Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bakmanın, cinsel, dışkına, eşinin, idrarına, organına, unutkanlığa

Kendi İdrarına, Dışkına, Cinsel Organına, Eşinin Cinsel Organına Bakmanın Unutkanlığa

Eski 07-12-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kendi İdrarına, Dışkına, Cinsel Organına, Eşinin Cinsel Organına Bakmanın Unutkanlığa



Kendi idrarına, dışkına, cinsel organına, eşinin cinsel organına bakmanın unutkanlığa sebep olduğunu duydum Bunlar hadislerde geçiyor mu?



Sahih hadis kaynaklarında soruda yer alan hususların “unutkanlığa” sebep olduğuna dair bilgiye rastlayamadık

Gördüğümüz kadarıyla, fıkıh kitaplarında, “eşlerin birbirlerinin avretlerine bakmalarının haram olduğuna” dair bir ifade yoktur Yalnız bazı alimler, konuyla ilgili “Biriniz eşine yaklaşmak istediği zaman örtünsün; eşler merkeplerin açılması gibi, açılıp saçılmasınlar(İbn Mace, Nikah, 28; Neylu’l-Evtar, 6/189) gibi hadislere dayanarak “mekruh” diyorlar (bk V Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 3/555)

Ancak, Mecmau’z-Zevaid’de bu hadis zayıf kabul edilmiştir(4/393

Şafii Mezhebi'ne göre, kişinin tuvalette kendi avretine bakmaması, ihtiyaç yokken bakmaması müstehaptır(bk Nevevî, Mecmu, 2/94) Hamamda veya tek başına iken, kişinin avret yerini açması, bakması haram değildir Ancak örtmesi daha faziletlidir(bk Nevevî, age, 2/166, 197, 204-206)

Zahirî Mezhebi'nin imamlarından İbn Hazm, eşlerin birbirlerinin cinsel organlarına bakmasında bir kerahetin olmadığını söylemiştir Yukarıda Hz Aişe (ranha)’den rivayet edilen hadis ise, rivayet zincirinde meçhul bir kadın olduğu gerekçesiyle zayıf saymıştır Bunun mekruh olmadığını gösteren rivayetlerin bulunduğunu, bunlardan biri de “Peygamberimizin hanımlarından Hz Aişe, Hz Ummü Seleme ve Hz Meymune’nin Hz Peygamber (asm)’le aynı kaptan yıkandığına” dair hadis rivayetlerini delil olarak göstermiştir (el-Muhella, 10/33; Huveynî, el-Fetava’l-hadisiye, 1/45-şamile)

Özetlersek; eşlerin birbirinin cinsel organlarına bakamayacağına dair hadis rivayetleri zayıftır Bu rivayetlerin aksine, eşlerin birbirinin cinsel organlarına bakmalarının caiz olduğunu gösteren sahih hadisler söz konusudur

Bununla beraber, alimlerin bir kısmı, “fezail-i a’malde / amellerin faziletlileri konusunda zayıf hadisle amel edilir” diyerek bunun mekruh olduğunu söylemişlerdir

Nitekim Hanefi fıkıh kitaplarında, zayıf sayılan Hz Aişe’nin ve diğer bazı hadisler göz önünde bulundurularak “Eşlerin birbirlerinin cinsel organlarına bakmaları caiz olmakla beraber, bakmamak daha faziletli olduğuna” işaret edilmiştir (ör bk el-Mebsut, 12/363; el-Bedai’, 10/473-75-şamile)

Şafii fakihlerinden de bazıları, eşlerin birbirlerinin cinsel organlarına bakmaları caiz olduğunu, diğer bir kısmı da bunun caiz olmadığını söylemişlerdir İmam Nevevî de bunun caiz olduğunu söyleyenlerin görüşlerinin daha doğru olduğunu belirtmiştir,(bk el-Mecmu, 16/ 134-135)

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.