07-14-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Rüya Hakkında Ansiklopedik Bilgi
Rüya uyku, istiğrak (mânevî coşma ile kendinden geçme) ve bayılma gibi hâllerde görme veya bu hâllerde görülen şeyler Rüyâ, Arapça bir kelimedir Rüyet ile aynı kökten gelmelerine rağmen aralarında fark vardır Rüyâ, uyku ve benzeri hâllerde mânevî yolla görmek, rüyet ise uyanıklık hâlinde gözle görmek ve müşahade etmektir
Rüyânın çeşitli şekilleri olmakla berâber, asıl rüyâ, Levh-i mahfûzda olanların kalp aynasında görünmesidir Fakat Levh-i mahfûz bizim bildiğimiz levha ve kitaplar gibi değildir Olmuş ve olacak şeylerin Levh-i mahfûzda yazılması, Kur’ân-ı kerîmin hâfızın zihninde yazılmasına benzer Kur’ân-ı kerîm, insanın dimâğında yazılıdır Hattâ hâfız sanki ona bakarak okur Hâlbuki beyin parça parça edilse, bir harf bile görülemez Levh-i mahfûzun kendisi bir ayna gibidir Bütün sûretler oraya nakşedilmiştir Bir aynanın karşısına başka bir ayna konursa, o aynadaki sûretler, oraya akseder Fakat arada perde olursa, o zaman görüntü olmaz Kalp karşıki aynada olanları kabul eden bir ayna, levh de bütün varlıkların kendisinde bulunduğu bir aynadır Kalbin, şehvetler ve şehvet duyguları ile uğraşması, melekût âleminden Levh-i mahfûzdaki şeyleri görmesine mâni olur Şâyet bir rüzgâr eser, mânevî ihsâna kavuşulur da perde kaldırılırsa, melekût, mânâ âleminin esrârından, gizliliklerinden bâzı şeyler kalpte parlar, görünür Bu bâzan, devâm ederse de, bâzan şimşek gibi gelip geçer İnsan uyanık bulunduğu müddetçe dünyâ işleriyle meşgul olur Bunlar, kalple melekût âlemi arasında perdedir
İşte, uyku ve benzeri hallerle, beş duyu organımızın faaliyeti ve kalbimizin dünyâ işleriyle meşgûliyeti durur Bu sırada kalp saf ve berrak olur Dünyâ işleri ve beş duyu organı, Allahü teâlânın sevdiği bâzı kullarının kalplerini uyanıkken de meşgul etmez İki ayna arasında perde kalktığı vakit, birinde bulunan şeyler, ötekine aksettiği gibi, Levh-i mahfûzda olan şeylerin bâzısı da kalbe akseder Ancak uyku ve benzerleri, beş duyu organının çalışmasına mâni olursa da, bâtınî duygulardan muhayyilenin (hayâl kuvvetinin) çalışmasına mâni olmaz Bu sebeple muhayyile Levh-i mahfûzdan kalbe aksedenleri ona uygun bir sûret hâlinde muhâfaza eder Uykudan uyanınca, hayâlde olan bu sûretler hatırlanır
Bunlar rüyânın garip hallerindendir Onun bu hâlleri bitmez Çünkü, uyku ölümün benzeridir Ölüm ise, daha gariptir Uyku, gayb âleminin perdesini kaldırmakta, ölüme benzediği için, insana bu sâyede ilerde olacak şeyler gösterilmektedir Bunun içindir ki, tamâmen perdeyi yırtan ölümde pekçok hakîkat ortaya çıkar İnsan, ölür ömez, ya çeşitli azaplarla kuşatılmış olduğunu, yâhut kendisinin sonsuz nîmetler içerisinde bulunduğunu görür
|
|
|