![]() |
Telefonda Konuşmanın İncelikleri |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Telefonda Konuşmanın İncelikleriTelefonda konuşmanın da basit kuralları var ![]() ![]() Telefonda konuşurken sesin hoş ve cana yakın olması, ne çok ağır ne de çok aceleci konuşulması ve şekerim, güzelim, canım gibi yapmacık kelimelerden kaçınılması gerekiyor ![]() Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi(ÇOMÜ) Çanakkale Meslek Yüksekokulu (ÇMYO) Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı Öğretim Görevlisi Cumhur Erdönmez, pek çok deneyimli yöneticinin bile bazı zamanlar telefonda konuşurken çekindiğini belirterek, bu fobiyi yenmek için oldukça basit kurallar olduğunu bildirdi ![]() Erdönmez, “Bunun yolu, konuşmayı önceden planlamak, söyleneceklerin pratiğini yapmak ve sonra numaraları tuşlamaktan geçiyor ![]() ![]() ![]() ![]() Randevu almanın püf noktaları Telefonda randevu almanın da bazı püf noktaları bulunduğuna işareteden Erdönmez, şöyle konuştu: “Önemli olan, telefonda konuşma stratejisini öğrendikten sonra iyi kullanabilmektir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Başka şeylerle ilgilenilmemesi gerekir Telefonda açık konuşulması gerektiğini vurgulayan Erdönmez, “Telefon görüşmeleri tıpkı bir bütçe hazırlamak gibi dikkatli ve etkili kullanmaya bağlıdır ![]() ![]() ![]() ![]() “Ses, hoş ve cana yakın, zorlanmadan duyulabilecek normal tonda olmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Telefonda Konuşmanın İncelikleri |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Telefonda Konuşmanın İncelikleriTelefonla konuşma teknikleri İnsanların çalışma zamanının büyük bir bölümünü kapsayan hızlı, pratik iletişim kurmayı sağlayan; çalışma hayatında önemli rol oynayan telefonu herkesin etkili ve doğru bir şekilde kullanabilmesi için de bazı püf noktalar bulunuyor ![]() Bu püf noktalar etkili iletişimi artırabilen, öğrenilmesi, geliştirilmesi kolay ve insana incelik kazandıran özel birer beceridir ![]() ![]() Telefon görüşmesinin sanıldığı kadar basite alınmaması gerektiğini söyleyen kişisel gelişim uzmanı Dilek Selçuk, telefon görüşmesi yapacak kişilerin bir plan yapması gerektiğini belirtiyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Konuşurken, sesin nazik, içten ve yumuşak olmasının, mikrofona 2 santimetre mesafeden, anlaşılır biçimde konuşulmasının, yapmacık ifadelerden kaçınılmasının, vurgulama yaparak konuşulmasının avantaj sağlayacağını anlatan Selçuk, dikkatsiz ve kabaca yapılan görüşmelerin her zaman dostlukları bozacağını açıkladı ![]() Hoş ve cana yakın, doğal, aceleci olmadan, normal tonlarda konuşulmasını tavsiye eden Selçuk, konuya sahip, kendinden emin, hataları kabul eden, gereksiz savunma duvarı oluşturmamış insanların profesyonelce bir telefon görüşmesi yapabileceğini anlattı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Öfkeli telefonlarla başa çıkmayı bilmek, herkesin öğrenmesi gereken bir beceridir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Doğru soru sormayı öğrenmek her türlü telefon konuşmasının akışını denetim altına almanın yollarından biridir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Telefonda düzgün konuşma teknikleri · Konuşmanıza günaydın ya da iyi günler diyerek başlayın ve sonra isminizi söyleyin ![]() · Çok kısa, yetersiz ve kaba cevaplar vermeyin ![]() ![]() · Eğer şirketin başka bir departmanını arayan bir çağrı ise, tekrar aramalarını söylemek yerine hattı aktarmayı deneyin ![]() · Telefonun başından uzun süreli ayrılmayın ![]() ![]() · Telefonun uzun süre çalmasına izin vermeyin ![]() ![]() · Beklemeye aldığınız durumlarda, geri dönerek o kişiyi unutmadığınızı hissettirin ![]() · Bekleme durumunun ne kadar süreceğini bilemiyorsanız, bekleyen kişiye bir tercih hakkı tanıyın ve şöyle deyin: Dilerseniz numaranızı bırakın, daha sonra biz sizi arayalım ![]() · Arayan kimsenin numarasını isteyin ki telefon hattını aktarırken bağlantı koparsa yeniden arayabilesiniz ![]() · Karşınızdaki kişiye ismiyle hitap edin, vurgulamayı kullanın ve güven uyandırın ![]() · Sesinizde görüntü oluşturun, başka şeylerle ilgilenmeyin ![]() · Tane tane konuşun, konuşurken ağzınızda yiyecek, sakız, gibi şeyler bulundurmayın ![]() · Acil bir çağrı varsa ve yönetici toplantıdaysa toplantıyı bölmeyin ![]() ![]() · Yöneticinizle görüşmek isteyen biri arıyorsa, dışarıda olduğunu söylemeden önce sakın o kişinin ismini sormayın ![]() ![]() · Yöneticiniz gerçekten de “perdelemenizi” isterse; yani görüşüp görüşmeme konusunda karar vermeden önce kimin aradığını bildirmenizi isterse, bunu hissettirmeyin ![]() · Görüşmelerinizi her zaman için karşı tarafın “pat diye kapattı” izlenimine kapılmayacağı bir biçimde sona erdirmeye çalışın ![]() · Eğer çağrı sırasında yönetici dışarıdaysa “Ben yardımcı olabilir miyim?” diye sorun ![]() · Telefonu cevaplamakla o kişiye bir iyilikte bulunuyormuşsunuz tavrı takınmayın ![]() · Telefonda sesinizi değiştirmeyin ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|