II ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 56 ![]() Yazın değeri taşıyan bir roman, bir öykü, bir oyun, yaşam çevremizi genişletir; içinde bulunduğumuz gerçek dünyanın dışına çıkarır bizi ![]() ![]() Bu parçada boş bırakılan yere, düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir? A) Bu elbette, bir kaçış ya da kendi gerçeklerimizden kopuş değildir ![]() B) İç gerilimlerimizden, sıkıntı ve bunalımlarımızdan büyük ölçüde kurtarır ![]() C) Okuma, insanı her türlü tutkudan kurtararak özgürleştirir ![]() D) Okuyan bir kişi, bütün bilgi eksiklerini giderebilir ![]() E) Okunan her kitap, iç zenginliğini artırır, duyguları harekete geçirir ![]() 57 ![]() (I) O, yaşamı yaşayarak öğrenmiş bir yazar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada numaralanmış cümlelerden hangisi düşüncenin akışını bozmaktadır? A) II ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 58 ![]() (I) Mektup on altıncı yüzyıla kadar salt haberleşme amacıyla kullanılıyor, bu anlamda bir tür gazete görevi de yapılıyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parça iki paragrafa ayrılmak istense ikinci paragrafın kaçıncı cümleyle başlaması uygun olur? A) II ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 59 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçanın başına, düşüncenin akışına aşağıdakilerden hangisi getirilebilir? A) Kimileri, beğenilen insanların, az gülen insanlar arasından çıktığı görüşünü benimser ![]() B) Büyükler, küçükleri eleştirip onlardan kendileriri gibi düşünmelerini beklerler ![]() C) Çok gülenlerin, kimi zaman çevresinde rahatsız edebileceklerini düşünmeleri gerek ![]() D) İnsanlarımızın gülmeye yatkınlığı vardır; at buna sürekli engel olunmuştur ![]() E) Toplumumuzda, genellikle, ağırbaşlı öne çıkmıştır ![]() 60 ![]() insanların beğenileri birbirine uymaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Parçada boş bırakılan yere, düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilebilir? A) Kimi zaman beğenilerinizin bağdaştığı da olur ![]() B) Öteki sanat dallarında da böyledir bu ![]() C) Öyleyse nelerden hoşlandığınızı bilmeniz gerekir ![]() D) Çünkü, insanların beğenileriyle davranışları arasında ilişki vardır ![]() E) Değerlendirmeleri belirli ölçütlere göre yapmak gerekir ![]() 61 ![]() Okurlarını bilgilendirmekle birlikte onları kendi düşüncelerine göre yönlendirmekten kaçınan bir eleştirmendir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçanın son cümlesi, düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisiyle tamamlanabilir? A) bilinçli bir okur kitlesinin oluşmasını sağlar ![]() B) onun, bilgilerine güvenmediğini gösterir ![]() C) yazarın, geniş okur kitlelerince anlaşamamasına neden olur ![]() D) okurun, okuma zevkini köreltir ![]() E) onun, kişiliğine olan saygıyı azaltır ![]() 62 ![]() (I) Havasından mı, suyundan mı, bilmem; ama aşkadır bu yörenin insanları ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçadaki numaralanmış cümlelerden hangisi düşüncenin akışını bozmaktadır? A) II ![]() ![]() ![]() ![]() 63 ![]() (I) Dünya edebiyatında ve Türk edebiyatında yazarlara ve öteki sanatçılara ait önemli mektuplar var ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parça iki paragrafa ayrılmak istense ikinci paragraf hangi cümleyle başlar? A) II ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 64 ![]() Yazma işinde insanın başarıya ulaşması için verilecek reçetelerin, tek başına hiçbir yarar sağlamayacağını düşünen bir yazar şöyle diyor: "Yüzde doksan dokuz yetenek, yüzde doksan dokuz disiplin, yüzde doksan dokuz çalışma ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçadan boş bırakılan yere düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilebilir? A) özgün bir yapıt ortaya koyabilmekte ![]() B) başka sanatçıların yaptıklarını izleyebilmekte ![]() C) insanın kendisini yenileyip aşmasında ![]() D) daha önce ele aldığı konulara değinmemekte ![]() E) değişik türlere yönelmekte ![]() 65 ![]() Gözlemlerden, yaşantılardan yola çıkıp çok başarılı olmuş sanatçılar vardır; ama aynı yöntemle yazmasına karşın başarılı olamamış, hiçbir iz bırakmamış sanatçılar da çoktur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada boş bırakılan yere düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilebilir? A) edebiyatçının anlattıklarını yaşamış olmasının değil, okura yaşatmasının önemli olduğudur ![]() B) başarılı romanlar yazabilmenin ilk koşulu, yazarın, anlattıklarına