![]() |
Dinlemek Daha Sevabdır |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Dinlemek Daha SevabdırDinlemek daha sevabdır Sual: Kur’an-ı kerimi okumak mı, yoksa dinlemek mi daha çok sevabdır? CEVAP Kur’an-ı kerimi okumak sünnet, dinlemek ise farz-ı kifayedir ![]() ![]() 1- Kur’an-ı kerimi dinlemek farz-ı kifayedir ![]() ![]() 2- Camiye girince tehıyyet-ül-mescid olarak, iki rekât namaz kılmak, sünnettir ![]() ![]() ![]() ![]() 3- Kitap okuyan veya iş yapan yanında Kur'an-ı kerim okumaya başlamak, onlar dinlemezse günah olur ![]() ![]() ![]() ![]() Farz-ı kifaye, bir kişi onu yapınca, diğerlerinden bu mesuliyet kalkar demektir ![]() ![]() ![]() Kur’an-ı kerim okuyanı dinleyenler varsa, onların farz işlemelerine sebep olduğu için, Kur’an okuyan ayrıca sevaba kavuşur ![]() Sual: Bazı kimseler, (Sabah akşam okunan Hüvallahülleziyi, gece okunan Amenerresülünü, imamın okuması yetmez, herkesin kendisi okuması gerekir) diyorlar ![]() CEVAP Evet, dinlemek daha sevabdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (Bir müminin kabrini ziyaret ederken, Allahümme inni eselüke-bi-hurmet-i Muhammed aleyhisselam en la tüazzibe hazelmeyyit derse, o ölünün azabı kıyamete kadar kaldırılır ![]() İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki: Ölülere, dua ile, istiğfar etmekle, onun için sadaka vermekle yardım etmek, imdatlarına yetişmek gerekir ![]() ![]() Bir müminin duası ile diğer müminlerin günahları affediliyor ki, böyle dua edilmesi emredilmiştir ![]() ![]() ![]() Bir müminin cenaze namazı kılınırsa veya onun için dua ve istiğfar edilirse ölünün günahlarının bir kısmı veya tamamı affolur ![]() (Bir müslüman ölür de, üç saflık bir cemaat namazını kılarsa, o mevta Cennete girmeye hak kazanır ![]() (Ölmüş ana babanız için dua ve istiğfar edin!) [Hakim] (Sadaka veren kimse, sevabını müslüman ana-babasına da niyet ederse, verdiği sadakanın sevabı, onlara da gider, kendi sevabından da bir şey eksilmez ![]() (Bir kimse, başkasının yerine oruç tutamaz, namaz kılamaz; fakat onun orucu ve namazı için fakiri doyurur ![]() Tatarhaniyye’de, (Sadaka veren kimse, sevabının bütün müminlere verilmesi için niyet ederse, kendi sevabından hiç azalmadan, bütün müminlere de sevabı erişir ![]() ![]() Demek ki, birisi sadaka verse, sevabını bize bağışlasa biz de sevap kazanırız ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|