Prof. Dr. Sinsi
|
Kadınların Sesleri Haram Mı?
Kadınların sesleri haram mı?
Sual: Bazıları, kadınların erkeklerle konuşmasına helal diyorlar Haram değil mi?
CEVAP
İslamiyet’in hükümleri, 23 yılda geldi Tesettür âyeti gelmeden önceki olayları ele alıp yabancı erkeklerle konuşmayı mubah saymak yanlıştır İçki de haram edilmeden önce günah değildi Daha önceki olayları örnek gösterip, asr-ı saadette içki içiliyordu diyerek içkiye mubah denir mi? Eski Peygamberlerin dinlerindeki olayları örnek gösterip bak kadınlarla konuşmak caiz denir mi? Hazret-i Âdem zamanında şimdi evlenilmesi haram olan bazı kimselerle evlenmek caizdi Daha sonra haram edildi Şimdiki olaylar için o zamanki hükümler örnek verilir mi hiç?
Cariyelerin şarkı söylemeleri, hür kadınlar için örnek gösterilemez
Hazret-i Ömer, mehrin azaltılmasını tavsiye edince, perde arkasından yaşlı bir kadın, itiraz mahiyetinde, Nisâ suresinin (Bıraktığınız eşinize, yüklerle [altın mehir] vermiş de olsanız, ondan bir şey geri almayın) mealindeki 20 âyetini okuyor Hazret-i Ömer bu kadına itiraz etmiyor
Bazı sapıklar, (Bu olay, kadının sesinin haram olmadığını gösterir) diyorlar Perde arkasındaki kadının ihtiyar olduğunu açıklamıyorlar İhtiyar kadının sesi haram değildir İhtiyar kadına caiz olan şey, genç kadına caiz olmaz
Sapıklar yine diyor ki:
(Hazret-i Âişe anlatır: "Bayram günü iki cariye, kahramanlık şiirlerini def çalarak terennüm ediyordu Resulullah yatağına yatıp yüzünü öbür tarafa çevirdi, sonra babam [Hazret-i Ebu Bekir] içeri girdi (Bu ne hâl, Resulullahın huzurunda şeytanın düdüğü ve sesi ne arıyor?) diye beni azarlayınca, Resulullah (Bırak onları, her milletin bir bayramı vardır, bu da bizim bayramımızdır) buyurdu Babam başka şeyle meşgul olunca cariyelere işaret ettim, dışarı çıktılar )
Sapık kimseler, bu olayı delil göstererek, kadınların erkeklerle beraber oturmasının, çalgı çalmasının, şarkı söylemesinin ve seslerini erkeklere duyurmasının helal olduğunu söylüyorlar
Şimdi yukarıdaki ifadeleri inceleyelim:
1- Şiir okuyan veya şarkı söyleyenler, hür kadın değil cariyedir Cariyelerin saçlarını, kollarını açmaları seslerini erkeklere duyurmaları günah değildir Cariyeyi örnek gösterip, hür kadınlara da bunların mubah olacağını söylemek Müslümana yakışmaz
2- Kahramanlık şiirleri veya şarkıları da, mehter marşları da caizdir Bunların caiz olması, diğer şarkı ve türkülerin de caiz olmasını gerektirmez Def ile şarkı türkü söylenir, ilahi söylenmez Çünkü ilahi ibadettir İbadete çalgı karıştırılmaz Tasavvuf müziğinin dinde yeri yoktur Resulullah efendimizin geldiği bir evde, küçük zenci kızları [cariyeler] def çalıp şarkı söylüyorlardı Şarkıyı bırakıp, Resulullahı övmeye başladılar Resulullah efendimiz, (Onu bırakın, oyun arasında beni övmeyin Beni övmek [ilahi söylemek] ibadettir Eğlence, oyun arasında ibadet caiz değildir) buyurdu (K Saadet)
3- Hazret-i Ebu Bekrin, def için şeytanın düdüğü demesi, çalgının mubah olmadığını gösterir Ulema sadece düğünlerde, bayramlarda kadınların def çalmasının caiz olduğunu bildirmiştir Yani def çalmanın kadınlara caiz olması, düğün ve bayram içindir Başka zaman caiz değildir
Kadın sesinin haram olduğunu bildiren vesikalardan bazıları:
Resulullahın hanımları müminlerin anneleri olduğu için, onun hanımları ile yani annelerimizle evlenmek de haramdır Üç âyet meali:
(Ey iman edenler, Resulullahın eşleri ile evlenmeniz caiz değildir ) [Ahzab 53]
(Resulullahın eşleri, müminlerin anneleridir ) [Ahzab 6]
(Ey nebi hanımları, siz diğer kadınlar gibi değilsiniz Allah'tan sakının, edalı, yumuşak konuşmayın, kalbi bozuk olan, ümide kapılır; hep ciddi konuşun ) [Ahzab 32]
|