tanık olmasıdır ![]() C) her romanın, konusuna özgü bir yazma yöntemi gerektirdiğidir ![]() D) romandaki başarının sanatçının kişilik yapısına bağlı olduğudur ![]() E) kimi romanlardaki başarısızlığın birçok nedene bağlanabileceğidir ![]() 66 ![]() Okumaya nereden başlasam? Hangi türden kitaplar okusam? Böyle soruları yanıtlamada zorlanmışımdır hep ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçanın sonuna, düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilebilir? A) Görüldüğü gibi okuma çok yönlü bir etkinliktir ![]() B) Sözün kısası bir kitabın herkes üzerinde aynı etkiyi bıraktığı söylenemez ![]() C) Ne var ki iyi bir okur, hangi amaçla okuduğunun bilincindedir ![]() D) Bu nedenle okuma, okurun kimi bilgi ve becerilerle donanmış olmasını gerektirir ![]() E) Aslında okurun, okuduklarını bir zihinsel süzgeçten geçirmesi gerekir ![]() 67 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçanın başına, düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilebilir? A) Yazınsal yaratının gücü, okurda düşünsel bir değişme yaratmasına bağlıdır ![]() B) Okur, romanda, şiirde ya da öyküde karşılaştığı yaşamı, düş dünyasında değiştirerek geliştirir ![]() C) Kimi sanatçılara göre yazınsal yapıtlar, okurun yaşamı algılama gücünü artırmalıdır ![]() D) Gerçekte türü ne olursa olsun, her yazınsa yaratının malzemesi yaşantıdır ![]() E) Şiirler, romanlar, öyküler, okurun yüreğine yeni duygular uyandırmayı amaçlar ![]() 68 ![]() Klasik öyküyü çok seviyordum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada boş bırakılan yere düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilebilir? A) Demek ki ben, kimsenin başaramadığını başarmıştım ![]() B) Artık, okurken kitabın sonuna kadar dikkatimi canlı tutamıyordum ![]() C) Sanatta ulaşmak istediğim özgünlüğü yakaladığımı o zaman fark ettim ![]() D) Sonunda, özlü sözlerden çok, yalın anlatıma değer verilmesi gerektiğini anladım ![]() E) Söylenenlerin tersine, çağa ayak uyduramamıştım 69 ![]() Anlatımı güzelleştiren ya da çirkinleştiren etkenler çok yönlüdür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada boş bırakılan yere düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilebilir? A) Bununla birlikte, yazınsal söylemle bilgilendirme amaçlı söylemin farklı olduğunu bilirler ![]() B) Dilin sunduğu olanaklardan yararlanarak değişik cümle türlerine başvururlar ![]() C) Ne var ki bunlardan her birinin eninde sonunda gelip sözcüklerin seçimine ve kullanımına dayandığını vurgularlar ![]() D) Sözgelimi, görüntüler yaratacak, daha doğrusu düşünsel resimler oluşturacak sözcükler seçerler ![]() E) Sözcüklerin, kişilerin deneyim ve yaşantısına göre değişen anlamlarına çağrışımsal anlam derler ![]() 70 ![]() Babalarla, çocukların birbirini anlayamadığı kimi dönemler vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçanın sonuna aşağıdakilerden hangisi getirilirse konuşan kişinin "pişman" olduğu anlaşılır? A) Aslında, farklı düşünse de hoşgörülü olabilirmiş insan ![]() B) Bunda çevremin de etili olduğunu anladım ![]() C) Babamın öyle biri olması, beni ondan uzaklaştırıyordu ![]() D) Çünkü ben gençtim ve doğruları yalnız ben görebiliyordum ![]() E) Her sorunun, kendine özgü bir çözümü vardır ![]() 71 ![]() Dilleri, zengin yoksul, eksikli, yetkin gibi sözcüklerle nitelendirmek bilimsel gerçeklerle bağdaşmaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parça düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisiyle sürdürülebilir? A) Böyle olduğu işin, Türkçe işlenmiş, gelişmiş kültür dili sayılan bu dillerden daha zengindir diyebiliriz ![]() B) Bu durumda Türkçenin insanoğlunun acılarını, tutkularını, düşlerini doğadaki varlıklardan yararlanarak anlatan, olanakları geniş bir dil olduğu görülür ![]() C) Bu bizim, olsa olsa Türk toplumunda aile ve akrabalık ilişkilerinin ayrıntılı olarak yer aldığını, bunun da söz varlığımıza yansıdığını gösterir ![]() D) Oysa Türkçede bir nesne ya da varlığı anlatabilmek için doğadaki bir başka nesne ya da varlıktan yararlanma söz konusudur ![]() E) Daha doğrusu, "İstenirse Türkçeyle anlatılamayacak hiçbir kavram yoktur ![]() ![]() 72 ![]() Bilmiyorum eski dergileri gözden geçiriyor musun? Bunların kimilerinde, okurlara özel bir sayfa ayrılırdı ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada boş bırakılan yere düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilebilir? A) Sana önerim, kendi sorunlarını kendin çözmendir ![]() B) Dergilerin yanlış bir tutumudur bu ![]() C) Şiir yazmayı sürdürürsen, zamanla, bu türden sorulara cevaplar bulabilirsin ![]() D) Diyeceğim o ki gerçekte yeni bir durum değil bu ![]() E) Bence her durum, ötekinden farklı özellikler taşır ![]() 73 ![]() (I) Romanlar vardır, daha ilk sayfasında olay örgüsünün çekim alanı içine alır okurunu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçadaki numaralanmış cümlelerden hangisi düşüncenin akışını bozmaktadır? A) II ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 74 ![]() (I) Resim ve heykel sanatçıları insan elleri üzerinde çok durmuşlardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parça iki paragrafa ayrılmak istense ikinci paragraf hangi cümleyle başlar? A) II ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 75 ![]() Konuşurken yeterince düşünüp en uygun sözü ve söyleyişi bulmaya zaman yoktur ![]() ![]() Bu parçanın sonuna, düşüncenin akışına gi re aşağıdakilerden hangisi getirilebilir? A) Kısacası her yazarın en çok önem verdiği nokta, sözcük seçimi olmalıdır ![]() B) Bunun için yazar, araştırmayı zorunlu konuları işlemelidir ![]() C) Sözün kısası yazar, tümcelerini ayrıntılarla doldurmaktan kaçınmalıdır ![]() D) Bu nedenle her yazar, yazısını gün ışığına karmadan önce döne döne denetlemelidir ![]() E) Açıkçası yazar, konuşma dilini değil, yazı dilini kullanmalıdır ![]() 76 ![]() Edebiyatta olup bitenleri, edebiyatın canlılığını yazarın verimliliğini hatta yapıtlarının basan: ya da başarısızlığını kuşaklarla, yaşla değerlendirmek çoğu zaman bizi yanlışlığa götürür ![]() ![]() ![]() Bu parçanın sonuna, düşüncenin akışına re aşağıdakilerden hangisi getirilebilir? A) yazarların, yeni dünyalar kurma çabasıyla sürekli bir arayış içinde olduklarını gösteriyor ![]() B) bir yazarın yapıtlarının hep birbirine be meşinin yaratabileceği güçlükleri hatırlatıyor ![]() C) yazarların, yazma ve yaratma gücünün yaşla açıklanmayacak bir olgu olduğunu gösteriyor ![]() D) yazarların kimi dönemlerde kalıcı ürünler verdiğini; ancak bunu sürdürmenin güç olduğunu kanıtlıyor ![]() E) yazarların, yeni konular bulduklarından çok çalışmaları gerektiğini yansıtıyor ![]() 77 ![]() Başarılı şairlerin hepsi, kendilerinden önceki şairlerin şiirlerini okuyarak öğrenmişlerdir şiir yazmayı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçanın sonuna, düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilebilir? A) şairliğe özenen bir insanın şiiri zevk almadan okuması düşünülemez ![]() B) şiir yazanlar, kimi sıkıntılara katlanmanın yanı sıra amacına ulaşamamayı da göze almalıdır ![]() C) şiir yazabilmenin ilk koşulu, iyi şiiri kötüden ayırabilmektir ![]() D) kötü şiirler, üzerinde uzun uzun çalışılmadan, değişik denemeler yapılmadan yazılanlardır ![]() E) şiirin yapısını, doğasını kavramamış insanlar,kendilerini şair sanıyorlar ![]() 78 ![]() ----------------Bir sözcük tek basınayken ses ve anlam yönünden etkileyici özellikler taşımayabilir ![]() ![]() ![]() Bu parçanın başına, düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilebilir? A) Bir yazıya başlarken akla ilk gelen sözcük en uygun sözcüktür ![]() B) Dillerin söz dağarcığı birbirinden farklıdır ![]() C) Sözcüklerin gücünü kullanımları belirler ![]() D) Düşünceleri, gelişigüzel söylemekten kaçınmak gerekir ![]() E) Süslü ve özentili anlatım iyi düşünememekten kaynaklanır ![]() 79 ![]() Ünlü eleştirmenlerimizden biri: "Deneme yazıyorsanız belli bir birikiminiz, söyleyecek sözünüz olmalı ![]() ![]() ![]() Bu parçada boş bırakılan yere, düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilebilir? A) Kendisi de öyle bir eleştirmen olmak istiyor ![]() B) Bu söz o yazarımıza çok uyuyor ![]() C) Kimileri onun bu görüşüne katılmıyor ![]() D) Bu nitelikleri taşıyan pek çok sanatçımız var ![]() E) Bu niteliklerden yoksunsanız eleştirmen sayılmazsınız ![]() 80 ![]() Yazdıklarımın herkesçe okunmasını istiyorum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada boş bırakılan yere, düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilebilir? A) Ben de bilirim yarım sayfa süren tümceler kurmayı, süslü ve ağdalı bir dil kullanmayı B) Zaten her konu kendi biçim ve biçemini birlikte getiriyor C) Ben, sanat yapmak adına anlaşılmaz olmayı seçenlerden değilim D) Her yazarın anlatımını renklendiren ilginç söz buluşlarından yararlanırım E) Yazarken, sözcükleri seçmede ince eleyip sık dokuyorum Cevap Anahtarı: 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|